• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy linii 167 wrócą do centrum miasta

Krzysztof Koprowski
9 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Autobusem linii 167 będzie można wkrótce ponownie dotrzeć bezpośrednio do centrum miasta. Autobusem linii 167 będzie można wkrótce ponownie dotrzeć bezpośrednio do centrum miasta.

Mieszkańcom udało się osiągnąć swój cel i w ciągu najbliższych tygodni autobus linii 167, który obecnie kończy bieg na Siedlcach, powinna zostać wydłużona do centrum Gdańska. Wiązać się to będzie jednak z rzadszym kursowaniem pojazdów.



Jak oceniasz decyzję o przywróceniu trasy linii 167 do centrum miasta?

Przypomnijmy, uruchomienie trasy tramwajowej na Morenę (Piecki-Migowo) powiązane było ze skróceniem wszystkich linii autobusowych z dzielnic zachodnich do przebudowanej pętli Siedlce zobacz na mapie Gdańska.

To rozwiązanie było od samego początku krytykowane przez pasażerów autobusów, którzy narzekali na fatalnie wykonany węzeł przesiadkowy (brak miejsca, niewielkie zadaszenia) oraz wydłużony czas przejazdu (sygnalizacja świetlna dla tramwajów bez priorytetu, większa liczba przystanków względem autobusu).

Czytaj też: Stowarzyszenie miłośników komunikacji proponuje zmiany w tramwaju na Morenę

Pod koniec września mieszkańcy przy wsparciu rad dzielnic Jasienia, Kokoszek oraz Stowarzyszenia Sympatyków Dzielnicy Kokoszki doprowadzili do spotkania z urzędnikami, na którym wprawdzie nie przedstawiono żadnych nowych rozwiązań, ale zapewniono, że będą trwały prace nad polepszeniem oferty komunikacyjnej.

- Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, artykułowanymi zarówno na początku września, jak i na spotkaniu z mieszkańcami, przeprowadziliśmy analizę efektywności dotychczas wprowadzonych zmian - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej - Poprzez badania ankietowe poznaliśmy opinie mieszkańców i ich oczekiwania, a kompleksowe badania ruchu wskazały na znaczący wzrost liczby podróżujących z rejonów Jasienia, Kokoszek, Kiełpina Górnego w kierunku Wrzeszcza. Stąd nasza propozycja, by wspomóc komunikację tramwajową i wydłużyć linię 167 do centrum przy zachowaniu relacji [linią 168 - dop. red.] do Wrzeszcza.
Ale zmiana ta oznacza też ograniczenia w kursowaniu pojazdów. Autobusy linii 167 będą jeździły rzadziej: w szczycie pojadą co 20 minut (obecnie co 15), a poza nim i w weekendy co 30 minut (obecnie co 20).

Zmiany mogą zostać wprowadzone w ciągu kilku tygodni. Miasto czeka jedynie na opinie rad dzielnic w zakresie propozycji nowego-starego kształtu linii 167. To powinna być jednak tylko czysta formalność, ponieważ radni dzielnic Jasień i Kokoszki od początku protestowali przeciwko skróceniu linii do pętli Siedlce.

Miejsca

Opinie (202) 3 zablokowane

  • (3)

    Oddajcie jeszcze 142 to będzie super bo nie ma czym dojeżdżać do wrzeszcza

    • 24 7

    • popieram, oddajcie 142 i 183 , Niedzwiednik chce normalnego połączenia z Gdańskiem, teraz jedyne sensowne to autobus do Bałtyckiej i przesiadka na tram do gda,
      czyli układ jakby pkm i tram z moreny nie istniał
      gdyby PKM dojeżdżała z Niedźwiednika do GDA to nie byłoby problemu ech....

      • 9 3

    • (1)

      masz 12

      • 0 1

      • 12 to dłużej

        okrężną drogą

        • 4 0

  • I bardzo dobrze (1)

    Jeżdżę zarówno 167 jak i 168. 168 był potrzebny naszym południowym dzielnicom, nie mieliśmy bezpośredniego połączenia z Wrzeszczem (dużo ludzi z niego korzysta) zaś 167 po zmianie to brak przesiadek na Siedlcach, koniec zatłoczonych tramwai i korzystania z niebezpiecznej pętli oraz konieczności wielu przesiadek. Jeśli coś jest złe i się nie sprawdza należy to zmienić i mieszkańcy wywalczyli te zmiany :D inni też mogą

    • 66 6

    • racja

      szkoda tylko, że tak mizerną częstotliwość kursów nam proponują. Na zasadzie macie, ale się tym nie udławcie. W godzinach szczytu powinny być częstsze to już by było bardzo dobrze

      • 26 2

  • Co ten Pan Piotr Grzelak opowiada...... (1)

    "Poprzez badania ankietowe poznaliśmy opinie mieszkańców i ich oczekiwania..." Proszę się nie kompromitować. Ludzie walczyli o to! A wasze badania to sobie wsadźcie!

    • 54 4

    • te ankiety zdaje się, że nie są reprezentatywne

      nie powinni tak robić badań, bo wcześniej też się nimi zasłaniali i uważam, że powinni raczej zwracać uwagę na obłożeni danej linii, a nie patrzeć bezkrytycznie w ankiety, które nie wiadomo kto wg jakich kryteriów tworzył i wypełniał. Nic nie wiem o żadnych ankietach.

      • 17 1

  • NIE dla zmiany trasy autobusów 167/168 (4)

    Pokazaliśmy obywatelską społeczną moc !!! Na początku wszyscy włodarze a nawet cześć mediów na nasze postulaty patrzyła ... A my w tramwajach,autobusach mieliśmy armagedon !
    przełomem była opinia gdańskich inwestycji komunalnych na temat "Bezpiecznej" pętli Siedlce ...
    Był ogromny "beton" ze strony włodarzy ...
    Dziękujemy wszystkim którzy nas wspierali !

    ps zmiany w komunikacji miejskiej powinny być konsultowane z mieszkańcami miasta przed wprowadzeniem !!!

    • 50 9

    • to jeszcze nie jest pełen sukces (3)

      jeszcze 168

      • 7 7

      • (2)

        co 30 minut to niestety nadal porażka a nie sukces

        • 13 1

        • albo autobusy skrócone i częściej (1)

          albo długie trasy i rzadsze kursowanie

          Ale sami wiecie co dla was dobre, ja tym nie jezdze

          • 5 9

          • >>Ale sami wiecie co dla was dobre, ja tym nie jezdze

            To po co pierd.lisz?
            Tylko częste kursy z centrum mają sens.
            A ZTM leci sobie po prostu w kulki, proponując nietrafione rozwiązania, jedno za drugim. Cokolwiek by nie zrobili to to knocą. Każde ułatwienie jest utrudnieniem.

            • 11 4

  • teraz kolej na 101

    Przywrócić linię 101 tak potrzbną nam mieszkańcom

    • 9 3

  • Pierwsza dobra wiadomość od czasu wprowadzenia zmian w komunikacji :)

    • 34 2

  • głupota (5)

    Zła decyzja. Lepiej częściej i na Siedlce. Teraz będzie stał w korkach i de facto będzie jeździć co pół godziny.

    • 11 54

    • malkontenctwo? Nie, dziękuję

      dobra decyzja! szkoda tylko, że spowodowana zbliżającymi się wyborami. "lepiej częściej i na Siedlce"-to wg tej teorii nie spowoduje korków? sprzeczność nad sprzecznościami.Ja potrzebuję sprawnego transportu do Śródmieścia.Wydłużył mi się czas dojazdu do pracy przez te przesiadki i powolną jazdę tramwajem, no i te kursy linii autobusowych po Kartuskiej, które wcale nie są oszałamiająco częste. Mam jeszcze do odstania swoje na przystankach i muszę liczyć się z tym, że może być problem z samym wejściem do tramwaju/autobusu, bo ludzi na tej trasie jest bardzo dużo, ale na początek lepszy rydz niż nic ...

