• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

200 mln zł za przebudowę węzła Szadółki

Szymon Zięba
17 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Węzeł Kowale wciąż czeka na rozbudowę
Dojazd do węzła Szadółki na obwodnicy Trójmiasta.
 Dojazd do węzła Szadółki na obwodnicy Trójmiasta.

Wiemy więcej na temat przebudowy węzła Szadółki. Urzędnicy szacują, że prace dotyczące tej części trójmiejskiej obwodnicy kosztować mogą około 200 mln zł. W międzyczasie ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy drogi łączącej ul. Przywidzką z planowaną drogą zbiorczo rozprowadzającą, pomiędzy węzłem Szadółki a węzłem Kowale. Kosztowało to miasto ponad 400 tys. zł.



Gdy chcę szybko dostać się z Gdańska do Gdyni (lub odwrotnie), to:

Węzeł Szadółki należy rozbudować, ponieważ w obecnym kształcie nie spełnia on warunków technicznych dla obiektów na drogach ekspresowych.

Ciężar inwestycji - zdaniem miejskich urzędników - musi być podzielony na kilka źródeł finansowania. Wszystko w związku z tym, że stanowi on element drogi krajowej S6 trójmiejskiej obwodnicy, a podmiotem administrującym tą drogą jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Same koszty związane z inwestycją są niebagatelne: przetarg na zaprojektowanie rozbudowy węzła Szadółki rozstrzygnięto w 2016 roku, a najkorzystniejsza oferta wyniosła 2 mln 264,47 tys. zł. To obciążenie finansowe, które poniosło miasto.

- Natomiast koszt całej inwestycji - co wnioskujemy na podstawie posiadanej dokumentacji - to ok. 200 mln zł. - wskazuje Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Jednym z elementów rozbudowy tej części trójmiejskiej obwodnicy jest budowa drogi zbiorczo rozprowadzającej oraz trasy łączącej wspomnianą drogę z ul. Przywidzką. W czerwcu miasto ogłosiło przetarg na opracowanie projektu tej trasy, a dziś już wiadomo, że kosztować to będzie ponad 409,5 tys. zł.

Przetarg na zaprojektowanie rozbudowy węzła Szadółki rozstrzygnięto w 2016 roku, a najkorzystniejsza oferta wyniosła 2 mln 264,47 tys. zł. Zbudowana ma zostać także droga łącząca ul. Przywidzką z planowaną drogą zbiorczo rozprowadzającą, pomiędzy węzłem Szadółki a węzłem Kowale.

 Przetarg na zaprojektowanie rozbudowy węzła Szadółki rozstrzygnięto w 2016 roku, a najkorzystniejsza oferta wyniosła 2 mln 264,47 tys. zł. Zbudowana ma zostać także droga łącząca ul. Przywidzką z planowaną drogą zbiorczo rozprowadzającą, pomiędzy węzłem Szadółki a węzłem Kowale.
- Szacowany koszt inwestycji poznamy po uzyskaniu dokumentacji projektowej, której jednym z elementów są kosztorysy inwestorskie. 18 czerwca odbyło się otwarcie jedynej złożonej w postępowaniu oferty firmy Europrojekt Gdańsk S.A. - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Ostatnia prosta przed przetargiem na budowę Obwodnicy Metropolitalnej



Biuro projektowe na sporządzenie dokumentacji ma czas do połowy października 2020 roku.

Miejsca

Opinie (144) ponad 20 zablokowanych

  • Ale dlaczego nie zjazdy bezkolizyjne w obie strony?

    • 5 0

  • czy węzeł przetrwa codzienny najazd dodatkowych 1000 śmieciarek (2)

    zmierzających do najwiekszej w Polsce spalarni śmieci?

    • 28 5

    • przetrwa (1)

      Węzeł przetrwa. W razie konieczności będzie się robiło dodatkowe remonty. Czy my przetrwamy spalarnię to już jest inna kwestia.

      • 8 0

      • jak bedzie problem to się ją po prostu... podpali i po problemie :)

        • 0 0

  • Dlaczego nie powtarzalne

    Wjazdy na i zjazdy z obwodnicy powinny być wopwtarzalne, co wpływa na koszt budowy i łatwość poruszania się po nich.

    • 4 1

  • Przecież to i tak będzie się korkowało, póki nie będzie węzła w kształcie koniczyny. Zjeżdżając z obwodnicy w lewo będzie się stało jak teraz.
    Jak wydać kasę to na coś porządnego, a nie jak zawsze na odwal się

    • 11 0

  • (1)

    Bez sensu, to nic nie zmieni. Tak samo kolizyjne i przepustowe rozwiązanie jak jest. Dłuższe zjazdy tylko, wiecej się w korku do świateł samochodów zmieści.

    • 33 1

    • jeden dłuższy ale drugi krótszy

      Poprawi się jedynie jadącym w stronę Otomina i śmieciarkom, Nie warto za takie pieniądze. Zły projekt!

      • 3 1

  • Pytanie podstawiwe

    Ile pieniędzy na rozbudowę układu drogowego w tamtym rejonie przeznaczyli: deweloperzy mieszkaniowi, jak np. Robyg i właściciele centrów handlowych oraz ogromnego magazynu?

    • 11 1

  • Marne szanse żebym dożył...

    • 5 0

  • (6)

    A co z Nową Świętokrzyską? Budowa w planach na 2040 rok?

    • 71 8

    • Krówka na pierwszym miejscu, potem Rydwan itd

      • 5 1

    • najpierw dogodny dojazd do nowej spalarni

      jak spalarnia powstanie problem korków na nowej świętokrzyskiej się rozwiąże sam

      • 0 4

    • Nie ma pieniędzy i nie będzie

      Robyg i inny deweloperzy już zapraszają do kupna mieszkań .........a drogi jak nie ma, tak nie ma. Ta część Południa jest po prostu "olana" przez kolejnych włodarzy. Ulica Świętokrzyska należy do ciągu drogi wojewódzkiej nr 221......ile ona może jeszcze przyjąć ruchu przejezdnego lub okolicznych mieszkańców ? System rozwoju miasta - najpierw dziura w ziemi i deweloper , następnie...może w niedalekiej przyszłości, dalekiej przyszłośći lub nigdy DROGA gminna.

      • 18 1

    • Najpierw bronimy konstytucji

      • 10 1

    • na razie nie ma, ale się dowiadywuj! :D

      • 8 0

    • 2099 rok

      • 10 0

  • Rozbudują do obwodnicy, która już nie daje rady (3)

    • 113 5

    • Jedynie poszerzenie obwodnicy do 3 pasów miało by sens (2)

      tak jak było to w przypadku rozbudowy węzła Karczemki.

      • 25 4

      • A co z innymi zjazdami? (1)

        • 2 4

        • ?

          inne zjazdy już są

          • 2 1

  • wątpie, że coś to pomoże jak na kowalach jest gorszy problem :)

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane