• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

50 km/h w tunelu pod Martwą Wisłą i obowiązkowy parking dla ciężarówek

Szymon Zięba
3 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (269)
Tu powstanie nowy parking dla ciężarówek z węglem. Tu powstanie nowy parking dla ciężarówek z węglem.

Obniżona prędkość w tunelu pod Martwą WisłąMapka do 50 km/h i nowy parkingMapka dla ciężarówek wożących węgiel - to pierwsze kroki urzędników w poszukiwaniu rozwiązania problemu z zatłoczoną przez TIR-y Trasą SucharskiegoMapka i zanieczyszczeniami w okolicy dróg wyjazdowych z Portu Gdańsk.



Stałe(a)ś w korku w tej okolicy przez kolejki ciężarówek?

Od 10 lutego 2023 r. w tunelu pod Martwą Wisłą samochody pojadą z maksymalną prędkością 50 km/h. Urzędnicy zamierzają wprowadzić ograniczenie prędkości i będzie ono obowiązywać do odwołania. To efekt zmian związanych z pracą nad rozwiązaniem problemu zatłoczonych ulic przez ciężarówki wożące m.in. węgiel z portu.

To jednak nie wszystko.

- W związku ze wzmożonym ruchem pojazdów ciężarowych, oczekujących na załadunek węgla w gdańskim porcie, 10 lutego uruchomiony zostanie dla nich nowy parking - obowiązkowy punkt awizacji. Zlokalizowany zostanie na terenie udostępnionym przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk przy rondzie na ul. Budowniczych Portu Gdańskiego - mówi Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
W GZDiZ słyszymy, że wprowadzane rozwiązanie jest efektem ustaleń ze spotkań władz miasta z przedstawicielami gdańskiego portu oraz funkcjonariuszami służb nadzorujących ruch drogowy i bezpieczeństwo transportu.

13:38 3 LUTEGO 23

Jak walczyć z brudem węglowym (23 opinie)

Przeładowane i brudzące wszystko ciężarówki z węgle brudzą całe miasto a w szczególności Sucharskiego, Ku Ujściu, Przytoczną. Oczywiście wszystkie służby regularnie się spotykają i dyskutują jak rozwiązać problem i mówią jak to karać będą za niezabezpieczone pojazdy. Schemat zgłoszenia ciężarówki która jest niezabezpieczona wygląda tak

1.Widzisz ciężarówkę której kierowca łamie prawo.
2. Dzwonisz na Straż Miejską. Dyspozytor mówi że oni nie mogą za to wlepić mandatu i radzą dzwonić do Policji.
3. Policjant przez telefon odpowiada Ci żebyś zadzwonić do Inspekcji Ruchu Drogowego ,lub Zarządu Dróg i Zieleni. Żeby wybór by prostszy Zarząd Dróg i Zielenie mówi że oni właściwie nie mają kompetencji do niczego(odpuszczasz).
4. Po dodzwonienie się do Inspekcje Ruchu Drogowego dowiadujesz się że nie mają możliwości kontroli bo nie mają wystarczającej liczby samochodów. A nawet jak kierowca dostanie mandat, to go nie przyjmuje a sąd uzna że jest jedynym żywicielem rodziny a przecież zarabia minimalną krajową to mandatu nie będzie musiał płacić. Radzą zadzwonić do Portu
5. W porcie proponują zadzwonić... patrz punkt 2.


Taki oto schemat połączeń między różnymi instytucjami w Gdańsku powoduje że mamy tai kłopot jaki mamy.
Zobacz więcej
Przeładowane i brudzące wszystko ciężarówki z węgle brudzą całe miasto a w szczególności Sucharskiego, Ku Ujściu, Przytoczną. Oczywiście wszystkie służby regularnie się spotykają i dyskutują jak rozwiązać problem i mówią jak to karać będą za niezabezpieczone pojazdy. Schemat zgłoszenia ciężarówki która jest niezabezpieczona wygląda tak

1.Widzisz ciężarówkę której kierowca łamie prawo.
2. Dzwonisz na Straż Miejską. Dyspozytor mówi że oni nie mogą za to wlepić mandatu i radzą dzwonić do Policji.
3. Policjant przez telefon odpowiada Ci żebyś zadzwonić do Inspekcji Ruchu Drogowego ,lub Zarządu Dróg i Zieleni. Żeby wybór by prostszy Zarząd Dróg i Zielenie mówi że oni właściwie nie mają kompetencji do niczego(odpuszczasz).
4. Po dodzwonienie się do Inspekcje Ruchu Drogowego dowiadujesz się że nie mają możliwości kontroli bo nie mają wystarczającej liczby samochodów. A nawet jak kierowca dostanie mandat, to go nie przyjmuje a sąd uzna że jest jedynym żywicielem rodziny a przecież zarabia minimalną krajową to mandatu nie będzie musiał płacić. Radzą zadzwonić do Portu
5. W porcie proponują zadzwonić... patrz punkt 2.


Taki oto schemat połączeń między różnymi instytucjami w Gdańsku powoduje że mamy tai kłopot jaki mamy.
Zobacz więcej


Wspomniane rozwiązania to efekt wzmożonego ruchu samochodów ciężarowych przewożących węgiel od strony ul. Ku Ujściu. W efekcie zatory w tunelu pod Martwą Wisłą następują kilka razy dziennie. Stoi cała nitka tunelu i rondo na ul. Ku Ujściu nie odbiera tak ogromnego natężenia tirów. Skład węglowy nie odbiera na bieżąco zamówionego towaru z pojazdów.

Co więcej, przewożony ładunek niejednokrotnie nie był przykrywany plandeką. Tunel i infrastruktura na trasie były zanieczyszczone węglem i korą drzewną z transportów. Sytuacja ta wpływała na bezpieczeństwo w ruchu, a poprzez znaczne zanieczyszczenie terenu niszczy infrastrukturę w tunelu, pobocza, znaki drogowe oraz przydrożną zieleń.

Auta w węglowym pyle. "Wydałem fortunę na myjnię"



Skarżyli się kierowcy, którzy nie dość, że stali w olbrzymich korkach, to ich auta nawet po krótkiej przejażdżce były całe w pyle. Zdarzało się, że aby usunąć zanieczyszczenia, trzeba było korzystać ze specjalistycznych myjni.



- Tylko w ostatnim miesiącu musiałem kilka razy odwiedzić myjnie w Gdańsku, bo miałem całe auto w węglu. Całe szczęście, że w mojej okolicy działają myjnie automatyczne, bo nie wyrobiłbym się z czyszczeniem samochodu. Mam nadzieję, że ten problem zostanie rozwiązany - napisał do nas pan Adam, taksówkarz.

Pranie tapicerek samochodowych. Gdzie się wybrać?



Było spotkanie urzędników, policji i pracowników portu



Przypomnijmy: niedawno w Urzędzie Miejskim w Gdańsku zorganizowano spotkanie, którego celem było wypracowanie rozwiązań, które zminimalizują wspomniane uciążliwości. Miejscy urzędnicy spotkali się m.in. z przedstawicielami Portu Gdańsk, policjantami i strażnikami miejskimi.



Podczas rozmów ustalono, że:
  • Port podejmie dodatkowe działania, które pozwolą zmniejszyć zapylenie powietrza.
  • Wykorzystane zostaną myjki samochodowe, którymi już dysponuje, montując je bliżej wyjazdu. Dzięki temu samochody opuszczające teren portu zostaną dodatkowo oczyszczone.
  • Sprawdzona zostanie także możliwość uruchomienia dodatkowych myjek.
  • Port będzie współpracował z importerami, żeby zobowiązać ich do zakrywania plandeką wszystkich transportów, nawet tych, które nie zawierają węgla.

Planowane są także kolejne rozmowy i spotkania, żeby wyznaczyć dodatkowe miejsca buforowe, gdzie będzie można kierować TIR-y, które stoją w kolejce na załadunek węgla.

Dyskutowano także nad różnymi rozwiązaniami drogowymi i utworzeniem właśnie dodatkowych miejsc postojowych dla tirów oczekujących na załadunek węgla.

Opinie (269) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Urzędnicy rozwiązują prosty problem tworząc inne bardziej skomplikowane. (9)

    Pył węglowy i błoto? To może tak dopilnować zakrycia ładunku? Materiały sypkie muszą być w czasie transportu odpowiednio zabezpieczone. Czarne błoto na drodze? Takie skomplikowane umyć wodą pod ciśnieniem koła pojazdu... Kolejka przed portem? Rezerwacja godziny załadunku przez telefon. Zakaz zatrzymywania na drodze dojazdowej, mandacik i problem rozwiązany. Kto blokuje ruch powinien ponieść konsekwencje. Tak samo kierowca pojazdu, który zanieczyszcza drogę publiczną. To może wszyscy kierowcy, jak nie ma miejsca na parkingu, powinni stać na drodze w oczekiwaniu, że może ktoś wyjedzie???

    • 330 16

    • No to pokaż jak umyłeś samochód wodą z tłustej sadzy:( (4)

      Trzeba jeszcze popatrzeć jak odbywa się załadunek węgla na ciężarówki, ile pyłu leci ponad czerpak wsypujący do ciężarówki. Ten pył leci sobie "spokojnie" na Nowy Port i osiada gdzie chce czyli wszędzie:(

      • 8 14

      • (2)

        A co dzieci mają wdychać i chorować, bo to zbyt duży wysiłek, dla tych co zarabiają krocie, by odpowiednio zabezpieczyć czy umyć

        • 14 2

        • (1)

          Teraz wszyscy w NP oddychają tym pyłem,czyli czeka nas pylica.

          • 5 0

          • Wiecie co, problemem nie jest brak procedury. Problemem jest respektowanie obecnie przyjętych procedur, samych procedur juz jest wystarczająco dużo. Trzeba tylko zmusić di ich respektowania.

            • 10 0

      • A osłonić miejsca załadunku plandeką sie nie da?

        Da się, tylko trzeba ruszyć pupcię, coś kupić, coś zaprojektować.... Czyli wydać kasę.
        Tylko rypanie kar dla portu przyspieszy sprawę.

        • 3 0

    • Niech ogłoszą jakiś przetarg przy okazji

      Żeby wygrał czyjś kuzyn i przytulił kilka tysięcy za nic

      • 7 2

    • (1)

      Dokładnie, wielki problem tam gdzie go nie ma. I jeszcze ta prędkość do 50 obniżona, że niby w czym to ma pomóc? Długo myśleli nad tym?

      • 8 2

      • Ja bym poszedł w tej urzędniczej głupocie Dalej...

        Zamknąć tunel. Nie trzeba ograniczenia prędkości, nie będzie się brudził, za kilka lat otworzymy go jako nowy.

        • 1 0

    • I kto ten mandacik ma wystawić?

      Skoro służby sobie nie radzą z parkowaniem na jezdni i blokowaniem całych kilometrowych odcinków to nagle mają sobie zacząć radzić z karaniem za takie pierdoły?

      • 4 1

  • Może od razu do 30 km/h?! Pogięło do reszty..

    • 18 4

  • Parking rozwiązaniem.

    Problemu, który występuje kiedy samochód jedzie.

    • 9 2

  • Hmm, to ja urzędnikom proponuję

    zamknąć tunel, co by go węglem nie zasypali, puścić wszystkich oczekujących węgla przez i tak zakorkowane centrum. A na serio: ktoś z urzędników pomyślał o niezbędnej infrastrukturze drogowej, żeby przeładunek i załadunek nie odbywał się kosztem utrapienia mieszkańców??

    • 20 2

  • Gdyby głupota umiała latać (1)

    Urzędnicy z Gdańska od dróg wznosiliby się jak gołębice.

    • 34 2

    • razem z zarządem portowym

      • 1 0

  • 5 km/h na wstecznym do przodu

    Taką mam koncepcje

    • 16 2

  • A miało

    Nie być węgla zaraz cena będzie niższa niż przed rokiem

    • 7 2

  • A po kiego mają tym tunelem w ogóle jeździć??

    • 7 2

  • Logistyka (2)

    Zero logistyki. Jedźcie do Rotterdamu, Hamburga lub Antwerpii to zobaczycie jak funkcjonuje port.

    • 14 2

    • (1)

      słyszycie PIS-owskie niemoty?

      • 5 2

      • I ty też słyszysz różne rzeczy?

        • 0 3

  • Geniusz urzędników poraża i nie chce się wierzyć że to w pewnej części nie celowa zagrywka.

    Wystarczyłoby rejestrować na odległość obwodnicy godziny obsługi ciężarówek, komunikat zwrotny na smartfona i wyświetlacz na wjeździe dla rozwniętych inaczej i reszta poza wybraną pulą nie kisiłaby się w tym koszmarnym korku. No ale po co. Za to wyśmiewny Białorusin to już dawno wprowadził na granicy z Polską i to działą.

    • 18 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane