• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 32 mln pasażerów SKM w 2021 roku

bra
14 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Daje się odczuć, że SKM-ką jeździ mniej pasażerów niż jeszcze kilka lat wcześniej. Daje się odczuć, że SKM-ką jeździ mniej pasażerów niż jeszcze kilka lat wcześniej.

Ubiegłoroczny wynik jest o 7,2 mln pasażerów lepszy niż w 2020 r., ale do rekordu z 2019 r. i tak brakuje 10,4 mln.



Korzystałe(a)ś już w tym roku z SKM?

- Według danych organizatora przewozów [Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego - dop. red.] w 2021 r. obaj przewoźnicy kolejowi na Pomorzu (PKP SKM i POLREGIO) łącznie przewieźli niemal 41,1 mln pasażerów - informuje Szybka Kolej Miejska. - Z tej liczby 32,7 mln to pasażerowie pociągów PKP SKM Trójmiasto.
To oznacza wzrost w stosunku do roku 2020 o 7,2 mln, kiedy wprowadzane były największe obostrzenia związane z pandemią.

Czytaj też: 20 krótszych SKM-ek zamiast 10 długich

Natomiast do rekordowego 2019 r., czyli czasów przedcovidowych, brakuje aż 10,4 mln. Wówczas z usług SKM skorzystało aż 43,1 mln podróżnych.

Nie tylko przewoźnicy kolejowi odczuwają spadek liczby pasażerów. Z tym problemem zmaga się też m.in. gdańskie lotnisko, które zakończyło rok liczbą 2,1 mln podróżnych. To o ponad 400 tys. więcej niż w najgorszym 2020 r., ale ponad 3,2 mln mniej niż w 2019.
bra

Miejsca

Opinie (170) 5 zablokowanych

  • Za to korki coraz większe (5)

    • 22 3

    • (4)

      Nikt nikogo nie zmusza do przeprowadzek na zad*pia typu Kowale, Borkowa itp. Natomiast co należy wreszcie usankcjonować karnie, to jest to kwestia jawnych przekłamań z artykułów o charakterze marketingowym, co do mitycznych "dogodnych dojazdów" i "doskonałym skomunikowaniu" osiedli spod obwodnicy.

      • 16 4

      • Zostań na zaspie w bloku z płyty (3)

        • 2 8

        • (2)

          A znasz coś lepszego? Rozwalające się kamienice sprzed wojny, socrealizm bez wind czy grodzona patodweloperka z wszechobecną ciasnotą, brakiem jakiejkolwiek infrastruktury publicznej i mieszkaniami "okno w okno"?

          • 5 5

          • Kamienice sa akurat ze 2 klasy wyzej niz prlowskie bloki (1)

            • 4 1

            • Widać to wszędzie.

              Ruina , grzyb i butwa.

              • 0 2

  • Brud,smród oszukali nas samorzadowcy

    • 19 7

  • (6)

    I będzie jeszcze mniej.Ceny biletów to kosmos,chyba że ktoś dał sobie takie podwyżki jak kniaziowie.Tabor stary.Składy coraz mniejsze.I to ma być zachęta do korzystania z skm?Ludzie wolą nawet stojąc w korku siedzieć w swoim aucie.

    • 50 12

    • (4)

      Bilet na SKM: 100-150zl? Paliwo na tym samym odcinku: 400/500zl? Do tego naprawy+ OC AC i tak dalej.... Mysle, że tragedii nie ma. Poza tym prąd skoczyl w górę, odczuli to wszyscy przewoźnicy szynowi, za to dziękuj jedynej słusznej partii:)

      • 12 6

      • Naprawy od nowego roku słono zdrożały. W tym roku będzie selekcja kogo stać na auto a komu się wydawało że go stać.

        • 4 3

      • Taaa... (1)

        Bo jak jeżdżę SKM to w tym czasie nie płacę OC/AC, a jak w weekend jadę samochodem za miasto to płacę. xD

        • 6 7

        • Pozbądź się auta.

          • 7 3

      • Kolejka jest na prąd ...to musi być drogo!

        Jak oni piora wam mozgi w tym twm!

        • 0 0

    • Ceny tylko w gore

      A wy dalej POpaptani gdanszczanie klaskać i ślepo za ta radziecka Junią klimaściemą.
      Ale ksiaże przyjedzie na szarym koniu i obniży, rudy-zdradliwy ;)

      • 1 0

  • Kiedy metro w Trójmieście kursujące co 2-3 min, a nie muzeum kolejnictwa (4)

    • 52 6

    • Metro w Trójmieście ??

      Woda z morza się do niego naleje !

      • 5 5

    • (2)

      Najpierw trzeba wybudować owe metro.

      • 4 2

      • Nie trzeba. (1)

        Wystarczą składy dostosowane do trasy SKM - dobre przyspieszenia, szybkie hamowanie.
        Tak jak składy metra.

        No i musi być ich dużo.

        • 3 0

        • nie musi ich być dużo. Wystarczy, jeśli zaczną częściej jeździć

          takt mniejszy lub równy co 5 minut

          • 0 0

  • Czas na PKM i wymianę tego starego taboru... to tylko kwestia czasu kiedy ich zastąpią (1)

    • 14 9

    • PKM zastąpi? Kogo?

      Jak se tory wybuduje.
      I całe zaplecze, które sępi od SKM...
      To nie takie proste...

      • 14 2

  • (2)

    21 wiek a jak widać na zdjęciu kolejka z czasów komuny wstyd jak diabli

    • 35 7

    • Mimo uplywu lat caly czas ta komuna cuchnie.

      • 4 0

    • Człowieku za komuny mieliśmy super kolejki z metra berlińskiego.

      • 1 0

  • (1)

    Przez 40/50 lat użytkowania tych składów wychodzi całkiem okrągła liczba przewiezionych pasażerów:) Nie zdziwię się, jak nieśmiertelne składy EN- 57 dożyją czasów przedłużenia linii SKM na Gdańsk Południe, tak samo przystosowania wagonów do poruszanie się po torach magnetycznych, u nas pewnie nastąpi to za jakieś 50/70 lat) :-)

    • 25 3

    • mam to gdzieś jaki pociąg będzie może być en-57 byleby jeździł w rożne miejsca

      • 1 0

  • fud

    sami sobie winni jestescie wprowadzajac panike od dwoch lat.

    • 18 8

  • Złom!!! (8)

    Trudno się dziwić , że jest coraz mniej pasażerów skoro tabor z ubiegłej epoki.
    Przypominam sobie lata sześćdziesiąte "modraki" SKM były szybsze niż obecne składy-większe przyspieszenie i więcej drzwi. Obecne kolejki w PRL -u były przeznaczone na dłuższe trasy a nie do miasta , dlatego wole podróżować samochodem.

    • 99 26

    • tabor ma niewielkie znaczenie (1)

      główny wpływ na obniżoną frekwencję ma zdalne nauczanie.
      Dzięki temu warunki podróży w SKM stały się znośne.

      • 20 10

      • no i brak piatkowych i sobotnich spietrzen

        Do Sopotu...
        Ktorych to trudom wiele delikatnych zoladkow nie podolalo ..

        • 9 1

    • Dla bezdomnych w SKM są warunki jak w pensjonacie

      • 7 3

    • Ja wczoraj korzystałam z SKM, z Oliwy do Gdyni Śródmieście. (2)

      Na zasadzie ciekawości. Dużo pasażerów było w obie strony. Kolejka relacji Gdańsk Główny - Wejherowo. Normalnie bym jechała autem. Ostatni raz korzystałam z SKM jakieś 20 lat temu. Mieszkam w Gdańsku, to co potrzebuję i gdzie pracuje jest w moim mieście.

      • 3 2

      • na gdańsku (1)

        mówi się "na Gdańsku" Mieszkam na Gdańsku

        • 0 5

        • Dziękuję dla ciebie

          mówiąc twoim językiem

          • 1 0

    • Mniej ludzuów było i chudziejszych niż dzisiej, to szypciej jeździło.

      • 2 0

    • Bzdury piszesz

      Te modraki, o których piszesz, a które ja pamiętam, miały gorsze przyspieszenie, często się psuły, drzwi się nie domykały, były ciasne i niewygodne.

      • 2 1

  • stary tabor, drogie bilety, rzadkie kursy (6)

    a kasa na premie i bajeczne wynagrodzenia dla zarzadu i osob nadzorujacych w urzedach piekne

    • 40 6

    • Jakieś szczegóły? (2)

      Pracowałem w SKM i wynagrodzenia nie powalały.

      • 3 2

      • (1)

        Pracowałeś w zarządzie?

        • 3 1

        • ;)

          To glowna przyczyna porazek i nieszczesc - slabosc warstwy nowych "pomazancow", ktorym sily i inwencji wystarcza jedynie do wywalczenia stolka.
          Pozniej taki "stolkowy" doznaje iluminacji i rzadzi ukazami, ktore "ludek czarnoroboczy" ma realizowac bez szemrania. Bo "od pracy i wynikow sa ludzie".

          • 0 1

    • nie bez powodu mowi sie o biurokracji i prawie Parkinsona

      Glosi ono, ze zle kontrolowana biurokracja sama znajdzie sobie pretekst to istnienia i zajecie. Jak widac, rowniez wynagrodzenie sama sobie potrafi ustalac.
      Wiec szybko potrafi spelnic warunki i osiagnac cechy nowotworu, samodzielnie ksztaltujacego rzeczywistosc.
      We wlasnym interesie. Zupelnie jak komunistyczna nomenklatura, ktora faktycznie jest. Bo innych wzorcow nie ma.
      W Chinach przynajmniej jest KPCh...
      A kto ma u nas kontrolowac i moderowac biurokracje?
      "Niewidzialna reka rynku"?!!
      Dobry zart ..

      • 2 1

    • rzadkie kursy? (1)

      w weekend co 30minut to tak jakby wcale nie jezdziły. Pewnej "pięknej" soboty wracałem z pracy a skm opóźniona o jedyne 15 minut (nikomu nie muszę tłumaczyć jakie były tłumy przy takim kursowaniu i opóźnieniu). Żeby tego było mało to na stacji Sopot postała sobie kolejne 15 minut i takim oto wspaniałym sposobem była już o czasie tylko następnego kursu.

      • 0 0

      • o czasie, tylko nastepnego kursu

        To podstawowa metoda utrzymana wskaznikow narzucanych przez zleceniodawce, czyli marszalka.
        W ten sposob jedna kolejka jest poza czasem, ale reszta jest korekt... I procenty sie zgadzaja.
        A ze wszystkie sa faktycznie spoznione, to nikogo nie obchodzi.
        Przeciez rzeczywistosc trzeba "upraszczac"...

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane