• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

2 mln zł na modernizację alei we Wrzeszczu

Maciej Korolczuk
3 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Aleja Hallera to jedna z najdłuższych i najbardziej dziurawych tras we Wrzeszczu. Aleja Hallera to jedna z najdłuższych i najbardziej dziurawych tras we Wrzeszczu.

Jeszcze nie rozpoczęły się prace przy remoncie al. Hallera na odcinku Okrzei - Kościuszki, a urzędnicy z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni już przygotowują się do modernizacji kolejnego fragmentu drogi prowadzącej na plażę w Brzeźnie. W tym roku ma być gotowa dokumentacja projektowa dla odcinka jezdni między Kościuszki a al. Macieja Płażyńskiego. Prace przewidziano na pierwszą połowę 2021 roku.



Jadąc na plażę w Brzeźnie, najczęściej wybieram:

Aleja Hallera to jedna z najdłuższych i najbardziej dziurawych tras we Wrzeszczu Dolnym. W marcu ruszy długo oczekiwana przebudowa pierwszego odcinka między ul. Okrzei a Kościuszki. Prace mają zakończyć się jeszcze przed wakacjami. Kilka dni temu wzdłuż ulicy ustawiono już pierwsze słupki drogowe. Remont wykona gdyńska firma MTM, a za wykonaną pracę otrzyma od miasta 2,8 mln zł.

To nie koniec zmian. Jeszcze w tym roku ma być gotowa dokumentacja projektowa przebudowy kolejnego odcinka al. Hallera.

- Na zlecenie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni został opracowany projekt technologii modernizacji nawierzchni al. Hallera na odcinkach do tej pory niezmodernizowanych. Aktualnie jest przygotowywany przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej na modernizację jezdni na odcinku od ul. Kościuszki do al. M. Płażyńskiego. Dokumentacja projektowa zostanie przygotowana w oparciu o opracowany projekt technologii modernizacji nawierzchni al. Hallera - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Remont kolejnego odcinka al. Hallera ma kosztować ok. 2 mln zł. Remont kolejnego odcinka al. Hallera ma kosztować ok. 2 mln zł.
Szacowany koszt samej dokumentacji wynosi ok. 90 tys. zł. Same prace mają wynieść ok. 2 mln zł i są przewidziane na prawdopodobnie pierwszą połowę 2021 r.

Realizacja tego etapu prac jest możliwa dzięki... mieszkańcom, którzy zgłosili konieczność przebudowy al. Hallera do ubiegłorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego. W głosowaniu projekt "Prosta droga do morza" uzyskał 3988 głosów i zajął trzecie miejsce w projektach ogólnomiejskich.

- Stan drogi na tym odcinku jest w opłakanym stanie. Ubytki w jezdni, nierówności, pofalowana droga, niezabezpieczone przejścia dla pieszych. Stan drogi stwarza niebezpieczeństwo zarówno dla kierowców, jak i dla osób spacerujących wzdłuż alei. W ramach prac zostaną dodatkowo oznakowane przejścia dla pieszych celem poprawy ich bezpieczeństwa. Remont poprawi nie tylko komfort kierowców, ale także zwiększy bezpieczeństwo osób przechodzących przez jezdnię - napisali w uzasadnieniu projektu jego autorzy.
Prace przy wymianie nawierzchni zaplanowano na początek 2021 r. Prace przy wymianie nawierzchni zaplanowano na początek 2021 r.
Z planowanego remontu cieszą się też radni dzielnicy. Jak mówi nam Halina Królczyk, przewodnicząca zarządu dzielnicy Wrzeszcz Dolny, temat remontu al. Hallera był wielokrotnie zgłaszany władzom miasta, zarówno w poprzedniej, jak i obecnej kadencji Rady Dzielnicy.

- Głównie temat pojawiał się na spacerach dzielnicowych. Kilka tygodni temu usłyszeliśmy w GZDiZ o konieczności wykonania badań podłoża, by sprawdzić, jaką technologię zastosować w trakcie modernizacji. Jako radni dzielnicy cieszymy się z planowanych prac, ale teraz najważniejsze jest, aby wykonać inwestycje towarzyszące głównym pracom. Pracujemy nad uspokojeniem ruchu na wysokości ul. Żywieckiej, chcemy poprawić bezpieczeństwo na lewoskręcie w ul. Lilii Wenedy i przejściu dla pieszych na wysokości ul. Lwowskiej.
Przypomnijmy, że miasto miało w planach także przebudowę na tym odcinku chodników i drogi rowerowej. Po protestach radnych i aktywistów miejskich, którzy nie zgadzali się na zamianę miejscami chodnika i drogi rowerowej w lutym 2019 r., zapadła decyzja o wstrzymaniu prac w tym zakresie.

W ramach modernizacji poprawić ma się też bezpieczeństwo pieszych. W ramach modernizacji poprawić ma się też bezpieczeństwo pieszych.

Opinie (169) 2 zablokowane

  • Tragedia... (1)

    W opłakanym stanie to jest większość ulic w Gdańsku...Pomorska na Żabiance, Piastowska, aleja Rzeczypospolitej, Kołobrzeska... można by tak bez końca wymieniać.

    • 11 0

    • Ale wszędzie trąbią jak to Gdańsk super się rozwija.

      • 0 0

  • Mam nadzieję, że będą kontrapasy dla rowerów. (2)

    Bus pas i ograniczenie prędkości do 80 km/h. Ale bym oglądał.

    • 14 29

    • Buahaaaa beka.polac mu (1)

      • 2 0

      • Mordo, nie lej więcej

        Padam na cyce

        • 2 0

  • CBA powinno sprawdzic umowy podpisywane przez miasto ile idzie pod stolem dla POlitykow PO w radzie miasta !!!

    • 7 1

  • A jaką

    Drogę można zrobić za 2 miliony złotych ? Zaklajstrują byle czym i po roku znów będzie tak samo.

    • 5 1

  • W

    Chinach szpital wybudowano w dwa tygodnie a u nas 40 lat remontują Hallera dawniej 1 Maja . Planować będą ( czyt. Kto więcej w łapę dostanie ) teraz rok czasu. Nic się k.......a nie zmienia. Kiedyś w Niemczech widziałem taką maszynę : na szerokość pasa z przodu zrywa stary asfalt a z tyłu kładzie nowy. Jak wieczorem wracaliśmy z pracy to z 1 KM był zrobiony. A u nas jak w XVIII wieku.

    • 10 1

  • Dobrze że będzie remont, ale patron do wymiany (4)

    Józef Haller von Hallenburg był kiepskim dowódcą, kiepskim politykiem i niegodziwym człowiekiem. Na ołtarzu swoich wariackich kampanii poświęcił tysiące ludzkich istnień, a nic dla kraju nie ugrał. Znieważył demokratycznie wybranego prezydenta Narutowicza i pośrednio doprowadził do jego zabójstwa. Gwałtem i rabunkiem "wyzwolił" pokojowo przekazane Polsce pomorze. Awanturnik, antysemita, krętacz i cwaniak. Taki "bohater narodowy" gorszy jest niż wróg.

    • 5 8

    • Z tego co piszesz (2)

      To jak najbardziej gieroy.
      Narutowicz to była socjalistyczna miernota a poglady Haller miał realistyczne, poza tym odważny, świetny dowodca i gdyby nie on to Pomorze i Wielkopolska nie byłyby polskie...

      • 2 2

      • Gwałt i rabunek oddziałów Hallera

        Zajmowanie Pomorza przez hallerczyków zbyt często było tak przedstawiane, jakby sprowadzało się do uroczystości w ratuszach, parad wojskowych, przemówień, toastów i rautów. Przez tereny nadwiślańskie przemaszerowały tysiące prostych żołnierzy, w większości analfabetów ze wschodnich i południowych regionów Polski, nie zawsze zdających sobie sprawę delikatnie to określając czy są w kraju własnym czy u nieprzyjaciela. Gwałt i rabunek nie były rzadkością. - Historyk wojskowości z Torunia, dr Stefan Olszewski

        • 0 1

      • gdyby nie on to Pomorze i Wielkopolska nie byłyby polskie???

        Niestety, wciąż funkcjonuje u nas przekonanie, że w 1920 roku był wyzwolicielem Pomorza. Tymczasem on był tylko dowódcą wojsk zajmujących Pomorze po prawej stronie Wisły. Po lewej, bydgoskiej stronie Wisły, owymi wyzwolicielami były wojska wielkopolskie dowodzone przez gen. Józefa Dowbor-Muśnickiego i to powinien być pierwszoplanową postacią z tamtych lat. Ponadto, niestety, gen. Haller był zadeklarowanym antysemitą. Moim zdaniem odpowiada za wiele niekorzystnych zjawisk w życiu społeczeństwa pomorskiego w międzywojniu. - prof. Włodzimierz Jastrzębski z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

        • 0 1

    • Jasne

      Jak on taki to juz mógł zostac Karol

      • 1 1

  • Zenada-remont na raty... jak by niemogli odrazu wyremontowac calą ulice w obu kierunkach!!!szczyt glupoty (1)

    • 2 2

    • I zablokować wszelkie dojazdy,

      skrzyżowania, czyli przy okazji odciąć lub zakorkować sporą część miasta. Brawo ty!

      • 0 1

  • Tylko żadnych studzienek

    W przestrzeni asfaltu panowie projektanci i zamawiający. Przepisy dozwalają i to że będzie równo możecie między bajki włożyć

    • 6 0

  • niemiec płacze, z beki xD

    jak zobaczy nasze drogi..

    • 4 0

  • hallera

    wyremontują dla nowego osiedla i rozjadą ciężarówami budując II etap Zajezdni Wrzeszcz

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane