• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy pojadą ul. Chwarznieńską swoim pasem

Patryk Szczerba
6 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Dzięki kontrabuspasowi pasażerowie z Chwarzna i Wiczlina będą mogli jechać bez problemów rano ul. Chwarznieńską. Dzięki kontrabuspasowi pasażerowie z Chwarzna i Wiczlina będą mogli jechać bez problemów rano ul. Chwarznieńską.

Kontrabuspas na leśnym odcinku ulicy Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni umożliwi autobusom swobodny przejazd ul. Chwarznieńską w kierunku centrum w godzinach porannego szczytu. Rozwiązanie ma zostać wprowadzone jeszcze w tym roku.



Na leśnym odcinku ulicy Chwarznieńskiej kierowcy korzystają z dwóch oddzielnych jezdni w obu kierunkach. Każda posiada dwa pasy ruchu. W godzinach porannego szczytu jezdnia prowadząca do centrum Gdyni jest notorycznie zakorkowana, co powoduje spore opóźnienia autobusów, które przyjeżdżają z tego powodu zatłoczone.

Pomysłem urzędników na rozwiązanie tego problemu jest przebudowa ulicy i wprowadzenie zmiennej organizacji ruchu.

Kontrabuspas na Chwarznieńskiej: zasady działania



Kiedy duże natężenie ruchu na południowej jezdni ulicy Chwarznieńskiej w kierunku centrum będzie powodować wydłużenie czasu przejazdu powyżej określonej wartości, lewy pas ruchu jezdni północnej - w kierunku Chwarzna-Wiczlina - zmieni funkcję i stanie się pasem wyłącznie dla autobusów jadących w przeciwnym kierunku.

Całość jest możliwa dzięki systemowi Tristar. O uruchomieniu ruchu autobusów drugą jezdnią "pod prąd" będzie decydował operator systemu na podstawie danych pochodzących z systemu przesyłanych za pomocą wifi/bluetooth.

Ruch będą kontrolować trzy kamery, moduły pomiaru czasu przejazdu pojazdów, a tablice elektroniczne będą informowały kierowców o ruchu autobusów po kontrapasie.

Autobusem Chwarznieńską szybciej



Analizy pokazują, że zastosowanie tego rozwiązania pozwoli na skrócenie czasu przejazdu pojazdów transportu publicznego w szczycie porannym o około 10 minut w stosunku do obecnego czasu przejazdu.

- Jest to rozwiązanie, dzięki któremu każdego dnia mieszkańcy korzystający z transportu publicznego będą poruszać się szybciej i wygodniej - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Inwestycje zaplanowane w ramach stworzenia kontrabuspasa:

  • pętle indukcyjne w nawierzchni jezdni,
  • maszty sygnalizacyjne, latarnie, osprzęt sygnalizacyjny,
  • dwie szafy zasilająco-telekomunikacyjne, nowy sterownik sygnalizacji świetlnej,
  • rozbudowany zostanie istniejący sterownik na skrzyżowaniu ul. Chwarznieńskiej i ul. Okrężnej.

Szacunkowy koszt kontrabuspasa na Chwarznieńskiej: 2 mln zł



Na inwestycję Gdynia otrzyma dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych. Będzie to 50 proc. szacowanych kosztów przedsięwzięcia, czyli około 2 mln zł. Kwota, jaką trzeba będzie zapłacić będzie znana po rozstrzygnięciu przetargu.

Planowaną inwestycją wiceprezydent Marek Łucyk i radny Jakub Ubych pochwalili się na Facebooku. Planowaną inwestycją wiceprezydent Marek Łucyk i radny Jakub Ubych pochwalili się na Facebooku.
- Zaproponowane rozwiązanie jest bardzo innowacyjne, wcześniej niespotykane w Gdyni i jestem przekonany, że zachęci kolejnych mieszkańców do korzystania z komunikacji publicznej. - opowiada Jakub Ubych, radny miasta Gdyni i pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. dzielnic.

Rozkład ZKM Gdynia


Przypomnijmy, że obecnie trwają prace nad optymalizacją projektu przebudowy witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńkiej, po tym, jak z powodu wysokiej ceny nie udało się rozstrzygnąć pierwszego przetargu.

Władze miasta zapowiadają też przebudowę wjazdu na obwodnicę w stronę Gdańska dla jadących z kierunku Chwarzna, gdzie pojawi się dodatkowy prawoskręt.

Inwestycja jest planowana na 2022 rok.

Przebudowa Chwarznieńskiej na Witominie

Miejsca

Opinie (257) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Popełniono podstawowy błąd już nie do naprawienia. (5)

    Zanim wydano pozwolenie na budowę nowych osiedli należało zbudować wpierw drogi dojazdowe. Na istniejące nieliczne w złym stanie drogi wpuszczono ciężki sprzed podczas budowania tych osiedli i zostały zdewastowane do końca. To jest przykład złej gospodarki przestrzennej i planowania.

    • 171 11

    • Antyszczur (1)

      Gdyby zamiast cwaniakować, mamić i kłamać wprost, od razu wykonano 2 pasy normalne tak jak są przez las aż do witomina centrum + rozszerzono Rolniczą przynajmniej o 1 pas w górę, to by dzisiaj nie trzeba było tych głupkowatych fotek pana Ubycha i Marka Ł. (btw.: od kiedy to temu drugiego powtórnie wydłużyło się nazwisko, bo miał jednoliterowe niedawno?)

      • 16 3

      • Czarny pasek na oczach też?

        • 4 1

    • nie ma takiego prawa (1)

      nie można wstrzymać wydania pozwolenia na budowę z tego powodu. Wręcz przeciwnie, teraz można budować w szczerym polu (zmiany uchwalone przez obecną ekipę w ramach Mieszkanie +). Więc do kogo te pretensje?

      • 17 6

      • Biadolenia nigdy za wiele.

        • 5 0

    • ale o co chodzi? Przecież inwestycje w infrastrukturę nie są potrzebne mieszkańcom co dobitnie pokazują przy okazji wyborów samorządowych.
      Gdyby było inaczej nie głosowali by na ekipę która nic w tej kwestii nie robi.

      • 31 5

  • (1)

    Muszę przyznać, że mają rozmach, s..syny, to przecież w Gdyni drogowa inwestycja dziesięciolecia.

    • 114 15

    • Jak dobra farba to i dłużej wytrzyma!

      Alleluja i do przodu!!!

      • 5 1

  • To jest stan chorobowy

    Mam podejrzenie, że p. Łucyk oszalał. Rozwiązanie z piekła rodem. Wstawianie świni złotych zębów nic nie da. Pan Szczurek pokpił sprawę wiele lat temu - brak wizji, wyciągania wniosków z trendów demograficznych - efekt - widać w tym miejscu. Kupa kasy na zabawy i inne bzdury jest ale na to by realnie coś zmienić - chociażby zapowiadana od dawna modernizacja najwęższego odcinka się nie udała - za drogo i to wystarczy, by zamknąć temat. Brawo chłopaki, brawo...

    • 14 1

  • No to już wiemy na których

    cymbałów nie głosować.

    • 13 1

  • No i git. (8)

    • 38 81

    • jak kierowca posiadający samochód może zagłosować na takich lewaków od buspasów (1)

      ...przecież to kierowcy płacą w paliwie wysokie podatki

      • 11 18

      • Komunikacja też płaci te same podatki.

        Dodatkowo autobusy zmniejszają Ci korki. Gdybyś wysadził wszystkich ludzi z autobusów i przesadził do aut, nie dojechałbyś do domu przed północą. Trzeba wspierać komunikację miejską, która w ruchu drogowym zajmuje niewiele miejsca w stosunku do liczby przewożonych ludzi.

        • 8 4

    • Trzeba wspierać komunikację miejską, a nie blachosmrody (3)

      • 36 31

      • (1)

        Autobusy to też blachosmrody mądralo

        • 16 16

        • Spalanie autobusu w przeliczeniu na pasażera jest wielokrotnie niższe niż spalanie auta.

          • 9 7

      • To rozwiązanie

        W żaden sposób nie wspiera komunikacji miejskiej. Skomunikowanie zachodnich dzielnic z resztą trojmiasta ( nie licząc centrum Gdyni) to jakiś żart. Autobusem można dojechać do centrum albo do centrum. I 2 razy na godzinę na dąbrowe. Zawsze z korkami. Autobusy wiecznie spóźnione więc o dopasowaniu wygodnych przesiadek można zapomnieć. Te kilka minut więcej zaoszczędzonych na buspasie będziesz po prostu stał jak kołek i czekał na peronie czy przystanku. A szanowni radni, tacy dumni z tego pasa, będą Ci wmawiać, że jest super bo godzina na dojazd do orłowa to spoko opcja.

        • 8 16

    • hamstwo w państwie, (1)

      jak to mówi ferdek do janusza mariana paździocha

      • 14 6

      • I kontrapas dla rowerów do kontra bus pasów...

        • 13 6

  • Pozniej opracujemy wizualizacje kontra-kontrabuspasa dla rowerzystow. (1)

    A na nim namalujemy kontra-kontra-kontrapas dla biegaczy.

    • 20 0

    • O tak

      Bo Dzesika Brajanek nie pojadą komunikacją do szkoly dziadzius mamusia zawiezie

      • 5 5

  • (6)

    Ciekaw jestem, po ilu godzinach (dniach) ktos sie spotka czolowo z autobusem?

    • 192 18

    • (4)

      Jak nie patrzy na znaki to powinien w miarę prędko, moi kochani.

      • 21 8

      • Zwłaszcza, że to sprzeczne z Prawem o Ruchu Drogowym (3)

        Jeśli droga ma dwie jezdnie, należy korzystać z prawej. Ruch dwukierunkowy można wprowadzić w ramach tymczasowej organizacji gdy druga jezdnia jest wyłączona z ruchu.

        • 9 9

        • (1)

          Powiedz to w Kopenhadze, to cię wyśmieją.

          • 8 4

          • Gdynia do Kopenhagi ma bardzo daleka droge.

            Napisz cos o Sosnowcu - do niego nasze miasto mogloby realnie aspirowac.

            • 8 3

        • Nie wiem gdzie zdawales przepisy, ale bzdury piszesz

          • 0 8

    • Nie popindylać 140, to nigdy.

      • 16 7

  • (2)

    Panie Prezydencie. Przeciez nie musi Pan byc wiecznie Prezydetem. Jest wiele innych zajeć w ktory moze Pan lepiej sie sprawdzic i to poczynajac od Pana zawodu wyuczonego, do pracy na lotnisku, skoro tak Pan lubi lotnictwo. Ale odpusc Pan sobie Prezydenturę,bo niszczy Pan miasto , a zmiany są niestety juz neodwracalne. Nawet poparcie społeczne/mylne/ nie zwalnia Pana od samokrytyki i samooceny przydatności do zajmowanegi stanowiska. Ten artykuł, to kolejny przyklad skutecznosci Pana działań W Gdansku dyskutuje sie o nowych mostach, estakadach, ulicach, a u nas o kolorze farby na jezdni , a ulice remontuje sie byle jak i po 50 m. Jest roznica, dostrzaga Pan ją.?

    • 60 6

    • przyspawany do koryta (1)

      • 12 0

      • Przecież on nic nie umie.

        • 5 3

  • (1)

    Autobusy śmierdzą i w środku i na zewnątrz , najlepsze jest metro , w NY nawet przez myśl mi nie przyszło by jeździć samochodem

    • 13 4

    • Od ciebie też zalatuje ,kapustą.

      • 5 6

  • Teks na zdjeciu powinien brzmiec:

    Hej, młody kierowco, smutek zwalcz i strach,
    Przecież na tej jezdni za 30 lat,
    Przebiegnie, z pewnością, farba malowany,
    Szeroki jak Kacza, czerwony Kontrabuspas
    I z korkiem zepnie korek,
    w którym twój ojciec tkwi.

    • 21 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane