• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Aleja Grunwaldzka w Oliwie do remontu

Maciej Korolczuk
23 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Aleja Grunwaldzka w Oliwie przejdzie remont. Do modernizacji przewidziano odcinek między Derdowskiego a granicą miasta w kierunku Sopotu. Aleja Grunwaldzka w Oliwie przejdzie remont. Do modernizacji przewidziano odcinek między Derdowskiego a granicą miasta w kierunku Sopotu.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska chce wyremontować kolejny odcinek al. GrunwaldzkiejMapka. Po ubiegłorocznej modernizacji krótkiego odcinka na Strzyży teraz drogowcy chcą wymienić nawierzchnię w Oliwie - od ul. Derdowskiego aż do granicy miasta z Sopotem. Właśnie ogłoszono przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej.



Stan nawierzchni głównych arterii w Gdańsku jest:

Remont prawie dwukilometrowego odcinka w Oliwie będzie ostatnią modernizacją głównej arterii Gdańska w kierunku Sopotu. Przypomnijmy, że w poprzednich latach drogowcy modernizowali aleję kawałek po kawałku.

Począwszy od 2014 r. i remontu pierwszego odcinka od Miszewskiego do galerii Manhattan, przez remont dwóch odcinków od Klonowej do Lendziona i przy Garnizonie, aż po przebudowę odcinka na Strzyży.

Na remont czeka jeszcze odcinek w Oliwie i to właśnie on jest przedmiotem przetargu ogłoszonego przez DRMG. Zanim do pracy przystąpi ekipa budowlana, trzeba jednak przygotować dokumentację przetargową.

Zadanie podzielono na dwa odcinki o łącznej długości niemal 2 km. Zadanie podzielono na dwa odcinki o łącznej długości niemal 2 km.
Zadanie podzielono na dwa odcinki:

  • odcinek I - od ul. Derdowskiego do ul. Pomorskiej (do torowiska tramwajowego na długości ok. 890 mb),
  • odcinek II - od ul. Pomorskiej do granic miasta (od torowiska do granic miasta - bez ronda, na długości ok. 990 mb).

Aleja Grunwaldzka na wskazanych odcinkach zyska nową nawierzchnię (na dotychczasowej podbudowie). Standardowo - tak jak przy okazji poprzednich remontów - oprócz samej nawierzchni wymienione zostaną krawężniki (na kamienne), wykonawca zrealizuje też nową, betonową nawierzchnię w zatoce autobusowej.

  • Dokumentacja projektowa ma być gotowa najpóźniej w lipcu 2022 r.
  • Jeśli tego terminu uda się dotrzymać, wówczas same prace budowlane mogłyby ruszyć jeszcze przed końcem przyszłego roku.

Ma być mniej trawników



Przed rozpoczęciem prac należy też wykonać inwentaryzację zieleni. Urzędnicy zalecają ograniczenie w projekcie do minimum ingerencji w istniejący drzewostan oraz ograniczenie nawierzchni trawnikowej. W ich miejsce mają pojawić się rośliny okrywowe liściaste, kwitnące, niewymagające częstych zabiegów ogrodniczych.

- W przypadku miejscowego, uzasadnionego projektowania trawników dopuszcza się jedynie trawniki z mieszanki nasion gatunków odpornych na suszę - zastrzega DRMG w dokumentacji przetargowej.
Oferty i szacunkowy koszt dokumentacji mamy poznać na początku września. Na jej sporządzenie wykonawca będzie miał 10 miesięcy od dnia podpisania umowy, co oznacza, że projekt ma być gotowy najpóźniej w lipcu 2022 r.

Wówczas będzie można ogłosić przetarg na realizację prac budowlanych, co mogłoby nastąpić jeszcze przed końcem przyszłego roku.

Miejsca

Opinie (201) 7 zablokowanych

  • Dobrze, że jest kasa na parady. Jeszcze za rok wpadną w jakąś dziurę. Ale na pewno zasypią kolorowym piaskiem. (2)

    • 51 23

    • Jakie parady? (1)

      • 3 3

      • LPG... Porady zblazowanych

        • 2 1

  • Gdańsk - miasto upadłe. Bez władzy, woli i wizji... (1)

    • 16 2

    • Tu słupy z berlina są

      • 2 0

  • W tym Budyniowym grodzie juz nie da sie zyć. Pozostaje tylko rydwan i krówka

    Gdzie jest nowa ul. Swietokrzyska? Budyn zakorkował całe Pd z dewelop...hallo

    • 10 0

  • Prawdziwe cele są zapewne ukryte.

    Przypuszczam, że nikomu nie zależy na nawierzchni ulicy. Myślę że, ukrytym priorytetem jest trwałe wyłączenie trzeciego pasa alei i wyodrębnienie na dziesięciolecia, miejsc parkingowych na jednym z najbardziej newralgicznych ciągów komunikacyjnych Gdańska.

    • 7 0

  • a dla rowerzystów dalej ta chodnikowa prowizorka zostaje? (6)

    szkoda. To jednak główny ciąg komunikacyjny 0.5mln miasta.. Troche wstyd. To nie Cedry Małe.

    • 21 17

    • To główny ciąg komunikacyjny, ponieważ jest tam droga wojewódzka 468, czyli dzięki samochodom (3)

      Czemu nie uważasz torów SKMki za główny ciąg komunikacyjny i nie chcesz tam zabierać miejsca pod drogę rowerową?

      • 1 2

      • Skoro autostrada może mieć dwa pasy (2)

        To i droga wojewódzka może...

        • 1 1

        • Autostrada nie ma przejść naziemnych ani skrzyżowań kolizyjnych, więc nic nie ogranicza jej przepustowości (1)

          Na tej drodze wojewódzkiej jest coraz więcej skrzyżowań kolizyjnych i przejść naziemnych, więc trzeci (a nawet czwarty) pas jest potrzebny

          • 1 1

          • Skoro są tam kolizyjne skrzyżowania, to potrzebne jest minimum ostrożności, a nie dodatkowe pasy do zapierd*****

            Jedynie lewoskręty/prawoskręty, poza tym w mieście max. 2 pasy, reszta DDR i/lub buspas.

            • 0 2

    • (1)

      W cedrach jest droga rowerowa:)

      • 4 0

      • chodnik dla pieszych z nakazem jazdy po nim rowerem jak już

        warto rozróżniać. droga rowerowa w myśl konwencji czy ustawy prawa o ruchu drogowym jest osobną drogą, a nie przestrzenią współdzieloną z pieszymi.

        • 5 2

  • Tą drogą niedługo Sopot będzie miał najgorsze drogi w Trójmieście

    A przepraszam. Nie dotyczy to okolic mocno apartamentowych. Ale wiadomo, tutaj nigdy nie chodziło o mieszkańców.

    • 4 0

  • Kolejny i ostatni

    A pierwsze co były remontowane powoli do inspekcji,trójmiejski mis

    • 2 0

  • Ulice wam sie nie podobają? Sa poto by prezydentówna mogła organizaowac marsze LGBt do tego lepszych nie potrzeba :)

    • 10 1

  • Walmy wszystko w remonty, nie budujmy nic nowego.

    • 7 1

  • Jasne i po niecałym roku doga znowu nadaje sie do remontu!!Tak kompetentni są urzednicy szkodnicy z DRMG

    Taki nadzór wykonują i takie fuszerki odbierają!

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane