• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

131 mln zł dofinansowania do transportu publicznego w Trójmieście

Maciej Naskręt
27 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Zastrzyk finansowy otrzyma także Gdynia, która będzie mogła nabyć nowoczesny tabor. Zastrzyk finansowy otrzyma także Gdynia, która będzie mogła nabyć nowoczesny tabor.

Gdańsk i Gdynia otrzymają w środę finansowy zastrzyk - 131 mln zł - na rozwój transportu publicznego. Pieniądze trafią na budowę węzłów przesiadkowych w Gdańsku, a także dofinansują przebudowę ul. Chwarznieńskiej w Gdyni.



Ponad 131 mln zł przeznaczy Urząd Marszałkowski, jako dysponent funduszy unijnych w województwie pomorskim, na dofinansowanie projektów transportu publicznego w Trójmieście. W tej sprawie zostanie podpisana w środę umowa.

Kontrakt z Gdańskiem dotyczy realizacji projektu pn. Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap IIIc, którego wartość to ok. 160 mln zł, w tym 94,2 mln zł unijnego dofinansowania. W ramach projektu planuje się budowę węzłów integracyjnych i infrastruktury towarzyszącej dla przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej: Brętowo, Jasień oraz Kiełpinek.

Planuje się także budowę dojazdów do przystanków Jasień i Kiełpinek. Ponadto w ramach projektu zaplanowano przebudowę ponad 4 km torowiska tramwajowego w ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza od ul. Elbląskiej do ul. Sucharskiego.

- Projekt przewiduje integrację podsystemów transportowych funkcjonujących na terenie trójmiejskiego obszaru metropolitalnego, a w szczególności systemu PKM z układem tramwajowym i autobusowym Gdańska. Projekt zostanie zrealizowany do czerwca 2015 roku - wyjaśnia Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego.

Marszałkowie województwa podpiszą również dwie umowy z władzami Gdyni. Pierwsza dotyczy realizacji projektu pn. "Zwiększenie konkurencyjności transportu publicznego w Gdyni, dzięki przebudowie infrastruktury komunikacji zbiorowej wraz z zakupem nowoczesnego taboru", którego wartość wynosi 38,7 mln zł, zaś unijne dofinansowanie - 16,2 mln zł.

Projekt zakłada zwiększenie konkurencyjności transportu publicznego poprzez wydzielenie pasów ruchu dla pojazdów transportu publicznego w ciągu ul. Kieleckiej (o długości około 1 420 m) oraz w ciągu ul. Morskiej (o długości około 350 m), przebudowę 20 zatok komunikacji zbiorowej, modernizację placu postojowego przy zbiegu ul. Powstania Styczniowego i ul. Huzarskiej, zakup 30 nowoczesnych autobusów (w tym 15 autobusów zasilanych gazem CNG) oraz przeprowadzenie szkoleń dla kierowców i kontrolerów biletów.

Jakiej inwestycji w transport publiczny potrzebuje Trójmiasto?

- Celem projektu jest zwiększenie konkurencyjności usługowej oferty transportu miejskiego w stosunku do indywidualnego transportu samochodowego. Projekt zostanie zrealizowany do czerwca 2015 roku - tłumaczy Małgorzata Pisarewicz.

Druga umowa dotyczy dofinansowania przebudowy ul. Chwarznieńskiej w Gdyni, na odcinku od granicy lasu Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego do zakrętu w rejonie skrzyżowania z ul. Gierdziejewskiego. W ramach przedsięwzięcia powstały dwie nowe jezdnie ul. Chwarznieńskiej o długości 643 m, a dotychczasowa ulica została przebudowana na odcinku 2 286 m.

Przedsięwzięcie miało na celu poprawę spójności i efektywności komunikacyjnej systemu transportowego aglomeracji trójmiejskiej, poprzez rozbudowę układu drogowego, dla usprawnienia jego powiązania z systemem krajowym i transeuropejskim. Wartość projektu to 30,3 mln zł, zaś unijne dofinansowanie 20,5 mln zł.

Umowy o dofinansowanie podpisane zostaną przez marszałków Mieczysława StrukaWiesława Byczkowskiego z prezydentami Gdańska i Gdyni, w środę, 28 maja, o godz. 11 na wiadukcie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przy przystanku "Brętowo".

Miejsca

Opinie (103) 5 zablokowanych

  • haha barany wy chcecie zwiększać konkurencyjność komunikacji miejskiej względem auta budując jakieś śmieszne ścinkowe bus pasy?Ten na morskiej to zupełna paranoja i bezsens.Niech lepiej zobaczą jak super się jedzie trolejbusami przez węzeł św maksymiliana masa świateł zerowa koordynacja efekt?Spóźnienia uciekające przesiadki itd

    • 9 4

  • urząd marszałkowski na same tylko płace dla urzędasów wydaje ok 50 mln rocznie

    czyli likwidując taki urząd na samych tylko płacach mamy w 2,5 roku te same pieniądze oszczędzone z naszych podatków. i wtedy bez żadnej łaski i "dysponowania środkami unijnymi" możemy sobie przeznaczyć na rozwój komunikacji.
    Uświadomcie sobie, ile kosztuje biurokracja, czym są te mityczne "środki unijne" i że tak naprawdę potrzebne są tylko tym, którzy siedzą przy ich przepływie i kradną cześć dla siebie.

    jeśli socjaliści z peło opowiadają o dziesiątkach miliardów uni, to znaczy że mniej więcej tyle z naszych podatków poszło w błoto i zostało rozkradzione przez ich zarządzanie

    • 10 8

  • 130 milionów na wrogie przejęcia, by cala komunikacje trójmiejska robił jeden lokalny monopolista

    zintegrowana, prosta taryfa, jeden bilet jako opcja podstawowa

    chude zarządy, bez bizantyjskich przerostów administracyjnych

    zakaz przejadania zysków, coroczny audyt zewnętrzny

    • 10 3

  • Zrobią drugiego Tristara i korki będą jeszcze większe

    • 9 2

  • Super !

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane