• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

200 km/h pendolino do Warszawy - dopiero w przyszłym roku

Krzysztof Koprowski
18 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nowy rozkład jazdy wejdzie w życie w połowie grudnia. W przypadku pociągów klasy EIP, obsługiwanych składami Pendolino, czas przejazdu nie ulegnie większym zmianom. Nowy rozkład jazdy wejdzie w życie w połowie grudnia. W przypadku pociągów klasy EIP, obsługiwanych składami Pendolino, czas przejazdu nie ulegnie większym zmianom.

Od grudnia pociągi Pendolino z Trójmiasta do Warszawy miały pędzić z prędkością nawet 200 km/h. Takie obietnice składali kolejarze jeszcze kilka miesięcy temu. Ostatecznie jednak w nowym rozkładzie jazdy od połowy grudnia przewidziano podróż pociągami PKP Intercity nie szybciej niż 160 km/h.



Jak często podróżujesz do Warszawy?

Przypomnijmy: o podwyższeniu prędkości ze 160 na 200 km/ na ok. 1/3 długości trasy Gdańsk - Warszawa pisaliśmy w połowie września, kiedy takie deklaracje składali przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych.

Zgodnie z wyliczeniami sprzed kilku miesięcy podwyższenie prędkości miało skrócić czas podróży składami Express InterCity Premium na odcinku Gdańsk Główny - Warszawa Centralna z obecnych 2 godz. 49 minut do 2 godz. 35 minut.

W rozkładzie jazdy, który ma wejść w życie w połowie grudnia, nie odnajdziemy jednak tak krótkich czasów przejazdu. Powód? Jak informuje "Gazeta Wyborcza Trójmiasto", PKP PLK nie wyrobiła się z uzyskaniem dokumentacji niezbędnej do podwyższenia prędkości szlakowej.

- Nie zakończyła się certyfikacja prac związanych z robotami torowymi przy przechyłkach na łukach, ale także związana z wdrażaniem systemu ERTMS - mówi "Wyborczej" anonimowy pracownik PKP PLK.

Sprawdź rozkład jazdy pociągów PKP



Krótszy czas przejazdu z nowym systemem sterowania ruchem



Zawarte w Europejskim Systemie Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS) rozwiązania mają m.in. pozwolić na zdalne zatrzymanie pociągu w sytuacji, gdyby maszynista wjechał na zamknięty tor lub znacznie przekroczył dopuszczalną prędkość.

Kiedy uda się rozpędzić pociągi Pendolino w regularnym ruchu do stolicy do 200 km/h? Przypuszczalnie nie wcześniej niż podczas marcowej korekty rozkładu jazdy lub tuż przed sezonem wakacyjnym.

Pociąg Gdynia - Berlin dopasowany do doby hotelowej

Opinie (348) ponad 20 zablokowanych

  • W 1990 roku jechałem normalnym ekspresem

    z Wiednia do Wenecji. Cała trasę nie licząc rozbiegu i hamowania ciął 210-215 km/h.

    • 11 1

  • To już eNta obietnica PiSu, która nie zostanie zrealizowana. (2)

    A tłucz głosowała na tych złodziei

    • 12 3

    • Łaska suwerena na pstrym koniku jeździ...

      do czasu.

      • 3 0

    • Ale 200 km/h na tej trasie to już PO

      obiecywała lata temu.

      • 1 0

  • Nie ma pendolino

    Co z tego, że w rozkładzie pojawiła by się prędkość 200km/h skoro zamiast pendolino podstawią zwykły skład i to bez uprzedzenia. Jest lepiej niż parę lat temu ale nadal daleko do perfekcji.

    • 4 0

  • Czy ktoś poniesie za to odpowiedzialność (2)

    PLK? Co to w ogóle za stwór? Od prawie 10 lat remontują trasę Gdynia Warszawa i tylko na jednym z odcinków miała być prędkość 200km/h, żeby do Warszawy dojechać w 2h29min.? Przecież takie deklaracje tylko śmiechem obdać i tyle... PKP najgorsza spółka państwowa. Najgorzej zarządzana. Najgorszy standard!!! Niestety...

    • 17 1

    • Sama prawda, ale jedno ale... (1)

      Niestety nie jest to najgorsza spółka państwowa.

      • 2 0

      • Jest jeszcze Poczta Polska

        • 1 0

  • chyba przed kolejnymi wyborami (1)

    a nie korektą rozkładu...

    • 7 0

    • oczywiście obiecane a po wyborach to samo

      • 0 1

  • warswitawas ;)

    • 3 1

  • Hahaha

    Hahaha

    • 1 0

  • Nic nowego.

    Jak zwykle - tekturowe państwo wg PiS.

    • 6 0

  • Jak to jest? (5)

    Że zagraniczne koleje(pociagi) lśnią czystością i pięknym lakierem a NASZE, jak zwykle, z zaciekami rdzy, umorusane, czasami z robactwem gratis? Jak tak samo wygląda trakcja i obsluga techniczna, to niech lepiej zwalniaja( albo dyrekcje), albo prędkość.

    • 15 2

    • Kolej w Polsce od 30 lat jest niedoinwestowana. (2)

      Niech to wystarczy za odpowiedź.

      • 3 0

      • Niby E65 niedoinwestowana? (1)

        Jak mawiał klasyk - nie nazywajmy szamba perfumerią.
        Modernizacja E65 miała dać 200 km/h na kilku odcinkach. 10 lat minęło i czekamy.

        • 2 1

        • Pewnie że niedoinwestowana.

          Wystarczyło dorzucić kilka mld więcej i mielibyśmy nową linię dużych prędkości z Trójmiasta do Wawy na prędkość rzędu 300 km/h.

          • 2 0

    • Jasne że się da

      Problem w tym że chcemy składów na europejskim poziomie przy polskich cenach biletów. Opłata za podróż musiała by wzrosnąc o 100%, a wtedy dopiero by się płacz podniósł że nikt już do pracy nie dojedzie, do babci czy na wakacje.

      • 3 1

    • zagramaniczne ale gdzie

      pewnie te którymi podróżują nachodźcy w krajach tzw. Europy jeszcze Zachodniej

      • 1 0

  • Kpina (2)

    Niech najpierw skupią się na tym aby wszystkie Pendolino były sprawne. A nie, że w sobotę jadę rano do Warszawy i płace 150 zł za bilet a podstawiony jest zwykły skład ze starymi wagonami.

    • 8 1

    • Te wagony są często wygodniejsze od Pendolina.

      • 1 0

    • Można starać się o zwrot części kosztów podróży!!!

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane