- 1 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (353 opinie)
- 2 Remont przed budową Drogi Zielonej (46 opinii)
- 3 Oszukane "30 stopni" w majówkę (35 opinii)
- 4 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (278 opinii)
- 5 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (118 opinii)
- 6 Umorzono śledztwo ws. pożaru hali sportowej (57 opinii)
80 proc. czytelników negatywnie ocenia "odwrócenie" ruchu na ul. Piramowicza
Po zmianie organizacji ruchu na ul. Piramowicza w godzinach szczytu powstają ogromne korki.
Odwrócenie ruchu na ul. Piramowicza nie poprawiło bezpieczeństwa w okolicy, a zmiana utrudniła życie kierowcom. Takiego zdania jest 80 proc. naszych czytelników, którzy oddali głos w ankiecie przy okazji publikacji dotyczącej pomiaru ruchu w okolicy ul. Piramowicza i al. Hallera. Problemem są także olbrzymie korki, które - wraz z początkiem września - jeszcze mocniej dają się we znaki uczestnikom ruchu. Kierowcy oczekują, że miasto wycofa się z budzącej kontrowersje decyzji.
Miejscy urzędnicy wprowadzając zmiany, uzasadniali je względami bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. Tymczasem zdaniem większości naszych czytelników reorganizacja ruchu, zamiast pomóc - zaszkodziła.
Już po niespełna miesiącu funkcjonowania nowych zasad na krzyżówce Piramowicza i Zwycięstwa aż 80 proc. głosujących w naszej ankiecie uznało, że w okolicy nie tylko nie jest bezpieczniej, ale na dodatek sama zmiana utrudniła życie kierowcom.
O skali zainteresowania tematem świadczy m.in. fakt, że we wspomnianej sondzie udział wzięło prawie 3 tys. osób, a pod publikacją pojawiło się ponad 750 komentarzy, w przytłaczającej większości krytykujących pomysł odwrócenia ruchu przy ul. Piramowicza.
Kierowcy: rozwiązanie jest nielogiczne
Do naszej redakcji regularnie wpływają także sygnały od niezadowolonych mieszkańców, których czas dojazdu do pracy znacznie się wydłużył i którzy zarzucają rozwiązaniom brak logiki.
- Obecna organizacja ruchu jest praktycznie bezużyteczna. Kierowca skręcający z al. Zwycięstwa w Piramowicza ma bowiem dwie opcje, a każda z nich jest pozbawiona sensu: może on zjechać do końca Piramowicza i wyjechać przy wiadukcie na Hallera, gdzie niełatwo jest się włączyć do ruchu w godzinach szczytu. Poza tym i tak kierowca wraca do punktu wyjścia, czyli na al. Zwycięstwa. Absurdem jest zakładanie, że ktokolwiek będzie wybierał tę trasę, aby udać się w kierunku Brzeźna czy przez węzeł Kliniczna do Nowego Portu - zauważa pan Emil.
Powrót do szkół i większe korki
Wspomniany problem stał się jeszcze bardziej palący wraz z 1 września i początkiem roku szkolnego, czyli w czasie kiedy w całym Trójmieście rośnie ruch samochodowy.
Na al. Hallera powstają obecnie olbrzymie korki, nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.
Swoboda przejazdu samochodów mniejszym priorytetem
Co na to miejscy urzędnicy? Tomasz Wawrzonek, dyrektor ds. zarządzania w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni, przyznaje, że jeżeli pojawi się rozwiązanie, które zapewni bezpieczeństwo na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Piramowicza, przywrócenie "starej" organizacji ruchu może zostać wzięte pod uwagę. Na razie jednak ponowne "odwrócenie" kierunku jazdy samochodów nie wchodzi w grę - i to mimo olbrzymich korków w godzinach szczytu.
- Dla nas kluczową sprawą jest bezpieczeństwo. Odwrócenie ruchu na ul. Piramowicza było ostatecznością. Przypominam, że wcześniej podjęliśmy szereg działań, by ustabilizować sytuację na skrzyżowaniu przy ul. Piramowicza: powstał m.in. wyniesiony przejazd rowerowy, zbudowana została także wysepka oraz podjęto działania zmierzające do ograniczenia prędkości rowerzystów, poruszających się drogą rowerową - wylicza Tomasz Wawrzonek.
Urzędnik podkreśla, że podjęte działania nie wpłynęły na mniejszą liczbę wypadków, należało więc "zważyć" priorytety: swobodę przejazdu samochodów i bezpieczeństwo rowerzystów.
- W tej chwili odwrócenie ruchu ponownie przywróci sytuację zagrożenia bezpieczeństwa na przejeździe rowerowym wzdłuż al. Zwycięstwa - podkreśla Tomasz Wawrzonek.
Bez zdarzeń z udziałem pieszych, dwie kolizje rowerzystów
Czy faktycznie jednak na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Piramowicza - przed odwróceniem kierunku ruchu - dochodziło do wielu groźnych wypadków? O statystyki poprosiliśmy gdańskich policjantów.
Jak poinformowała nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku, od stycznia do sierpnia tego roku w tej okolicy nie doszło do żadnej kolizji czy wypadku z udziałem pieszych. Faktycznie, odnotowano dwie kolizje (w styczniu i czerwcu), przy których kierowca samochodu nie ustąpił pierwszeństwa rowerzyście.
W tym samym czasie w Gdańsku odnotowano w sumie 253 wypadków (285 osób rannych i 7 zabitych) oraz 4341 kolizji. Wśród najniebezpieczniejszych tras znalazły się m.in.:
- al. Grunwaldzka - 16 wypadków, 19 osób rannych, 360 kolizji,
- ul. Kartuska - 16 wypadków drogowych, 17 osób rannych, 158 kolizji.
Niewielkie pole manewru urzędników. Czas, by się wycofać?
Tymczasem pracownicy GZDiZ - by nieco rozładować korki w okolicy Hallera i Zwycięstwa - kalibrują sygnalizację świetlną na krzyżówce tych dwóch ulic. Chodzi o kilkusekundowe dłuższe zielone światło dla aut wyjeżdżających z al. Hallera
Manipulacja przy czasie wyświetlania świateł jest jednak delikatną sprawą: przedłużające się zielone światło może bowiem zakorkować al. Zwycięstwa.
Innych działań w okolicy kierowcy spodziewać się jednak nie powinni. Urzędnicy bowiem przyznają, że na razie nie mają większego pola manewru.
W obliczu tego otwarte pozostaje pytanie, czy negatywne aspekty dla płynności ruchu w jednym z najbardziej newralgicznych punktów Gdańska nie stanowią na tyle dużego utrudnienia, by osoby odpowiedzialne za organizację ruchu w mieście wysłuchały głosu większości mieszkańców i wycofały się z budzącej kontrowersje decyzji odwrócenia ruchu na ul. Piramowicza.
Opinie (874) ponad 50 zablokowanych
-
2020-09-16 07:45
(1)
Jeszcze się nie spotkałem, żeby urzędnicy przyznali się do błędu. Będą robili wszystko, aby udowodnić, że mają rację. Tak więc w ten sposób udowodnią, że ziemia jest płaska i słońce krąży dookoła ziemi.
- 10 7
-
2020-09-16 08:52
znam wielu urzędników, którzy przyznali że decyzja polegająca na stawianiu na rozwiązania inżynieryjne
mające jakoby doprowadzić do likwidacji korków w mieście okazały się błędne. Przebudowa Słowackiego na dwujezdniową trasę pseudo szybkiego ruchu nie rozładowała korków na skrzyżowaniu z aleją Grunwaldzką.
- 0 1
-
2020-09-16 07:53
Planowanie i klepanie decyzji zza biurka
To się nie mogło udać.
- 8 4
-
2020-09-16 07:56
(5)
Skoro kierowcy nie potrafią wjeżdżać ma skrzyżowanie gdzie przed nim jest ścieżka rowerowa to nie może być wjazdu. Inaczej było niebezpiecznie stąd ta zmiana.
Jasne że odrobinę utrudnia, bo ma.- 16 9
-
2020-09-16 08:35
to , że możesz jechać rowerem to nie oznacza , że możesz wszystko taranować (1)
- 3 10
-
2020-09-16 08:53
typowy wpis trolla cierpiącego na rowerofobię
- 6 1
-
2020-09-16 12:36
(2)
Dziecko drogie.
Skoro tak stawiasz sprawę to od dziś zabijam każdego rowerzystę co z chodnika wjeżdża na drogę przelatuje na czerwonym świetle jeździ pod prąd, leci słowackiego środkiem drogi.
Nawet hamulca nie musnę jak mi jakikolwiek z was pod samochód wjedzie.
Będę się sądził za każdego trupa i każdą sprawę wygram.
Zapis o zachowaniu szczególnej ostrożności wam sprawy w sądzie nie wygra jak pokaże nagrania z wypadku.
Może by tak wprowadzić prawo jazdy na rower i obowiązkowy przegląd oraz ubezpieczenie to by się bezpieczniej zrobiło?- 1 3
-
2020-09-16 13:04
groźba karalna?
- 2 1
-
2020-09-16 13:30
Zamiast epatować agresją, naucz się jeździć... oczywiście zgodnie z przepisami.
- 3 0
-
2020-09-16 07:58
(2)
Jak 80 procent może negatywnie oceniać jeśli tamtędy jeździ może 1%% czytelników Trójmiasta?
- 12 4
-
2020-09-16 09:00
Pewnie tak. 90% to pewnie jakiś tranzyt z ościennych gmin (1)
a głos ma każdy.
- 1 1
-
2020-09-16 14:03
Inteligencie, jeździ tam co 3-4 auto jadące w kierunku Wrzeszcza
A dzięki temu reszta nie stoi w takim korku
- 0 2
-
2020-09-16 07:59
Skąd kierowcy wiedzą że nie jest bezpieczniej? (3)
Tendencyjna ankieta. Liczba rowerzystów jest tam większa niż liczba aut skręcających 2 prawo z Hallera. Więc w czym problem?
- 15 6
-
2020-09-16 14:00
W tym problem że nie samym rowerem człowiek żyje. (2)
Wystarczyło spowolnić w tym miejscu maksymalnie ruch rowerowy, odpowiednio oznakować, nawet znakami które informują a nie są z kanonu znaków drogowych i tyle. A tak to jest pełne nieporozumienie w organizacji tego ruchu. Można śmiało zrobić tam teraz deptak. Teraz rozumiesz?
- 1 3
-
2020-09-16 14:22
To skrzyżowanie nie jesteś przystosowane do takiego ruchu
Nie samym samochodem człowiek żyje. Wolisz oglądać leżących pod kołami tam rowerzystów nie z własnej winy?
- 1 1
-
2020-09-16 15:02
Tam już jest spowolniony ruch rowerowy
Są barierki spowalniające rowerzystów, jest wyniesiony podjazd spowalniający kierowców, i nic dało
- 1 0
-
2020-09-16 08:01
Opinia wyróżniona
Fatalne rozwiązanie (39)
Każdy kto jeździ w rejonie dolnego Wrzeszcza na pewno zauważył problem z wydostaniem się do centrum czy do ale grunwaldzkiej otóż nakłada się na to kilka spraw 1nieszczęsne odwrócenie ruchu na Piramowicza 2 przebudowa Dmowskiego do jednego pasa ruchu od dworca PKP do alei grunwaldzkiej oraz zbyt krótkie światła zielone przy galerii bałtyckiej 3 brak zielonych strzałek na skrzyżowaniu miszewskiego i alei grunwaldzkiej niestety nie da się wszystkich przesadzić na rowery pozdrawiam
- 293 60
-
2020-09-16 08:27
Zielona strzałka z Miszewskiego w Grunwaldzką? Serio to napisałeś? Ile chciałbys zabitych miesięcznie? (18)
Tam jest zjazd w dól dla rowerzystów i budynek (z księgarnią) zaslania widoczność.
Jechałeś na rowerze tam choć raz w życiu?
Kierowcy aut nie wiedza co oznacza zielona strzałka.
Dla nich zielone = mam zielone! Jadę!- 32 23
-
2020-09-16 08:39
w dodatku ruch z Miszewskiego w prawo jest niewielki i rzadko wypełnia cały dodatkowy pas do skrętu w prawo.
- 17 1
-
2020-09-16 08:46
Ty tez, jak widać, nie wiesz, ze przy braku widoczności masz obowiązek się nawet zatrzymać, a nie zamykać oczy i pędzić. (9)
- 20 15
-
2020-09-16 08:55
Naprawdę polecam zjechac parę razy w dól :) (5)
I uważam, bo tam jest przejście dla pieszych i piesi "wyskakują" zza budynku.
Po prostu nie chce mi się jeszcze uważać na egocentrycznych kierowców, dla których kolor zielony oznacza, że oni mogą jechac i nikt inny się nie liczy.- 18 15
-
2020-09-16 09:36
(2)
Zgubisz zęby to się nauczysz jeździć rowerem
- 10 15
-
2020-09-16 09:44
Ilu już zabiłeś miszczu szos? (1)
- 10 10
-
2020-09-16 09:52
Ile zębów już zgubiłeś ?
- 7 7
-
2020-09-16 18:37
Nie rozumiesz. Poruszasz sie chodnikiem z dopuszczonym ruchem rowerow, wiec dostosuj sie wlasnie do tych okolicznosci. (1)
Masz obowiazek przed przejsciem dla pieszych zachowac ostroznosc i nie masz prawa ("zabrania sie") wjezdzac na przejscie bezposrednio przed nadjezdzajacy pojazd, nawet gdy masz zielone swiatlo. Wiec po prostu zwolnij, bo nie kazdy jest ignorantem i kiedy zle trafisz, to ktos Cie zatarga do sadu, pokaze nagranie, jego adwokat przekona sad do powolania bieglych i bedziesz sprawca wypadku, w ktorym i tak sam najbardziej ucierpisz.
- 8 2
-
2020-09-16 21:34
terefere
kierujący pojazdem ma czerwone z warunkiem - ustąpienia pierwszeństwa, Jako rowerzysta mający zielone, nie masz takiego obowiązku. Powodzenia w sądzie...
Polecam sprawdzić co jest ważniejsze - przepisy ogólne Ustawy PoRD czy sygnalizacja świetlna.- 0 2
-
2020-09-16 09:03
Po to są światła żeby tego nie trzeba było robić (2)
Porobili zielone strzałki które tworzą istną patologie w tym temacie.
Niby masz zielone, niby pierwszeństwo ,a tu Janusz na czerwonym i tak zajeżdża ci drogę. Nonsens do kwadratu. Zielone strzałki powinny być polikwidowane.- 22 17
-
2020-09-16 18:40
Swiatla, nie swiatla, pierwszenstwo masz dopiero na przejsciu, a wejsc/wjechac musisz na nie prawidlowo. (1)
- 2 4
-
2020-09-16 21:34
gadasz bzdury
pora poczytać przepisy ruchu drogowego...
- 1 0
-
2020-09-16 09:13
A rowerzyści to święte kr.... dla nich nie ma świateł w ogóle, jadą i tyle...
- 19 14
-
2020-09-16 09:14
(3)
Zjazd w dół dla rowerzystów oznacza że masz pruć bez opamiętania w dół,a nie możesz zwolnić do 5 km/h rozejrzeć się tak jak wymagasz tego od kierowcy pojazdu na drodze?
- 18 12
-
2020-09-16 09:51
.... i tak właśnie robię! Zwalniam, uważam na pieszych i spokojnie pokonuję Miszewskiego.
A Ty chcesz, żebym za każdym razem musiał sie kopać z mistrzami 4 kółek co maja zieloną strzałkę?
Już takich mistrzów szosy spotykalem na Piramowicza, mających rowerzystów gdzieś, ale bardzo uważających na auta przed włączeniem sie do ruchu na Grunwaldzkiej.- 18 7
-
2020-09-16 13:20
a kierowcy ile tam prują ? (1)
rowerzysta ma zwalniać do 5kmh, a kierowca może sobie cisnąć 90kmh i będzie ok?
rowerzystę obowiązują takie same ograniczenia prędkości jak kierowców- 9 7
-
2020-09-16 18:41
Na chodniku? Ty nawet smieszny nie jestes, Twoje brednie sa spolecznie szkodliwe.
- 2 0
-
2020-09-16 09:47
Może czas zdjąć nogę z pedału, rowerzysto? (1)
Pędzicie na złamanie karku, nie oglądacie się na nikogo. Dla was zawsze jest zielone.
- 8 14
-
2020-09-16 13:17
Rowerzysta schrodingera.
Jednocześnie pędzi na złamanie karku i jest powolnym zawalidrogą.
Stan ustala się zależnie od tego, co "miszczowi szos" akurat pasuje.- 8 4
-
2020-09-16 08:28
W Gdańsku Wszystko dla kierowców! (8)
Święte miejsca parkingowe i święta przepustowość...
Do tego notoryczne rozpędzanie się i parkowanie gdzie się da jak się da - anarchia
Plus nigdzie niespotykane w innych krajach zielone strzałki...
A w cywilizowanych krajach w dużych miastach potrzeby kierowców są na ostatnim miejscu!
W Gdańsku pieszy niech sobie czeeeka na zielone a a jak już je ma to niech przebiega
Autobusy niech stoją sobie w korku - bo nie zrobi się buspasow bo święta przepustowosc
Gdańsk
Morze samochodów i zielone fale!- 15 23
-
2020-09-16 09:40
(3)
W Gdańsku rządzi lobby obcisłych rajtuz i tęczowych.Nieudacznicy z UM właśnie tym grupom usługują na każdym kroku. Decyzje takie jak odwrócenie ruchu na piramowicza ,budowa przejść naziemnych w miejscu tuneli ,sygnalizacja co 100 metrów ... Jedno wielkie dno. Dobrze ze się wyprowadziłem z tego syfu. Taplajcie się sami w tym guanie.
- 15 16
-
2020-09-16 13:18
Wszyscy pod ziemę, nad ziemię, a najlepiej niech w domach siedzą, bo tylko samochodem można jeździć.
A potem płacz, że korki i brak parkingów...
- 6 5
-
2020-09-16 13:28
Ty tu nigdy nie mieszkałeś
jak połowa trolli nadajesz z Nowogrodzkiej. Nawet udało się Wam waszego wsadzić do moderacji portalu, bo kasuje wpisy o tym (i sama się zbanuj sfrustrowana dziewczynko z moderacji)
- 2 2
-
2020-09-16 17:05
Mylisz się, w Gdańsku jak i w całej Polsce rządzi lobby brzuchatych dziadów w kamizelkach la Szyszko myśliwskich za kierownicami ich ukochanych 4 kółek i banda niedojrzałych młodych ludzi, dla których brawurowa i hałaśliwa jazda jest synonimem ich istnienia, mających gdzieś innych użytkowników dróg.
- 4 4
-
2020-09-16 09:52
W Wiedniu zielone pali się dokładnie 9 sekund. W centrum miasta. (2)
Korków nie ma i jakoś piesi też nie narzekają. Przynajmniej nikt nie zamula. A potrzeby kierowców to niestety kwestia jakiejkolwiek przepustowości dróg. Zastanów się, ale tak naprawdę, co by się stało gdyby wszystkie drogi były zakorkowane. Czy miałbyś co kupować w sklepach, skoro towaru nie dowieźli itp. Do pomyślenia dla obcisłogatych
- 10 8
-
2020-09-16 13:20
To nie światła powodują korki
Tylko "sprytni" kierowcy.
Tu się wcisnę, tu zmienię pas, tu wyprzedzę dojeżdżającego do świateł.
A że za takim delikwentem robi się 100m korka? Co to go, oszczędził 5s...- 8 5
-
2020-09-16 13:32
Gdyby zakazać ruchu prywatnych aut
osobowych, to średnia prędkość poruszania się samochodów użyteczności publicznej (karetek, kurierów, różnorakich dostawców) znacznie by wzrosła.
- 8 6
-
2020-09-16 19:37
Na zachodzie nie rozbiera się linii kolejowych bo rowerzyści nie mają gdzie jeździć. U nas zaś są mieszkańcy wykluczeni komunikacyjnie bo przegrywają z turystyką rowerową. Ostatnio rozwój wąskotorówki został zatrzymany bo wolą rozebrać tor na ścieżkę rowerową niż uruchomić właśnie linie wąskotorówki z Ostaszewa do Nowego Dworu.
- 5 2
-
2020-09-16 08:56
piszesz jak typowy troll cierpiący na cyklofobię (1)
wystarczy byś zrozumiał, że po pierwsze nie chodzi o przesadzanie wszystkich na rowery, po drugie że gdyby choć część mieszkańców korzystających z samochodów przesiadła się na rowery, to kierowcy w mieście mieliby lepsze warunki jazdy i parkowania. Po trzecie warto byś zauwazył, że kierowcy sami gotują los innym kierowcom korkując ulice i zajmując chodniki, trawniki i legalne miejsca do parkowania 23 godziny na dobę.
- 14 13
-
2020-09-16 09:36
byłoby mevo to więcej ludzi jeździłoby rowerami, ale nieudacznicy z magistratu spaprali kolejny temat.
- 5 6
-
2020-09-16 09:26
Bo w Gdańsku wszystko dla mieszkańców! (1)
Pamiętajcie urzędasy, że to wy jesteście dla nas a nie my dla was!
Tylko tu usłyszysz noniedasie jak coś schrzanią i mają to odwrócić.- 6 5
-
2020-09-16 09:42
Bo rządzi klika przygłupów pancernych którym dolna cześć pleców przyrosła do stołków.
- 7 2
-
2020-09-16 09:50
Ja chyba czegoś nie rozumiem. (1)
W jaki sposób odwrócenie ruchu miało poprawić bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów? Przecież auta dalej tam jeżdżą, tylko w przeciwnym kierunku! WHAT?
- 6 13
-
2020-09-16 11:00
Skąd jesteś?
Bo na pewno ul.Piramowicza na oczy nie widziałeś, skoro nie rozumiesz.
Tylko po piszesz?- 15 6
-
2020-09-16 11:00
(2)
Postawić dla rowerzystów znak stop. Do tego prog zwalniający przed znakiem jakby ktoś chciał go olać. Problem bezpieczeństwa rowerzystów rozwiązany.
- 7 13
-
2020-09-16 11:16
(1)
Na drodze z pierwszeństwem przejazdu? Serio?
- 16 5
-
2020-09-18 01:48
dostali pierwszeństwo bo nie stosowali się do przepisów jak kierowcy mieli pierwszeństwo.
- 0 1
-
2020-09-16 16:51
Po paraliżu ruchu w mieście od razu widać jakich tzw. fachofców tam zatrudniają od inżynierii ruchu drogowego... Nie każdy temu podoła temu zadaniu!
- 3 3
-
2020-09-17 06:59
Wycofa się niech ktoś wreście poniesie odpowiedzialność w tym urzędzie
- 1 1
-
2020-09-16 08:02
Takie wyniki tylko potwierdzają zasadność tej decyzji. Pokazują jak niewłaściwe proporcje ruchu są w Gdańsku.
Większość powinna jeździć komunikacją i rowerem i ta zmiana właśnie ku temu ma sprzyjać.- 7 8
-
2020-09-16 08:02
Sygnalizacja świetlna to jakiś problem?
Sygnalizacja świetlna na rogu ul.Piramowicza i al. Zwycięstwa to jakiś problem? Rowerzyści to pojazdy uprzywilejowane i nie mogą na chwilę się zatrzymać? Na rogu ul.Konopnickiej i al. Grunwaldzkiej też jezdnia przecina ścieżkę rowerową więc może zlikwidujmy tam światła żeby mościrowerzyści mogli swobodnie przejechać , to samo kawałek dalej na ul. Dmowskiego. Zamontować na Piramowicza światła zsynchronizowane z przejściem do Politechniki i po problemie...
- 8 10
-
2020-09-16 08:06
Sygnalizacja (8)
Świetlną dla rowerów
- 15 11
-
2020-09-16 08:14
(2)
Ale jaśnie pan ped**arz nie ma zamiaru nawet zwolnić a co dopiero zatrzymać się. Ci na rowerach lepsze są bo fajnie cyndzą spod pach w robocie. Inni też tak muszą.
- 1 6
-
2020-09-16 09:17
ha ha ale poziom skąd jesteś kierowco?
- 2 0
-
2020-09-16 11:57
Czemu ma zwalniac z 20km/h skoro ma pierwszenstwo a kierofczyki nie widza znakow?
- 1 0
-
2020-09-16 08:59
spróbuj porównać energię potrzebną do osiągnięcia przez rowerzystę normalnej prędkości jazdy (4)
po zatrzymaniu się z energią, którą wykorzystuje kierowca naciskając pedał gazu i zwalniając sprzęgło, może coś zrozumiesz.
- 3 2
-
2020-09-16 09:07
od tego są biegi w samochodzie i przerzutki w rowerze
głupszej wymówki nie słyszałem , może przebijmy jeszcze tunele we wzniesieniach żeby pan rowerzysta się nie spocił i nie zdyszał czasami
- 1 4
-
2020-09-16 09:21
Jak nie ma siły to niech jedzie autem. (1)
- 2 2
-
2020-09-16 09:28
dobre.
- 0 0
-
2020-09-16 09:24
Idąc Twoim tokiem rozumowania, to
nadal należałoby robić bezkolizyjne przejazdy nie rowerom a własnie samochodom, bo energia potrzebna do zatrzymania i ruszenia auta jest nieporównywalnie większa w tym przypadku, co się bezpośrednio przekłada na spalanie paliwa i spaliny... Dlatego bardziej pro-ekologicznie i pro-mieszkańcom jest by auta śmigały zamiast stać w korkach spowodowanych przez kretyńsko-zorganizowana infrastrukturę drogową!
- 2 1
-
2020-09-16 08:09
Zapraszam (1)
Do Gdyni to zobaczycie co tam pan prezydent nawyprawiał z ruchem.I to są właśnie samorządy.Mieszkancy wybierają jakiś ludzi bezmyślnych bez pojęcia, zainteresowanych tylko współpraca z deweloperami i napychaniem portfela.Jak nie będzie kontroli nad nimi to będzie coraz gorzej,coraz bardziej głupsze pomysły nas czekają ️
- 10 1
-
2020-09-16 09:01
deweloperzy i mieszkańcy mają interes w poprawie komfortu i bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów
w Gdyni i w innych miastach Polski. Nie wszyscy to jeszcze rozumieją, ale prezydenci miast coraz lepiej. Dlatego wybory wygrywają kandydaci czujący bluesa rowerowego i pieszego.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.