      • 21 2

    • Wielka głupota! (3)

      Masz rację. Teraz przyspieszą tramwaj. Autobusy będą stały w korku i po paru tygodniach ludzie będą znowu przesiadali się na tramwaj. Pachnie to wszystko tylko pozbawieniem się ludzi z pętli, żeby przeprowadzić korektury. Po ponownej przebudowie pętli, autobusy ponownie zostaną skrócone do Siedlc. Naprawdę durny naród, zamiast czeszącego kursowania autobusów, nie chce d*py podnosić ze siedzenia. Wiadomo, kto protestował: Ci, którzy wsiadają na końcowym i mają miejsca siedzące. Po przesiadce na tramwaj musieli stać do centrum. To się im nie podobało. Powinni skrócić bieg autobusów do pierwszej bliższej stacji PKM. Koniec wożenia d autobusem do miasta. Nikt nie myśli o ludziach, którzy muszą mieszkać na Kartuskiej z tym hałasem i tymi smrodami.

      • 2 23

      • "czeszące kursowanie!"

        Jak przyspieszą tramwaj i będzie już tak szybki jak rakieta kosmiczna to na pewno się przesiądą, a teraz to się nie przesiądą nawet za złoty pociąg. Ja nie wsiadam na końcowym przystanku i tak zawsze stoję w tym busie(bo kursów jest za mało w stosunku do liczby ludzi którzy zamieszkują te tereny). Wyobraź sobie, że mieszkam 2przystanki od tej beznadziejnej pętli (więc nie wiem skąd ten pomysł, że protesty szły tylko z Karczemek), a samochodów osobowych to widzę teraz zdecydowanie więcej.Muszę czekać na bus. który mnie zwiezie2 przystanki na tramwaj(świetna sprawa polecam czekanie na zjechanie i kolejne czekanie). Jak jadę tramwajem to już nawet nie marzę o siedzeniu byle tylko się wepchnąć do środka.Przecież z Kartuz nie jadę, żeby w samym centrum tracić prawie godzinę na dojazd do Śródmieścia.Taaa koniec jeżdżenia busami po mieście mówisz. Znaczy mam konia albo osiołka sobie kupić, albo piechotą ( we własnym zakresie, więc już bez karty miejskiej)Najlepiej jak rozumiem wszystko rozwalić. Wszystkie te twe "argumenty i diagnozy" są chybione i nie przemyślane. A czemu masz jakiś problem" ze smrodem i hałasem autobusów" a z samochodami nie masz? Może jeździsz samochodem czy ortodoksyjnie tylko tramwajem?

        • 21 0

      • Jasne... zaamknąć dla samochodów wszędzie (sic!) i wszystkie (sic!) ulice, którymi jeżdżą samochody...To jest dopiero głupota... (1)

        • 0 16

        • zabawa w głuchy telefon+diagnoza

          1.jak to miała być ironia to nie wyszło( jakaś ciężka/toporna- silnie nacechowana frustracją i wynikająca niestety z niezrozumienia tekstu pisanego).2.Cytat to nie jest, bo nie widzę, żeby powyżej było tak napisane. 3.Ponadto nadużywanie słowa "głupota", więc wiadomo, które posty należą do Autora/ki. To jakiś szlagierowy argument jak widzę:) jak nie wiadomo jak skontrować to najlepiej po linii najmniejszego oporu, 4.a( sic!)-źle stosujesz, chyba, że cały post to margines(gra słów)ale to tak na marginesie;)5. Widzę, że sens wypowiedzi w słowie pisanym może przybrać zupełnie/drastycznie inne znaczenie w odbiorze.6.Mi to ganz egal robię prawko, bo już mam dość jazdy tramwajem.7. Sens jest taki, że samochodów będzie więcej dzięki tym zmianom, które nam wprowadzono po uruchomieniu tramwaju na Morenę.

          • 16 1

  • (1)

    A 175?!

    • 9 4

    • ta

      • 0 0

  • Właśnie przypomnieliście mi, że niedługo wybory. (1)

    • 10 0

    • czyli jak mniemam ci, co wywalczyli 167 do centrum będą teraz walczyć o lepsze jutro w Sejmie i Senacie?

      • 0 1

  • 142 (1)

    ok, a co ze 142?

    • 24 3

    • Jajco

      Taksówkę sobie zamów

      • 2 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane