• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Awantura o parkowanie na Przymorzu

Maciej Naskręt
29 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 14:22 (29 listopada 2012)
Pojazdy parkujące wzdłuż torów kolejki na Przymorzu utrudniają, a czasami uniemożliwiają korzystanie z garaży ich właścicielom. Pojazdy parkujące wzdłuż torów kolejki na Przymorzu utrudniają, a czasami uniemożliwiają korzystanie z garaży ich właścicielom.

Właściciele garaży przy torach kolejowych na Przymorzu narzekają na kierowców, pracowników biurowców Arkońska Business Park, którzy zamiast parkować w miejscu pracy, blokują ich garaże. Dochodzi do spuszczania powietrza z kół i oklejania samochodów wymownymi naklejkami. Strefa płatnego parkowania na Przymorzu prawdopodobnie zaogni sytuację.



Aktualizacja godz. 14:22. Po ukazaniu się artykułu skontaktowały się z nami władze spółki Torus. Okazuje się, że zaledwie niewielka część miejsc postojowych w halach Arkońska Business Park stoi pusta. - Tę część miejsc, której nie wynajęły firmy, wynajęli pracownicy. Miejsca cieszą się bardzo dużą popularnością - wyjaśnia Maciej Brożek.

- Część miejsc w garażach jest pusta również dlatego, że są wynajęte i opłacane przez firmy, ale nie parkują one tam swoich pojazdów. Jest to swoista rezerwa dla np. kolejnych pracowników - mówi Brożek.

* * *

Okazuje się, że nawet własny garaż nie zapewnia komfortu parkowania swojego auta. Przekonują się o tym w każdy dzień powszedni właściciele garaży stojących wzdłuż linii kolejowej na Przymorzu zobacz na mapie Gdańska. O co chodzi?

- Przed garażami parkuje mnóstwo aut. Wiele z nich uniemożliwia nam wyjazd. Dlatego część właścicieli przed swoimi garażami wysypuje gruz, układa kamienie lub wkopuje w ziemię opony. Wszystko po to, by oduczyć kierowców parkowania w tym miejscu - mówi Arkadiusz Dżwigaj, przedstawiciel właścicieli garażów przy torach kolejowych na Przymorzu.

Z kolei z informacji, jakie mamy z drugiej strony sporu, czyli od parkujących tam kierowców wynika, że właściciele garaży posuwają się także do spuszczania powietrza z kół i umieszczania na szybach pojazdów obraźliwych w treści naklejek.

Właściciele garaży za sytuację winią głównie pracowników pobliskiego zespołu biurowców z Arkońska Business Park zobacz na mapie Gdańska. Sęk w tym, że 2,5 tys. pracowników niechętnie korzysta z dostępnych tam 600 płatnych miejsc parkingowych, powstałych w ramach tego kompleksu.

Zarządca obiektu - firma Torus - jednak nie ma sobie nic do zarzucenia.

- Część firm rezydujących w naszych budynkach wykupiła miejsca postojowe dla swoich pracowników. Jedno takie stanowisko to wydatek od 200 do 250 zł miesięcznie. Miejsce mają zagwarantowane nawet przez pięć lat. Są też jednak firmy, które z sobie tylko znanych przyczyn, nie wykupiły miejsc postojowych. Stąd też część naszych parkingów stoi pusta - mówi Maciej Brożek, dyrektor do spraw komercjalizacji w firmie Torus.

Co zmieni wprowadzenie strefy płatnego parkowania na Przymorzu?

Ponieważ firmy nie były skore do płacenia za parkingi swoim pracownikom, zarządca przygotował też tańszą ofertę dla zwykłych pracowników. - Płacą oni tylko 100 zł miesięcznie, ale okres wypowiedzenia takiej umowy wynosi zaledwie miesiąc. Naszym zdaniem to atrakcyjna oferta, w porównaniu do abonamentów obowiązujących w miejskiej strefie płatnego parkowania. Tym bardziej, że my oferujemy parkowanie w hali - dodaje Maciej Brożek.

Zapytaliśmy policję, czy może reagować, gdy parkujący zastawiają wjazd do prywatnego garażu.

- Jeżeli miejsce, w którym dochodzi do blokowania, stanowi drogę publiczną lub strefę ruchu, to możemy pomóc właścicielom garaży. Jeśli jest to teren prywatny, to niestety jesteśmy bezsilni - tłumaczy Magdalena Michalewska, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Tymczasem władze Gdańska planują na Przymorzu, także w obrębie ul. Arkońskiej, wprowadzić strefę płatnego parkowania. Samochody, które znikną z chodników i ulic, przeniosą się właśnie w takie miejsca jak teren przed garażami. Bo wielu właścicieli aut wciąż uważa, że miesięczna opłata 100 zł za legalne parkowanie w miejscu pracy przerasta ich możliwości.

Czytaj także: Wszystko o planach rozszerzenia stref płatnego parkowania w Gdańsku.

Masz pomysł jak rozwiązać problem z parkowaniem na Przymorzu? Napisz do autora artykułu
.

Miejsca

  • Torus Gdańsk, al. Grunwaldzka 413

Opinie (327) ponad 10 zablokowanych

  • kto nawoluje tutaj do niszzcenia aut (2)

    ten nawoluje do popelnienia przestepstwa, radze uwazac z takimi postami i grozbami, jest to karalne

    • 17 4

    • złe parkowanie też powinni karać

      • 1 2

    • głupotę też powinni karać

      • 5 3

  • "Bo wielu właścicieli aut wciąż uważa, że miesięczna opłata 100 zł za legalne parkowanie w miejscu pracy przerasta ich (2)

    No tak,psia mać,na zdjeciu mercedes i nie ma 100 zł ciekawe co to za dziad kalwaryjski?

    • 6 9

    • Miejsca w cenie 100 zł istnieją tylko na papierze.

      • 1 0

    • tu 100, na miescie 100, pod domem 100, zastanow sie idioto

      • 9 2

  • Agresywne leśne dziadki.. (7)

    ...i byłe komuchy (a tacy tam dominują w garażach z minionej epoki) nie mogą się zmieścić nawet z wjazdem swoim autem jak mają nawet 10m wolnego przed garażem, stąd przeszkadza im wszystko co tam się pojawi. I to jest główny problem. A Torus ściemnia, bo miejsc w podziemnych i przyległych garażach starcza ledwie dla pracowników a o klientach nie wspominając.

    • 22 27

    • (2)

      dziadek nie dziadek zastawiać ci garażu nie wolno a jak dziadek jest schorowany i chce pojechać do lekarza a ty zaparkowałwś mu przed garażem palancie

      • 13 7

      • potwierdzam (1)

        sam kupiłem garaż w podobnym szeregu tylko w innym miejscu . I tam parkują w garażach prawie tylko leśne dziadki. Panują tam dziwne zwyczaje np. mój sąsiad prawie codziennie wystawia swój samochód przed garaż i tam cały dzien stoi utrudniając mi manewry aby ustawić sie do swojego garażu. Nie wiem czemu ma służyc ta wystawka. Tutaj na zdjęciu nie widać, aby garaże były zablokowane. Jedynie wjazd do nich jest utrudniony i wymaga większej zręczności przy manewrowaniu. Myślę, że ze szczupłością miejsca do stawiania samochodów trzeba się pogodzić i nabyć odpowiednie umiejętności zrecznościowe. Do ćwiczen polecam podziemne garaże w Hiszpanii. Tam przydaje się każdu centymetr wolnego miejsca , zas miejsca parkingowe są bardzo wąskie tak że trzeb askładac lusterka aby wysiąść. U nas na parkingach w porównaniu miejsca są bardzio szerokie. Ale cóż należy nabyć umiejętność parkowania tyłem ( moim zdaniem podstawowa umiejętność w mieście) oraz korzystania podczas manewrów z lusterek bocznych. Wówczas przy takim obrazku jak jest przy artykule można spokojnie wjechac i wyjechać z garażu. Chyba, że garaże są zastwiane pod samą bramą. Wówczas faktycznie jest to chamstwo najwyższego rzędu, Wydaje mi się, że u nas to każdy musi mieć miejsca jak pan wojewoda. Niestety powszechna motoryzacja ma swoje plusy i minusy.

        • 12 3

        • A Ty po co manewrujesz i utrudniasz innym ?

          Jedż do roboty a w nocy do garażu.

          • 0 1

    • jacy by to ludzie nie byli pamiętaj że to zawsze ludzie, w poprzedniej epoce większość rodzin miała kogoś w partii (1)

      teraz krzyczą najgłośniej ci którzy nie mogli się do tej partii wkleić

      • 8 8

      • fakt jest faktem że wszystko najbardziej przeszkadza byłym ubekom

        albo ZOMOwcom. normalny człowiek zawsze dogada się z drugim

        • 3 2

    • Tiereszkowa

      czekam na twój przylot przed moim garażem z wiaderkiem smoły-nie jestem leśnym dziadkiem mam 35lat i nie chęć do wszystkich Biurw !!

      • 3 2

    • Taaak - wyjedzie taki i tylko stwarza niebezpieczeństwo na drodze! A do garażu wjechać nie może, bo na dwa razy musi się zgiąć a to już go przerasta!!!

      • 6 11

  • Parkowanie ma być darmowe,

    chociaż dla elektrycznych samochodów EV.

    • 1 2

  • Wszystkiemu winne władze miasta

    Moim zdaniem za obecny stan odpowiedzialność powinny ponieść władze, które wydały decyzje o budowie w środku dzielnicy mieszkalnej centrum biznesowego, a nie Bogu winni pracownicy czy mieszkańcy tej dzielnicy. A jedyną odpowiedzią miasta jest wprowadzenie w tym rejonie opłat za parkowanie. To jest po prostu żałosne

    Trudno nie zgodzić się z postulatami mieszkańców, ale co ma zrobić szary wyrobnik pracujący na ankońskiej i dojeżdżający z południowej dzielnicy Gdańska do pracy? Ma rzucić pracę, spędzić 3 godziny dziennie na dojazdy 10km niewydolną komunikacją miejską?

    Swoją drogą informacja przedstawiona przez zarządcę i developera w jednym (firmę Torus) to kłamstwo. Obecnie nie ma możliwości wynajmu miejsca garażowego na terenie ABP.

    • 9 2

  • Co to się dzieje na tym Przymorzu ! Tradedży (7)

    kiedyś to była spokojna dzielnica, mało samochodów, czyste powietrze, a teraz? Tylko czekać jak wprowadzą parkometry to samochody przerzucą się na prywatne posesje i będzie wojna domowa

    • 54 10

    • Tak jest (1)

      bo Polaków ogarnął szał motoryzacyjno-deweloperski

      • 13 6

      • nie w tym rzecz

        jakbyśmy mieli cywilizowaną komunikację miejską to większość chętnie by skorzystała. na mojej trasie dom-praca miałbym 3 przesiadki skm/tramwaj - raz że koszt ten sam co dojazd samochodem, a dwa że w samochodzie nie masz tłoku, chamstwa, koncertów dj-a nokii, itd itp. Że nie wspomnę o czasie przejazdu - samochodem 2 razy szybciej.
        nie ma co porównywać

        • 3 1

    • Tradżedy a nie tradedży geniuszu (1)

      • 1 1

      • Zgadza się..za szybko pisalem

        • 1 1

    • Pod blokiem (1)

      U mnie pod blokiem już się zaczęło parkowanie nie mieszkańców. Przecież tabliczka z parkingiem tylko dla mieszkańców nie jest zakazem ani nakazem więc mandatu nie można wystawić. Zresztą jak to sprawdzić? Straż miejska ani policja nie dysponuje na tyle szybkimi procedurami żeby przez radio ustalić miejsca zamieszkania właściciela samochodu. A szlabany i bramy? spółdzielnia albo wspólnota na to się musi zgodzić co tworzy taką inwestycję zwyczajnie nie do przejścia. Zresztą przepisy dotyczące dojazdu służb ratowniczych. Dlatego ja nie będę potępiał starych Przymorskich metod: Bejzbol i po szybach, słaba reputacja parkingu to i tylko swoi tam parkują.

      • 1 7

      • mieszkaniec nie rowna sie osoba tam zameldowana- tylko Urzad Skarbowy wie gdzie kto mieszka

        • 2 0

    • spokojna dzielnica?? nie ćpaj tego więcej dealer cię oszukuje

      • 5 9

  • na zdjeciu wyzej nic nie blokuje aut (5)

    radze nastepnym razem zglosic na policje obklejanie aut i spuszczasnie powietrza, bo to legalne na pewno nie jest

    • 12 8

    • tak na tym zdjęciu jest ok ale tylko na zdjeciu,jestem koło garazy codziennie wiec widze co tam sie dziek

      • 1 1

    • (1)

      Blokowanie wyjazdu z garażu to jest legalne?a może bardzo eleganckie.Ale jeszcze trzeba znać się na elegancji/

      • 3 3

      • a gdzie oni tam blokuja wyjazd, slepy jestes, stoja pod drzwiami?

        wlasciciel garazu ma duzo miejsca, by wyjechac

        • 2 3

    • ty chyba z PISu (1)

      • 3 3

      • a ty leming?

        • 3 3

  • a co z mieszkancami którzy juz w tej chwili zajmuja 80% procent miejsca przy ul Szczecinskiej.
    NIE BĘDE PLACIŁ!!!NIe prosiłem tam żadnych diabeł wie czyich Parków biznesowych. Mądrzy inwestorzy budując plomby budują parkingi pod gmachami !

    • 5 1

  • do tych co nawołują do niszczenia parkujących samochodów...

    mam nadzieje, ze wam te garaże właściciele tych porysowanych aut podpalą, moze wtedy dotrze do zakutych łbów, że to nie kryminał, żeby tak wylewać frustrację! Prostaki.

    • 6 5

  • Budowanie bez głowy (2)

    Obiekty użyteczności publicznej i przeznaczone pod biura są projektowane ze zbyt małą liczbą miejsc parkingowych i to jest efekt. Trzeba zmienić prawo, bo jeden samochód na 10 pracowników (nie licząc interesantów) to stanowczo za mało.

    • 15 1

    • Projektant zaprojektuje wszystko co chcesz,ale to nie on sprzedaje budynek tylko deweloper. A deweloper chce mieć jak najniższe koszty. Skoro miasto zezwala na inwestycje bez odpowiedniej liczby miejsc parkingowych to czyja to wina?

      • 5 1

    • Dokładnie ! A powinny jeszcze przyjąć trochę samochodów mieszkańców co uczyniłoby ulice w okolicach biura bardziej przejezdnymi.

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane