• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

36 rannych po wypadkach na hulajnogach elektrycznych w rok

Szymon Zięba
26 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Dwie jadące hulajnogą dziewczynki zostały potrącone przez volkswagena. Dwie jadące hulajnogą dziewczynki zostały potrącone przez volkswagena.

Rosnąca popularność hulajnóg elektrycznych sprawia, że rośnie też liczba incydentów drogowych z udziałem ich kierowców. W ubiegłym roku policjanci z Trójmiasta odnotowali w sumie 43 takie wypadki i 60 kolizji. Poszkodowanych zostało 36 osób. W tym roku statystyki dotyczące hulajnóg będą wyglądać gorzej, biorąc pod uwagę, że w wypadku z udziałem tego pojazdu zginęła już jedna osoba.



Jak często korzystasz z hulajnogi elektrycznej?

Najpierw jadąca na hulajnodze elektrycznej 51-letnia kobieta zginęła po zderzeniu z samochodem, do którego doszło na wysokości skrzyżowania ulic Potokowej i Dolne MłynyMapka.

Niewiele ponad tydzień później policjanci pracowali na miejscu wypadku na ul. MiszewskiegoMapka, gdzie dwie jadące hulajnogą dziewczynki zostały potrącone przez volkswagena.

- Dwie jadące hulajnogą dziewczynki w wieku 12 oraz 13 lat zostały potrącone przez volkswagena. W wyniku zdarzenia jedna z dziewczynek doznała urazu ręki i została przewieziona do szpitala. 38-letni kierowca volkswagena był trzeźwy. Funkcjonariusze prowadzą oględziny, zabezpieczają ślady oraz ustalają okoliczności zdarzenia - informował Mariusz Chrzanowski z KMP Gdańsk.
To tylko dwa zdarzenia, do których doszło w ostatnim czasie, a w których udział brały osoby poruszające się na hulajnogach elektrycznych.

Przypomnijmy: latem ubiegłego roku weszły w życie nowe regulacje dotyczące hulajnóg elektrycznych, urządzeń transportu osobistego i urządzeń wspomagających ruch. Ich użytkownicy od tego czasu poruszają się przede wszystkim drogami rowerowymi lub jezdnią.

15:07 24 KWIETNIA 22 (aktualizacjaakt. 16:31)

Miszewskiego stoi kierunek Grunwaldzka (227 opinii)

Tuż po godz. 14.00 policjanci ruchu drogowego odebrali zgłoszenie o zdarzeniu drogowym, do którego doszło na ul. Miszewskiego.
- Dwie jadące hulajnogą dziewczynki w wieku 12 oraz 13 lat zostały potrącone przez volkswagena. W wyniku zdarzenia jedna z dziewczynek doznała urazu ręki i została przewieziona do szpitala. 38-letni kierowca volkswagena był trzeźwy. Funkcjonariusze prowadzą oględziny, zabezpieczają ślady oraz ustalają okoliczności zdarzenia - informuje Mariusz Chrzanowski z KMP Gdańsk.
Zobacz więcej
Tuż po godz. 14.00 policjanci ruchu drogowego odebrali zgłoszenie o zdarzeniu drogowym, do którego doszło na ul. Miszewskiego.
- Dwie jadące hulajnogą dziewczynki w wieku 12 oraz 13 lat zostały potrącone przez volkswagena. W wyniku zdarzenia jedna z dziewczynek doznała urazu ręki i została przewieziona do szpitala. 38-letni kierowca volkswagena był trzeźwy. Funkcjonariusze prowadzą oględziny, zabezpieczają ślady oraz ustalają okoliczności zdarzenia - informuje Mariusz Chrzanowski z KMP Gdańsk.
Zobacz więcej


Nowe przepisy, ale też rosnąca popularność tych jednośladów mają niestety przełożenie na wypadki i kolizje, w których udział biorą użytkownicy hulajnóg.

Wypadki i kolizje w 2021 r. Policjanci odnotowali:



W Gdańsku:

  • 31 wypadków,
  • 26 rannych osób,
  • 44 kolizje.

A do największej liczby niebezpiecznych incydentów doszło przy al. HalleraMapka.

W Gdyni:

  • 8 wypadków,
  • 6 rannych,
  • 11 kolizji.

Tu policjanci wskazują ulice Władysława IVMapka, BenisławskiegoMapkaMorskąMapka jako najniebezpieczniejsze dla użytkowników jednośladów.

W Sopocie:

  • 4 wypadki,
  • 4 rannych,
  • 5 kolizji.

A najniebezpieczniej było na al. Wojska PolskiegoMapka i al. NiepodległościMapka.

Jadąca na hulajnodze elektrycznej 51-letnia kobieta zginęła po zderzeniu z samochodem. Do wypadku doszło w środę, 13 kwietnia 2022 r., rano w Gdańsku.
 Jadąca na hulajnodze elektrycznej 51-letnia kobieta zginęła po zderzeniu z samochodem. Do wypadku doszło w środę, 13 kwietnia 2022 r., rano w Gdańsku.

Jedziesz hulajnogą elektryczną? Pamiętaj:



  1. Korzystać z hulajnogi elektrycznej na drogach publicznych mogą wyłącznie osoby pełnoletnie.
  2. Młodsi muszą uzyskać kartę rowerową lub prawo jazdy co najmniej kategorii: AM, A1, B1 lub T.
  3. Zabronione jest korzystanie z hulajnogi elektrycznej na drogach publicznych przez dzieci poniżej 10. roku życia. Wyjątkiem od tej zasady jest poruszanie się na hulajnodze w strefie zamieszkania pod opieką osoby dorosłej.
  4. Kierujący hulajnogą elektryczną ma obowiązek korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeżeli są one wyznaczone.
  5. Jeśli brak jest drogi dla rowerów, kierujący hulajnogą powinien korzystać z jezdni, o ile dopuszczalna prędkość na tym odcinku nie jest większa niż 30 km/h.
  6. W przypadku gdy brak jest drogi dla rowerów, a na jezdni dozwolony ruch przekracza 30 km/h, kierujący hulajnogą może skorzystać z chodnika lub drogi dla pieszych. Musi jednak jechać z prędkością zbliżoną do prędkości pieszych i zachować szczególną ostrożność. Ma też obowiązek ustępowania pierwszeństwa pieszym i nieutrudniania im ruchu.
  7. Na hulajnogach można przejeżdżać przez przejazdy dla rowerzystów, ale w przypadku przejść dla pieszych należy przeprowadzić hulajnogę przez jezdnię.




Tego nie wolno robić, gdy kierujesz hulajnogą elektryczną



Zabrania się:

  • jazdy hulajnogą elektryczną w stanie nietrzeźwości, po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie;
  • przewożenia innej osoby, zwierzęcia lub ładunku;
  • czepiania się pojazdów;
  • ciągnięcia lub holowania innego pojazdu;
  • jazdy po jezdni obok innego uczestnika;
  • jazdy bez trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy.

Prawidłowe parkowanie hulajnogi elektrycznej



Użytkownik hulajnogi ma obowiązek pozostawienia hulajnogi elektrycznej na chodniku w  miejscu wyznaczonym przez zarządcę drogi.

Gdy nie ma takiego miejsca, można zaparkować hulajnogę na chodniku, ale pod dwoma warunkami:

  • hulajnoga elektryczna musi stać jak najbliżej krawędzi chodnika najbardziej oddalonej od jezdni,
  • hulajnoga elektryczna musi stać równolegle do krawędzi chodnika, szerokość chodnika pozostawionego dla ruchu pieszych ma mieć co najmniej 1,5 m.


We dwójkę na hulajnodze. Nielegalnie i niebezpiecznie.

Opinie (312) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • skutki wporowadzenia nowego prawa (4)

    przecież urzędnik wie co dla Kowalskiego lepsze

    • 16 21

    • Nowe prawo dotyczące UTO i hulajnóg (1)

      nie jest złe. Poprzednia sytuacja była anarchią.
      Może należałoby nakazać, by kierowca hulajnogi zawsze przez przejście musiał przechodzić, co jednak spotka się z wielkim oburzeniem i płaczem, że wtedy nie opłaca się brać hulajnogi, bo za wolno... . Ja tak robię i ominęło mnie wiele potencjalnie niebezpiecznych sytuacji.

      • 2 1

      • Jest złe!

        albo to pojazd albo to pieszy a nie jak jest obecnie wszystko pomieszane.
        czasem można po jezdni czasem po chodniku. Jak czapka stoi. Bez łądu i bez skłądu

        • 2 0

    • akurat zmieniło się wszystko na niekorzyść hulajnóg jak już.

      • 1 0

    • Złe prawo jest gorsze niż brak prawa

      A skomplikowane prawo = złe prawo.
      Zasady powinny być logiczne i spójne dla wszystkich a wszystkie pojazdy silnikowe traktowane tak samo - nieważne, czy elektryczne czy nie, jedynie w oparciu o moc/kategorię można by podzielić to na: brak uprawnień (czyli np. od 13 lat, pojazdy silnikowe do 5 KM), uproszczone uprawnienia (np. od 16 lat, od 5 od 20 KM) i pełne uprawnienia (czyli prawko).
      Inaczej robi się bu...l na kółkach, bo rowerzyści mogą jechać ulicą i wyprzedzać z prawej skręcających w prawo a hulajnogi o osiągach motorowerów mają jechać chodnikiem. Toż to żałosne i absurdalne - zróbmy jeszcze kategorie dla wózków inwalidzkich i wrotek - i oczywiście oddzielne drogi dla nich.

      • 1 0

  • Czerwone światło nie istnieje dla tych kierowników (1)

    • 35 10

    • To akurat w stylu głównie kierowcow

      • 3 10

  • Wywalić te hulajnogi z dróg w cholere....

    • 77 14

  • (2)

    Należy wprowadzić regulacje dotyczące tych hulajnóg i je egzekwować! A póki co setki szalonych osób gna 50/h myśląc że złapali Boga za kierownicę...a potem bum szakalaka.

    • 51 13

    • Bez kozery napiszę pińcet km/h.

      • 8 1

    • Ale z ciebie baran.

      • 7 3

  • Opinia wyróżniona

    i warto dodać że wspólnym mianownikiem 99.9% wszystkich wypadków drogowych jest samochód (42)

    może kierowcy powinni jakieś kursy przechodzić w których uczono by ich zasad ruchu drogowego?

    • 69 461

    • A może kierujący takimi hulajnogami powinni posiadać uprawnienia do poruszania się takim pojazdem. (13)

      A nie wsiada byle pijany glut i jedzie.

      • 147 15

      • słupy, drzew czy torowiska też powinny mieć uprawnienia? (3)

        przecież problem nie jest tylko w hulajnogach. kierowcy wszystko taranują jak leci.

        • 23 81

        • Jak taranujesz wszystko to oddaj prawo jazdy z powrotem do czipsów (1)

          • 64 10

          • odpal raport drogowy

            mało tam wypadków ze stałymi przeszkodami? Wczoraj skarpa zaatakowała kierowcę.

            • 18 26

        • ale to artykuł o hulajnogach

          • 8 1

      • i wtedy samochód nie będzie w nich wjeżdżał? (4)

        Przecież fotka z volkswagenem to typowe najechanie na tył. Co dzieciaki miały zrobić?

        • 10 24

        • Nie jechac ulica, lub tez nie przejezdzac przez przejscie.

          • 10 2

        • Jesteś pewny, że nie wtargnęły na jezdnię?

