• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Al. Havla: prawoskręt latem, lewoskręt w 2021 roku

Michał Brancewicz
2 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W tym roku na Havla pojawi się drugi pas do skrętu w prawo, a w przyszłym lewoskręt ułatwiający jazdę w kierunku obwodnicy. W tym roku na Havla pojawi się drugi pas do skrętu w prawo, a w przyszłym lewoskręt ułatwiający jazdę w kierunku obwodnicy.

Wiosną ruszy budowa drugiego pasa do skrętu w prawo na skrzyżowaniu al. Havla z Armii Krajowej w kierunku centrum Gdańska, która potrwa ok. czterech miesięcy. W tym samym czasie rozpoczną się poszukiwania projektanta lewoskrętu do jazdy w stronę obwodnicy. Ma on powstać w 2021 roku.



Nowe pasy usprawnią ruch na tym skrzyżowaniu?

Przez skrzyżowanie Havla i Armii Krajowej przejeżdża codziennie tysiące aut.

Od otwarcia w 2011 roku al. Havla kierowcy narzekali na przepustowość ogromnego skrzyżowania. Szczególnie uciążliwy był brak dodatkowego prawoskrętu w stronę centrum Gdańska oraz lewoskrętu w kierunku obwodnicy. To dodatkowo blokowało również pojazdy jadące na wprost w ul. Łostowicką.

Co prawda pięć lat temu drugi pas od jazdy w lewo powstał, ale po czasie okazało się, że musi zostać wydłużony, żeby pomieścić więcej pojazdów kierujących się na obwodnicę.

Czytaj też: Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z

Przez lata drogowcy wzbraniali się też przed stworzeniem drugiego prawoskrętu, tłumacząc, że będzie on kosztowny ze względu na znajdującą się w tym rejonie infrastrukturę podziemną.

Budowa prawoskrętu potrwa cztery miesiące



Na szczęście te wymówki poszły w końcu w niepamięć i oba pasy zostaną wybudowane dzięki środkom z budżetu obywatelskiego.

- W pierwszej połowie marca zostanie ogłoszony przetarg na budowę prawoskrętu z al. Havla w al. Armii Krajowej do centrum. Prace mają potrwać cztery miesiące od daty podpisania umowy - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja obejmuje swoim zakresem również przebudowę chodników, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej.

Budowa lewoskrętu w 2021 roku



Z kolei na początku kwietnia ogłoszony zostanie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla wydłużenia lewoskrętu z al. Havla w kierunku obwodnicy Trójmiasta. Co ciekawe, projekt obejmie również poszerzenie fragmentu ul. Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla.

- Projekt będzie gotowy w tym roku, a sama realizacja przewidywana jest na rok 2021 - zapowiada Niezgoda.
Według szacunków lewoskręt może kosztować ok. 1 mln zł.

Opinie (174) ponad 10 zablokowanych

  • Pytam sie (2)

    Pytam się kiedy nasi projektanci i urzędnicy zrozumieją, że wszystko co budują i projektują jest minimalistyczne i po krótkim czasie wymaga poprawy. Wszystkie skrzyżowania mają za małe prawo i lewo skręty, projektujecie Nowa Bulonską jako jednopasmową a wszystkie prowadzące do niej dojazdy są dwupasmowe. Po czasie w ramach modernizacji, przepłacacie za ich powiększanie czy poszerzanie. To jest planowanie? To jest gospodarność?

    • 15 4

    • To jest...polszewizm

      • 0 4

    • Normalnym jest w normalnych krajach

      stopniowe poprawianie infrastruktury drogowej adekwatnie do wzrostu ruchu, a nie zbudowanie wszystkiego od razu.

      Bo idąc twoim tokiem myślenia, to zaraz po pojawieniu się pierwszych samochodów już niemieckie władze Gdańska za cesarza Wilhelma II miały przyjąć założenie 1000 aut na 1000 mieszkańców i od razu wybudować na to drogi ?

      • 0 1

  • Drzewa też powinna zyskać

    Betonoza wszędzie.

    • 4 0

  • Tylko most nad AK (3)

    Wszystko inne to rozwiązania doraźne, które niewiele zmienią. Tak samo most nad Kartuską dawno powinien być, bo i obecne poszerzenie przestaje wystarczać. No ale jeśli za budowę dróg odpowiadają urzędnicy to nie ma co się dziwić, że ich perspektywa to max 4 lata, a inwestycje drogowe oprócz tego że niewystarczające to jeszcze spóźnione o ponad 15 lat.

    • 7 4

    • Błędne myślenie (2)

      Jeśli myślisz, że to jest rozwiązanie, które rozładuje kroki, to jesteś w mega będzie. To przeniesie je w inne miejsce, gdzie jest więcej bocznych ścieżek. Takie rozwiązania mają dozować przejazd przez miasto, aby nie tamować go w innym miejscu. Wg. Twojego rozumowania przejechałbyś w tym miejscu, ale stanął na godzinę jadąc przez śródmieście, powstańców, morenę, czy na damroki.

      • 1 5

      • jadąc w stronę obwodnicy już bym nigdzie nie stał

        • 5 0

      • Skąd w ogóle pomysł?

        Że wg. mnie należy tylko tę inwestycję rozpocząć? Temat dotyczy krzyżówki Havla i AK więc wypowiadam się na temat stricte rozwiązania problemu na TYM skrzyżowaniu. Ale skoro już o tym mówisz to tak - przed forum może się nieco bardziej przytkać, tak samo na Łostowickiej i potem na wyjeździe z Moreny. Niemniej to byłby już krok w dobrą stronę, którego miasto nie potrafi i tak zrobić.

        • 1 0

  • To musiało być dzieło "miszcza" projektowania (1)

    Projekt całego węzeła Armii Krajowej , Havla, łostowicka, wilanowska,łódzka to jedna wielka wtopa, żeby przjechać 100-200m cztery razy trzeba stać na światłach. Kto mógł wymyśleć taki koszmarek?

    • 15 3

    • dokładnie, kiedyś z Milskiego w stronę obwodnicy i Warszawskiej mogłem przejechać omijając skrzyżowanie AK-Łostowicka a teraz muszę stać na pięciu różnych światłach i zastawiać to ogromne skrzyżowanie. A takich zawracających jest sporo.

      • 4 3

  • Zamiast wydawć kasę na półsrodki lepiej zbierać ja na estakadę.

    Pasy niewiele zmienią, i tak żeby przejechać z Wilanowskiej z Warszawską trzeba objeżdżać całe skrzyżowanie, dalej autobusy będą blokować pozostałych przy wyjeździe z przystanku i vice versa. Nawet jakbyśmy wybudowali w każdym kierunku podwójne lewo- i prawoskręty to temu skrzyżowaniu to nie pomoże. Szkoda kasy na to.

    • 4 4

  • Wyjaśnienie dla niekumatych... (7)

    Kasa na rozwój i bierzące potrzeby bierze się z podatków !

    Jeśli pisuar okrada samorządy z przychodów (np. brak podatku dla "młodych") czy centralizując lokalne dochody, dodając kolejne zadania bez refundacji (np. przebudowa szkół -"deforma") lub podwyżki pensji (które musi sfinansować samorząd z własnej kasy bo refundacji także brak mimo, że nakaz "z góry). A na dodatek Gdańsk zasiedlają ludzie z coraz dziwniejszymi tablicami rejestracyjnymi, którzy nadal odprowadzają podatki "u siebie na pipidówie" (a mają coraz większe roszczenia do nowego miejsca zamieszkania) czy w sąsiednich powiatach - ci najczęściej korzystają z dróg wylotowych. Miasto rozjeżdżają i zanieczyszczają swoimi zdechlakami tzw fachowcy z okolicznych powiatów, którzy także nie odprowadzają tu podatków...

    Takie krótkie wyjaśnienie od mieszkańca z tablicą gd...

    • 8 18

    • (1)

      Wszystko się zgadza oprócz "bieżących" :), ale miasto mogłoby lepiej wydawać kasę, zrobić raz a dobrze a nie wieczne łatanie co jest wiele droższe. Wydają teraz kasę na skrzyżowanie na niepotrzebne skrzyżowania na Podwalu Przedmiejskim remontowanym kilka lat temu. A tak w ogóle to mieszkańcy Łąkowej jeszcze będą tęsknić za brakiem skrzyżowania jak cały ruch im się wleje z głównej aby ominąć korki.

      • 4 2

      • Nie gadaj bzdetów na temat czego chcą

        mieszkańcy Łąkowej. I pisz logicznie - korek na Podwalu (tunel pod Śmiałą Wisłą nic nie dał, podobnie jak obwodnica południowa ?) to cały ruch przeniesie się na Łąkową ? To korek z Podwala zaniknie.

        Jeśli nie, to kierowcy do Toruńskiej mają tylko Łąkową do dyspozycji ? Tu zmiejszy się ruch na Długich Ogrodach, Szopy, Kamiennej Grobli gdzie tędy kierowcy unikali korka na Podwalu.

        Teraz do Toruńskiej i naokoło jest brukowa Chmielna, będzie Łąkowa.

        • 0 0

    • Ale d**il troll zatruty bezmózg..

      • 0 5

    • podatki możesz płacić gdzie chcesz a raczej gdzie mieszkasz ... rejestracja nie ma tutaj znaczenia (1)

      proponuję poczytać i dokształcić się w dziedzinie

      • 4 1

      • Podatki płyną do miejsca zameldowania a nie zamieszkania... Jeśli właściciel auta przeprowadza się (przemeldowuje) do innego powiatu to musi też zmienić dane w dowodzie rejestracyjnym i ...

        • 0 2

    • obniżenie podatków okradaniem.

      zapisz się do lekarza od głowy. Jak mało miasto ma kasy to niech rydwanów nie kupuje i GPECów nie sprzedaje.

      • 1 0

    • Wypada tobie życzyć pracy daleko poza

      Trójmiastem.

      Ja miałem pracę pod Legionowem, w którym miałem mieszkanie służbowe.

      Niedługo, bo po 8 miesiącach w ramach ostrego cięcia kosztów przez właściciela (przestał płacić za tysiące mieszkań służbowych swym pracownikom) i braku podwyżki płacy, aby wtedy samemu płacić za wynajem wróciłem z tego wyjazdu.q

      Czy z braku przemeldowania miasto Legionowo nie miało ze mnie pożytku ?

      Miało, z racji moich tu zakupów i z dochodu za wynajem właściciela mieszkania (podatki od wynajmu), gdzie z racji tego że to Legionowo a nie Warszawa na wiele mieszkań do wynajęcia tutaj nie było chętnych.

      Moje zakupy - podatki od sprzedaży towarów i usług właściciele sklepów zapłacą dopiero wtedy, gdy nastąpi transakcja kupna-sprzedaży. Nie ma transakcji, nie ma z niej podatków.

      Z transakcji sprzedawcy mają kasę na inne, stałe podatki (np. od nieruchomości - który płaci się niezależnie od prowadzonego biznesu).

      A przez pobyt tutaj miałem nie jeść ?

      Podobnie jest z turystyką - są przychody z podatków bazy hotelowej, gastronomicznej i inne.

      Np. Euro 2012 i tysiące irlandzkich i innych kibiców, stojących w długich kolejkach po piwo i inne artykuły spożywcze w sklepach na Głównym Mieście - ich właściciele ryzykowali brak rejestracji sprzedaży na kasach fiskalnych i w raportach za ten okres podali niższe wpływy czyli takie same jak za okres nie było takiej nawały ludzi ?

      Wątpię, bo chyba inspektorzy skarbowi pilnowali tego przez kontrole (a robią to udając zwykłych klientów).

      Obcy pracownicy czy mieszkańcy z dalekimi adresami meldunkowymi to też jak turyści, tyle że będący tu długo.

      Podobnie odwrotnie - wielu mieszkańców Trójmiasta mieszka i pracuje daleko poza nim bez przemeldowania.

      • 0 0

  • To nic nie zmieni. Projektanci powtarzają błędy z lat 70-tych ubiegłego wieku (1)

    Tylko sprawna komunikacja miejska oraz sieć dróg rowerowych może rozwiązać problem korków. Dokładając kolejne pasy tylko powodujemy 'rozlewanie się' miast. Kto nie wierzy niech poleci do Moskwy a potem do Kopenhagi i zrozumie na czym polega różnica między miastem zorientowanym na blachosmrody a miastem zorientowanym na ludzi.

    • 7 6

    • a ty jesteś rowerosmrodem czy pieszosmrodem?

      • 2 3

  • gratulacje

    będziecie mieli "rozwiązanie problemu". Na parę miesięcy, do roku.

    • 1 1

  • Super

    W końcu ;)

    • 1 1

  • Komunizm europejski to jednak syf nad syfy, prawoskret w pol roku....no ku.....brawo

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane