- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (601 opinii)
- 2 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (204 opinie)
- 3 15-latek autem na minuty uciekał policji (94 opinie)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (151 opinii)
- 5 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (128 opinii)
- 6 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (181 opinii)
Aleja Grunwaldzka w Oliwie do remontu
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska chce wyremontować kolejny odcinek al. Grunwaldzkiej. Po ubiegłorocznej modernizacji krótkiego odcinka na Strzyży teraz drogowcy chcą wymienić nawierzchnię w Oliwie - od ul. Derdowskiego aż do granicy miasta z Sopotem. Właśnie ogłoszono przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej.
Począwszy od 2014 r. i remontu pierwszego odcinka od Miszewskiego do galerii Manhattan, przez remont dwóch odcinków od Klonowej do Lendziona i przy Garnizonie, aż po przebudowę odcinka na Strzyży.
Na remont czeka jeszcze odcinek w Oliwie i to właśnie on jest przedmiotem przetargu ogłoszonego przez DRMG. Zanim do pracy przystąpi ekipa budowlana, trzeba jednak przygotować dokumentację przetargową.
Zadanie podzielono na dwa odcinki:
- odcinek I - od ul. Derdowskiego do ul. Pomorskiej (do torowiska tramwajowego na długości ok. 890 mb),
- odcinek II - od ul. Pomorskiej do granic miasta (od torowiska do granic miasta - bez ronda, na długości ok. 990 mb).
Aleja Grunwaldzka na wskazanych odcinkach zyska nową nawierzchnię (na dotychczasowej podbudowie). Standardowo - tak jak przy okazji poprzednich remontów - oprócz samej nawierzchni wymienione zostaną krawężniki (na kamienne), wykonawca zrealizuje też nową, betonową nawierzchnię w zatoce autobusowej.
Ma być mniej trawników
Przed rozpoczęciem prac należy też wykonać inwentaryzację zieleni. Urzędnicy zalecają ograniczenie w projekcie do minimum ingerencji w istniejący drzewostan oraz ograniczenie nawierzchni trawnikowej. W ich miejsce mają pojawić się rośliny okrywowe liściaste, kwitnące, niewymagające częstych zabiegów ogrodniczych.
- W przypadku miejscowego, uzasadnionego projektowania trawników dopuszcza się jedynie trawniki z mieszanki nasion gatunków odpornych na suszę - zastrzega DRMG w dokumentacji przetargowej.
Oferty i szacunkowy koszt dokumentacji mamy poznać na początku września. Na jej sporządzenie wykonawca będzie miał 10 miesięcy od dnia podpisania umowy, co oznacza, że projekt ma być gotowy najpóźniej w lipcu 2022 r.
Wówczas będzie można ogłosić przetarg na realizację prac budowlanych, co mogłoby nastąpić jeszcze przed końcem przyszłego roku.
Miejsca
Opinie (201) 7 zablokowanych
-
2021-08-23 11:40
Dobrze, że jest kasa na parady. Jeszcze za rok wpadną w jakąś dziurę. Ale na pewno zasypią kolorowym piaskiem. (2)
- 51 23
-
2021-08-23 13:54
Jakie parady? (1)
- 3 3
-
2021-08-23 19:37
LPG... Porady zblazowanych
- 2 1
-
2021-08-23 14:59
Gdańsk - miasto upadłe. Bez władzy, woli i wizji... (1)
- 16 2
-
2021-08-23 17:00
Tu słupy z berlina są
- 2 0
-
2021-08-23 16:59
W tym Budyniowym grodzie juz nie da sie zyć. Pozostaje tylko rydwan i krówka
Gdzie jest nowa ul. Swietokrzyska? Budyn zakorkował całe Pd z dewelop...hallo
- 10 0
-
2021-08-23 16:38
Prawdziwe cele są zapewne ukryte.
Przypuszczam, że nikomu nie zależy na nawierzchni ulicy. Myślę że, ukrytym priorytetem jest trwałe wyłączenie trzeciego pasa alei i wyodrębnienie na dziesięciolecia, miejsc parkingowych na jednym z najbardziej newralgicznych ciągów komunikacyjnych Gdańska.
- 7 0
-
2021-08-23 11:57
a dla rowerzystów dalej ta chodnikowa prowizorka zostaje? (6)
szkoda. To jednak główny ciąg komunikacyjny 0.5mln miasta.. Troche wstyd. To nie Cedry Małe.
- 21 17
-
2021-08-23 13:52
To główny ciąg komunikacyjny, ponieważ jest tam droga wojewódzka 468, czyli dzięki samochodom (3)
Czemu nie uważasz torów SKMki za główny ciąg komunikacyjny i nie chcesz tam zabierać miejsca pod drogę rowerową?
- 1 2
-
2021-08-23 14:17
Skoro autostrada może mieć dwa pasy (2)
To i droga wojewódzka może...
- 1 1
-
2021-08-23 14:40
Autostrada nie ma przejść naziemnych ani skrzyżowań kolizyjnych, więc nic nie ogranicza jej przepustowości (1)
Na tej drodze wojewódzkiej jest coraz więcej skrzyżowań kolizyjnych i przejść naziemnych, więc trzeci (a nawet czwarty) pas jest potrzebny
- 1 1
-
2021-08-23 16:16
Skoro są tam kolizyjne skrzyżowania, to potrzebne jest minimum ostrożności, a nie dodatkowe pasy do zapierd*****
Jedynie lewoskręty/prawoskręty, poza tym w mieście max. 2 pasy, reszta DDR i/lub buspas.- 0 2
-
2021-08-23 12:05
(1)
W cedrach jest droga rowerowa:)
- 4 0
-
2021-08-23 12:27
chodnik dla pieszych z nakazem jazdy po nim rowerem jak już
warto rozróżniać. droga rowerowa w myśl konwencji czy ustawy prawa o ruchu drogowym jest osobną drogą, a nie przestrzenią współdzieloną z pieszymi.
- 5 2
-
2021-08-23 16:00
Tą drogą niedługo Sopot będzie miał najgorsze drogi w Trójmieście
A przepraszam. Nie dotyczy to okolic mocno apartamentowych. Ale wiadomo, tutaj nigdy nie chodziło o mieszkańców.
- 4 0
-
2021-08-23 15:53
Kolejny i ostatni
A pierwsze co były remontowane powoli do inspekcji,trójmiejski mis
- 2 0
-
2021-08-23 15:11
Ulice wam sie nie podobają? Sa poto by prezydentówna mogła organizaowac marsze LGBt do tego lepszych nie potrzeba :)
- 10 1
-
2021-08-23 15:06
Walmy wszystko w remonty, nie budujmy nic nowego.
- 7 1
-
2021-08-23 15:01
Jasne i po niecałym roku doga znowu nadaje sie do remontu!!Tak kompetentni są urzednicy szkodnicy z DRMG
Taki nadzór wykonują i takie fuszerki odbierają!
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.