- 1 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (27 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (251 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (316 opinii)
- 4 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (111 opinii)
- 5 Pościg między autami na trzypasmówce (64 opinie)
- 6 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (141 opinii)
A1. Ruch jak przed pandemią, ale korki krótsze
W lipcu i sierpniu przez bramki autostrady A1 przejechało łącznie 4,3 mln pojazdów, co oznacza spadek o zaledwie 6 proc. wobec ubiegłorocznych wakacji. Znacząco poprawiła się za to przepustowość bramek. Korki skróciły się dzięki samym kierowcom, którzy chętniej korzystają z automatycznego systemu poboru opłat AmberGo. Od początku lipca liczba zarejestrowanych w nim pojazdów wzrosła z 244 tys. do 345 tys.
- W lipcu z AmberOne Autostrady A1 skorzystało 2 mln 117 tys. pojazdów, z czego najwięcej w sobotę, 25 lipca, kiedy to przez wszystkie bramki przejechało ponad 80 tys. pojazdów. W sierpniu ruch wyniósł 2 mln 252 tys. pojazdów, a największe natężenie przypadło na sobotę, 1 sierpnia, i wyniosło 86 tys. pojazdów - wylicza Anna Kordecka, rzecznik prasowy autostrady A1.
Aplikacja AmberGo coraz popularniejsza
Optymizmem napawa też szybki rozwój automatycznego systemu poboru opłat AmberGo. Na początku wakacji było w nim zarejestrowanych 244 tys. pojazdów, a pod ich koniec już ponad 345 tys.
- W wakacje ok. 18 proc. wszystkich transakcji na AmberOne dokonywanych było z wykorzystaniem systemu AmberGO - dodaje Kordecka.
Dzięki temu znacząco poprawiła się płynność ruchu na bramkach i ich przepustowość. Przełożyło się to na krótsze i mniej uciążliwe korki, co w konsekwencji oznaczało też rzadsze znoszenie opłat za przejazd A1 poprzez otwieranie szlabanów na bramkach zjazdowych w Rusocinie i Nowej Wsi. W wakacje szlabany podnoszono łącznie 39 razy, o 23 mniej niż w roku 2019.
Poprawiła się też przepustowość bramek. W Rusocinie dotychczas obsługiwano maksymalnie 1,7 tys. pojazdów na godzinę, a przy obecnym zainteresowaniu AmberGO liczba aut przejeżdżających przez bramki wzrosła do ponad 2 tys. na godzinę.
- Efektywność systemu AmberGO na obecnym etapie zależy wyłącznie od liczby aktywnych użytkowników systemu. Zależność jest prosta, im więcej użytkowników, tym sprawniejszy ruch na bramkach. Większa liczba aktywnych użytkowników umożliwi nam także stałe otwarcie i oznakowanie (także poziome) bramek dedykowanych tylko dla AmberGO. Powyższe będzie możliwe, gdy co trzeci pojazd oczekujący na głównym placu poboru opłat na dokonanie opłaty za przejazd autostradą dokona jej z wykorzystaniem systemu AmberGO. Przy dużym natężeniu ruchu bramki dedykowane muszą być przełączane na tryb mieszany, by zwiększyć przepustowość całego placu poboru opłat. Przy obecnych 20 proc. użytkowników AmberGO zachowanie bramek dedykowanych wydłuża zator dla wszystkich, także dla kierowców korzystających z AmberGO - tłumaczy Kordecka.
Trzy kolizje dziennie
Duży ruch na autostradzie niestety przełożył się też na statystyki wypadków i kolizji. W lipcu i sierpniu na A1 doszło do 167 kolizji i 18 wypadków, w których ranne zostały 64 osoby, a 1 osoba poniosła śmierć. Podobnie jak w latach ubiegłych najczęstszymi przyczynami zdarzeń drogowych były: niedostosowanie prędkości do umiejętności i warunków na drodze, niewłaściwe przeplatanie pojazdów zwłaszcza podczas manewrów wyprzedzania i nieuwaga kierowców.
Zapędy kierowców do szybkiej jazdy próbowała hamować policja. Łącznie przeprowadzono blisko 900 kontroli i wystawiono 148 mandatów, które najczęściej wystawiano za przekraczanie dozwolonej prędkości, brak zapiętych pasów, brak uprawnień do kierowania pojazdem oraz korzystanie z telefonu podczas jazdy.
Opinie (100) ponad 10 zablokowanych
-
2020-09-15 11:56
Bramki
To frustrujące ile ludzi blokuje bramki AmberGo :
- 3 2
-
2020-09-15 12:00
tylko czekac jak gdańscy rowerowi zaczną nawoływać do kolejnych przejść naziemnych
redukcji pasów ruchów itd. zgodnie z lewacką dyrektywą cofnięcia procesu dziejowego
- 6 3
-
2020-09-15 12:03
Obecnie jazda autostradą ma jeszcze sens. Jeszcze. (1)
Patrząc na ograniczanie prędkości maksymalnej w innych krajach do 100 a nawet mniej to jazda autostradą płatną traci sens jeżeli chodzi o samochody osobowe
- 6 1
-
2020-09-15 12:12
Ma sens, ale tylko do Piotrkowa.
Potem do Częstochowy jest Kongo!
- 1 0
-
2020-09-15 12:05
Jaką pandemią?
Normalny wirus,taki jak wirus grypy,różyczki,półpaśca czy żółtaczki.Nie nakręcajcie paranoi to po pierwsze,a po drugie to w każdym przypadku i zawsze izolowało się ludzi chorych a nie zdrowych.
- 6 5
-
2020-09-15 12:48
Brak bramki No Ticket
11 września, godz 18:30, 20 minut w korku na bramkach w Nowej Wsi w kierunku GD. 100m przed bramkami stała tablica iż wszystkie bramki z poborem biletu. Na jakiego wała wyłączacie bramki no ticket?!! I to nie pierwsza taka przygoda. Jakie jest tego uzasadnienie? Po co to nagłaśnianie tematu AmberGo / AutoPay? Przestało Wam się to opłacać?
- 7 0
-
2020-09-15 13:07
Pomimo tego bramki musza byc. Nikt w tym burdel.u nie pomysli aby zamontkwac system zczytujacy rejestracje.
- 3 3
-
2020-09-15 13:16
za co dopłacamy 10gr w wakacje?
skoro dzięki płatności bezgotówkowej i systemowi ambergo poprawiła się przepustowość bramek to w jakim celu opłata jest dalej zaokrąglana do 30zł? Łatwo policzyć, że 4,3mln samochodów to ponad 400tys zł dla operatora za nic... Prośba do redakcji o informację ile osób płaci gotówką, 10%? Tłumaczenie się od lat koniecznością wydawania 10gr jest śmieszne i nie wiem czy do końca zgodne z prawem (maksymalna stawka zł/km w umowie).
- 7 1
-
2020-09-15 13:19
Muszę przyznać że aplikacja AmberGo działa bardzo dobrze - Chyba ktoś tak twierdząc używa tej aplikacji od święta. Codziennie dwukrotnie mijam bramki i praktycznie codziennie ktoś przy pobieraniu biletu tworzy zator. Rację ma użytkownik piszący pod postem Bramki. Ludzie nie zastanawiają się czemu akurat nie ma kolejki do stanowiska z aplikacją tylko chcą być mądrzejsi i nie stać w ogonku więc utrudniają życie innym. Pomyśleć, popatrzeć i nie tworzyć zatorów, to nie boli.
- 4 2
-
2020-09-15 13:27
A4
Na A4, mimo że użytkowników jak na lekarstwo, bramka automatyczna, oczywiście na skraju placu, jest tak genialnie oznakowana, że nikt inny tam nie wjedzie. Można? Można. W tej chwili na A1 nie ma motywacji do aktywacji tego systemu skoro trzeba stać w tych samych kolejkach. Widząc to zwolennicy gotówki szybciej przestawia się na Amber go.
Ps . Jak zachęcić? Choćby robiąc promocje- również posłużę się nielubiana przeze mnie A4. - płacąc amberGo ( tam to się jakoś inaczej nazywa) place 7 zamiast 10 zł na bramce- 7 1
-
2020-09-15 13:41
Wyobraźcie sobie
Co by było gdyby w ogóle nie było bramek a tylko winiety jak w każdym innym rozwiniętym kraju...
- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.