          • 13 2

        • (1)

          tam jest przejście dla pieszych, kierowca vw skręcał w prawo a dziewczynki wjechały mu pod maskę, gdyby szły na piechotę czyli z prędkością 5km/h on by je widział a tak ciężko zaobserwować skąd i jak hulajnoga elektryczna nadjeżdża tym bardziej podczas skrętu gdy zmienia ci się pole obserwacji z tyłu w lusterku

          • 18 2

          • Jest duże prawdopodobieństwo, że nie.

            Nie jestem pewny, ale czy do najechania nie doszło na skrzyżowaniu ulic Miszewskiego/Wyspiańskiego, w bliskim sąsiedztwie wiaduktu kolejowego ?
            Tam jest ścieżka rowerowa z przejazdem przez skrzyżowanie na którym rowerzyści i osoby korzystające z hulajnóg mają pierwszeństwo (jak i piesi), a dozwolona prędkość na drodze rowerowej (przynajmniej dla hulajnóg) to 20km/h.
            Nie potrafię zrozumieć hejtu na użytkowników hulajnóg elektrycznych.
            W każdym środowisku użytkowników: samochodów, rowerów, hulajnóg czy butów znajdą się święte krowy. Nie negujmy za upodobania, bo prawda nie zawsze jest zgodna z naszymi przeświadczeniami.
            Mam nadzieję, że osoby poszkodowane najadły się tylko strachu.

            • 3 1

      • (1)

        I kierowca przejeżdżając w poprzeg przejazdu/przejśćia dla pieszych zastanawia się czy potrącić czy nie bo może kierujący hulajnogą nie ma uprawnień?

        • 2 11

        • Tak, w poprzeg :)

          • 2 2

      • podrzucaj takie pomysły dalej to nasi politycy (1)

        nakażą prawa jazdy na nie z osobną kategorią, obowiązkowym OC i tablicą rejestracyjną.

        • 4 6

        • Przeciwnie, właśnie politycy wszelkich opcji odrzucają takie pomysły. Niedawno rząd PiSu

          w osobie odpowiedniego ministra zdecydowanie odrzucił pomysł tablic i OC dla rowerzystów i hulajnogistów.

          • 3 2

    • Co więcej 100% wszystkich wypadków dotyczy ludzi!!! (3)

      może ludzie powinni jakoś się szanować i jakieś kursy przechodzić w których by ich uczono zasad życia w społeczeństwie?

      • 55 2

      • (1)

        No wreszcie ktoś rozsądny.
        To nie wina auta, hulajnogi, czy roweru, ale użytkownika, który nie myśli...

        • 30 0

        • I właśnie po to istnieje prawo jazdy, aby ci którzy operują potencjalnie niebezpiecznym sprzętem umieli to robić bezpiecznie

          • 11 1

      • Kierowcy aut mają za uszami ale

        Brak elementarnej wiedzy o przepisach ruchu drogowego u jeżdżących na hulajnogach, jazda we dwie osoby, rozmowy w czasie jazdy przez telefon, przepychanie się po chodnikach z pieszymi, przemykanie po pasach dla pieszych

        • 14 0

    • Hahahhaa (4)

      Ty ale jesteś nied_______
      Ludzie bez rozumu wsiadają za kierownice hulajnogi wciskają gaz do dechy i jadą przed siebie nie patrząc na nic i ty mówisz ze kierowcy są winni ? Proponuje by redakcja zebrała ankiety o złamaniach ciała doznanych podczas upadków na hulajnogach przez nieostrożnych użytkowników

      • 40 8

      • i niech potem redakcja porówna te statystyki do wypadków drogowych (2)

        to się zdziwisz

        • 5 17

        • (1)

          A potem do procentowego udziału w ruchu drogowym poszczególnych grup i dopiero wtedy by to miało sens

          • 15 0

          • Ależ ktoś to zrobił.

            Najniebezpieczniejsze są właśnie hulajnogi. Najbezpieczniejsze za to - buty. Samochód na drugim miejscu, za butami, potem rower. Od roweru do hulajnogi - przepaść. A, i nie wszystkie wypadki hulajnóg są z samochodami. One są niebezpieczne same w sobie.

            • 10 1

      • A kto niby jest winny jak samochód potrącił hulajnogę na przejeździe rowerowym?

        • 2 7

    • Masz jakąś paranoidalną obsesję na punkcie kierowców. (2)

      • 28 5

      • A może to tylko chęć zmuszenia bandytów do przestrzegania prawa?

        • 7 31

      • A każdy ma być bezkrytyczny do kierowców ? Również inni kierowcy ? Jako kierowca w PL widząc

        innych kierowców jak jeżdżą nigdy nie będę solidarny z tą grupą.

        • 2 5

    • Mam lepszą statystykę, w 100% przypadków wspólnym mianownikiem jest hulajnoga. Słano widoczni, z daleka wygląda jak zwykły pieszy, porusza się niekiedy szybciej niż rowerzysta, a opanować taki 'pojazd' praktycznie nie potrafią.

      • 24 2

    • Dokladnie to to oni są sprawcami wypadków .Codziennie mozna sie otym przekonac.

      codziennie wymuszają na mnie pierwszenstwo na przejsciu dla pieszych!!

      • 10 3

    • Mnie zaatakowali projektanci kolizyjnych i niebezpiecznych skrzyżowań.

      • 1 4

    • tak a w 99% winna osób kierujących hulajnogami. co za hipokryzja.

      • 3 4

    • bzdura

      na hulajnodze bardzo łatwo zaliczyć glebę jak masz nierówną nawierzchnię lub jest na niej jakiś piasek albo kamyki, dodaj do tego brak kasku, fakt że przez geometrię zazwyczaj lecisz na prosto twarz (a uwierz że wielu magików trzyma się hulajnogi do samego końca i za zderzak robią zęby) i problem gotowy

      • 8 0

    • Raczej warto dodać, że dajesz hulajnogę komuś kto nie jest zaznajomiony z realiami ruchu drogowego (1)

      Kto jeździ wyłącznie jako pasażer samochodu lub autobusu i nagle dostaje do ręki szybki pojazd o małej możliwości manewrowania i hamowania. Ktoś komu się wydaje, że samochód cudownie stanie w miejscu gdy on pojawi się nagle na pasach. Ktoś kto nie ogarnia, że przejeżdżając przez pasy czy drogę, lub włączając sie do ruchu trzeba się rozejrzeć czy jest to bezpieczne. Itd itp etc.

      • 17 1

      • Samochód stanie w miejscu - po prostu trzeba jechać z odpowiednią ku temu prędkością.

        I piszę to jako kierowca, zatem nie dawaj mi tu swoich odpowiedzi, bo po prostu nie pouczaj mnie.

        • 0 9

    • ale 100% wypadków z udziałem hulajnóg odbywa się na hulajnogach i 99% winy leży po stronie kierujących hulajnogą więc to nie jest problem kierowców, hulajnogi są gorszą zmorą niż rowerzyści, zero myślenia, zero zabezpieczenia przed wypadkiem

      • 7 0

    • Co więcej:

      W 100% wypadków lotniczych uwikłany jest samolot.

      • 5 3

    • Fatalne ścieżki

      Jak ulice są poszatkowane nieudolnie zaprojektowanymi ścieżkami rowerowymi, to dziwne aby uczestnikiem kolizji były bryczki konne.

      • 2 2

    • Jakieś źródło tych statystyk może podasz? Czy to tylko twoje przypuszczenia?

      • 3 0

    • Argument jak ten, że 100 % ludzi pijących wodę w pewnym wieku umiera. Może jej zakazać?

      • 0 1

    • A co ma być "wspólnym mianownikiem" wypadków drogowych?

      Samolot??

      • 0 2

    • a może tak ubezpieczenie oc na hulajnoge obowiązkowe i zakaz jazdy po ulucach...

      • 0 0

    • na schodach

      Samochody są zupełnie bezpieczne. W żadnym z bloków w mojej okolicy, a bloki te stoję już z 50 lat, nie zdarzyło się by kiedykolwiek samochód potrącił kogokolwiek na klatce schodowej.

      • 0 0

    • Kierowcy wiedzą wiecej niż 75% jeżdzących hulajnogami

      j.w

      • 0 0

  • Hulajnogi są za ciche i stąd część wypadków z udziałem pieszych. (5)

    Powinno byc wymagane na nie OC i AC, rozsądna stawka 2-3tys za kwartał. Problem się rozwiąże.

    • 41 24

    • Ooo, tego jeszcze nie grali

      Samochody powodują dużo większe zagrożenie, stawka OC powinna wynosić 10 tys za kwartał

      • 10 7

    • Ok mamy to. Wyjaśniło się (1)

      Piesi na ciemno ubrani
      Rowerzyści pędzą
      a hulajnogi są ciche
      Takie są przyczyny wypadków z udziałem samochodu tych uczestników ruchu

      • 6 8

      • Pociągi na przejazdach za mało samochodowe

        A szlabany za mało omijalne

        • 4 3

    • Rowery tez są ciche i proponuję rowerzystom 5 tys na kwartał za OC

      • 6 3

    • No jeszcze tego by brakowało by hałasowali tym dziadostwem

      • 1 0

  • (1)

    Dzieci na hulajnogach to pewne kłopoty wcześniej czy później, szczególnie dzieci turystów puszczone samopas kiedy rodzice śpią albo drinkują.

    • 40 2

    • możliwe. dlatego wymyślono przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów

      gdzie w takich miejscach to kierowca ma przede wszystkim uważać i być wyczulone na niechronionych uczestników ruchu

      • 0 2

  • Kolejne święte krowy. (3)

    A niech na strzałce wjedzie mi taki gdzie nie ma przejazdu dla rowerów. Jak go trafie to jeszcze cofnę i poprawie.

    • 41 16

    • kierofczyk to się sam zaora

      w takiej sytuacji będziesz sprawcą. zapewniam cie

      • 8 5

    • (1)

      Czy Policja może zainteresować się tym wpisem i wyciągnąć odpowiednie konsekwencje prawne co do terrorysty i mordercy?

      • 1 6

      • Policja nie, juz predzej lekarz specjalista, ale raczej nikomu nie zagrazasz, a oni przepracowani.

        • 0 0

  • Tyle to rannych zostaje w samochodach w jeden dzien

    i nikt z tego afery nie robi.

    • 18 21

  • Opinia wyróżniona

    (28)

    Przy przekraczaniu przejazdów rowerowych rowery i hulajnogi powinny przynajmniej zwalniać do prędkości pieszego, żeby kierowcy mogli je zauważyć i wyhamować, bo to obiekty mniejsze niż samochody i można ich nie zauważyć jak wjadą na ulicę z prędkością 20km/h.

    • 240 29

    • pod warunkiem że samochody też będą zawsze zwalniać do prędkości pieszego (14)

      • 25 41

      • (8)

        Samochodom w ogóle nie wolno korzystać z przejazdów rowerowych ani przejść dla pieszych, więc warunek bez sensu.

        • 37 11

        • heh. to jak dochodzi do wypadku jak nie wolno im korzystać ? (7)

          samochody przelatują nad nimi?
          przejeżdżanie w poprzek to tez jest korzystanie ;)

          • 13 18

          • No widzisz, a jednak w jednym kierunku przejazd jest dozwolony, a w drugim zakazany (6)

            I w kierunku ruchu samochodów rowerzyści mogą jechać z prędkością samochodów, a w drugim muszą poruszać się z prędkością pieszego.

            • 7 8

            • pierwsze słyszę. ty studiowałeś jakiś alternatywny kodeks drogowy?

              coś ci dzwoni ale w jakim kościele to już nie masz ppojęcia

              • 5 5

            • (4)

              NIe muszą, dlatego kierowcy muszą bardzo uważnie i wolno przejeżdżać bo rower może przejechać 50 km/h przez taki przejazd

              • 2 7

              • 50km/h? (1)

                Jeśli przejazd rowerowy jest w śladzie drogi dla rowerów, to na niej obowiązuje ograniczenie 20km/h, a jeśli w śladzie ciągu pieszo-rowerowego, to tam rower ma obowiązek poruszać się z prędkością pieszego, czyli jakieś 4km/h. Skąd pomysł, że rower mógłby poruszać się wraz z pieszymi z prędkością 50km/h?

                • 1 4

              • nieprawda

                ograniczenie prędkości do prędkości pieszego nie dotyczy dróg pieszo-rowerowych.
                może i głupie ale nie takie absurdy w naszych przepisach znajdziesz.

                • 0 0

              • M.in. po to mam w samochodzie kamere, nie chce za czyjas glupote ponosic odpowiedzialnosci.

                • 2 0

              • 50 km/h to prędkość bardzo duża jak na rower, wątpię czy po naszych sciezkach rowerowych przeciętny rowerzysta tyle wyciągnie

                • 2 0

      • Samochody staną. (4)

        Abyś ty bosy Antku gołodupcu mógł wesoło maszerować.

        • 13 16

        • (1)

          Pieszo chodziła biedota, wozem jechał gospodarz, potem 25 letnim cudem Golf I, teraz suv-em. Nic się nie zmieniło w mentalności i nic nie znaczy, że pieszo czy rowerem to zdrowiej i taniej.

          • 12 4

          • Serio koleś ? Palnąłeś dla mnie dowcip roku. Ty chcesz oszukać naturę ludzkich organizmów

            od tysięcy lat przyzwyczajonych do ruchu, w tym do częstego chodzenia pieszo ?

            Czym jest jazda samochodem i spowodowany tym siedzący tryb życia przekonało się mnóstwo ludzi schodząc z tego świata przed terminem. W tym moja matka - rasowa samochodziara, gdzie jej dwie ostatnie jazdy SKM to 1981 i 2008 rok (rok przed śmiercią w wieku 73 lat).

            Dziwię się, że jednak udało się jej przekroczyć 70 rok życia, gdzie wcześniej była schorowana od lat 70 XX w.

            Dzięki na jeździe na rowerze od 14 roku ja teraz w wieku 58 lat w mig wbiegam na 10 piętro po schodach (minuta), a gdzie ona w tym wieku potrzebowała na to 30 minut.

            I nie tylko ona.

            Sam miałem przerwę w jeździe na rowerze między 30 a 40 życia, który pamiętam jako okres z problemami zdrowotnymi. Gdy w 2003 roku wróciłem do aktywnej jazdy, a od 2012 całorocznej to zapomniałem kim jest mój lekarz rodzinny w przychodni.

            Ilu to np. kierowców zawodowych uskarża się na problemy zdrowotne.

            Zatem nie pisz bzdur.

            • 0 2

        • (1)

          samochód zależał od majętności może 20 lat temu, teraz to wybór leniwych i nierozsądnych ludzi którzy za nic mają zdrowie swoje i innych

          • 4 6

          • albo chcą się dorobić mając jeszcze czas na hobby a nie spędzać 4h dziennie na przystankach

            • 1 0

    • Niech każdy użytkownik jakiegokolwiek pojazdu używa mózgu i to wystarczy. 26 lat jeżdżę samochodem bezkolizyjnie, na rowerze również jeżdżę od dziecka i nie mialem jakiegoś poważniejszego zdarzenia. Hulajnogą poruszam się od 3 lat również bez żadnego zdarzenia. Ale ja myślę na drodze nie tylko za siebie. Ostatnio widzialem 2 osoby na hulajnodze chłopaka i dziewczynę, płynęli na tej hulajnodze jak na Titanicu, na żadnym czerwonym się nie zatrzymywali , klapki na oczy i wio do przodu "jestem bogiem" a potem płacz jak kulasy połamane.

      • 40 0

    • to czym wytłumaczysz, że nie widzicie ciężarówek czy tramwajów? (2)

      • 11 4

      • no bo ani ciężarówka ani tramwaj na złość kierowcom osobówek nie chce się zatrzymać przed skrzyżowaniem

        i ustąpić im pierwszeństwa, którego nie mają! nie zapominaj też, że tramwaje notorycznie jeżdżą bez odblasków, a latarnie mają kaptury i słuchawki w uszach.

        • 8 5

      • Ale kto nie widzi tramwajów ? Oglądam "Stop cham" na YT i prawie w każdym odcinku jest kolizja

        samochodów z tramwajami, gdy z innymi dużo rzadziej.

        • 0 0

    • Przy przekraczaniu przejazdu rowerowego lub przejścia dla pieszych samochody powinny przynajmniej zwalniać do prędkości pieszego, żeby rowerzyści i piesi mogli je zauważyć i skoro jadą ulicą z prędkością 50km/h.

      Genialne. Zgodnie z prawem to rower/hulajnoga ma pierwszeństwo, ale zwalniać mają oni, a nie samochody, bo kierofczyk nie ogarnia.

      • 10 10

    • Większych obiektów, np tramwajów, kierowcy też nie zauważają

      A podobno prawo jazdy oznacza, że kierowca jest nauczony rozejrzeć się przed przejechaniem przez przejście dla pieszych, a tym bardziej przejazd rowerowy lub torowisko. Wszyscy są winni, tylko nie oni.

      • 5 5

    • ty tez masz dzbanie obowiazek zwalniać swoim blachoszrotem!!

      • 4 4

    • (1)

      Co sie dziwić ,jak co rusz widze na tych hulajnogach jeżdżących po dwie osoby.Z boku przejeżdża straż miejska,policja i nic nie reagują.To widać nawet w centrum Gdyni ,przeważnie jadą po dwie rozbawione małolaty ,i czują sie bezkarnie.Trzeba ladować od razu grube mandaty i tyle .Jak malolata albo małolat nie ma to zaplacą rodzice.Dostanie raz 500 zl to już będzie jeżdzil prawidłowo.Wzgorze Maksymiliana częste takie jazdy i wybryki przy Riwierze i na dworcu.

      • 4 1

      • No i co w związku z tym ? Ile jest zdarzeń drogowych z dwiema osobami na hulajnodze w stosunku

        do ilości takich przejazdów ?

        PL to najbardziej na Zachodzie zamordystyczny kraj w dziedzinie transportu.

        • 1 1

    • Co ty za banialuki piszesz ? Owszem zwolnić trzeba, ale czymkolwiek jeśli widzi się niejasną sytuację

      przed sobą, droga jest zasłonięta itp.

      Czymkolwiek jadąc - również samochodem.

      • 0 1

    • Przecież ludzie Ciebie nie zrozumieją...

      Polacy mają ograniczoną wyobraźnię. Dlatego to auta powinny mieć pierwszeństwo i byłoby bezpieczniej. Wtedy nie byłoby wątpliwości kto jest winny i kto powinien szczególnie uważać.
      A tak... dnie pierwszeństwa ludziom bez uprawnień, bez wyobraźni i bez zabezpieczenia to zupełnie tak samo jak się żartowało, że w ramach reformy emerytalnej od dziś emeryci mają pozwolenie na przechodzenie na czerwonym...

      • 1 0

    • Nie powinno być też "strzałek" przy przejazdach rowerowych

      • 0 0

    • Marta

      Analogicznie samochody przed pasami, przejazdami, wyjazdami z bocznych uliczek powinne zwalniać do 10 na godzinę, żeby kierowcy mogli pieszych oraz rowerzystów zauważyć.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane