- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (68 opinii)
- 2 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (151 opinii)
- 3 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (57 opinii)
- 4 Promenada po remoncie hitem sezonu (99 opinii)
- 5 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (147 opinii)
- 6 Bałagan po wyborach musi sprzątać miasto (64 opinie)
15-latek udaremnił kradzież baterii z roweru Mevo
15-letni Igor spłoszył złodzieja kradnącego wartą 2,8 tys. zł baterię z Mevo. W ramach podziękowań operator systemu nagrodził go rocznym karnetem na korzystanie z roweru metropolitalnego. To zdarzenie pokazało, że obsługa techniczna Mevo powinna posiadać odpowiednie oznakowanie, którego obecnie brakuje.
- W pierwszej chwili pomyślałem, że to serwisant Mevo, wymieniający baterię w rozładowanym jednośladzie [serwisanci Mevo nie są w żaden sposób oznakowani - red.]. Moją uwagę przykuł jednak jeden ważny szczegół - brak w pobliżu jakiegokolwiek oznakowanego samochodu Mevo, którym poruszają się serwisanci. Przystanąłem na chwilę, nie wzbudzając podejrzeń, wtedy usłyszałem w rowerze alarm. Ponadto zauważyłem, że w zamku nie było klucza, którego serwisanci używają do otwarcia klapy baterii. Podszedłem do chłopaka i od razu zapytałem, co robi przy tym rowerze. Nawet na mnie nie spojrzał, tylko uciekł. Zostawił rower z otwartą klapą baterii i akumulatorem w środku - relacjonuje Igor.
Mevo nałożyło karę za parkowanie przed biurowcem
15-latek na tym nie skończył swojej interwencji. Igor zgłosił w systemie rower jako uszkodzony i z baterią pojechał do biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
- Pracownicy nie kryli zaskoczenia, serdecznie mi podziękowali i pogratulowali. Następnego dnia około godz. 11 zadzwonił do mnie telefon. Okazało się, że to lokalni przedstawiciele firmy Nextbike. Zaprosili mnie na Stadion Energa w Gdańsku, żebym odebrał upominek. Przyjechałem i powitały mnie dwie bardzo pozytywne osoby, panowie Jacek i Łukasz. Porozmawialiśmy trochę o systemie Mevo, zadałem im kilka pytań. To było naprawdę bardzo ciekawe spotkanie. W ramach podziękowań Nextbike nagrodził mnie rocznym karnetem na korzystanie z systemu Mevo i kilkoma firmowymi gadżetami - dodaje Igor Dorawa.
Igor apeluje o odpowiedni ubiór serwisantów
Kiedy już zbierzemy się na odwagę, by zwrócić uwagę na podobny incydent, powinniśmy potrafić odróżnić serwisanta od złodzieja. Tu może pojawić się problem, bo serwisanci nie są w żaden sposób oznaczeni.
- Ważną kwestią jest odpowiedni ubiór pracowników. Mieszkańcy metropolii pewnie przyzwyczaili się do widoku mężczyzn w kapturach, wymieniających baterie w rowerach, przez to niestety trudniej jest odróżnić potencjalnego złodzieja od osoby z obsługi Mevo. W związku z tym apeluję o odpowiedni ubiór pracowników. Najprostszy z możliwych to chyba kamizelka z emblematem Mevo i dopiskiem "Serwis mobilny" plus identyfikator pracowniczy. Po takiej zmianie serwisanci nie tylko będą wyglądać profesjonalnie, a również będzie możliwe ich łatwe odróżnienie od zwykłych użytkowników - kończy Igor.
Opinie (269) ponad 50 zablokowanych
-
2019-06-15 23:55
i tak nie znajdzie żadnego dostępnego roweru przez rok :D
- 1 2
-
2019-06-15 15:36
(1)
Na biednych nie trafilo, jak komuś potrzebne to nich bierze
- 7 38
-
2019-06-15 23:19
Co?????
W jakim świecie ja żyję. PRL... Myślałem, że to już za nami..
- 2 1
-
2019-06-15 22:48
ustawka
- 3 6
-
2019-06-15 22:31
Jak czytam wypowiedź tego 15-to latka to uważam ,że chyba byłby lepszym kandydatem na prezesa tej firmy niż jej obecny figurant na liście płac w charakterze prezesa.
Może firma w końcu doliczyłaby się ile mają rowerów i baterii do nich.- 9 1
-
2019-06-15 22:26
Pewnie w tyłek chciał sobie wsadzić tą baterię, chwast jeden.
- 3 1
-
2019-06-15 22:23
W tym pokoleniu to perełka
większość to lemingi.
Brawo Igor, niesiesz nadzieję że jeszcze istnieje przyzwoita młodzież.- 12 4
-
2019-06-15 21:08
Wczoraj ok 17:43 przypadkowy przechodzień
udaremnił wywalenie śmieci przez wrony ze śmietnika koło przystanku autobusowego. Nie był bezczynny i machnął znacząco ręką, co odwiodło wrony od aktu wandalizmu. To napawa nadzieją, że nie jesteśmy do końca bezduszni.
- 15 8
-
2019-06-15 20:22
Dobrze że wpitol nie dostał
- 9 4
-
2019-06-15 20:17
Trwa ocieplanie wizerunku
:-)
- 9 2
-
2019-06-15 20:14
Trochę jak rudy z Blok Ekipy!
iii juz dzwonimy do plokulatuly!
- 10 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.