• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Al. Hallera we Wrzeszczu. Remont odcinka od Kościuszki do Klinicznej

Rafał Borowski
24 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Na zdjęciu odcinek al. Hallera w okolicy skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Na zdjęciu odcinek al. Hallera w okolicy skrzyżowania z ul. Mickiewicza.

Drogowcy wyremontują kolejny odcinek al. Hallera, która łączy Wrzeszcz z Brzeźnem. Tym razem wymieniony zostanie fragment między ulicami Kościuszki i Kliniczną w kierunku Opery Bałtyckiej. Remont powinien potrwać nie dłużej, niż do końca sierpnia.



Trwa remont drogi, którą jeździsz na co dzień autem. Co robisz?

Jak już wielokrotnie informowaliśmy, władze Gdańska postawiły sobie za cel kompleksowe wyremontowanie al. Hallera. Przypomnijmy, że biegnie ona od skrzyżowania z al. Zwycięstwa przy Operze Bałtyckiej aż do wejścia nr 50 na plażę w Brzeźnie.

Z racji jej długości, która wynosi blisko 4,5 km, trwający już od kilku lat remont, został podzielony na etapy. Ostatni wyremontowany fragment, zlokalizowany między ulicami Kościuszki i Grudziądzką w kierunku Brzeźna, został oddany do użytku w czerwcu.

Lada dzień rozpocznie się remont kolejnego odcinka. Tym razem zostanie kompleksowo odnowiony fragment między ulicami Kościuszki i Kliniczną w kierunku Opery Bałtyckiej.

- W ramach zadania ułożona zostanie nowa nawierzchnia na ok. 800-metrowym odcinku al. Hallera. Prace drogowe potrwają do końca sierpnia tego roku, po czym planowane jest przeprowadzenie odbiorów i wszystkich czynności administracyjnych umożliwiających użytkowanie drogi - komentuje Karol Kalinowski, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzoruje inwestycję.
Umowa na wykonanie inwestycji została podpisana w środę ze spółką Colas Polska. Wartość kontraktu wynosi ok. 2,9 mln zł.

Projekt tymczasowej organizacji ruchu na remontowanym odcinku nie został jeszcze opublikowany. Gdy tylko to nastąpi, poinformujemy o tym w Raporcie z Trójmiasta, gdzie na bieżąco można sprawdzać sytuację na drogach naszej aglomeracji.

Miejsca

Opinie (65)

  • Zniesmaczony (1)

    A ja mam pytanko jak długo jeszcze trzeba czekać na otwarcie skrzyżowania Hallera Grudziądzka, durne tłumaczenie że trwają czynności odbioru jakoś mnie nie przekonuje, prace zakończone w grudniu a tu koniec lutego i d*pa, skandal.

    • 4 2

    • Niech go nigdy nie otwierają bo światłą są tam potrzebne jak świni siodło.

      • 0 0

  • parodia

    będą teraz 100m na rok remontować...

    • 1 2

  • Kompleksowo odnowiony... Z dwoch pasów zostanie jeden, jak Hallera po remoncie wz drugiej strony.

    A tysiace nowych mieszkań w okolicy sie buduje... By żyło się lepiej.

    • 5 2

  • Śmiać się czy płakać ?

    Kto wyraził zgodę, aby remont tak ważnej ulicy trwał aż pół roku ? Na Zachodzie wykonaliby taki remont w jeden miesiąc . Czas trwania robót drogowych w Polsce jest skandalicznie długi. Wstyd mi za naszych drogowców.

    • 4 2

  • Ale ... (1)

    Rzeczywistość jest taka : planiści i ich wykonawcy zrobią wszystko by każdy remont ulicy wykorzystać do spowolnienia ruchu samochodów , zwężenia , zatoczki , znikające pasy , wysepki oddzielające etc. etc. A później korki i nerwy . Nie robi się nic by ruch drogowy upłynnić, a mieszkańcom ułatwić życie.

    • 3 1

    • To nasza prężna rada dzielnicy wprowadza takie zmiany naciskając magistraty.

      Ruszcie d... na wybory żeby sie ich pozbyć to może będzie można jezdzić normalnie po Wrzeszczu.

      • 1 0

  • Remont

    Zapraszam drogowców na dokończenie remontu na ul Kurpińskiego w Gdańsku. To już niedługo będą dwa lata. A droga raptem 500 m.

    • 1 1

  • znowu zniszczą drogę i zamiast 2 pasów będzie jeden

    • 1 1

  • Wrzeszcz

    Przejście dla pieszych na Hallera jest tak zrobione profesjonalnie że kałuża na polowe jezdni wystaje inżynier technolog poziomicy pewnie na oczy nie widział

    • 0 0

  • Cieszy remont ul. Hallera, martwi jednak bezsens niektórych rozwiązań (1)

    Przykład. Skrzyżowanie Hallera z ul. Kościuszki w kierunku Brzeźna. Tuż za skrzyżowanie dwa pasy łącza sią w jeden, aby za kilkanaście metrów pojawił się pas do lewoskrętu w ul. Lwowską. Problem w tym, że autor tego rozwiązanie chyba nigdy nie przeanalizował ruchu w tym miejscu. Na dziesięć samochodów ruszających spod świateł średnio 6-7 wykonują skręt w lewo w ul. Lwowską. Z pozostałych 1-2 wykonuje prawoskręt do Biedronki. Powoduje to radyklane ograniczenie przepustowości do zablokowywania skrzyżowania Kościuszki Hallera. Gdyby kierowana się rozumem, to ograniczenie do jednego pasa wykonano by za lewoskrętem w ul. Lwowską i prawoskrętem do Biedronki. Obecna sytuacja jeszcze na dzień dzisiejszy (zima) nie stanowi radykalnego zwiększenia niebezpieczeństwa kolizji, ale latem przewiduję, że będzie może to być punkt gdzie kolizję będą zdarzały się najczęściej. Proponuję wykonać poprawkę jeszcze przed sezonem letnim, póki ruch na tym odcinku jest średni. A już w porównaniu do lat ubiegłych po wybudowaniu i częściowym na dziś zasiedleniu Osiedla pomiędzy Hallera-Grudziądzką-Pstrowskiego ruch w tym rejonie zwiększył się czterokrotnie. Czyżby autorzy przebudowy nie wiedzieli o tym ?

    • 4 0

    • nie wiedzą podstawowych rzeczy, źle przygotowują plany i projekty

      dziecinada z łapanki. Czytelnik pięknie wypunktował.

      • 0 0

  • Więcej zwężeń tej drogi potrzebujemy, a co!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane