- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (151 opinii)
- 2 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami (89 opinii)
- 3 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (111 opinii)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (65 opinii)
- 5 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (125 opinii)
- 6 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (119 opinii)
Autem do Warszawy szybciej niż do tej pory
Z Trójmiasta do Warszawy autem jeździmy szybciej. Otwarto nieco ponad 13-kilometrową drogę ekspresową miedzy Elblągiem a Pasłękiem. Na kolejne skrócenie czasu podróży autem do stolicy kierowcy muszą poczekać jeszcze rok.
Olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad udostępnił dla ruchu 13,7-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7. Teraz mieszkańcy Trójmiasta będą mogli szybciej dotrzeć choćby do Warszawy. W porównaniu do dawnego przebiegu trasy kierowcy mogą zyskać od 8 do 12 minut.
Budowa dwujezdniowego odcinka drogi między Elblągiem a Pasłękiem rozpoczęła się jesienią 2008 r. Inwestycja pochłonęła nieco ponad 660 mln zł. Dofinansowana została w 85 proc. przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 - 2013. Pozostała część pochodziła z budżetu państwa.
Generalnym wykonawcą budowy drogi ekspresowej było konsorcjum firm: Eurovia (lider), Warbud S.A., Ol Trans, Drogomex S.A. (partnerzy). Natomiast projekt trasy przygotowali gdańszczanie - pracownicy firmy Europrojekt, która ma swoją siedzibę na Wyspie Sobieszewskiej w Gdańsku.
Oddanie do ruchu głównej drogi ekspresowej S7 pod Elblągiem nie oznacza zakończenia prac. - Będą one trwały do jesieni tego roku, bowiem kontrakt obejmuje również remont starej "siódemki". Po wybudowaniu drogi ekspresowej dotychczasowa droga krajowa nr 7 stanie się drogą lokalną. Trafi ona w ręce samorządowców - wyjaśnia Karol Głębocki z GDDKiA w Olsztynie.
Na kolejne odcinki dwujezdniowej trasy S7, które skrócą nieco podróż mieszkańcom Trójmiasta do stolicy, będzie trzeba poczekać do lipca 2012 r. Wtedy ma zostać oddany do ruchu 37-kilometrowy odcinek ekspresówki między Pasłękiem a Miłomłynem oraz o pięć kilometrów krótszy fragment między Olsztynkiem i Nidzicą.
Kierowcy z Trójmiasta mają mieć zapewniony dojazd do Warszawy nie tylko trasą S7. W maju 2012 r. ma być zapewniona przejezdność autostradą A1 i A2 przez Stryków.
Miejsca
Opinie (225) 6 zablokowanych
-
2011-08-04 00:23
No, gratuluję
a z Elbląga do Gdańska jeszcze długo będzie trzeba się objazdem pchać, którym przejazd może wydłużyć ogólną podróż o dobre pół godziny jak nie więcej :)
- 1 0
-
2011-08-04 00:23
No, gratuluję
a z Elbląga do Gdańska jeszcze długo będzie trzeba się objazdem pchać, którym przejazd może wydłużyć ogólną podróż o dobre pół godziny jak nie więcej :)
- 2 0
-
2011-08-04 01:35
Czyli 55 mln zł na minutę
"...W porównaniu do dawnego przebiegu trasy kierowcy mogą zyskać od 8 do 12 minut.""...Budowa... pochłonęła nieco ponad 660 mln zł."
- 1 0
-
2011-08-04 08:13
do poproawy
Wszystko super!! TYLKO CZEMU jezdnie są takie nierówne!!!!!!!!! Tak samo jest na odcinku Nowy Dwór Gdański !!!!!
- 1 0
-
2012-07-27 15:54
a ja sie wcale nie ciesze z tej drogi !
Z powodu jej budowy moja babcia (87 lat) musiała wyprowadzić się do miasta po przeżyciu całego życia na wsi . Jej dom stal w miejscu budowy tej drogi. Miejsce mojego dzieciństwa zostało zrównane z ziemią w jeden dzień :(
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.