• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Al. Havla: prawoskręt latem, lewoskręt w 2021 roku

Michał Brancewicz
2 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W tym roku na Havla pojawi się drugi pas do skrętu w prawo, a w przyszłym lewoskręt ułatwiający jazdę w kierunku obwodnicy. W tym roku na Havla pojawi się drugi pas do skrętu w prawo, a w przyszłym lewoskręt ułatwiający jazdę w kierunku obwodnicy.

Wiosną ruszy budowa drugiego pasa do skrętu w prawo na skrzyżowaniu al. Havla z Armii Krajowej w kierunku centrum Gdańska, która potrwa ok. czterech miesięcy. W tym samym czasie rozpoczną się poszukiwania projektanta lewoskrętu do jazdy w stronę obwodnicy. Ma on powstać w 2021 roku.



Nowe pasy usprawnią ruch na tym skrzyżowaniu?

Przez skrzyżowanie Havla i Armii Krajowej przejeżdża codziennie tysiące aut.

Od otwarcia w 2011 roku al. Havla kierowcy narzekali na przepustowość ogromnego skrzyżowania. Szczególnie uciążliwy był brak dodatkowego prawoskrętu w stronę centrum Gdańska oraz lewoskrętu w kierunku obwodnicy. To dodatkowo blokowało również pojazdy jadące na wprost w ul. Łostowicką.

Co prawda pięć lat temu drugi pas od jazdy w lewo powstał, ale po czasie okazało się, że musi zostać wydłużony, żeby pomieścić więcej pojazdów kierujących się na obwodnicę.

Czytaj też: Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z

Przez lata drogowcy wzbraniali się też przed stworzeniem drugiego prawoskrętu, tłumacząc, że będzie on kosztowny ze względu na znajdującą się w tym rejonie infrastrukturę podziemną.

Budowa prawoskrętu potrwa cztery miesiące



Na szczęście te wymówki poszły w końcu w niepamięć i oba pasy zostaną wybudowane dzięki środkom z budżetu obywatelskiego.

- W pierwszej połowie marca zostanie ogłoszony przetarg na budowę prawoskrętu z al. Havla w al. Armii Krajowej do centrum. Prace mają potrwać cztery miesiące od daty podpisania umowy - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja obejmuje swoim zakresem również przebudowę chodników, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej.

Budowa lewoskrętu w 2021 roku



Z kolei na początku kwietnia ogłoszony zostanie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla wydłużenia lewoskrętu z al. Havla w kierunku obwodnicy Trójmiasta. Co ciekawe, projekt obejmie również poszerzenie fragmentu ul. Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla.

- Projekt będzie gotowy w tym roku, a sama realizacja przewidywana jest na rok 2021 - zapowiada Niezgoda.
Według szacunków lewoskręt może kosztować ok. 1 mln zł.

Opinie (174) ponad 10 zablokowanych

  • Początkowo, jeszcze za czasów niesłusznych przewidywano skrzyżowanie dwupoziomowe, (2)

    o czym świadczą wykonane nasypy. Może zamiast wydawać kolejne miliony na chwilową poprawę warunków komunikacji, lepiej byłoby wydać jednorazowo, może nawet nieco więcej, ale skutecznie na kilkadziesiąt lat i wybudować wiadukt.

    • 8 3

    • chyba estakadę (1)

      • 0 2

      • chyba jednak wiadukt

        • 2 1

  • Pytam sie (2)

    Pytam się kiedy nasi projektanci i urzędnicy zrozumieją, że wszystko co budują i projektują jest minimalistyczne i po krótkim czasie wymaga poprawy. Wszystkie skrzyżowania mają za małe prawo i lewo skręty, projektujecie Nowa Bulonską jako jednopasmową a wszystkie prowadzące do niej dojazdy są dwupasmowe. Po czasie w ramach modernizacji, przepłacacie za ich powiększanie czy poszerzanie. To jest planowanie? To jest gospodarność?

    • 15 4

    • Normalnym jest w normalnych krajach

      stopniowe poprawianie infrastruktury drogowej adekwatnie do wzrostu ruchu, a nie zbudowanie wszystkiego od razu.

      Bo idąc twoim tokiem myślenia, to zaraz po pojawieniu się pierwszych samochodów już niemieckie władze Gdańska za cesarza Wilhelma II miały przyjąć założenie 1000 aut na 1000 mieszkańców i od razu wybudować na to drogi ?

      • 0 1

    • To jest...polszewizm

      • 0 4

  • buahahaha (3)

    4 miesiące???!!!Wy kuźwa żarty robicie,chińczycy zrobili by to w 2 tygodnie i to górna granica

    • 11 6

    • Tyle tylko koleś, że często mają tam

      zawalenia budynków.

      • 0 0

    • Chińczycy to w tydzień postawią dworzec kolejowy (1)

      Kto nie wierzy niech poszuka. Taki pas to się robi w 24 godz.

      • 2 2

      • W czym problem? Załóż firmę wystartuj w przetargu i zrób.

        • 3 1

  • Kiedy lewoskret z wilanowskiej w lewo w hawla w kierunku swietokrzyskiej??? (1)

    • 7 3

    • Jak zaczniesz pisać poprawnie "havla" przez

      "v", a nie "w".

      • 1 0

  • (1)

    20 lat zajęło inżynierom z Gdańska żeby zrobić drugi pas
    Z drugiej strony jak autobus. Będzie wyjeżdżał z przystanku to zablokuje 2 pasy a nie jeden wyjdzie na to samo

    • 12 5

    • A jaki był ruch koleś 20 lat temu ? To może

      od razu oskarż nie tylko komunistów, ale też władze Wolnego Miasta Gdańska, a nawet wcześniejsze pruskie o komunikacyjną krótkowzroczność, wszak auta pojawiły się na drogach zaraz na początku XX wieku.

      • 1 0

  • więcej pasów, estakad, wiaduktów i piesi koniecznie do tuneli. (7)

    a na Targu Węglowym zróbmy 20 piętrowy, oczywiście darmowy parking.

    Adamowicz mówił, że rok 2019 będzie rokiem znacznej poprawy komunikacji miejskiej. Ale umarł i komunikacja też zaczęła umierać. I nie chodzi o pieniądze jedynie, ale o to, żeby w końcu ktoś się tym zajął poważnie. Żeby nie było, ze narzekam bezproduktywnie to dodam, że oczekuję priorytetów dla tramwajów, utworzenie linii autobusowych bezpośrednich oraz przeorganizowania siatki połączeń - mniej linii za to wysoka częstotliwość. I na koniec, budżet obywatelski nie powinien być przeznaczany na takie inwestycje jak modernizacja ulic miejskich.

    • 38 15

    • (3)

      Piesi do tuneli - i co jest w tym złego??? na całym świecie tak robią - przecież to dla bezpieczeństwa pieszych, tylko u nas jakiś "specjalista" woli likwidować przejścia podziemne.

      • 3 4

      • P.S. podatki od nieruchomości są wyższe

        tam i to znacznie, gdzie prowadzi się działalność gospodarczą, gdzie koszt tego przedsiębiorcy wliczają do kształtowania cen towarów i usług.

        Zatem setki tysięcy tych budowli dla pieszych w skali całego kraju poczujesz w cenach towarów i usług.

        Te podatki od zwykłych właścicieli (nie przedsiębiorców) nieruchomości są niższe.

        Gdy zaczną prowadzić działalność gospodarczą muszą to zgłosić władzy samorządowej, gdzie następuje zwyżka tego podatku.

        Nie zgłoszenie to oszustwo i jest ścigane, m. in. przez inspekcje terenowe - sprawdza się dany lokal - np. warsztatowy czy sklepowy, czy jest w nim prowadzony biznes czy może stoi pusty (są przerwy gdy właściciel szuka najemców - wtedy płaci się mniejszy podatek, gdy nie ma z nieruchomości dochodów). I od kiedy - nalicza się wtedy wraz z odsetkami różnicę w wysokości podatku gdy okaże się iż dany lokal był czynny gospodarczo, a nie jak zgłosił właściciel nieczynny. A tacy cwaniacy się zdarzają.

        Zatem przez również te podatki samorządy finansują utrzymanie wielu obiektów infrastruktury komunikacyjnej.

        Napstrzykanie miast mocno nadmierną ilością kładek i tuneli dla pieszych (setkami czy nawet tysiącami) to wzrost obcìążeń podatkowych.

        • 0 2

      • I wara ci od mojej kieszeni. Bo co ty sobie

        wyobrażasz, że setki tuneli czy kładek buduje się, a przede wszystkim eksploatuje za darmo koleś ?

        Myślisz, że wtedy podatki miejskie (np. od nieruchomości) nie wzrosną krocie ?

        A w normalnych krajach (Zachód) kończą z takimi budowlami.

        A jak jednak nie, to do tuneli spycha się ale samochody.

        • 2 2

      • Nie pisz bzdur pseudo znawco świata.

        • 1 2

    • bez tytułu ...

      Tak to jest jak dzieci rządzą miastem .

      • 2 1

    • kierowca w tym miescie jest najwazniejszy (1)

      inni mogą się męczyć

      • 8 6

      • o czym Ty pier___? to jest droga wjazdowa do centrum a nie centrum

        • 3 3

  • tu wszystko dlugo ciężko z płaczem i na kolanach w pocieczoła

    • 0 0

  • ul Nowa Bulońska vel Adamowicza budują już 5 lat i końca nie widać

    • 5 2

  • Polska to Kraj Prowizorek i Biedy a Nimcy to Kraj Dobrej Gospodarki Postępu Technicznego i Dobrobytu

    • 3 2

  • Kiedy wiadukt Dulcyneo

    Kontynuacja polityki Adamowicza. Wizualizacje a potem erzatze.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane