- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (248 opinii)
- 2 Od soboty spore utrudnienia na A1 (38 opinii)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (231 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (161 opinii)
- 5 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (64 opinie)
- 6 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (44 opinie)
Autobus elektryczny z Chin przez dwa tygodnie będzie kursował po Gdańsku
Gdańskie Autobusy i Tramwaje sprowadziły na testy chiński autobus elektryczny Youtong. Pojazd charakteryzuje się bardzo pojemną baterią pozwalającą na nieprzerwaną jazdę przez 3,5 godziny lub przez 350 km. Od czwartku do połowy maja autobus będzie woził pasażerów na kilku liniach - na początku na "124" między Wrzeszczem a Zaspą.
Najpierw jednak chce w bazie autobusowej przy Hallera wybudować kontenerową stację transformatorową z ładowarkami.
Wymiana części spalinowych autobusów na pojazdy zeroemisyjne powoli nabiera więc realnych kształtów. Jednym z etapów przygotowania do zakupu nowoczesnych autobusów są testy. I właśnie w ramach sprawdzianu możliwości, zasięgu, wygody i bezpieczeństwa sprowadzono do Gdańska chiński autobus Youtong.
Dwutygodniowe testy na kilku liniach
Gdańsk jest kolejnym miastem w kraju, który sprawdza, jak w warunkach liniowych radzi sobie "elektryk" z Chin. Wcześniej autobus był testowany w innych miastach, m.in. w Łomży, Płocku i Jeleniej Górze.
Elektrobus ma 12 metrów długości i troje drzwi. Jest klimatyzowany i przystosowany do obsługi pasażerów na wózkach oraz przewozu wózków dziecięcych. Autobus wyposażony jest też w gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych i 26 miejsc siedzących.
- Testy elektrycznego autobusu Youtong E12 rozpoczną się 29 kwietnia i potrwają do 12 maja. Przez najbliższe 14 dni obsługiwał będzie gdańskie linie pasażerskie. 29 i 30 kwietnia będzie kursował na linii 124 - na trasie Wrzeszcz PKP - Zaspa Szpital - poinformował Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska odpowiadający za transport publiczny w mieście.
Miejsca
Opinie (271) ponad 10 zablokowanych
-
2021-04-28 19:03
Czemu zakup produktów z Chin jest bardziej szkodliwy niż z Polski?
Coś dla dyletantów ekonomicznych: Chodzi bowiem o "cyrkulację pieniądza w gospodarce". Im więcej do naszej gospodarki pieniędzy wpływa i mniej wypływa, tym lepiej. Kupując produkt w Chinach, płacimy Chińczykom i pieniądz ten zostaje u nich. W przypadku zakupu takiego autobusu z Niemiec, dostajemy jeszcze dotacje UE w zamian, tudzież część kapitału pójdzie do naszych firm produkujących podzespoły. Kupno autobusów z Chin miałoby sens, gdyby Chińczycy za tą samą kasę kupowali jakieś nasze produkty/usługi.
- 5 0
-
2021-04-28 15:48
Bezedura (2)
Zaczyna się : opinie wypisują fachowcy. Ci , którzu z tyłu siedzą na tyłkach i oprócz ekranu telefonu nic nie widzą. A wiecie : w chinolu będzie WIFI za darmo !!!! Czyli chinol OK ?????
P.S. możecie pomarzyć o wifi...8-)))))))- 3 5
-
2021-04-28 18:58
Jesteś fachowcem? ale od czego? Rozumiem, że w Polsce mamy serwis tego producenta, wszystkie części zamienne zapewnione na długie lata? a może to chińska jednorazówka typu kup-eksploatuj 2 lata-wyrzuć?
- 0 3
-
2021-04-28 16:52
Dodać należy, że telafon z Japonii, ale w całości wyprodukowany w Chinach i identyczny w jakości jak chińskiej nazwy.
- 2 0
-
2021-04-28 18:54
a najbliższy
dystrybutor energii , żeby podładować toto to zapewne w Wuhan ?
- 2 1
-
2021-04-28 15:17
oby nie (6)
Mam nadzieję że miasto tego nie kupi, a wzięli na testy z czystej ciekawości.
Te autobusy zużyją się bardzo szybko, tak jak chińskie skutery czy motocykle jednorazowe badziewie.
Jak elektryki to tylko markowe.- 33 18
-
2021-04-28 18:41
Bzdura, mój tajwański Sym kończy w tym sezonie 14 lat i przez te 14 lat bezawaryjnie woził mi tyłek - wymiana oleju, filtra, raz na kilka lat pasa napędowego czy świecy. Maszyna nie do zdarcia, wręcz pancerna. A że brzydka jak Krystyna - przynajmniej amatorzy cudzej własności omijają ją szerokim łukiem bo wywołuje mdłości.
- 5 0
-
2021-04-28 15:25
(3)
A kto ma największe doświadczenie w produkcji autobusów elektrycznych?
- 3 3
-
2021-04-28 16:50
A nie można po prostu zostać przy dieslach?
- 1 1
-
2021-04-28 15:35
(1)
Żeby tego nie kupili to ktoś musiałby przetarg ustawić tak aby nie byli w stanie go wygrać
- 1 1
-
2021-04-28 15:53
Jeśli spełniają wymagania przetargu i pojazdów jakich potrzebujemy to chyba nie są złe.
- 1 1
-
2021-04-28 15:51
Nie ważne czy kupisz mercedesa czy chinola. Czas życia takiego pojazdu to 3 lata i potem zaczyna generować koszty bez względu jak dobrze jest poskładany i zaprojektowany. Możemy kupić co 3 lata nowe takie i potem opylić je do afryki, albo niemcy kupią sobie nowe po czym sprzedadzą je nam jak już się nie będą opłacać u nich i u nas jako gruzy będą dojeżdzane przez 20 lat a my wszyscy będziemy do tego dopłacać.
- 4 1
-
2021-04-28 18:36
Z wirusem czy bez?
- 4 0
-
2021-04-28 18:26
Kolejna wazelina dla urzedu miasta przeciez te testy to sciemia juz został wybrany mercedes i gwarantuje ze takie kupią
Niema innej możliwości by kupili bo siedzą od lat w kieszeni mietka!
Połowa niemieckich miast kupuje autobusy Solarisa pewnie biedaków nie stac na mietka ,ale cotam Gdańsk jest bogaty nie to co biedacy w Niemczech :)- 2 2
-
2021-04-28 18:00
lepiej kupić trolejbusy. Albo semitrolejbusy . Będzie taniej, lepiej (2)
i Chińczyk nie zarobi a tylko paru lokalnych chłopaków co linię elektro. pociągną.
- 19 7
-
2021-04-28 18:23
niema to jak zawsze wyrózniaja opinie najbardziej głupie kogos o poziomie umysłowym meduzy na plazy.
- 4 1
-
2021-04-28 18:12
autobusy
trolejbusy i milion słupów, milion izolatorów, kilometry drutu i straty prądu w sieci no ile %?
- 6 0
-
2021-04-28 18:07
Covid (1)
Dla każdego pasażera gratis
- 2 1
-
2021-04-28 18:14
i para patyczków abyś się zupki chińskiej najadł
- 1 1
-
2021-04-28 17:55
trzeba go było testować na linii na Morenę pod górę a nie na płaskim trenie Wrzeszcz - Zaspa
- 9 0
-
2021-04-28 17:53
nie nie sprowadzil tylko byl juz u nas w Wejherowie.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.