• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobus na al. Adamowicza dopiero wiosną

Maciej Korolczuk
15 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
  • W ramach budowy al. Pawła Adamowicza powstały przystanki autobusowe. Autobusy pojawią na nich dopiero wiosną i tylko linii nocnej N2.
  • Mieszkańcy Jasienia liczyli, że do czasu uruchomienia tramwaju al. Pawła Adamowicza pojadą chociaż autobusy.
  • Część przystanków jest pozornie gotowa do użytkowania. Na pozostałych wciąż trwają prace, bo cała trasa jest wciąż formalnie placem budowy.
  • Na nowych przystankach będą zatrzymywać się tylko autobusy nocnej linii, bo ZTM nie chce dublować biegnących obok siebie linii autobusowych i tramwajowych.
  • Skrzyżowanie al. Pawła Adamowicza z ul. Kartuską.

Po otwarciu al. Pawła Adamowicza mieszkańcy Jasienia i Ujeściska zastanawiają się, czy i kiedy na nowej drodze pojawią się autobusy. Pytanie wydaje się zasadne, bo wzdłuż nowej trasy powstały przystanki, a tramwaj pojawi się na niej dopiero w maju. W tym samym czasie pojadą tamtędy także autobusy, ale tylko nocnej linii N2.



Czy miasto powinno wprowadzić na al. Pawła Adamowicza linię autobusową?

W poniedziałek władze miasta i przedstawiciele wykonawcy al. Pawła Adamowicza otworzyli ostatni fragment nowo powstałej trasy łączącej Morenę z Jasieniem.

Na razie z drogi mogą korzystać tylko kierowcy, bo wciąż trwają prace przy budowie torowiska tramwajowego i sieci trakcyjnej. Do ruchu nie jest też dopuszczona droga rowerowa.

Niektórzy mieszkańcy dzielnic, które zyskały nowe połączenie, zastanawiają się, czy i kiedy miasto planuje uruchomić tam połączenie autobusowe.

W e-mailu do naszej redakcji pan Kamil zauważa, że do czasu uruchomienia tramwaju - co ma nastąpić w maju 2020 r. - linia autobusowa w znaczący sposób poprawiłaby skomunikowanie południowych dzielnic z Moreną oraz umożliwiła mieszkańcom przesiadkę na tramwaj. Nasz czytelnik zwraca też uwagę na powstałe w ramach inwestycji przystanki autobusowe.


- Autobus jadący z południa przez al. Pawła Adamowicza pozwoliłby co najmniej o połowę skrócić czas dotarcia na Morenę bądź do Wrzeszcza. Linia tramwajowa ma zostać otwarta za kilka miesięcy, jednak bez połączenia do Wrzeszcza omijającego centrum nie będzie ona alternatywą z uwagi na długość czasu przejazdu. Rozumiem, że obecnie trwają ferie, ale być może po nich planowane jest uruchomienie nowej linii z południa do Wrzeszcza bądź centrum przez al. Pawła Adamowicza? Wzdłuż niej powstały nowe przystanki, które to sugerują, ale ze strony ZTM brak jakiejkolwiek informacji zwrotnej - napisał nasz czytelnik.

Gotowy jeden przystanek z kilku



We wtorek wybraliśmy się na miejsce, by ocenić, czy uruchomienie linii autobusowej - choćby tymczasowo do chwili, gdy będzie gotowe torowisko tramwajowe - jest realne. Część przystanków - choćby ten w okolicy skrzyżowania z ul. Stolema - jest pozornie gotowa do użytkowania. Na pozostałych wciąż trwają prace, bo cała trasa jest wciąż formalnie placem budowy.

Autobus będzie, ale tylko nocny



Jak informuje biuro prasowe Urzędu Miejskiego w Gdańsku, na uruchomienie regularnych linii nie ma szans.

- Przewidywany termin uruchomienia komunikacji miejskiej w ciągu al. Pawła Adamowicza to maj 2020 r., a więc po zakończeniu inwestycji. Jeśli chodzi o linie autobusowe, na tej trasie planowane jest włączenie do ruchu linii nocnej N2 - mówi Jędrzej Sieliwończyk z biura prasowego.
Obecnie linia N2 kursuje między pętlą Łostowice Świętokrzyska a Nowym Portem.

W ostatnich latach to stała tendencja w planowaniu nowych linii autobusowych. Zarząd Transportu Miejskiego stara się unikać sytuacji dublowania w jednym miejscu biegnących równolegle linii tramwajowych i autobusowych. Z tego m.in. względu w 2015 r. przebudowano i otwarto nową pętlę autobusowo-tramwajową na Siedlcach, po czym skrócono do niej wszystkie linie autobusowe jadące do tej pory do centrum.

Nowa linia tramwajowa od 2021 r.



Przypomnijmy, że docelowo tramwaje z Brętowa mają kursować przez al. Pawła Adamowicza w kierunku centrum aż do Stogów. Nastąpi to jednak dopiero po powstaniu linii tramwajowej w ciągu Nowej Warszawskiej, a więc najwcześniej w 2021 r. Nowa linia prawdopodobnie otrzyma nr 13 i będzie jedną z najdłuższych linii w Gdańsku.

Do tego czasu trasę z Brętowa na Jasień i Ujeścisko obsłuży linia nr 12, która obecnie kursuje między Migowem a Oliwą. Na końcu nowej trasy nie będzie możliwości zawracania, dlatego powstanie tam specjalny rozjazd, który od maja 2020 r. pozwoli tramwajom dwukierunkowym powrócić w kierunku Oliwy.

Nowa linia tramwajowa, która w 2021 r. połączy Brętowo ze Stogami. Nowa linia tramwajowa, która w 2021 r. połączy Brętowo ze Stogami.

Opinie (329) ponad 50 zablokowanych

  • samochody rulez

    Nie ma chodników, nie ma autobusu, tymbardziej tramwaju. Promowanie ruchu samochodowego jak nic. Szkoda, że miasto stawia na takie rozwiązanie. Tylko samochody.

    • 12 1

  • Ehh...

    Takie rzeczy TYLKO w Gdańsku... jak można uroczyście oddać coś co nie jest do końca skończone... prezydent Miasta powinna podać się do dymisji.

    • 17 2

  • (3)

    Artykuł na temat nowej inwestycji w Gdańsku i trolle komentują.
    pis wam w oko popaprańcy, sprzedawczyki.

    • 3 21

    • jakis koles co lubil bogacic sie na mieszkancach miasta (2)

      • 4 0

      • (1)

        twój "merytoryczny" komentarz potwierdza, że jesteś bezmózgowcem, płatnym trollem.

        • 1 3

        • jak zwykle d**il; wyznawca pawła

          • 5 0

  • Dno

    A kiedy banda Adamowicz odda mieszkania które "dostala" z robią?

    • 13 2

  • jest al Adamowicz jest i cyrk...Adamowicza

    • 16 1

  • Zawsze Bulońska.

    • 19 1

  • Nie ma takiej ulicy w Gdańsku

    • 16 1

  • (1)

    Jaka nazwa taka jakość. Tradycji stała się zadość

    • 20 0

    • zero pojecia o potrzebach ludzi maja urzednicy

      Ostatnie Planetobusy wyjadą na ulice Gdańska w sobotę, a autobusy zmienionej linii B, która ma je zastąpić - dopiero w poniedziałek. W niedzielę dotychczasowi użytkownicy linii będą musieli radzić sobie sami.

      W przyszłości kolej metropolitalna ma połączyć odległe dzielnice Gdańska z lotniskiem i Śródmieściem.
      W przyszłości kolej metropolitalna ma połączyć odległe dzielnice Gdańska z lotniskiem i Śródmieściem.
      Przez prawie sześć lat charakterystyczne pomarańczowe autobusy jeździły z Kowal przez Chełm, Śródmieście i Oliwę aż do Osowy. Kiedy kilka dni temu prezes Planetobusu, Jakub Sachse ogłosił, że wycofuje się z działalności przewozowej, mieszkańcy - zwłaszcza Osowy - wpadli w popłoch.

      Sytuację naprędce stara się ratować miasto, które postanowiło wydłużyć i w części zmienić trasę autobusu linii B, by choć we fragmencie pokryła się z trasą Planetobusu. Nowa odcinek będzie łączyć lotnisko przez ul. Spadochroniarzy, następnie przez ul. Radiową, Radarową, Wodnika, Kielnieńską i Barniewicką z pętlą Osowa PKP.

      Czytaj więcej na:
      https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gdansk-linia-B-zamiast-Planetobusu-n31409.html#tri

      • 1 0

  • Dlaczego nie Adamowiczstrasse.

    Żądam zmiany natychmiast.

    • 26 4

  • Normalnej komunikacji wladze tu nie chca

    To precedensowa sprawa w polskim sądownictwie. Właściciel trójmiejskiej firmy przewozowej Planetobus domaga się od gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni odszkodowania w wysokości 10 tys. zł. Jak podaje "Gazeta Wyborcza" biznesmen pozwał gdańskich urzędników, bo stracił pieniądze i klientów przez korki na ul. Spacerowej.
    "Szef firmy Planetobus Jakub Sachse, argumentuje żądanie odszkodowania tym, że w wyniku "nieudolnej organizacji remontu", jego autobusy linii 820 zamiast pokonywać ul. Spacerową zobacz na mapie Gdańska w 7 min, stały czasem w korkach i po półtorej godziny. Twierdzi, że stracił pieniądze z biletów oraz pasażerów.

    Czytaj więcej na:
    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Proces-za-korki-na-Spacerowej-n30905.html
    "

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane