Fakty i opinie

40 mln zł za 6,5 roku działania roweru metropolitalnego

W ramach Mevo do wypożyczenia będzie ponad 4 tys. rowerów, wszystkie jednoślady będą elektryczne.
W ramach Mevo do wypożyczenia będzie ponad 4 tys. rowerów, wszystkie jednoślady będą elektryczne. materiały prasowe

Firma Nextbike będzie odpowiedzialna za wdrożenie i zarządzanie systemem umożliwiającym wypożyczanie rowerów na terenie całego Trójmiasta oraz sąsiednich gmin. Do dyspozycji będzie ponad 4 tys. jednośladów. Przez 6,5 roku funkcjonowania, Mevo pochłonie ponad 40 mln zł.



Trójmiasto doczeka się w końcu roweru metropolitalnego, czyli systemu pozwalającego na wypożyczenie, przemieszczanie się i pozostawianie w innym, wytyczonym miejscu jednośladu. Obejmie on nie tylko Gdańsk, Gdynię i Sopot, ale również 12 sąsiednich gmin, korzystając z niego w Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi.

Właśnie wybrano zwycięzcę spośród trzech podmiotów, które stanęły do przetargu. Najlepiej oceniona została oferta spółki NB Tricity związanej z firmą Nextbike. Za kwotę 40 mln 272 tys. zł dostarczy ona 4080 rowerów (wszystkie elektryczne) i będzie obsługiwała system przez najbliższe 6,5 roku.

Komisja przetargowa postanowiła odrzucić korzystniejszą cenowo propozycję konsorcjum firm Full Speed Ltd., Telfourth Ltd. i BleeperBike Ltd. z Dublina, która zażyczyła sobie 32 mln 563 tys. zł oferując za to 5000 rowerów, z czego 500 szt. elektrycznych.

- Oferta została odrzucona ze względów formalnych, wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium - tłumaczy Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji ze Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, który nadozruje uruchomienie Mevo.
Trzecia oferta należała do konsorcjum Egis Bike Polska, Homeport Praga, i BikeU i opiewała na 76 mln 675 tys. zł.

Zgodnie z założeniami flota składająca się z 30 proc. rowerów pojawi się w Trójmieście jesienią, a w pełnej wersji system zostanie uruchomiony do 1 marca 2019 roku.

Opinie (370) 3 zablokowane

  • AG tylko w innym charakterze..

    • 14 42

  • ....

    Ciekawa inicjatywa,ale czy u nas się sprawdzi?Pożyjemy zobaczymy,mam nadzieję że choć część stojących 3-4 godziny dziennie w korkach przesiądzie sie na rowerek.Zaoszczendzą w ten sposób czas i pieniendze a i cholesterol spadnie.A nie tylko siedzenie za kółkiem i burgery.I potem zdzwienie że do emerytury sie nie doleżało.Ja na pewno skorzystam,Tyco ostatnio w naprawie,a miałem nadzieję że kolejne 25 lat pojeździ...

    • 58 58

  • I super!

    Nareszcie. Bardzo dobra decyzja o pełnej elektryfikacji.
    Rower metropolitalny to coś, czego bardzo brakowało i to są w końcu sensownie wydane pieniądze.
    Jakość życia w mieście znacznie wzrośnie!

    • 149 50

  • Niech płacą ci, którzy korzystają. Wara od pieniędzy z podatków.

    Cykloterroryści niech nie przerzucają kosztów utrzymania na mieszkańców.

    • 133 220

  • a Morawiecki dalej buduje 1mln. samochódow na prąd

    • 29 3

  • po coo

    ja sie pytam po co elektryczne rowery!! przeciez to nie jest zadna frajda jezdzic na takim rowerze!! tyle kasy wyrzucone w bloto!! Szczurek do kanałów!!

    • 90 156

  • jakie podatki płacą rowerzyści ?

    Dlaczego reszta społeczeństwa ma się na nich zrzucać ?

    • 94 169

  • I co pisiory?? Można? Można!

    a wy co? Cieszycie się, że pokonaliście upośledzonych protestujących w sejmie? Btawo! Chwała wam za to! Prawdziwa rasa panów! Po pincet w łapę i po wódkę.

    • 72 153

  • ty podatków nie płacisz bo same drobne zarabiasz

    • 29 14

  • szkoda ze nie te wakace

    ale w koncu, jak na tak rozbudowana aglomeracje rowerową

    • 25 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.