• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autem do Warszawy szybciej niż do tej pory

Maciej Naskręt
3 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Nowy odcinek drogi S7 z Elbląga do Pasłęka. Nowy odcinek drogi S7 z Elbląga do Pasłęka.

Z Trójmiasta do Warszawy autem jeździmy szybciej. Otwarto nieco ponad 13-kilometrową drogę ekspresową miedzy Elblągiem a Pasłękiem. Na kolejne skrócenie czasu podróży autem do stolicy kierowcy muszą poczekać jeszcze rok.



Nowy odcinek drogi ekspresowej został udostępniony kierowcom między Elblągiem a Pasłękiem. Nowy odcinek drogi ekspresowej został udostępniony kierowcom między Elblągiem a Pasłękiem.
Olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad udostępnił dla ruchu 13,7-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7. Teraz mieszkańcy Trójmiasta będą mogli szybciej dotrzeć choćby do Warszawy. W porównaniu do dawnego przebiegu trasy kierowcy mogą zyskać od 8 do 12 minut.

Budowa dwujezdniowego odcinka drogi między Elblągiem a Pasłękiem rozpoczęła się jesienią 2008 r. Inwestycja pochłonęła nieco ponad 660 mln zł. Dofinansowana została w 85 proc. przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 - 2013. Pozostała część pochodziła z budżetu państwa.

Jak często podróżujesz autem z Trójmiasta do Warszawy?

W ramach przedsięwzięcia powstały: dwa węzły drogowe - w Bogaczewie i na północ od Pasłęka - trzy wiadukty nad liniami kolejowymi oraz sześć wiaduktów drogowych. Zainstalowano też tablice elektroniczne - znaki zmiennej treści. Na razie urządzenia nie działają. Ekspresówka nie została wpięta do systemu viaToll - systemu elektronicznego poboru opłat drogowych.

Generalnym wykonawcą budowy drogi ekspresowej było konsorcjum firm: Eurovia (lider), Warbud S.A., Ol Trans, Drogomex S.A. (partnerzy). Natomiast projekt trasy przygotowali gdańszczanie - pracownicy firmy Europrojekt, która ma swoją siedzibę na Wyspie Sobieszewskiej w Gdańsku.

Oddanie do ruchu głównej drogi ekspresowej S7 pod Elblągiem nie oznacza zakończenia prac. - Będą one trwały do jesieni tego roku, bowiem kontrakt obejmuje również remont starej "siódemki". Po wybudowaniu drogi ekspresowej dotychczasowa droga krajowa nr 7 stanie się drogą lokalną. Trafi ona w ręce samorządowców - wyjaśnia Karol Głębocki z GDDKiA w Olsztynie.

Na kolejne odcinki dwujezdniowej trasy S7, które skrócą nieco podróż mieszkańcom Trójmiasta do stolicy, będzie trzeba poczekać do lipca 2012 r. Wtedy ma zostać oddany do ruchu 37-kilometrowy odcinek ekspresówki między Pasłękiem a Miłomłynem oraz o pięć kilometrów krótszy fragment między Olsztynkiem i Nidzicą.

Kierowcy z Trójmiasta mają mieć zapewniony dojazd do Warszawy nie tylko trasą S7. W maju 2012 r. ma być zapewniona przejezdność autostradą A1 i A2 przez Stryków.

Miejsca

Opinie (225) 6 zablokowanych

  • Inwestycja pochłonęła nieco ponad 660 mln

    A ile ofiar pochłonęła?? Z tego co mi wiadomo to sporo za dużo.

    • 5 0

  • trasa szaleńców warszawskich (5)

    A co z odcinkiem Gdańsk - Elbląg, czy nie czas na jednokierunkowe dwupasmówki? Jak długo jeszcze potrwa koreczek na wylocie z Gdańska przed Rafinerią i na wjeździe do Gdańska przed Starówką???

    • 5 1

    • (1)

      Ten koreczek potrwa do oddania Obwodnicy Południowej, Trasy W-Z i Trasy Sucharskiego. Czyli nie aż tak długo.

      • 3 0

      • poszerzanie dróg nie likwiduje korków

        tylko je przesuwa gdzie indziejpotrzebne są inne rozwiązania - wystarczy trochę wyobraźni

        • 0 0

    • szaleńcy warszawscy (2)

      Bardzo często jeżdżę na trasie Reda- Władysławowo. To, co tam wyprawiaja kierowcy samochodów z rejestracja WAW, to przyprawia wielu uczestników ruchu drogowego o stany przedzawałowe:-)Drodzy warszawiacy, nie zastanawiajcie się dlaczego Was nie lubią....własnie dlatego

      • 1 1

      • Wyścig szczurów mają wszędzie, nawet na drodze.

        • 0 0

      • Bo na wakacje pozjezdzalo się chamstwo z prowincji

        do nadmorskich kurortów i nie wie jak się zachować, bo bydło wypełzło z zagrody warsaiwskiej i pędzi zdezorientowane i wystraszone w panice przed wielkim światem.

        • 2 0

  • szybciej to już było

    i nie sądzę by to wróciło

    • 2 0

  • Czuć to, ze szybciej fakt, ale ciekawe keidy beda za to chcieli haracze?? (1)

    Te debilne ograniczenia do 50-ki trzeba znieść bo na pewno tam nikt nie będzie hamował z 140 do 50, ja tam pruje normalnie i sikam na te 50-ki

    • 4 6

    • Odziedziczyłeś głupotę, czy nabyta?

      • 4 0

  • Oszłamiający zysk czasu ;-)

    'kierowcy mogą zyskać od 8 do 12 minut' ... nieprawdopodobnie szybciej dojedzie sie do/z Warszawy ;-)

    • 1 1

  • taa.. tylko po co tam jezdzic?

    wystarczy ze warszafka przyjedzie do nas w lecie i juz na cały rok odechciewa sie tam pojechac:)|

    • 5 0

  • Przecież do Warszawy szybciej jest przez A1... (1)

    • 2 0

    • Nie gadaj

      Nie gadaj tak głośno bo sie zrobi wielki tłok

      • 1 0

  • Ten stary odcinek (2)

    od Elbląga do Pasłęka to była jakaś masakra koleina na koleinie dziura na dziurze do tego zakręt zakręt i jeszcze raz zakręt.Z Gdańska do Elbląga są miejsca gdzie swobodnie można wyprzedzać choć wiadomo drugi pas by się przydał.Z Elbląga do Pasłęka są już dwa pasy można sporo nadrobić już niedługo będzie tak do Miłomłyna.Szkoda że kryzys spowodował cięcia gdyż była szansa na pociągnięcie dwóch pasów z Elbląga do samej Nidzicy.Nie wiem jak mają się plany odcinka Nidzica-Płońsk bo jeżeli znalazły by się środki do może w 2017-2018 cała E7 stanie się S7???

    • 8 0

    • Po pierwsze, E77, a nie "E7". Po drugie, raczej nie "cała", bo E77 to korytarz europejski, sięgający od Pskowa do Budapesztu. A po trzecie, odcinka Żukowo-Karczemki i Tenczyn-Chyżne raczej szybko nie "wyekspresują"

      • 1 0

    • trochę z innej beczki

      Bo piszesz że zakręt na zakręcie, to chyba nie jechałeś drogą Elbląg - Malbork, tam to dopiero wąsko i zakręt za zakrętem i co jakiś czas tir w rowie, droga niby krajowa 22 ciekawe kiedy takimi drogami się zajmą. Bo ta Elbląg Pasłęk to kropla w morzu potrzeb w Polsce jest tysiące kilometrów dróg które czekają na remont.

      • 1 0

  • Akurat

    Trasa Gdańsk - Warszawa przez Grudziądz od centrum do centrum miasta a nie rogatek- 4 h zasuwajac non-stop 120 - 140 km/h- 4,5 h średnio 100 - 120 km/h- 5 h przy jeździe przepisowejJesli ktoś twierdzi że przejazd trwa 3,5 h to jest kompletnym wariatem z batem na dachu

    • 3 0

  • "kierowcy mogą zyskać od 8 do 12 minut."no faktycznie, o wiele szybciej. Swoja drogą kultura jazdy Polaka za granicą jest diametralnie różna od tej w kraju. Po przekroczeniu granicy wiekszośc jakby rozum straciła i depczą po wąskich i dziurawych drogach 130 km/h

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane