- 1 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (220 opinii)
- 2 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (24 opinie)
- 3 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (110 opinii)
- 4 Pościg między autami na trzypasmówce (63 opinie)
- 5 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (315 opinii)
- 6 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (141 opinii)
Autobusy na ratunek mieszkańcom Sobieszewa
Zamknięty już od trzech tygodni dla autobusów i ciężarówek most na Wyspę Sobieszewską stwarza trudności nie tylko kierowcom, ale przede wszystkim pasażerom komunikacji miejskiej, którzy muszą pokonywać most pieszo. Ich sytuacja nieco się jednak poprawi.
- W celu maksymalnego usprawnienia tej niedogodności, od połowy czerwca zwiększamy częstotliwość kursowania pojazdów na linii 912. Ilość kursów zostanie podwojona, a autobusy pojadą co ok. 17,5 min. Czas na przesiadkę został natomiast zwiększony do 10 minut. Ponadto rozkłady linii 112 oraz 186 zostaną lepiej skoordynowane z linią 912 - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk.
Zwiększenie częstotliwości 912 zmusiło jednak miasto - ze względów finansowych - do likwidacji linii 212 (Chmielna - Sobieszewo Most). Zdaniem ZTM oferta ta obecnie nie jest atrakcyjna dla pasażerów, a ich liczba drastycznie spada.
- W obecnym układzie podróż tą linią zmusza pasażerów do aż dwóch przesiadek pomiędzy centrum miasta a wyspą: przy moście pontonowym oraz przy ul. Chmielnej na tramwaj - tłumaczy Zomkowski.
Pozostałe linie, tj. 112 oraz 186, będą nadal kończyć bieg przy moście pontonowym, a bilet w nich skasowany jest ważny także w linii 912. Taki układ tras będzie obowiązywał aż do naprawy mostu.
Warto pamiętać także, że od 23 czerwca uruchomiony zostaje tramwaj wodny do Sobieszewa, który kursować będzie codziennie. Przystanek w centrum miasta znajduje się na Targu Rybnym , zaś końcowy w pobliżu mostu pontonowego .
Czas podróży tramwajem wodnym zgodnie z rozkładem wynosi 1 godzinę i 5 minut. Jest to niemal dwa razy dłużej niż autobusem (ok. 30 minut spod dworca do mostu), jednak transport ten jest niezależny od utrudnień w ruchu. Niestety, obecnie nie ma szans, by bilety długookresowe były honorowane w tramwaju wodnym, którym jednorazowa podróż kosztuje 14 zł (bilet ulgowy 7 zł).
- Wynika to z uchwały rady miasta, którą wyraźnie rozróżnia transport drogowy od wodnego. Z tego powodu nie możemy wprowadzić honorowania biletów dla transportu lądowego ("tradycyjny" tramwaj lub autobus) w tramwajach wodnych - mówi Zomkowski.
Opinie (68) 5 zablokowanych
-
2011-06-13 20:29
UWAGA NA ZMIANY W ROZKLADZIE 912!!!!!!
zgłoś do moderacji opinię 2656855 2011-06-13 20:28
A czy ktoś już oglądał nowy "ulepszony" rozkład jazdy 912, bo jak jeszcze nie to niech sobie zobaczy bo od środy będzie miał szansę po raz kolejny spóźnić się do pracy. http://www.ztm.gda.pl/
TO KOLEJNA KPINA Z MIESZKAŃCÓW WYSPY!!!!!- 4 0
-
2011-06-13 21:40
SE KUPTA ŁÓDKI:)
- 1 4
-
2011-06-13 21:51
a jak z biletami
Czy jak mam kartę miejska tylko na Gdansk, to moge nim jechac na wyspe? czy musze kupowac inny? i jak z ta granica strefy?
- 1 0
-
2011-06-13 22:04
Otwarcie
Ciekawe kiedy otworzą most dla autobusów?
- 4 0
-
2011-06-13 22:36
Zachcialo się mieszkac na wyspie to trza sobie kajak kupić (1)
...albo jacht
- 0 7
-
2011-06-13 23:02
a co gulik skacze ? gołodupcu z falowca
z mrówkami faraona w szafie...
- 2 0
-
2011-06-14 10:13
Jak za Gierka..
Żenada!!!!!!! Po jutrze odwiedza "nas" prezydent i są malowane przystanki,koszone pobocza...częstsze autobusy. A nie mozna by tak bez wizyty p.Adamowicza?!
- 4 0
-
2011-06-14 10:57
Wydumany problem
Ja tak na prawdę nie rozumiem problemu. W zeszłe wakacje byłem w Holandii w mieście Wageningen w Geldrii. Leży ono nad Renem. Część pobliskich miasteczek (kilkutysięcznych) jest oddzielona od najbliższych większych miast (Wageningen, Ede, Arnhem) Renem. Przez niektóre miejsca na rzece zostały przerzucone mosty, ale w innych przypadkach most jest na tyle daleko od miasteczka, że nadrabianie drogi nie ma sensu. Wszyscy korzystają z promów osobowo-samochodowych. Ludzie na rowerach, w samochodach wjeżdżają na prom i za kilkadziesiąt centów przekraczają rzekę. Taki sposób transportu funkcjonuje tam od lat, jest sprawny, niezawodny. Czemu w tak podobnej sytuacji nie można tego zastosować?
- 0 7
-
2011-06-16 20:24
likwidacja 212- dorabianie ideologii
Pojawienie się autobusu 212 zdecydowanie poprawiło komfort dojazdu i w niczym tu nie przeszkadzały i nie przeszkadzają przesiadki, które gdy nie było tej linii i tak często były konieczne z powodu korków na Podwalu Przedmiejskim. Liczy się dla pasażerów wyłącznie szybkość dojazdu ( krótszy o ok.15-20 min ).Spadek liczby pasażerów jest spowodowany brakiem korelacji 212 z linią 912. Wprowadzenie trzeciego autobusu 912 powinno raczej sprzyjać pozostawieniu linii 212 (większe możliwości zgrania obu linii ), która szczególnie w godzinach dojazdu i powrotów z pracy i szkół cieszyła się bardzo dużą popularnością. Dla mnie osobiście likwidacja 212 to powrót do gehenny dojazdów linią 112. Mam nadzieję, że po naprawie mostu linia212 powróci
- 0 0
-
2011-06-19 21:18
XXI wiek i skansen polski (9)
Zamiast zbudowac most na wyspe Sobieszewska, miastom wydaje pieniądze na ECS, stadion dla kilku meczy i wiele innych durnych pomysłów. Co by było gdyby przez kilka dni była cofka i zerwało ten most i most w Przegalinie?
odpowiedz 154/ 8- 0 0
-
2011-06-19 21:22
MY CHCEMY 212 I 912 JAKO POMOCNICZY
może 212 pojedzie na koniec do sobieszewa a 912 będzie pomagał 212
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.