• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

40 mln zł za 6,5 roku działania roweru metropolitalnego

bra
29 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
W ramach Mevo do wypożyczenia będzie ponad 4 tys. rowerów, wszystkie jednoślady będą elektryczne. W ramach Mevo do wypożyczenia będzie ponad 4 tys. rowerów, wszystkie jednoślady będą elektryczne.

Firma Nextbike będzie odpowiedzialna za wdrożenie i zarządzanie systemem umożliwiającym wypożyczanie rowerów na terenie całego Trójmiasta oraz sąsiednich gmin. Do dyspozycji będzie ponad 4 tys. jednośladów. Przez 6,5 roku funkcjonowania, Mevo pochłonie ponad 40 mln zł.



Trójmiasto doczeka się w końcu roweru metropolitalnego, czyli systemu pozwalającego na wypożyczenie, przemieszczanie się i pozostawianie w innym, wytyczonym miejscu jednośladu. Obejmie on nie tylko Gdańsk, Gdynię i Sopot, ale również 12 sąsiednich gmin, korzystając z niego w Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi.

Właśnie wybrano zwycięzcę spośród trzech podmiotów, które stanęły do przetargu. Najlepiej oceniona została oferta spółki NB Tricity związanej z firmą Nextbike. Za kwotę 40 mln 272 tys. zł dostarczy ona 4080 rowerów (wszystkie elektryczne) i będzie obsługiwała system przez najbliższe 6,5 roku.

Komisja przetargowa postanowiła odrzucić korzystniejszą cenowo propozycję konsorcjum firm Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd. z Dublina, która zażyczyła sobie 32 mln 563 tys. zł oferując za to 5000 rowerów, z czego 500 szt. elektrycznych.

- Oferta została odrzucona ze względów formalnych, wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium - tłumaczy Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji ze Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, który nadozruje uruchomienie Mevo.
Trzecia oferta należała do konsorcjum Egis Bike Polska, Homeport Praga, i BikeU i opiewała na 76 mln 675 tys. zł.

Zgodnie z założeniami flota składająca się z 30 proc. rowerów pojawi się w Trójmieście jesienią, a w pełnej wersji system zostanie uruchomiony do 1 marca 2019 roku.
bra

Opinie (370) 3 zablokowane

  • Niezły przekret to juz nie rower tylko elektryczny pojazd ,juz lepiej by kupili skutery elektryczne!

    Taki elektryczny jest bardzo ciężki wiec na pedałowanie gdy sie rozładuje nie będzie chętnych.Efekt bedzie my mieli taki ze bedzie przynajmniej połowa tych elektrycznych rozładowana.A kary za ładowanie dopiero po 12 godzinach czyli za dnia bedą stały rozładowane ,bo ich obsługa bedzie kosztowna a firma bedzie ograniczac koszty jednoczesnie z kasy miasta co roku my mieszkancy wyrównanym im tyle ile chca zysku na tym mieć!
    Wszystkie zalety jakie ma rower, niema tego elektryczny!!

    Zastępowanie spalinowych trujących diesli elektrycznymi to wielka zmiana bo powoduje ich brak w miescie ,ale zastępowanie rowerów bez emisyjnych ,elektrycznymi to tworzenie pośrednie zanieczyszczenia powietrza bo w Polsce nadal 90% jest z węgla!

    Wstępnie założenie ze będzie połowa max elektrycznych było najlepsze bo miały byc dla tych słabych ,i dla górnych dzielnic jak morena i itp.A pozostali droga od Żabianki do centrum Gdańska praktycznie jest płaska!!
    Rowery to przede wszystkim poprawa zdrowia tu juz jej nie będzie !!

    • 7 2

  • Pytanie po czym bedą jezdzic? Po zwykłych chodnikach? (1)

    Obecnie to nawet nie ma możliwosci przejechania centrum "stolicy" rowerowej w jakis normalnych warunkach

    • 5 2

    • Bardzo szybko jeździ się tunelem Okopową

      • 3 0

  • Czy rowerem elektrycznym można jeździć po ścieżce rowerowej (5)

    tak z prawnego punktu widzenia?

    • 17 6

    • ale już po lesie nie wolno

      tam jest mowa o zakazie wjazdu "pojazdów silnikowych"

      • 0 1

    • (2)

      Mozna. Do okrwslonych w przepisach parametrow. I po drogach dla rowerow. Nie ma czegos takiego jak sciezki rowerowe

      • 9 2

        • 0 0

      • racja

        ścieżki to samo złooooo.

        • 1 2

    • Oczywiście, że tak.
      No chyba, że masz napęd o mocy powyżej 250W, to wtedy nie jest to rower tylko motorower i wymaga rejestracji. I wtedy formalnie nie można.

      • 12 2

  • tyle kasy!!! może zamiast na fanaberie przeznaczyć je na niepełnosprawnych!!!!

    • 2 4

  • Ciekawe, czy spółka Next Bike..

    ..Dokonała tłumaczenia swojej nazwy.

    • 2 2

  • Za 40mln to można kupić 100tys rowerów (4)

    Za 40mln to można kupić 100tys rowerów normalnych na pedały i rozdać wszystkim chętnym.

    Taniej by było, bo nie trzeba by potem jeszcze płacić za jeżdżenie nimi.
    A użytkowników systemu na pewno nie będzie nigdy 100tys

    • 36 10

    • Owszem mozna ale takie rozwiazanie niczego by nie rozwiazało (1)

      Tu chodzi o to by rowerem sie przemieszczac, a nie go tylko miec.

      Prywatnego roweru trzeba pilnowac, ten sobie wezmiesz podjedziesz, odstawisz gdzue chcesz, podjedziesz skm, wezmiesz inny rower... wypijessz piwsko i wrocisz np. busem nie martwiac sie o swoj rower. Czaisz roznice?

      • 10 3

      • Nie kłam

        • 2 3

    • (1)

      "W tym roku w systemie Veturilo zarejestrowało się 68 tysięcy osób, a liczba użytkowników warszawskich rowerów miejskich przekroczyła już pół miliona."

      • 10 1

      • pamiętaj, że tam się za pierwsze pół godziny jazdy nie płaci!

        • 2 3

  • a może? ;) (1)

    Mam taka przekorną propozycję. Kto zda egzamin z przepisów jak kiedyś na kartę rowerową, dostanie np. roczny abonament gratis? Kto nie zda - figa z makiem. A tak na poważnie, zgadzam się z Przedmówcami, że te 40 mln można było zainwestować w infrastructure, do obługi wypożyczalni rowerów dopuścić firmy na zasadach rynkowych. o ile by się takie znalazły, a kto chce kupić sobie rower, niech kupi.

    • 3 4

    • To żaden kierowca nie miałby szans na darmowy abonament.

      • 4 1

  • (1)

    Za 40 milionów to każdemu w województwie można kupić rower.

    • 6 2

    • Co to ma do rzeczy

      • 1 2

  • Gdzie referendum w sprawie zakupu rowerów

    Dlaczego mieszkańcy nie moga decydowac na co są trfonione ich pieniądze.

    • 3 3

  • gdzie parametry techniczne tych rowerów?

    Jaka prędkość maksymalna?
    jaki zasieg?
    Jaki producent?
    Gdzie ekologia?
    A za jakis czas 4000 akumulatorów do utylizacji.
    40 baniek tak sie wydaje pieniadze podatników

    • 12 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane