• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

10 mln zł na elektroniczny bilet dla Trójmiasta

bra
12 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oszuści podszywają się pod system Fala
Wprowadzenie elektronicznego systemu sprawi, że pasażer nie będzie musiał już kasować biletu wchodząc do pojazdu. Wprowadzenie elektronicznego systemu sprawi, że pasażer nie będzie musiał już kasować biletu wchodząc do pojazdu.

2,3 mln euro, czyli ok. 10 mln zł unijnej dotacji otrzymała należąca do samorządu spółka InnoBaltica odpowiedzialna za wdrożenia elektronicznych biletów na terenie Trójmiasta i w okolicach. System ma zacząć funkcjonować w 2020 roku, a całkowity koszt jego wprowadzenia szacowany jest na 75 mln zł.



Z jakich biletów najczęsciej korzystasz?

Środki pochodzą z europejskiego funduszu ELENA (European Local ENergy Assistance), który odpowiada za współfinansowanie lokalnych inwestycji w zakresie gospodarki energetycznej oraz zrównoważonego transportu.

InnoBaltica, spółka powołana przez urząd marszałkowski, samorządy Gdańska i Gdyni, której zadaniem jest wdrożenie nowego systemu sprzedaży biletów w Trójmieście i na Pomorzu, otrzymała na ten cel 2,3 mln euro.

- Pieniądze wykorzystamy na pomoc techniczną przy projektowaniu i wdrożeniu Platformy Zintegrowanych Usług Mobilności, zwanej potocznie wspólnym biletem - informuje Sylwia Wymysłowska ze spółki InnoBaltica. - Ta kwota pokryje prawie 95 proc. kosztów opracowania studiów wykonalności. Dodatkowo sfinansowane będzie badanie rynku oraz przygotowanie skomplikowanych procedur dla przetargów.
Pomorski e-bilet na zacząć funkcjonować w 2020 roku. Szacowany koszt uruchomienia systemu to 75 mln zł. Jego podstawą ma być tzw. elektroniczna portmonetka, czyli przedpłacona forma karty miejskiej. Pomorski system ma w sposób zautomatyzowany dobierać najkorzystniejsze bilety do pokonanej przez pasażera trasy.

Elektronicznego biletu nie należy jednak mylić z integracją taryfową, czyli jednym wspólnym biletem dla całego regionu. Za dwa lata uda się jedynie połączyć sprzedaż różnych biletów w pomorskich miastach jedną wspólną platformą informatyczną, dzięki której pasażer nie będzie musiał szukać punktów sprzedaży biletów oraz studiować zasad taryfowych każdego przewoźnika.

Platforma Zintegrowanych Usług Mobilności składać się będzie z:
  • bazy centralnej, gdzie tworzone będą konta pasażerów;
  • mechanizmu rozliczeniowego, który pozwoli na bezgotówkowy zakup biletów, a także przekazanie środków odpowiednim podmiotom (firmom przewozowym, które zrealizowały dany przejazd)
  • planera podróży, który pokaże, jak można dotrzeć z punktu A do punktu B
  • elementów identyfikujących pasażera podczas podróży (np. smartfon, karta zbliżeniowa, karta miejska, bilet z kodem QR)
  • urządzeń końcowych (urządzenia check-in/check-out, kasowniki)
bra

Opinie (216) 6 zablokowanych

  • te trójmiejskie projekty komunikacyjne to studnie bez dna (1)

    ale przynajmniej wiadomo dlaczego są wszystkie takie kulawe, gdyby działały dobrze to nie byłoby pretekstu do przewalania kolejnych dziesiątek i setek milionów na innowacyjnośc, rozwój i modernizację.
    Ot taka PKM ledwo powstała a już za chwilę będzie modernizowana (elektryfikowana), Ogólnie w tórjmieście już dawno przestałem się orientować w rodzajach biletów tyle ich jest a władze idą coraz to dalej, teraz np Gdańsk tworzy jakieś karty mieszkańca - czyli kolejny projekt do przewalenia publicznej kasy na kolejny system ewidencji.

    • 41 1

    • PKM

      Odnośnie PKM, to od razu były takie założenia. Dzięki temu, że elektryfikacja odbywa się w terminie późniejszym możliwe jest rozłożenie wydatków na raty (wpierw tory i przystanki, a potem elektryfikacja). Tabor się nie zmarnuje, bo spalinowe pojazdy zostaną przesunięte na inne linie. Nie ma w tym żadnej niekonsekwencji czy niegospodarności, po prostu planowanie z wyprzedzeniem.

      • 0 2

  • Mistrzostwo marnotrawienia wspólnych pieniędzy.

    10 mln tylko na studium wykonalności. Wdrożenie to 75 mln. Może się więc okazać,że sprawa jest niewykonalna. Spółka się rozwiąże i pozostaną po niej tylko papiery - Studium. Ktoś może zrobi na tym doktorat.

    • 3 0

  • Via toil kontorluje wszystkich kierowców a elektroniczny bilet wszstkich pozostałych

    Jeszcze większa kontrola i wiedza władzy gdzie i kiedy się poruszamy

    • 4 0

  • (1)

    kupuje miesięczny

    • 5 0

    • Kto?

      • 0 0

  • lol

    Już TRISTAR wprowadzili, może gdzies działa.

    • 5 0

  • Jeden bilet wspólny na wszystkie środki transportu na obszarze co najmniej Trójmiasta, choć logika nakazuje włączyć w to sąsiednie gminy.

    Bez znaczenia czy będzie e-portmonetka, płatność kartą, telefonem itd.

    • 2 0

  • .

    Ciekawe czy będą mieli gdzie je zamocować przy takim stanie taborów.

    • 2 0

  • Marzy mi się... (2)

    Tymczasem w Szwajcarii od dawna można jeździć po całym kraju na jednym bilecie, korzystając przy tym z różnych środków transportu. Może za 300 lat też się to uda w Polsce

    • 24 0

    • tam dawno nie było wojny (1)

      !

      • 4 1

      • A w Polsce niestety mamy wojny co chwilę. W tym jesteśmy dobrzy. W dogadywaniu się gorzej nam idzie.

        Bo chyba nie chcesz powiedzieć, że przez drugą wojnę wyrzucamy teraz pieniądze na to żeby każde miasto miało inny system.

        • 3 0

  • a może wydać te pieniądze na bezpłatną komunikacje w 3-miescie..

    • 6 0

  • Jaka jest argumentacja, że nie można łączyć różnych cenowo i asortymentowo biletów? (1)

    Rozumiem, że chodzi o uniknięcie sytuacji, w której pasażer oszukuje firmę. Jednak w którym miejscu można go o to posądzić, skoro kasuje bilety na (w sumie) min. 1,90 zł? Na biletach odbijany jest czas kasowania i jeśli ten sam czas jest na bilecie za 1,60 zł i na dwóch biletach dodatkowych po 20 gr, to gdzie jest tu możliwość oszukania firmy?

    • 16 0

    • Ponieważ koszt różnicy między biletem normalnym a ulgowym nie ponosi przewoźnik a pokrywa np. państwo (ulgi ustawowe). Np. dopłata za bilet ulgowy (50%) do normalnego po 3,80 powinna wynieść 1,90. A w twoim przypadku wyniosłaby (zakładając że istnieją bilety ulgowe po 1,60 i 0,20) 2,20+3,60+3,60 czyli 9,40.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane