• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

2 mln zł za przebudowę przejścia pod al. Niepodłegłości w Sopocie

Patryk Szczerba
19 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Przejście podziemne zostanie przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma szans na "zebrę" na alei. Przejście podziemne zostanie przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Na razie nie ma szans na "zebrę" na alei.

2 mln zł będzie kosztowała przebudowa tunelu podziemnego na wysokości ul. Bohaterów Monte Cassino i 1 Maja w SopocieMapka. Oprócz remontu schodów i ścian tunelu przewidziano też montaż wind. Za prace, które rozpoczną się lada dzień, będzie odpowiedzialna firma MTM.



Zdarza ci się przechodzić w nieprawidłowym miejscu przez jezdnię, choć obok jest tunel lub kładka?

O poszukiwaniu wykonawcy finansowanej z Budżetu Obywatelskiego przebudowy przejścia pisaliśmy na początku września. Zgłosiła się trójka chętnych wykonawców.

Oferty w przetargu:

  • Firma Want z Krakowa z ceną 2 398 385,36 zł.
  • Firma Budowlano-Drogowa MTM SA z Gdyni z ceną 1 956 412,05 zł.
  • Mosty Gdynia z Gdyni z kwotą z ceną 3 073 770,00 zł.

Zdecydowała cena



Wszyscy oferenci zaoferowali ten sam czas gwarancji na prace budowlane i serwis windy. Wygrała cena i Zarząd Dróg i Zielni w Sopocie zdecydował pod koniec września o wyborze firmy MTM.

Umowa z wykonawcą została podpisana, prace potrwają maksymalnie pół roku. Rozpoczną się pod koniec października.

Lifting przejdzie też tunel w środku. Lifting przejdzie też tunel w środku.

Dla komfortu niepełnosprawnych



Przypomnijmy, że po zakończeniu prac będzie przystosowane dla osób mających trudności w poruszaniu się.

Dla nich zostaną zamontowane windy, przez co będą zwężone schody. Jednocześnie wymienione zostaną stopnie oraz poręcze. Szerokość części podziemnej pozostanie bez zmian, tyle że na ścianach położone mają być płytki, a na posadzce znajdą się płyty granitowe.

Pojawi się też nowe oświetlenie w technologii LED, kamery monitoringu oraz oznakowanie dla osób niewidomych i słabowidzących. Ważnym elementem przejścia po remoncie będzie przepompownia zapobiegająca zalaniom tunelu podczas intensywnych opadów deszczu.

Miejsca

Opinie (98) 3 zablokowane

  • Liczniki dobrze ale prezentacja danych - średniowiecze

    • 0 0

  • Serio? (2)

    MTM to firma, która zawsze ma ogromne opóxnienia oraz problem z pracownikami. Nie ma ani jednego projektu, który skończyli na czas. Na budowie większość ukraińców za połowe pensji. Jak tu oczekiwać terminowosci i dobrze wykonanej pracy...

    • 8 2

    • DO Sopot moj drugi dom

      Serio? Skąd Ty bierzesz takie bzdury?

      • 0 0

    • bo są w układzie

      i dają odpowiednio sytą kopertę komu trzeba kto decyduje. w sopocie /gdyni już nikt nie składa ofert na poważnie do robót bo wiadomo że MTM wygra zawsze

      • 0 1

  • Ej, ale co tu jest takie drogie? (2)

    Rozumiem, że windy, trzeba wykopać szyb, kupić sprzęt, zamontować. Ale za trzy stówy to można super chałupę postawić. A tunel ma dostać "lifting". Pytanie jeszcze raz: za co prawie 2 400 000?

    • 11 0

    • Za to samo, co zwyciezca zrobi za neicale dwa miliony, a firma z Krakowa chciala ponad 3 miliony.

      Wejdz na strone zamowien publicznych Sopotu i przeczytaj sobie specyfikacje tego zamowienia.

      • 0 0

    • co jest takie drogie? decydenci

      trzeba grubo opłacić kilka albo i więcej ryów w UM żeby dostać zlecenie. Każdy chce grubo a nie cienko. Więc budżet musi byc z odpowiednim zapasem na cele 'reprezentacyjne' - czyt. na wziątki dla urzędasów

      • 1 0

  • Na prawdę taniej się nie da? (1)

    Znowu ktoś musi zarobić

    • 5 0

    • Naprawde. Mogles to Ty zlozyc tansza oferte i to Ty mogles zarobic.

      • 0 0

  • architektura!!! (1)

    Dajcie zarobić architektom! Niech wymyślą połączenie obu tuneli bez wychodzenia na górę!!!
    Były Sopociak

    • 2 1

    • to proste.

      oba tunele trzeba połaczyć .. trzecim tunelem :-)
      A tak serio - to jest niezły pomysł, aby można byłoby przejść na jednym poziomie z Monciaka, pod torami kolejowymi i Aleją Niepodległości .

      • 0 0

  • Totalny absurd (5)

    Wygodne przejście naziemne by kosztowało 10 procent tego.

    • 1 7

    • Tak, tak. (3)

      Jeszcze przywróćmy dorożki i pobudujmy stajnie miejskie. Jak już się cofać to z rozmachem.

      • 2 2

      • Ah to straszne zacofanie (2)

        Przecież w każdym europejskim mieście przejścia dla pieszych w centrum są likwidowane i buduje się przejścia podziemne, co nie?

        • 1 3

        • Na ulicach przelotowych łączących miasta (1)

          I to bez alternatywnego objazdu??? Przecież to rozwiązania z lat 50!!!

          • 1 1

          • Chciałeś napisać "dzielących"

            Bo dzieli Sopot przez sam środek historycznego centrum. Kierowcy korona z głowy nie spadnie, jak się zatrzyma przed przejściem. A sygnalizację można zsynchronizować z przejściami przy ul. Podjazd/Sikorskiego.

            • 1 0

    • Tak, a pociągi niech stoją grzecznie na czerwonym.

      • 0 1

  • 2 miliony? (2)

    Rozumiem, że remontowany tunel wyłożony będzie złotymi płytkami?

    • 6 0

    • Nie rozumiesz.
      Złotymi płytkami będzie wyłożony wychodek osób które na tym remoncie zarobią...

      • 1 0

    • Nie rozumiesz, ze winda dla niepelnosprawnych nie kosztuje malo, choc nie jest ze zlota.

      • 0 0

  • ale dają czadu!

    w gdansku tunele złe a w Sopocie praktyczne! aaaaaayayayaayy

    • 3 0

  • A Przychodnia na Chrobrego od lat wymaga remontu, karetki nie chcą jeździć do chorych Sopocian od lat!!! A przecież płacimy podatki

    • 5 1

  • (1)

    przejście powinno być bez schodów tak jak z jednej strony w Sopocie Kamiennym Potoku czy Oliwie.
    Lekko obniżyć ławę pasażu czy podnieść/obniżyć drogę/tory.

    Chodzić tam i z powrotem po schodach nikomu się nie chce i monciak za przejściem to już jest monciak C jeśli nie D.

    • 4 0

    • Lekko podnieść tory? Lekko obniżyć przejście? Czy ty w ogóle masz pojęcie o czym mówisz?

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane