- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (49 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (259 opinii)
- 3 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 4 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (150 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (89 opinii)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (108 opinii)
82. rondo w Gdańsku powstaje na Stogach. Będą utrudnienia
Na skrzyżowaniu ulic Skiby i Zalesie na Stogach powstanie rondo. Zanim jednak ruch będzie tam odbywał się płynniej, kierowcy muszą przygotować się na utrudnienia. Prace drogowców rozpoczynają się w czwartek, 5 maja, i potrwają do 16 sierpnia.
Kierowcy od czwartku, 5.05.2022 r., do ul. Zalesie mogą dojechać wyznaczonym objazdem przez ulice Niską i Wrzosy.
Zmianie ulegnie także organizacja ruchu na wąskich odcinkach ul. Ugory - część dróg dojazdowych do zaplecza ogrodów działkowych oraz posesji położonych w głębi ulicy będzie jednokierunkowa.
Z ruchu zostanie wyłączone także przedłużenie ul. Skiby (dojazd do osiedla).
Ile jest rond w Trójmieście? Gdzie najwięcej?
Przebudowa skrzyżowania ulic Skiby i Zalesie będzie obejmowała:
- budowę ronda
- budowę chodników wraz z przejściami dla pieszych
- zjazd na teren powstającego osiedla Nowe Stogi i plac do zawracania
- przebudowę istniejących zjazdów w ul. Skiby
- nowe oświetlenie
- kanalizację deszczową odwadniającą ulice
- zagospodarowanie terenów zielonych, włączając ogrody deszczowe
Inwestycja związana jest z budową osiedla mieszkaniowego Nowe Stogi. Wartość umowy opiewa na blisko 920 tys. zł.
Opinie wybrane
-
2022-05-05 08:53
Kierowcy (6)
Polscy kierowcy nadal nie nauczyli się korzystać z rond, które powinny być w praktyce znacznie bardziej drożne, niż sygnalizacja świetlna (bezpieczne akurat także w praktyce są). Jak widzę, jak ludzie ruszają na ronda, to mnie krew zalewa. Najlepiej to widać w Straszynie. Przecież to ile czasu ludzie potrzebują tam, by ruszyć i wjechać na rondo, to
Polscy kierowcy nadal nie nauczyli się korzystać z rond, które powinny być w praktyce znacznie bardziej drożne, niż sygnalizacja świetlna (bezpieczne akurat także w praktyce są). Jak widzę, jak ludzie ruszają na ronda, to mnie krew zalewa. Najlepiej to widać w Straszynie. Przecież to ile czasu ludzie potrzebują tam, by ruszyć i wjechać na rondo, to zakrawa na kpinę. Gdy ktoś jest skoncentrowany za kierownicą, to widzi doskonale, w jaki sposób porusza się dany samochód i na podstawie tego łatwo ocenić, czy będzie dalej okrążał rondo, czy już zjeżdża. Ponadto, prędkości na rondach są na tyle małe, że włączenie do ruchu tym bardziej nie powinno nastręczać problemów.
Inna sprawa, że pewnym usprawnieniem byłoby, gdyby kierowcy (wiem, nie mają takiego obowiązku) mieli włączony kierunkowskaz w lewo, dopóki nie zjeżdżają i dopiero wtedy włączaliby prawy.
Podsumowując, rondo to jest świetne i bezpieczne rozwiązanie, tylko wymaga skupionych i zdecydowanych kierowców, by mogło dobrze funkcjonować.- 17 24
-
2022-05-05 22:56
Uważasz że wszyscy ludzie są tacy sami
U wszyscy tak samo oceniają sytuację i jeżdżą na tym samym poziomie?
- 0 0
-
2022-05-05 20:16
Nieprawda (1)
Polscy kierowcy licznie wykazują się - ale nieumiejętnością jazdy po rondzie. Zwykle jest tak, że jeden z kierunków wjazdu jest dominujący, względnie kształt jezdni ułatwia szybki wjazd na rondo z danego kierunku. Wówczas pojazdy płyną zeń jeden za drugim, wjeżdżają często za szybko, poruszają się blisko siebie - byle dopaść ronda i nie puścić!!!
Polscy kierowcy licznie wykazują się - ale nieumiejętnością jazdy po rondzie. Zwykle jest tak, że jeden z kierunków wjazdu jest dominujący, względnie kształt jezdni ułatwia szybki wjazd na rondo z danego kierunku. Wówczas pojazdy płyną zeń jeden za drugim, wjeżdżają często za szybko, poruszają się blisko siebie - byle dopaść ronda i nie puścić!!! Inne kierunki stoją, bo kierowcy nie będą ryzykować kolizji - i to z własnej winy. Nie każdy ma zrywny samochód, a bywają i takie, które są zrywne, ale ich automatyczne skrzynie nie ułatwiają momentalnego ruszenia (wynalazki z grupy VAG.) Dlatego APEL, ale do poruszających się rondem - wjeżdżajcie na pas ruchu okrężnego niespiesznie i zachowując odstęp, ułatwiając innym decyzję o bezpiecznym włączeniu się do ruchu, a nie odstraszając ich swą agresywną jazdą. Rondo powinno działać jak "koło zębate", a w Polsce jak zwykle coś zgrzyta.
- 4 0
-
2022-05-06 10:48
Problem w tym, że w Polsce motoryzacja rozwinęła się dużo później niż w cywilizowanych krajach.
Mamy dużo kierowców niedoświadczonych i młodych stażem za kierownicą. Niestety, ta grupa ma błędne mniemanie o swoich umiejętnościach i ambicje demonstrowania ich w każdej sytuacji. Często połączone to jest z niskim IQ takiego kierowcy. To powoduje, że zrobią wszystko byle nie wpuścić przed siebie innego samochodu jeżdżąc na grubość lakieru za poprzednikiem nawet na autostradach.
- 1 0
-
2022-05-05 16:59
to krew Ciebie zalewa
i jeszcze nie zalała?
- 1 2
-
2022-05-05 16:06
Ronda w cale nie są bardziej przepustowne
Niż skrzyżowania z sygnalizacją. Bezpieczniejsze owszem, ale nie bardziej przepustowne.
- 4 2
-
2022-05-05 11:18
Na rondzie nie używa się kierunkowskazu w lewo!
Nawet NSA wyraźnie to potwierdził.
- 10 2
-
2022-05-05 07:20
Tam akurat to rondo spełni swoja rolę (3)
Nie wszędzie jest różowo. Polecam słynne dual-rondo na Ujeścisku. Pomijając fakt, że w tym rejonie układ drogowy jest kompletnie niewydolny to rondo to dostarcza czasami emocji. Nie dość, że ludzie się gubią to jeszcze wielokrotnie łamią przepisy. Dochodzi czasami do kolizji, a często do obtrąbianiu się wzajemnym - byłem świadkiem co najmniej kilku
Nie wszędzie jest różowo. Polecam słynne dual-rondo na Ujeścisku. Pomijając fakt, że w tym rejonie układ drogowy jest kompletnie niewydolny to rondo to dostarcza czasami emocji. Nie dość, że ludzie się gubią to jeszcze wielokrotnie łamią przepisy. Dochodzi czasami do kolizji, a często do obtrąbianiu się wzajemnym - byłem świadkiem co najmniej kilku takich zdarzeń. Niestety, brakuje tej Nowej Warszawskiej również dla aut. Przez Piotrkowską i Warszawską wyjeżdżają nie tylko mieszkańcy okolicznych i licznych bloków, ale również ci z Zakoniczyna, Łostowic, Maćków, Kowal i spoza miasta.... Czasami wjazd lub wyjazd z osiedli wzdłuż Piotrkowskiej trwa kilkanaście minut - to odcinek ok 200-300 m - dla jasności. Nieco poprawi sytuację połączenie Piotrkowskiej z Lawendowymi Wzgórzami ale pewnie nie na długo...
- 19 7
-
2022-05-06 08:01
Ujescisko
Przed budową dual ronda, to był dopiero chaos. Ronda uporządkowały ruch.
Nie jest to najlepsze rozwiązanie, ale z braku miejsca na rozdwojenie pasów do jazdy na wprost i skrętu lepsze ronda niż ich brak.- 0 0
-
2022-05-05 09:57
(1)
To proszę spróbować w godzinach szczytu , pokonać skrzyżowanie Starogardzka Czerska Niepołomicka
- 1 1
-
2022-05-05 13:24
Nie jeżdże tam zbyt często
Ale słyszałem....
- 1 0
-
2022-05-05 07:17
Czy ktoś może racjonalnie wyjaśnić po co w tym miejscu rondo? (14)
Przecież tam się kończy zabudowa mieszkalna i zaczynją łaki i ogródki rodos
Ruch niczym na wsi i czy naprawdę nie ma na co wywal;ać kasy? Może jeszcze zrobić tam tunel dla pieszych a nad nim przejście naziemne jak to w Gdańsku nakazuje nowy trend.- 74 30
-
2022-05-05 23:50
Rondo
Przyjeć do Wejherowa to dopiero zobaczysz jak można budować ronda.Wybudowali trzy w polu na długości ok 800 metrów.
- 1 0
-
2022-05-05 21:03
Tam się przecież buduje osiedle xd
- 2 1
-
2022-05-05 20:32
docelowy układ drogowy
Jasień i ronda z dwoma wyjazdami pozdrawiają
- 2 0
-
2022-05-05 10:01
Bardzo dobra decyzja (1)
Ciekawe gdzie Pan widział tam łąki? Ruch na tym skrzyżowaniu jak na Stogi jest spory, do tego parkujące na jezdni samochody, które utrudniają wymijanie 2 pojazdów a także kierowcy nagminnie ścinający zakręt. Super decyzja odnośnie powstania ronda, na pewno poprawi bezpieczeństwo na tym skrzyżowaniu. A samo rondo zapewne będzie wybudowane na koszt dewelopera.
- 7 9
-
2022-05-05 15:23
faktycznie nie bywam tam codziennie
ale jak w zeszłym roku kursowałem rowerem po okolicy to tam kończyło się osiedle na pograniczu z działkami rodos a w tle były łąki w kierunku Westerplatte i morza. Nie wiedziałem że już tak bardzo tam deweloperka weszła
- 3 2
-
2022-05-05 08:39
Z treści artykułu to nie wynika, ale inwestycja w całości jest finansowana przez inwestora prywatnego, a nie Gminę.
- 11 1
-
2022-05-05 08:20
(1)
Tunele to pozostałości po komunistycznych myślicielach.
- 3 10
-
2022-05-05 08:59
Tunel w szwajcarskich Alpach to myśl komunistów?
- 15 1
-
2022-05-05 08:16
(1)
Odpowiem jednym słowem Robyg i wszytko jasne
- 24 1
-
2022-05-05 10:10
Bingo. Najulubieńszy deweloper gdańskiej wierchuszki.
Dobrze, że Pasanil kupił deweloper z Finlandii. Gorszego dziadostwa niż Robyg na pewno nie postawi.
- 16 0
-
2022-05-05 07:52
jest wyraźnie napisane - zjazd do nowego osiedla (1)
pola, to tam były
- 19 7
-
2022-05-05 07:57
Pola irygacyjne to tam dalej są,poczytaj o polach irygacyjnych Sączki w Stogach.
- 16 3
-
2022-05-05 07:23
Bo spółki (1)
Znajomych i rodzin włodarzy nie mają zleceń, a wiadomo kryzys jest, inflacja, to trzeba im pomóc.
- 23 3
-
2022-05-07 14:44
Biedny Nieświadomy...
Roboty są wykonywane w ramach budowy osiedla nakładem finansowym dewelopera. Sama przebudowa układu drogowego była warunkiem budowy osiedla. Więc jest to wkład dewelopera w rozwój infrastruktury drogowej w związku ze zwiększonym natężeniem ruchu drogowego. Miasto za to nie płaci - miasto to "wymusza".
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.