• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

1,6 mln zł kar za nielegalne reklamy. Nowy wygląd galerii handlowych

Maciej Korolczuk
3 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowy wygląd szyldu sklepu Ikea w Gdańsku był konsultowany z urzędnikami GZDiZ. Nowy wygląd szyldu sklepu Ikea w Gdańsku był konsultowany z urzędnikami GZDiZ.

Już 1,6 mln zł kar nałożyli gdańscy urzędnicy na właścicieli nielegalnych reklam po wejściu w życie uchwały krajobrazowej. Z kolei liczba wezwań do usuwania niezgodnych z nowymi przepisami nośników przekroczyła już 2,5 tys. Tymczasem nowe logotypy dostosowane do zapisów uchwały pojawiły się m.in. w Parku Handlowym Matarnia i na sklepie Ikea.



Widowiskową metamorfozę, która nastąpiła po wejściu w życie uchwały krajobrazowej, pokazaliśmy w połowie stycznia na przykładzie Wrzeszcza, gdzie po usunięciu wielkoformatowych reklam nowy wygląd zyskały kamienice, Gdańskie Centrum Handlowe Manhattan czy Dom Rzemieślnika.

Do zapisów uchwały dostosowują się też kolejne sklepy. Duże zmiany zaszły w wyglądzie Parku Handlowego Matarnia, gdzie przeprowadzono już większość prac związanych z wymianą nośników reklamowych.

Przesuń aby
porównać

- Park Handlowy Matarnia jest jednym z największych centrów handlowych w województwie i z uwagi na mnogość nośników reklamowych ich wymiana jest dość czasochłonna - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek z Parku Handlowego Matarnia. - Jesteśmy już na finiszu przedsięwzięcia. Aktualnie potwierdzamy z GZDiZ lokalizację i warunki montażu totemu reklamowego od ul. Słowackiego. To już ostatni etap dostosowywania oznakowania centrum do wymogów uchwały.
Uwagę klientów, którzy od poniedziałku znów mogą robić zakupy w galeriach handlowych, przykuwa zwłaszcza nowy napis na sklepie Ikea. Przypomnijmy, że wiosną 2020 r. charakterystyczny żółty napis zniknął z pomalowanej na niebiesko elewacji sklepu, pozostawiając po sobie mało estetyczne ślady dawnych liter.

- Ikea Gdańsk zareagowała natychmiastowo na tzw. uchwałę krajobrazową - podkreśla Blanka Lasota, specjalista ds. marketingu ze sklepu Ikea. - W Ikea zawsze działamy zgodnie z obowiązującym prawem. Po wejściu w życie uchwały zdjęliśmy szyld z budynków sklepu i magazynu zewnętrznego. Każdy nasz sklep powinien wyglądać tak samo na całym świecie, wygląd i kolor elewacji budynku są określone w dokumentach prawnych dotyczących franczyzy. Prace nad nowym wyglądem elewacji zbiegły się w czasie z pierwszym lockdownem i odebraliśmy wtedy wiele pytań od klientów zainteresowanych zmianami. Aktualnie nasza elewacja została odświeżona, a napis Ikea na niej odmalowany. Na wiosnę planujemy również prace nad oznakowaniem dalszej części elewacji.
Przesuń aby
porównać

Urzędnicy wzywają do usuwania reklam i nakładają kary



Jak informują gdańscy urzędnicy, tylko w 2019 r. inspektorzy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni wystawili 650 wezwań do usunięcia nośników niezgodnych z nowymi przepisami. W 2020 r. takich wezwań było już 1800. Łącznie do chwili obecnej urzędnicy wystawili ponad 2600 wezwań do usunięcia nośników niezgodnych z zapisami nowej uchwały.

Rosną nie tylko same wezwania do usunięcia nielegalnych reklam, ale też liczba wystawianych kar przez urzędników. Jak wynika z oficjalnych danych, w 2019 r. GZDiZ nałożył 54 kary, a rok później - już 118. W sumie właściciele tych nośników musieli zapłacić 1,6 mln zł kar.

Miejsca

Opinie (214) ponad 10 zablokowanych

  • Przyczepy z banerami na każdym rogu. (1)

    Proponuje otworzyć biznes wynająć lokal i wtedy komentować. Jak się zorientujecie, że na nic nie pozwalają. Jedna mała tabliczka na 20 m bieżących z nazwą firmy zaklejenia witryn folią mleczną jest reklamą. Jak przedsiębiorcy mają być widoczni dla klienta? Ale przyczepy z banerami na trawnikach co kawałek.
    kawałek i jest Ok.

    • 4 1

    • wiekszość komentujących to ciołki bez szoły i pojecia o tym jak bardzo te restrykcje są durne

      • 1 1

  • Gdańsk to bastion PO, a te bzdurne przepisy to ich chore fantazje.

    • 3 3

  • Reklama

    Czy karnie za reklamy to też praca?

    • 0 0

  • Najgorsze są reklamy te trytkami na płotach. Czy to teraz też jest zakazane? Bo już sie gubię

    • 3 0

  • Muszą zaznaczyc kto tu rządzi...

    Czy się różni reklama IKEA sprzed i po ? Biurokraci miejscy muszą zaznaczyć kto tu rządzi...

    • 3 1

  • A kiedy zlikwidują szpetne słupki?

    Stawia się szpetne słupki wszędzie gdzie się da. Czemu nie podlega to pod ustawę krajobrazową?

    • 3 0

  • Pani prezydent

    Jedyny dobry pomysl naszej Pani prezydent

    • 0 3

  • Powinni jeszcze (1)

    Szkoda że nie usuwają stelaży po bilbordach bo także szpecą przestrzeń

    • 2 1

    • Usuwają

      • 0 0

  • I znowu... (1)

    .... będzie szaro, buro i ponuro.

    • 3 0

    • Niestety

      Ja uwielbiam kolory! Tak wygląda życie w PiSowskim kraju :P

      • 0 0

  • Kolejne ograniczenie wolności

    Gdyby ktoś mi kazał zmienić kolory logotypu mojej firmy to bym go wyśmiał. Jeżeli wynajmuję lokal na moją firmę to chcę by było widać co to za firma, a nie szare pasiaki jak niemieckie obozy

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane