• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

900 tys. zł za przejście przy Miniaturze

Krzysztof Koprowski
31 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Przejście nieczynne jest od grudnia ub.r. Przejście nieczynne jest od grudnia ub.r.

Potwierdził się czarny scenariusz w przetargu na wykonanie przejścia dla pieszych przy Teatrze Miniatura we Wrzeszczu. Obie złożone oferty przekraczają budżet ZDiZ na ten cel.



Czy miasto powinno znaleźć dodatkowe pieniądze na przejście przy Miniaturze?

W przetargu na wykonanie nowego przejścia na wysokości Teatru Miniatura zobacz na mapie Gdańska, złożone zostały dwie oferty. WPRD Gravel jest gotowa wykonać pracę za 907 tys. zł, zaś Poldróg Gdańsk za 918 tys. zł.

- To dla mnie zaskoczenie, bo liczyłem na kwotę co najwyżej 700 tys zł. Szacunki faktycznie sięgały 900 tys. zł, ale bardzo rzadko się zdarza, że cena szacunkowa pokrywa się w takim stopniu z ofertami wykonawców - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Zarząd Dróg i Zieleni wcześniej zadeklarował, że na to zadanie zarezerwował ok. 620 - 630 tys. zł. Gdyby w przetargu złożono podobne oferty, przebudowa przejścia dla pieszych mogłaby ruszyć w każdej chwili.

Teraz jednak pozostaje czekać na decyzje, które zapadną w wydziale programów rozwojowych UM w Gdańsku. Tu wkrótce będzie trwać podsumowanie finansowe projektów z różnych jednostek miasta - w tym ok. 60 z samego ZDiZ. Po zestawieniu ich realnych kosztów z szacunkami, będzie wiadomo, czy wystarczy funduszy na dołożenie do takich przedsięwzięć jak nowa zebra we Wrzeszczu.

- Nadal chcemy odtworzyć to przejście. Nie wiadomo jednak czy uda się tego dokonać w tym roku czy dopiero w przyszłym - dodaje Kotłowski.

Miejsca

Opinie (173) 7 zablokowanych

  • to może kładka ? (3)

    To już lepiej dołożyć jeszcze ze 2 mln i zbudować kładkę nad jezdnią, przynajmniej ruch nie będzie tamowany w tym miejscu.

    • 7 12

    • Ruch... (1)

      ...sie tamuje, bo kierowcy nie umieja poprawnie jezdzic

      • 3 2

      • aha. Zapewne odezwał się tzw. mistrz lewego pasa, który to jedzie przepisową prędkością lewym pasem, nawet jak prawy jest wolny.

        • 2 0

    • A do tego windy, niezbędne dla leniuchów.

      • 2 0

  • Dajcie spokój z tym przejściem są ważniejsze wydatki! (1)

    Główna arteria w mieście a oni robią przejścia dla pieszych co 300 metrów! Do Miszewskiego nie jest stamtąd daleko, nikomu się nic nie stanie jak przejdzie kawałek dalej. Albo tunel albo spacer.

    • 32 15

    • Tobie również nic się nie stanie - jak staniesz i przepuścisz pieszych.

      • 12 10

  • Przejście donikąd.

    Czy po drugiej stronie teatru jest przystanek SKM? Jaki sens ma to przejście i wydawanie 900 tys złotych?

    • 26 6

  • ale chyba podziemne za tą kasę?

    przecież o to tam chodzi, żeby nie było światel, ruch płynniejszy i piesi zadowoleni

    • 16 3

  • Więcej Oszczędności (1)

    Prośba do Władz Miasta. Na odcinku Gdańsk Główny - Sopot w ciągu ul. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej pozostawić tylko 4 przejścia dla pieszych i trzy skrzyżowania - jaka oszczędność czasu przejazdu, zużytego paliwa, brak korków i wałęsających się pieszych w podeszłym wieku nieudolnie przechodzących przez jezdnie. Tym samym doszło by do likwidacji wielu zbędnych przystanków tramwajowych i tym samym Gdańsk dorobiłby się środka szynowego transportu publicznego (tramwaj) szybszego od metra - kolejna oszczędność.Za oszczędzona pieniądze proponuję utworzenie w Urzędzie Miasta Referatu ds. Monitorowania Oszczędności z Tytułu Przeorganizowania Systemu Ruchu na Głównych Ciągach Komunikacyjnych Miasta (RMOTPSRGCKM) z obsadą ok 25-30 etatów, czyli koszt jakiś jedynie 3 przejść dla pieszych. Z czasem Referat wyodrębniłoby się w kolejną spółkę komunalną w celach dalszych oszczędności.

    • 15 7

    • Więcej Oszczędności cd

      Powyższy tekst napisałem trochę przewrotnie. Chodzi mi przede wszystkim by główny ciąg komunikacyjny miasta nie był trasą szybkiego ruchu bo nie jest jego taka rola, wystarczy popatrzeć na inne miasta typu Berlin, Antwerpia, Barcelona - by unaocznić sobie fakt, że ulice przebiegające przez ŚCISŁE centrum nie mogą dzielić miasta. Obejście przedmiotowego przejścia to przejście dodatkowych 500 m - według mnie nie jest to mało. Problemem naszego Miasta w układzie drogowym jest niewydolność dróg do Obwodnicy i dalej (likwidacja Słowackiego przy lotnisku) oraz wydolność samej Obwodnicy, która jest na skraju przepustowości a była relatywnie niedawno modernizowana.

      • 7 0

  • Przejscie bylo potrzebne dla pracownikow Radia Gdansk.

    Zawsze wydawało mi się ze to przejście miało sens wtedy gdy po dwóch stronach Grunwaldzkiej były budynki Radia Gdańsk. Teraz Radio ma juz tylko jeden budynek, tak wiec zastanawiam sie komu to przejscie tak naprawde ma sluzyc.

    • 26 12

  • no jak łatwo osiągnąć to co zamierzało sie od początku- najpierw mieli zamknąć całkiem, jak ludzie się zbuntowali, to zamknęli "na chwilę" i że niby zrobią poźniej. A teraz wystarczy powiedzieć że zabraklo kasy, przyschnie sprawa, potem ucichnie całkiem i efekt- mieszkańcy znowu zostali olani przez wlodarzy Gdańska. Bo przecież jak wykonawca chce za dużo to już nie ich wina, prawda?:)

    • 14 2

  • i będą światła co 50 - 60 metrów świetnie mi sie bardzo podoba szczególnie w godzinach szczytu (1)

    bo wątpię że sygnalizacja będzie zsynchronizowana , żeby można było przejechc płynnie

    • 20 7

    • Jeśli nie będziesz gnał 90km/h to przejedziesz płynnie.

      • 4 6

  • Za bajki o tunelu dla pieszych przy CH Manhattan i za okna dla biskupa miasto jest winne moralnie

    przejście przez jezdnię.

    • 17 1

  • Prosimy o kosztorys (2)

    900tys.zł?..mam prośbę..OPUBLIKUJCIE KOSZTORYS!!!

    • 46 2

    • 100.000 zł - nadzór prezesa (1)

      50.000 zł - nadzór w-ce prezesa50.000 zł - nadzór inwestorski40.000 zł - nadzór projektowy60.000 zł - pozostałe koszty "obsługi" administracyjnej100.000 zł - pozostałe koszty "inne"200.000 zł - materiały200.000 zł - robocizna

      • 17 2

      • Dochodzi

        jeszcze nadzór Budyniowy , ze 150 000 pln .

        • 11 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane