• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy linii 167 wrócą do centrum miasta

Krzysztof Koprowski
9 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Autobusem linii 167 będzie można wkrótce ponownie dotrzeć bezpośrednio do centrum miasta. Autobusem linii 167 będzie można wkrótce ponownie dotrzeć bezpośrednio do centrum miasta.

Mieszkańcom udało się osiągnąć swój cel i w ciągu najbliższych tygodni autobus linii 167, który obecnie kończy bieg na Siedlcach, powinna zostać wydłużona do centrum Gdańska. Wiązać się to będzie jednak z rzadszym kursowaniem pojazdów.



Jak oceniasz decyzję o przywróceniu trasy linii 167 do centrum miasta?

Przypomnijmy, uruchomienie trasy tramwajowej na Morenę (Piecki-Migowo) powiązane było ze skróceniem wszystkich linii autobusowych z dzielnic zachodnich do przebudowanej pętli Siedlce zobacz na mapie Gdańska.

To rozwiązanie było od samego początku krytykowane przez pasażerów autobusów, którzy narzekali na fatalnie wykonany węzeł przesiadkowy (brak miejsca, niewielkie zadaszenia) oraz wydłużony czas przejazdu (sygnalizacja świetlna dla tramwajów bez priorytetu, większa liczba przystanków względem autobusu).

Czytaj też: Stowarzyszenie miłośników komunikacji proponuje zmiany w tramwaju na Morenę

Pod koniec września mieszkańcy przy wsparciu rad dzielnic Jasienia, Kokoszek oraz Stowarzyszenia Sympatyków Dzielnicy Kokoszki doprowadzili do spotkania z urzędnikami, na którym wprawdzie nie przedstawiono żadnych nowych rozwiązań, ale zapewniono, że będą trwały prace nad polepszeniem oferty komunikacyjnej.

- Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, artykułowanymi zarówno na początku września, jak i na spotkaniu z mieszkańcami, przeprowadziliśmy analizę efektywności dotychczas wprowadzonych zmian - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej - Poprzez badania ankietowe poznaliśmy opinie mieszkańców i ich oczekiwania, a kompleksowe badania ruchu wskazały na znaczący wzrost liczby podróżujących z rejonów Jasienia, Kokoszek, Kiełpina Górnego w kierunku Wrzeszcza. Stąd nasza propozycja, by wspomóc komunikację tramwajową i wydłużyć linię 167 do centrum przy zachowaniu relacji [linią 168 - dop. red.] do Wrzeszcza.
Ale zmiana ta oznacza też ograniczenia w kursowaniu pojazdów. Autobusy linii 167 będą jeździły rzadziej: w szczycie pojadą co 20 minut (obecnie co 15), a poza nim i w weekendy co 30 minut (obecnie co 20).

Zmiany mogą zostać wprowadzone w ciągu kilku tygodni. Miasto czeka jedynie na opinie rad dzielnic w zakresie propozycji nowego-starego kształtu linii 167. To powinna być jednak tylko czysta formalność, ponieważ radni dzielnic Jasień i Kokoszki od początku protestowali przeciwko skróceniu linii do pętli Siedlce.

Miejsca

Opinie (202) 3 zablokowane

  • zrobymy strajk blokada w udząd mieski i ztm gdansk 0 prawa 142, 142 ,142 (5)

    Morzemy robisz strajk w udząd masta i ztm gdansk o powrut autobus 142 142 142 do wrzeszcz pkp tam brak dojazdy do wrzescz pkp i do pracy [[[ o przytanek koluba o mieszkaszy ul wyrobka ul koluba ul czecza ul zylewicza i ul marusarzówny 4,6 ul amunedsena tam brak autobusy 142 ,142, 142, 142 ,142 i pile a litwidacja 210

    • 7 11

    • oni mają stłajk!

      oni mają za ciemno w płacy. Złobili stłajk oszczegafczyy..

      • 0 0

    • najpierw opanuj ortografię i gramatykę a potem bierz się do strajkowania

      • 1 1

    • jestem ZA!!!

      • 0 0

    • Brałeś coś?

      • 1 0

    • Nic nie rozumiem ale lajkuje.

      • 9 1

  • skurczysyny

    a kurka 168 to co?

    • 2 2

  • (9)

    Muszę kiedyś zmierzyć, ile czasu traci tramwaj na różnych światłach na trasie Dworzec Główny - Łostowice Świętorzyska.

    Szacuję, że około 5-6 z 19minut rozkładowego przejazdu schodzi na czerwone światła. Najdłużej tradycyjnie na przystanku Wilanowska.

    • 95 4

    • Pomogę Ci lekuchno (6)

      1. przystanek Śródmieście: średnio 1,5-2 minuty
      2. przystanek Chałubińskiego: średnio 1 minuta
      3. przystanek Sikorskiego: średnio 1,5 minuty
      4. przystanek Wilanowska ( mistrz ! ): średnio 2,5 minuty

      Zakładamy oczywiście, że przed nami nie jedzie jeszcze jeden skład, bo wtedy oprócz nr 3 ( bo tu się składy rzadko korkują ), do wszystkich czasów spokojnie możemy dodać 1,5- 2 minuty.

      I jeśli liczymy na zmiany to niestety- do momentu, aż osoby decyzyjne nie będą jeździły regularnie komunikacją miejską, to nie będą miały świadomości co jest grane.

      • 15 1

      • Ja (2)

        W Hannoverze w Niemczech jest tak że jak tramwaj lub autobus dojeżdża do świateł to odrazu mu się zapala zielone a u nas TriStar i co z czerwonego na czerwone 21 wiek????

        • 16 2

        • bo w Hanowerze tramwajarze wiedzą kiedy będzie zielone (1)

          • 10 0

          • obawiam sie, ze dla polskich kierowcow to jeszcze niewyobrazalne

            Niestety - nie tylko dla nich. Caly urzad miasta rozwoj miasta uznaje tylko i wylacznie przez budowe nowych szerokich drog. Wszystko inne to pitoly, ale nowa arteria tranzytowa przez srodek dzielnicy to powod do dumy.

            • 2 1

      • (2)

        Przystanek Wilanowska to swobodnie mógłby być podwójny, wówczas tramwaj "jadący za" nie traciłby czasu.

        W każdym razie dzięki. I to zestawienie czasów marnowanych przez tramwaje na światłach powinno zostać podchwycone przez redaktorów trojmiasto.pl - to się nadaje na artykuł. No i co z Tristarem? Działa? Nie działa?

        • 9 0

        • Skoro Tristar działa, to może istanieje szansa, aby postawić go na Wilanowskiej?
          Przynajmniej wszyscy będą wiedzieli, że 164 dalej spóźnia się 10 min po godzinie 16:00.

          • 2 0

        • działa

          stoją piesi, rowerzyści, stoją tramwaje - żeby kierowcy pojechali 5% szybciej.

          • 7 0

    • A wystarczy dac tramwajowi zawsze zielone, a kierowcy aut (1)

      bezwględnie musieliby ustępować tramwajowi pierwszenstwa. Tak jak pojazdowi uprzywilejowanemu. Uprościloby to przepisy i przyspieszylo znacznie komunikację miejską.

      • 13 3

      • pomysł ciekawy.

        • 2 3

  • jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze (4)

    Skracanie linii do pętli Siedlce jest zabiegiem marketingowym, z ukrytym celem zarobkowym. Mamy nową super ciasną pętlę, ala węzeł integracyjną i dajemy mieszkańcom możliwość przesiadki na szybszy tramwaj, ale jak na razie nie sporządzono badań na temat czasu przejazdu nowym i starym rozwiązaniem, a także nie przeprowadzono badań na temat komfortu czy takowe rozwiązanie jest lepsze. Natomiast wprowadzono jedną zmianę, którą wszyscy widzą. Na pewnych odcinkach nie da się już jechać na bilecie jednoprzejazdowym bo wprowadzono konieczność przesiadki.

    I tu jest pies pogrzebany, jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze.

    • 38 3

    • Właśnie był niedawno artykuł, gdzie porównane były czasy przejazdu. (3)

      Oficjalnie przyznano, że średnia prędkość tramwaju to 15 km/h, a autobusu to 25 km/h.

      • 20 0

      • Szczególnie jak autobus stoi w korku a torowisko tramwajowe przebiega obok ulicy i tramwaj omija korki. (2)

        Szczególnie jak autobus stoi w korku a torowisko tramwajowe przebiega obok ulicy i tramwaj omija korki.

        • 0 17

        • A co, jak jeden tramwaj się zepsuje? Albo wykolei się, lub stuknie się z samochodem?

          Pozostałe nie zjadą na lewy tor i nie ominą przeszkody, a przez to komunikacja w połowie miasta leży.

          • 18 0

        • W tramwaju można mieć poczucie stania w korku /przystanek co kilka metrów/stanie na światłach. On nawet gdyby motorniczy bardzo chciał to się nie rozpędzi...nie ma szans.. Przez okienko obserwuję zazdrosnym okiem samochody przejeżdżające Kartuską. eh czas się przesiąść na samochód

          • 18 0

  • bez sensu (4)

    Totalna głupota po zmianie ulepszenia pętli siedlce powie tam wrócić autobusy ludzie są głupi mają teraz co 7 min a będą mieli co 30 i gd ze tu lepiej

    • 5 22

    • Przecież rozkład jest w internecie, można sprawdzić: (1)

      Zawsze niepotrzebne kłótnie. Niech zwożą ludzi do PKM i koniec jeżdżenia po kartuskiej. Od Karczemek jeździ GRYF do centrum.

      Siedlce > Karczemki
      167 | 5: 07 17 30 45
      168 | 5: 01 11 22 37 52

      167 | 6: 00 14 29 44
      168 | 6: 07 22 37 53

      167 | 7: 00 15 30 45
      168 | 7: 08 23 38 53

      • 1 15

      • tak cała pensja na przejazdy!

        Przecież tam są inne bilety..Każdy ma sobie kupować najpierw na G**f, potem na bus/PKM, bo G**f po całym mieście nie jeździ, albo Gdańszczanie na bus i PKM(ci, których bus ma tylko do PKM dowozić). Wszędzie inny bilet policzyłeś koszty??To dziękuję bardzo za propozycje od razu deklaruję, że przesiądę się na samochód

        • 16 0

    • Przecież 167 nie jeździł co 7 min.(ani teoretycznie, ani praktycznie)... tylko łącznie ze 168

      Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd i nie "jazgotać" bez sensu właśnie... Nigdy 167 nie jeździł co 7 min. a co 15 i to tylko w pewnych godzinach (w pewnych godzinach miał kursować co 7,5 min. naprzemiennie ze 168 tylko właśnie w godzinach szczytu a i z tym bywało różnie). Ponadto powyżej w artykule napisano, że w godzinach szczytu będzie jeździł co 20 min... czyli w taktowaniu różnica wynosi 5 min, a nie 23 (30-7=23) jak Pan "eryk" nieprawdziwie napisał. I gdzie ta "totalna głupota"?... przez grzeczność nie odpowiem.

      • 15 0

    • nie mieli co 7 tylko co 15-20 bo 167 i 168 jechały jeden po drugim

      co 7 minut dotyczyło wyboru 167/168 czyli nadal będzie co 30 min 167 i pomiędzy tymi odcinakami czasu 168 (jak ktoś wybiera się w okolice Emaus) czyli nie jest źle a bezpośrednie połączenie 167 z GD to pierwsza rozsądna (chociaż wymuszona przez wybory i mieszkańców) zmiana

      • 20 1

  • Nowy tramwaj spowoduje korki (6)

    ZTM zmusił pasażerów do jazdy Tajwanem z Siedlec, który jedzie dużo dłużej niż autobus. W efekcie pasażerowie będą wybierać transport samochodem niż 3 razy dłuższą podróż tramwajem. Dziś liczy się czas czas przejazdu

    • 28 7

    • 2 minuty to dużo dłużej? Kłamiesz i tyle! (5)

      Obecnie na trasie Dworzec PKS i Siedlce kursuje tylko 267. Spójrzmy na rozkład jazdy:

      autobus 267 (8 minut)
      05:22 Dworzec PKS
      05:23 Nowe Ogrody
      05:25 Tarasy (Bema)
      05:27 Zakopiańska
      05:30 Siedlce

      tramwaj 4 (10 minut)
      05:13 Dworzec PKS
      05:14 Nowe Ogrody
      05:16 Powstańców Warszawskich
      05:17 Paska
      05:18 Ciasna
      05:19 Zakopiańska
      05:21 Skrajna
      05:23 Siedlce

      Różnica między autobusem a tramwajem to tylko 2 minuty!

      • 1 20

      • gdzie pracujesz? urząd miejski czy ztm? (celowo małe litery!) (2)

        • 15 0

        • Zostańmy przy prawdzie! Liczą się fakty! (1)

          Mam dosyć okłamywania całego Gdańska przez parę osób, które wsiadają na końcowym i chcą siedzieć na tyłku aż do miasta. Kto wsiada na Kartuskiej musi stać aż do miasta i na pętli Siedlce miał szansę przesiąść się w 4 i siedzieć. Na szczęście może to nadal robić. Wydano pieniądze na PKM-kę, to niech stworzą integralny rozkład jazdy i wspólny bilet. Każdy grosz można tylko jeden raz wydać. Gdańsk wyrzuca pieniądze na widzimisię garstki ludzi.

          • 3 16

          • widzę misia..

            ah..to tylko moje widzimisię.Zobacz najpierw na to, ile ta 4-ka ma kursów. To nie fakty tylko opinia i to subiektywna. A za Siedlcami powyżej pętli w kierunku na Kiełpino mieszka tylko "garstka ludzi"-."parę osób' korzystających z komunikacji miejskiej, którym nie pasuje skrócenie linii busowych do przystanku Siedlce.. tak?Siedzenie w komunikacji miejskiej po tych feralnych zmianach jest niemal niemożliwe zresztą punktem sporu nie są miejsca siedzące.

            • 14 0

      • Jasne o 5-tej, gdy część świateł pulsuje a do tramwaju wsiada (lub wysiada) jedna osoba (1)

        Później są osoby w dziećmi w wózkach, mniej sprawne z kulami lub bez nich i po prostu ruch pojazdów i ludzi nieporównywalnie większy... Zatem jaki to argument?

        • 5 0

        • A ludzie z wózkami nie wsiadają do autobusów? Tylko do tramwajów?

          To był jedyny autobus z którym mogłem porównać czas przejazdu.

          • 0 1

  • 111, 106 :) (5)

    Tymczasem absurdów komunikacyjnych ciąg dalszy.
    Mimo wyremontowania ulicy Siennickiej i Lenartowicza na Przeróbce, wybudowaniu na nich przystanków wiedeńskich, autobusy jadą przez ulicę Bajki omijając przystanki, które miały służyć komunikacji tramwajowo - autobusowej.
    Widać wydawanie pieniędzy na absurdalne pomysły w Gdańsku to norma.

    • 47 12

    • (3)

      Chyba coś się pomyliło. Autobusy jadą normalnie przez Lenartowicza. Wiem bo jechałem...

      • 6 6

      • (2)

        W kierunku Gdańska tak, ale w kierunku Stogi ruch odbywa się przez Bajki

        • 4 0

        • Bo na Bajkach tez ludzie żyją

          • 1 0

        • Nie jadą. W stronę Górek Zachodnich jadą przez Bajki. Jedynie n8 jezdzi po staremu. Dla mnie to tez absurd.

          • 4 2

    • Przystanki wiedeńskie wybudowano z myślą o tramwajach. Autobusy zyskały wspólny przystanek na Siennickiej.

      • 11 2

  • A ja się nie zgadzam na powrót linii 167 do śrdmieścia i zasmradzanie nam serca Gdańska!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (4)

    Chcieli powrotu 167 to będą mieli ale rzadziej, do Siedlec piękne połączeni tramwajem i częste kursy 167 były. Jak chcesz za dużo to dostajesz mniej prosta zasada jak w przysłowiu.

    • 7 43

    • "piękne połączeni'

      Nie mają być piękne a funkcjonalne.Wypowiedź godna kogoś, kto nie jeździ komunikacją miejską, albo ma w dużym poważaniu ludzi z innych części Gdańska, którzy codziennie rano próbują się dostać do pracy, a w międzyczasie koczują na przystankach. Tam jest też trasa dojazdowa do dworca PKP i dworca PKS i jak ktoś wybiera się w podróż pociągiem, czy PKS-em to też niekoniecznie ma czas i siłę na przesiadki z walizami i tobołami. Nikt nie wjeżdża tym autobusem na Długą pod Neptuna, Piwną czy Tkacką, a autobusy dalej jeżdżą trasą koło dworca( w kierunku Pruszcza, czy na Orunię, czy 108 na Chełm). Nie dajmy się zwariować... "piękne połączenie tramwajem"-to dla niektórych Gdańszczan dramat i nikt nie chce "za dużo" tylko tego co już było i się sprawdziło. Powyżej pętli Siedlce w kierunku na Kiełpina też mieszkają ludzie a "piękne połączenia tramwajowe" tam nie są doprowadzone. Pomijam już cały sens tej wypowiedzi, w którym jakby cieszy się Pani, że zmniejszono nam kursy autobusów. Jakiś taki niesmak się odczuwa jak to się czyta(Ktoś się cieszy, że komuś coś zabrano/utrudniono). Przykre.

      • 21 0

    • Ekooszołomy i ryby głosu nie mają

      • 9 0

    • A ja tam lubię zapach spalin, benzyny i farby olejnej.

      • 8 0

    • A Pani samochód wytwarza tlen jak jeździ?

      Ilość spalin "produkowanych" przez autobus jest z pewnością mniejsza niż ilość wydalanych przez samochody pasażerów, którym te bezsensowne przesiadki doskwierały i wybrali właśnie swoje samochody jako środek transportu.

      • 24 0

  • (3)

    Oddajcie jeszcze 142 to będzie super bo nie ma czym dojeżdżać do wrzeszcza

    • 24 7

    • (1)

      masz 12

      • 0 1

      • 12 to dłużej

        okrężną drogą

        • 4 0

    • popieram, oddajcie 142 i 183 , Niedzwiednik chce normalnego połączenia z Gdańskiem, teraz jedyne sensowne to autobus do Bałtyckiej i przesiadka na tram do gda,
      czyli układ jakby pkm i tram z moreny nie istniał
      gdyby PKM dojeżdżała z Niedźwiednika do GDA to nie byłoby problemu ech....

      • 9 3

  • głupota (5)

    Zła decyzja. Lepiej częściej i na Siedlce. Teraz będzie stał w korkach i de facto będzie jeździć co pół godziny.

    • 11 54

    • Wielka głupota! (3)

      Masz rację. Teraz przyspieszą tramwaj. Autobusy będą stały w korku i po paru tygodniach ludzie będą znowu przesiadali się na tramwaj. Pachnie to wszystko tylko pozbawieniem się ludzi z pętli, żeby przeprowadzić korektury. Po ponownej przebudowie pętli, autobusy ponownie zostaną skrócone do Siedlc. Naprawdę durny naród, zamiast czeszącego kursowania autobusów, nie chce d*py podnosić ze siedzenia. Wiadomo, kto protestował: Ci, którzy wsiadają na końcowym i mają miejsca siedzące. Po przesiadce na tramwaj musieli stać do centrum. To się im nie podobało. Powinni skrócić bieg autobusów do pierwszej bliższej stacji PKM. Koniec wożenia d autobusem do miasta. Nikt nie myśli o ludziach, którzy muszą mieszkać na Kartuskiej z tym hałasem i tymi smrodami.

      • 2 23

      • Jasne... zaamknąć dla samochodów wszędzie (sic!) i wszystkie (sic!) ulice, którymi jeżdżą samochody...To jest dopiero głupota... (1)

        • 0 16

        • zabawa w głuchy telefon+diagnoza

          1.jak to miała być ironia to nie wyszło( jakaś ciężka/toporna- silnie nacechowana frustracją i wynikająca niestety z niezrozumienia tekstu pisanego).2.Cytat to nie jest, bo nie widzę, żeby powyżej było tak napisane. 3.Ponadto nadużywanie słowa "głupota", więc wiadomo, które posty należą do Autora/ki. To jakiś szlagierowy argument jak widzę:) jak nie wiadomo jak skontrować to najlepiej po linii najmniejszego oporu, 4.a( sic!)-źle stosujesz, chyba, że cały post to margines(gra słów)ale to tak na marginesie;)5. Widzę, że sens wypowiedzi w słowie pisanym może przybrać zupełnie/drastycznie inne znaczenie w odbiorze.6.Mi to ganz egal robię prawko, bo już mam dość jazdy tramwajem.7. Sens jest taki, że samochodów będzie więcej dzięki tym zmianom, które nam wprowadzono po uruchomieniu tramwaju na Morenę.

          • 16 1

      • "czeszące kursowanie!"

        Jak przyspieszą tramwaj i będzie już tak szybki jak rakieta kosmiczna to na pewno się przesiądą, a teraz to się nie przesiądą nawet za złoty pociąg. Ja nie wsiadam na końcowym przystanku i tak zawsze stoję w tym busie(bo kursów jest za mało w stosunku do liczby ludzi którzy zamieszkują te tereny). Wyobraź sobie, że mieszkam 2przystanki od tej beznadziejnej pętli (więc nie wiem skąd ten pomysł, że protesty szły tylko z Karczemek), a samochodów osobowych to widzę teraz zdecydowanie więcej.Muszę czekać na bus. który mnie zwiezie2 przystanki na tramwaj(świetna sprawa polecam czekanie na zjechanie i kolejne czekanie). Jak jadę tramwajem to już nawet nie marzę o siedzeniu byle tylko się wepchnąć do środka.Przecież z Kartuz nie jadę, żeby w samym centrum tracić prawie godzinę na dojazd do Śródmieścia.Taaa koniec jeżdżenia busami po mieście mówisz. Znaczy mam konia albo osiołka sobie kupić, albo piechotą ( we własnym zakresie, więc już bez karty miejskiej)Najlepiej jak rozumiem wszystko rozwalić. Wszystkie te twe "argumenty i diagnozy" są chybione i nie przemyślane. A czemu masz jakiś problem" ze smrodem i hałasem autobusów" a z samochodami nie masz? Może jeździsz samochodem czy ortodoksyjnie tylko tramwajem?

        • 21 0

    • malkontenctwo? Nie, dziękuję

      dobra decyzja! szkoda tylko, że spowodowana zbliżającymi się wyborami. "lepiej częściej i na Siedlce"-to wg tej teorii nie spowoduje korków? sprzeczność nad sprzecznościami.Ja potrzebuję sprawnego transportu do Śródmieścia.Wydłużył mi się czas dojazdu do pracy przez te przesiadki i powolną jazdę tramwajem, no i te kursy linii autobusowych po Kartuskiej, które wcale nie są oszałamiająco częste. Mam jeszcze do odstania swoje na przystankach i muszę liczyć się z tym, że może być problem z samym wejściem do tramwaju/autobusu, bo ludzi na tej trasie jest bardzo dużo, ale na początek lepszy rydz niż nic ...

      • 21 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane