- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (156 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (250 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (63 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
30 metrów drogi skróciłoby korki na południu Gdańska
Mieszkańcy południa Gdańska chcieliby, by miasto wybudowało 30 metrów drogi brakującego odcinka ul. Węgrzyna do Armii Krajowej. Połączenie z Trasą WZ pozwoliłoby na lepsze skomunikowanie osiedla Lawendowe Wzgórze. Sprawdziliśmy, co o tym pomyśle myślą urzędnicy i na co mogą liczyć okoliczni mieszkańcy.
- Brakuje tu zaledwie 30 m drogi. Obecną uliczkę od Armii Krajowej oddzielają jedynie krzaki i barierki. Nowe połączenie tej drogi z Armii Krajowej nie dość, że skróciłoby dojazd mieszkańców do nowego osiedla, ale także drogę do osiedla Lawendowe Wzgórze. Współpraca miasta z deweloperem w tym zakresie pomogłaby także rozładować korki na południu Gdańska - napisał do naszej redakcji pan Aleksander.
Jak się jednak okazuje, kwestia ewentualnego połączenia obu tras tylko na papierze wydaje się łatwa. Jak tłumaczy Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku, możliwość połączenia ul. Węgrzyna z al. Armii Krajowej jest wykluczona, bo jest to niezgodne z warunkami technicznymi, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.
- Armii Krajowej jest ulicą główną i wspomniane przepisy rygorystycznie określają odległości od skrzyżowań. Na tej trasie odległości pomiędzy węzłami są już teraz w odległościach minimalnych - wyjaśnia.
Mieszkańcy tej okolicy nie powinni jednak czuć się poszkodowani. Wkrótce w pełnym zakresie oddana do użytku zostanie al. Pawła Adamowicza. Planowana jest także budowa linii tramwajowej w ramach Nowej Warszawskiej.
Sama ul. Węgrzyna zyska wkrótce dodatkowe powiązanie z ul. Jabłoniową.
- Określają to miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego. Inwestycja odbędzie się w ramach zadania "Nowa Bulońska". Budowa tego połączenia przewidziana jest jeszcze w I połowie tego roku - dodaje Kozicka-Prus.
Opinie (122) 4 zablokowane
-
2020-03-24 11:03
Nie skróciłoby (7)
- 98 9
-
2020-03-24 12:30
pan aleksander to typowy mądrala
wszystko wie - nawet ile to jest 30m
- 14 3
-
2020-03-24 13:44
to jest skrot dla doslownie kilku blokow (2)
lepsza inwestycja bylo by polaczenie osiedla 5 wzgorz na zakoniczynie z lawendowym wzgorzem na jasieniu.. powstal tylko chodnik ze sciezka rowerowa.. a by sie przemiescic samochodem tzreba nadrabiac sporo km - absurd
- 14 1
-
2020-03-24 13:48
urzedasy czekaja na kase - proste!
łapówa - dojazd a nie to nie! :) Potem marszalki i inne mylą się ile tego mają :)))))))))
- 2 7
-
2020-04-06 21:59
NIGDY
Tylko Wam na za koniczynie jest to połączenie potrzebne, będziecie tylko rozjeżdżać Lawendowe Wzgórze jak taka droga powstanie, kupiłeś mieszkanie na zad*piu z jedną droga dojazdowa to teraz się męcz.
- 0 0
-
2020-03-24 15:32
Ja (1)
Oczywiście.Maja zjazd na AK z Alei Adamowicza która jest tuż obok.W d*pach się ludziom przewraca
- 8 0
-
2020-03-24 16:04
No właśnie to już lepiej pełną koniczynę na tym zjeździe by zrobić, jeśli rzeczywiście jest taka potrzeba, żeby nową kasę tam wykładać...
- 2 0
-
2020-03-24 16:13
Czy trojmiasto.pl publikuje każdego wysłanego do nich mejla?
Jak można na poważnie poruszać takie tematy? Dawno już nie było artykułu o tym, że ktoś nie przeczytał jakiegoś regulaminu?
- 4 0
-
2020-03-24 11:03
Dokładnie to brakuje 28 metrów (8)
Jakiś czas temu osobiście mierzyłem ile tam brakuje metrów aby problem rozwiązać wyszło 28 metrów.
- 24 105
-
2020-03-24 11:15
lol nie można każdej polnej drogi łączyć z autostradą.
- 74 2
-
2020-03-24 12:38
I tak po prostu byś sobie wjeżdżał kuniem na autostradę?
- 37 0
-
2020-03-24 13:09
A pomyślałeś, że trzeba zrobić wjazd który musi być odpowiednio długi jako wjazd na ulicę, która ma ograniczenie do 100km/h?
- 33 1
-
2020-03-24 13:42
Czuwaj!
- 1 0
-
2020-03-24 13:48
To po cam tam budowałeś bloki?
- 6 0
-
2020-03-24 14:09
28 a nie 30? To zupełnie zmienia postać rzeczy, już informuję służby!
- 6 0
-
2020-03-24 14:27
wcinka nie ma sensu
Wcinka w trasę wz to kupa kasy i dodatkowo zwiekszyloby to korki poranne więcej kolizji i ciekaw czy większe natężenie ruchu w/w ulicy pasowało by wtedy mieszkańcom. Więcej wjadow na główne arteria utrudnia ruch i zmniejsza przepustowość tych głównych wystarczy zrozumieć psychologię tłumów. Dzisiaj włączony do wz A jutro postawimy szlaban bo wyjeżdżają wszyscy nie tylko mieszkańcy.
- 3 1
-
2020-03-24 15:03
Wystarczy Armii Krajowej przekwalifikować na ulicę miejską,
I będzie można robić skrzyżowania co 5 m, tak jak na Podwalu Przedmiejskim. Lobby rowerowe by się ucieszyło. Obwodnica południowa już jest - autostrady przez miasto nie potrzebujemy.
- 5 2
-
2020-03-24 11:04
tam gdzie kończy się logika (2)
zaczynają się w Polsce przepisy
- 41 103
-
2020-03-24 13:10
(1)
No tak, lepiej przykorkować AK, żeby jakieś pierdo-osiedle miało 100m bliżej.
- 30 1
-
2020-03-24 14:14
Czekaj, co zrobić?
Przecież AK to jedna z najmocniej zakorkowanych dróg, przynajmniej w godzinach szczytu. Nie wiem, co ten wyjazd by miał tam dodatkowo zakorkować.
- 0 11
-
2020-03-24 11:06
przecież już po planie widać (2)
że ona jest tam wyprowadzona jedynie żeby ewentualnie kiedyś być poprowadzona nad Armii Krajowej albo pod nią. Nigdy nie było planu żeby ją wpinać w główna...
- 164 2
-
2020-03-24 13:21
Sugerując się podziałem terenu na działki na miejskich mapach, to wiadukt był planowany na Jeziorowej.
- 0 1
-
2020-03-24 14:19
Dokładnie
To już lepiej wydłużyć ją do Kartuskiej
- 2 0
-
2020-03-24 11:07
pewnie nie da się.
- 16 21
-
2020-03-24 11:09
poraża nieudolność władz miasta (12)
przecież to proste i koszty nie są wysokie
- 21 192
-
2020-03-24 11:20
Oczywiście, proste (5)
Tylko potem będziesz płakał, że masz ograniczenie do 50 na całej długości AK. Bo taka byłaby konsekwencja.
- 44 3
-
2020-03-24 12:12
A to ciekawe! (4)
Jakoś przy innych wyjazdach na tę drogę nie ma takiego ograniczenia. Pofantazjuj jeszcze.
- 5 36
-
2020-03-24 12:39
Bo jest traktowana jako droga szybkiego ruchu.
Tak ciężko to zauważyć?
Od Węgrzyna do Adamowicza jest 123m. Serio chcesz w takiej odległości drugi węzeł budować?- 30 0
-
2020-03-24 12:57
Chłopie, zamiast się publicznie kompromitować
To poczytaj sobie warunki techniczne dla poszczególnych klas dróg - autostrad, ekspresówek, głównych polskich itd. - to są dokumenty dostępne publicznie. Żeby Ci się nie przemęczyły szare komórki, zignoruj wszystki parametry poza dwoma: dopuszczalnymi odległościami między węzłami i dopuszczalnymi prędkościami. A potem tu wróć i dyskutuj dalej.
- 37 0
-
2020-03-24 13:50
Brokatem się obsyp jak chcesz mądrze zabłysnąć.
- 7 0
-
2020-03-24 13:59
nie pogrążaj się indolencie
Nie masz pojęcia o czym piszesz - chyba kolejne komentarze i liczba łapek w dół do twojego "błyskotliwego inaczej" posta, jasno to pokazują. Nie dostaniecie tego wyjazdu. nigdy. tańsze mieszkania to takie rzeczy i codzienny odór gratis. Pogódź się z tym
- 12 2
-
2020-03-24 11:41
Szkoda że Covit nie celuje w głupków i ignorantów (1)
Już byś nie żył.
- 8 8
-
2020-03-24 13:51
Chyba Vibovit :))))
Bo Covid-19 ma to gdzieś.
- 1 0
-
2020-03-24 13:15
poproś Kacperka w tej sprawie
- 6 3
-
2020-03-24 13:41
To wynika z krajowych przepisów budowlanych, proszę czytać ze zrozumieniem.
- 8 0
-
2020-03-24 16:19
tak, najlepiej z każdego podwórka wyjazd prosto na autostradę
i to w obu kierunkach a nie tylko w prawo. W pobliżu są już 2 węzły i więcej nie będzie.
- 5 0
-
2020-03-24 17:54
d**ilu
Czytaj ze zrozumiemiem. Takie sa przepisy drog głównych a nienze to jest widzi mi sie wladz miasta
- 2 0
-
2020-03-24 11:09
Gdańśk nie może (1)
Gdańsk nie może od lat połączyć takich ulic jak płocka/człuchowska /jeleniogórska, unruga z jerzego świrskiego czy piotrkowskiej z nową bulońska,a tu Pani dopiero się wprowadziłą i chcę już łączyć drogę osiedlową z drogą szybkiego ruchu, gdzie to nie tylko kwestia samego wylania asfaltu a zrobienie nasypów, przyczółków itp
- 68 18
-
2020-03-24 12:40
A potem płacz, że Ci robią tranzyt przez osiedle.
Te drogi nie zostały tak nie bez powodu...
- 15 2
-
2020-03-24 11:10
do redakcji
Na mapce chyba jest błąd. Podpisana ul. Warszawska to tak naprawdę Jabłoniowa
- 27 2
-
2020-03-24 11:12
COOO??!!
Przecież tak się nie robi!
- 58 5
-
2020-03-24 11:13
nowe osiedle, to chyba mieszkańcy widzieli co kupują? (4)
- 114 3
-
2020-03-24 13:31
Hehe
Pewnie deweloper pisał w prospekcie że 9 minut do centrum a tu w godzinach szczytu 30 minut minie zanim wyjedzie z osiedla w kierunku centrum.
- 7 0
-
2020-03-24 13:44
Roszczeniowe społeczeństwo.
Najpierw tanio kupić a później zamykać wszystko co przeszkadza jaśnie paniom. Lotniska , tory wyścigowe itp.
- 10 0
-
2020-03-24 14:35
Wiedzieli, ale panicze wszystko chcą pod nich aby zrobić i to jeszcze na koszt innych mieszkańców. A co z tymi co codziennie jeżdżą AK i nagle będzie spowolnienie ruchu, więcej korków, a może jeszcze komuś się zamarzy lewoskręt i światła ?!?!? Wiedzieli gdzie kupują, więc niech teraz nie płaczą !!!
- 8 0
-
2020-03-24 17:28
Kupiłem mieszkanie przy Węgrzyna i kompletnie nie rozumiem autora listu. Zdecydowanie nie chciałbym, aby tam był puszczony większy ruch samochodowy. I myślę, że większość mieszkańców też tak uważa. To, że komuś od kwarantanny już w głowie odbija nie znaczy, że wszyscy mają takie głupie pomysły.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.