• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo czasowo wznawia możliwość dokonywania płatności

Arnold Szymczewski
23 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 11:07 (24 kwietnia 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
W piątek 26 kwietnia najprawdopodobniej część z użytkowników, która posiada miesięczny abonament, straci możliwość wypożyczania roweru Mevo. W piątek 26 kwietnia najprawdopodobniej część z użytkowników, która posiada miesięczny abonament, straci możliwość wypożyczania roweru Mevo.

26 kwietnia mija miesiąc od uruchomienia systemu roweru metropolitalnego Mevo. Dzień wcześniej skończą się abonamenty tych użytkowników, którzy wykupili je pierwszego dnia na miesiąc. 24 kwietnia operator przywrócił możliwość dokonywania płatności, ale tylko dla pierwszych 20 tys. wpłacających.



Aktualizacja: 24 kwietnia godz. 10:45:


W środę przed południem operator Mevo, firma Nextbike Polska, wydała oświadczenie, w którym informuje o czasowym wznowieniu możliwości dokonywania opłat.

- Od 24 kwietnia każdy zarejestrowany użytkownik może zasilić konto Mevo dodatkowymi środkami, co umożliwi wykup abonamentu na kolejny miesiąc lub cały rok korzystania z systemu. Możliwość dokonywania płatności zostanie ponownie wstrzymana po osiągnięciu liczby 20 tysięcy wpłat. Zapewni to dostępność rowerów dla użytkowników. Operator chce w ten sposób uniknąć powtórzenia sytuacji z początku miesiąca, gdy rekordowa liczba wypożyczeń każdego roweru ograniczyła ich dostępność - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska.
Operator informuje także o tym, że dokonywanie płatności zostanie przywrócone na stałe po udostępnieniu pełnej puli 4080 rowerów.

Po godz. 11 ponad 50 rowerów stało przed Olivia Business Centre, 20 przy budynku Ergo Hestii w Sopocie i ponad 10 w okolicy biurowców przy ul. Łużyckiej w Gdyni.


Czy odnowisz swój abonament w Mevo?

O pompie związanej z inauguracją systemu roweru metropolitalnego Mevo mało kto już pamięta.

Pierwszy miesiąc działania systemu przyniósł mnóstwo emocji: początkowo bardzo pozytywnych, potem niestety jednak głównie negatywnych: nienaładowane rowery, puste stacje, brak relokacji - długo by wyliczać.

Dziś jest już nieco lepiej, jednak najważniejszym problem Mevo jest to, że od 5 kwietnia nie można aktywować nowych kont ani doładowywać istniejących. Operator zdecydował się na takie posunięcie, by ograniczyć przyrost liczby użytkowników, których nie był w stanie obsłużyć.

26 kwietnia dzień sądu dla pierwszych abonentów Mevo



W tym tygodniu mija miesiąc od uruchomienia usługi. Oznacza to, że jeśli operator nie zdecyduje się do tego czasu na aktywowanie możliwości doładowywania kont, obecni użytkownicy, którzy jako pierwsi (26 marca) wykupili miesięczny abonament stracą możliwość wypożyczania rowerów.

Dotyczy to tych użytkowników, którzy zasilili swoje konto jedynie kwotą potrzebną do zakupu jednomiesięcznego abonamentu.

Ci, którzy posiadają w swoim mevo-portfelu jeszcze minimum 10 zł, mogą abonament wydłużyć o kolejny miesiąc.

Mevo: nie ma nowych rowerów, ale jest nowy szef



Jeśli więc w ciągu najbliższych dni możliwość doładowywania kont nie zostanie przywrócona, system hurtowo straci wielką rzesze użytkowników. Przypomnijmy, że 28 marca operator chwalił się 34 tysiącami zarejestrowanych użytkowników. Z kolei do 23 kwietnia ilość zarejestrowanych użytkowników wynosiła ponad 74 tys. rowery wypożyczono ponad 209 tys. razy.

Nextbike i Obszar Metropolitalny na razie milczą



Zarówno operator Mevo (firma Nextbike), jak i zamawiający - stowarzyszenie Obszar Metropolitalny GGS zdają sobie z tego sprawę. We wtorek jednak nikt nie zdecydował się na żadne deklaracje w tej sprawie - choć poprosiliśmy o nie obie strony.

Oświadczenie w tej sprawie ma pojawić się w środę, 24 kwietnia.

Opinie (499) ponad 10 zablokowanych

  • 10 zł w błoto (5)

    Wykupiłem abonament. Przez miesiąc nie udało mi się ani razu przejechać rowerem ponieważ ich nie ma albo są rozładowane.
    Wszystkie rowery są pod Oliva centre i od koleżanki co tam pracuje słyszałem, że ponoć przypinają je swoimi własnymi zabezpieczeniami by mieć rower na powrót.

    • 15 4

    • Od 27 marca jechałem ponad 40 razy w różnych sytuacjach. Wystarczy pozerkać kilka razy w aplikację a rower się pojawia nawet w godzinach szczytu. Poza tym łączenie Mevo z używaniem SKM etż się sprawdza. Mając doładowany rower nie robi mi różnicy czy wysiądę na Maksymilianie, czy na Głównej, to samo Wrzeszcz/Zaspa.

      • 0 0

    • Może nie wiesz jak się telefon obsługuje? Może nie zauważyłeś opcji "rezerwuj"? Jest bardzo pożyteczna...

      • 0 0

    • Może nie potrafisz jeździć?

      • 0 2

    • PiS troll. Tekst powyżej to kłamstwo.

      • 0 3

    • To nie mogą własnym rowerem przyjechać?

      No chyba, że przesiadka na PKM... Ale to też można własnym rowerem i zostawiać go na PKMce

      • 0 0

  • akcja zostawić stojaki !!! (1)

    pożyteczna pamiątka zostanie i na mini gym sie przyda

    • 5 0

    • Właśnie trochotę inaczej...

      ...brak stacji dokujących i strasznie ograniczona infrastruktura do stojaka (nawet nieprzytwierdzonego do podłoża) ,słupka z tabliczką i czasem kostki betonowej ma służyć możliwości jak naszybszego demontażu. Zobaczycie że to roku nie przetrwa.Klasyczna pralnia.

      • 3 0

  • A ja już dziękuję, przejechałem się raz, nie dla mnie zabawa w polowanie na MEVO

    Za to skorzystam z RODO i prawa do usunięcia moich danych - mailowo: daneosobowe@nextbike.pl
    Ciekawe czy chociaż to zadziała. Może trzeba będzie to sprawdzić występując później do administratora o kopię przetwarzanych danych.

    • 8 0

  • Szkoda, chciałam się przejechać w majówkę. Ciekawe czy zdążą przywrócić.

    • 2 0

  • Przepraszam

    Nie umiem pisać prawdy na forum. Chce tylko wyjasnic ze kazda moja dotychczasowa opinia jest zakłamana lub jak kto woli nieprawdziwa. ble

    • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    (4)

    To prawda, że mało rowerów,że baterie padają i mevo nie działa, jednak nie wszyscy użytkownicy we właściwy sposób użytkują rowery,bo" po co szanować jak nie moje". kilkukrotnie nie mogłam wypożyczyć roweru że względu na uszkodzenia mechaniczne ( urwana nóżka, ułamany błotnik itp ). problemem jest też kontakt z biurem obsługi, gdzie często na połączenie z konsultantem czekam 15 minut ( no rower w aplikacji się odblokował natomiast fizycznie blokada wciąż założona).
    Sądzę, że największym problemem jest brak ludzi do pracy,nie mają odpowiedniej liczby serwisantów i konsultantów...

    Ps. Do wiadomości tych,co napiszą mi,że mogę kupić sobie rower i nie narzekać...
    Rower mam,tylko sam do domu nie wróci,jeśli ja postanowię skorzystać z innego środka transportu ;)
    Miłego dnia wszystkim

    • 53 30

    • Mi też parę razy rower odblokował się w aplikacji, a fizycznie nie

      ale nie przyszło mi do głowy dzwonić i czekać 15 min na konsultanta, tylko klikałam "postój", a następnie "koniec postoju" i wtedy się odblokowały.
      Dzisiaj niestety rower mimo wybrania opcji postoju, zwrócił się poza strefą i nałożono mi 3 zł kary (!) telefon do konsultanta i zwrot 3 zł zajął mi 3 minuty.

      • 1 0

    • Wiesz co? Kupiłem sobie samochód. (1)

      Nie byle jaki i to jest jakaś paranoja że jak jadę do sklepu to on sam do domu nie wróci bo ja postanowiłem wrócić tramwajem.

      • 2 22

      • Wiesz co?

        Cała idea roweru miejskiego polega na tym, że można pojechać tylko w jedną stronę... Podobnie jak samochodów i skuterów na minuty

        • 12 0

    • Blokuje sie, zerwij blokade, chcesz wrocic swoim rowerem, nie pij.

      • 0 6

  • Hahahahahaha

    • 4 0

  • Zabawka

    Na razie to Mevo funkcjonuje jak nowa zabawka

    • 1 1

  • kij z rowerami

    wywalac te kijostwo na zlom

    • 2 2

  • Jest dokładnie tak, jak przewidywałem.

    Nextbike łapie nową pulę testerów, którzy płacą za to, za co powinni zarabiać.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane