- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (170 opinii)
- 2 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (39 opinii)
- 3 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (85 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (238 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (54 opinie)
- 6 Ławka robi za śmietnik w centrum Gdańska (18 opinii)
Autobus na al. Adamowicza dopiero wiosną
Po otwarciu al. Pawła Adamowicza mieszkańcy Jasienia i Ujeściska zastanawiają się, czy i kiedy na nowej drodze pojawią się autobusy. Pytanie wydaje się zasadne, bo wzdłuż nowej trasy powstały przystanki, a tramwaj pojawi się na niej dopiero w maju. W tym samym czasie pojadą tamtędy także autobusy, ale tylko nocnej linii N2.
Na razie z drogi mogą korzystać tylko kierowcy, bo wciąż trwają prace przy budowie torowiska tramwajowego i sieci trakcyjnej. Do ruchu nie jest też dopuszczona droga rowerowa.
Niektórzy mieszkańcy dzielnic, które zyskały nowe połączenie, zastanawiają się, czy i kiedy miasto planuje uruchomić tam połączenie autobusowe.
W e-mailu do naszej redakcji pan Kamil zauważa, że do czasu uruchomienia tramwaju - co ma nastąpić w maju 2020 r. - linia autobusowa w znaczący sposób poprawiłaby skomunikowanie południowych dzielnic z Moreną oraz umożliwiła mieszkańcom przesiadkę na tramwaj. Nasz czytelnik zwraca też uwagę na powstałe w ramach inwestycji przystanki autobusowe.
- Autobus jadący z południa przez al. Pawła Adamowicza pozwoliłby co najmniej o połowę skrócić czas dotarcia na Morenę bądź do Wrzeszcza. Linia tramwajowa ma zostać otwarta za kilka miesięcy, jednak bez połączenia do Wrzeszcza omijającego centrum nie będzie ona alternatywą z uwagi na długość czasu przejazdu. Rozumiem, że obecnie trwają ferie, ale być może po nich planowane jest uruchomienie nowej linii z południa do Wrzeszcza bądź centrum przez al. Pawła Adamowicza? Wzdłuż niej powstały nowe przystanki, które to sugerują, ale ze strony ZTM brak jakiejkolwiek informacji zwrotnej - napisał nasz czytelnik.
Gotowy jeden przystanek z kilku
We wtorek wybraliśmy się na miejsce, by ocenić, czy uruchomienie linii autobusowej - choćby tymczasowo do chwili, gdy będzie gotowe torowisko tramwajowe - jest realne. Część przystanków - choćby ten w okolicy skrzyżowania z ul. Stolema - jest pozornie gotowa do użytkowania. Na pozostałych wciąż trwają prace, bo cała trasa jest wciąż formalnie placem budowy.
Autobus będzie, ale tylko nocny
Jak informuje biuro prasowe Urzędu Miejskiego w Gdańsku, na uruchomienie regularnych linii nie ma szans.
- Przewidywany termin uruchomienia komunikacji miejskiej w ciągu al. Pawła Adamowicza to maj 2020 r., a więc po zakończeniu inwestycji. Jeśli chodzi o linie autobusowe, na tej trasie planowane jest włączenie do ruchu linii nocnej N2 - mówi Jędrzej Sieliwończyk z biura prasowego.
Obecnie linia N2 kursuje między pętlą Łostowice Świętokrzyska a Nowym Portem.
W ostatnich latach to stała tendencja w planowaniu nowych linii autobusowych. Zarząd Transportu Miejskiego stara się unikać sytuacji dublowania w jednym miejscu biegnących równolegle linii tramwajowych i autobusowych. Z tego m.in. względu w 2015 r. przebudowano i otwarto nową pętlę autobusowo-tramwajową na Siedlcach, po czym skrócono do niej wszystkie linie autobusowe jadące do tej pory do centrum.
Nowa linia tramwajowa od 2021 r.
Przypomnijmy, że docelowo tramwaje z Brętowa mają kursować przez al. Pawła Adamowicza w kierunku centrum aż do Stogów. Nastąpi to jednak dopiero po powstaniu linii tramwajowej w ciągu Nowej Warszawskiej, a więc najwcześniej w 2021 r. Nowa linia prawdopodobnie otrzyma nr 13 i będzie jedną z najdłuższych linii w Gdańsku.
Do tego czasu trasę z Brętowa na Jasień i Ujeścisko obsłuży linia nr 12, która obecnie kursuje między Migowem a Oliwą. Na końcu nowej trasy nie będzie możliwości zawracania, dlatego powstanie tam specjalny rozjazd, który od maja 2020 r. pozwoli tramwajom dwukierunkowym powrócić w kierunku Oliwy.
Opinie (329) ponad 50 zablokowanych
-
2020-01-15 09:13
samochody rulez
Nie ma chodników, nie ma autobusu, tymbardziej tramwaju. Promowanie ruchu samochodowego jak nic. Szkoda, że miasto stawia na takie rozwiązanie. Tylko samochody.
- 12 1
-
2020-01-15 09:13
Ehh...
Takie rzeczy TYLKO w Gdańsku... jak można uroczyście oddać coś co nie jest do końca skończone... prezydent Miasta powinna podać się do dymisji.
- 17 2
-
2020-01-15 08:30
(3)
Artykuł na temat nowej inwestycji w Gdańsku i trolle komentują.
pis wam w oko popaprańcy, sprzedawczyki.- 3 21
-
2020-01-15 08:36
jakis koles co lubil bogacic sie na mieszkancach miasta (2)
- 4 0
-
2020-01-15 09:06
(1)
twój "merytoryczny" komentarz potwierdza, że jesteś bezmózgowcem, płatnym trollem.
- 1 3
-
2020-01-15 09:10
jak zwykle d**il; wyznawca pawła
- 5 0
-
2020-01-15 09:08
Dno
A kiedy banda Adamowicz odda mieszkania które "dostala" z robią?
- 13 2
-
2020-01-15 09:07
jest al Adamowicz jest i cyrk...Adamowicza
- 16 1
-
2020-01-15 09:00
Zawsze Bulońska.
- 19 1
-
2020-01-15 08:54
Nie ma takiej ulicy w Gdańsku
- 16 1
-
2020-01-15 08:31
(1)
Jaka nazwa taka jakość. Tradycji stała się zadość
- 20 0
-
2020-01-15 08:51
zero pojecia o potrzebach ludzi maja urzednicy
Ostatnie Planetobusy wyjadą na ulice Gdańska w sobotę, a autobusy zmienionej linii B, która ma je zastąpić - dopiero w poniedziałek. W niedzielę dotychczasowi użytkownicy linii będą musieli radzić sobie sami.
W przyszłości kolej metropolitalna ma połączyć odległe dzielnice Gdańska z lotniskiem i Śródmieściem.
W przyszłości kolej metropolitalna ma połączyć odległe dzielnice Gdańska z lotniskiem i Śródmieściem.
Przez prawie sześć lat charakterystyczne pomarańczowe autobusy jeździły z Kowal przez Chełm, Śródmieście i Oliwę aż do Osowy. Kiedy kilka dni temu prezes Planetobusu, Jakub Sachse ogłosił, że wycofuje się z działalności przewozowej, mieszkańcy - zwłaszcza Osowy - wpadli w popłoch.
Sytuację naprędce stara się ratować miasto, które postanowiło wydłużyć i w części zmienić trasę autobusu linii B, by choć we fragmencie pokryła się z trasą Planetobusu. Nowa odcinek będzie łączyć lotnisko przez ul. Spadochroniarzy, następnie przez ul. Radiową, Radarową, Wodnika, Kielnieńską i Barniewicką z pętlą Osowa PKP.
Czytaj więcej na:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gdansk-linia-B-zamiast-Planetobusu-n31409.html#tri- 1 0
-
2020-01-15 08:50
Dlaczego nie Adamowiczstrasse.
Żądam zmiany natychmiast.
- 26 4
-
2020-01-15 08:49
Normalnej komunikacji wladze tu nie chca
To precedensowa sprawa w polskim sądownictwie. Właściciel trójmiejskiej firmy przewozowej Planetobus domaga się od gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni odszkodowania w wysokości 10 tys. zł. Jak podaje "Gazeta Wyborcza" biznesmen pozwał gdańskich urzędników, bo stracił pieniądze i klientów przez korki na ul. Spacerowej.
"Szef firmy Planetobus Jakub Sachse, argumentuje żądanie odszkodowania tym, że w wyniku "nieudolnej organizacji remontu", jego autobusy linii 820 zamiast pokonywać ul. Spacerową zobacz na mapie Gdańska w 7 min, stały czasem w korkach i po półtorej godziny. Twierdzi, że stracił pieniądze z biletów oraz pasażerów.
Czytaj więcej na:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Proces-za-korki-na-Spacerowej-n30905.html
"- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.