• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą pasy rowerowe na ul. Janka Wiśniewskiego

Michał Sielski
5 czerwca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Na tym odcinku powstanie pas rowerowy.

Pasy rowerowe na ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni i kolejny kontrapas w centrum - to inwestycje poprawiające komfort i bezpieczeństwo rowerzystów w Gdyni, które mają być zakończone jeszcze przed końcem wakacji.



Czy wyznaczanie pasów rowerowych na jezdni to dobry pomysł?

Gdy kilka lat temu Gdynia wprowadzała rowerowe kontrapasy, było wiele obaw, że stwarzać będą niebezpieczne sytuacje, "zabierają" miejsce na jezdni kierowcom i nikt nie będzie nimi jeździł. Dziś wiadomo, że wypadków na nich nie ma, a rowerzyści chętnie z nich korzystają, choć nie wszędzie.

Gdynia chce iść za ciosem i wyznaczyć kolejny kontrapas, tym razem na ul. Wybickiego zobacz na mapie Gdyni. Jego dopełnieniem będzie dozwolony kontraruch po jezdni ul. Plac Grunwaldzki zobacz na mapie Gdyni, co pozwoli rowerzystom łatwiej dostać się w górę ul. Świętojańskiej.

Pas rowerowy na ul. Janka Wiśniewskiego



Zmiany czekają nas też na ul. Janka Wiśniewskiego. Niektórzy kierowcy dziwili się, że po remoncie nawierzchni, do dziś nie wymalowano tam pasów. I w najbliższych tygodniach na pewno się nie pojawią, bo urzędnicy do 14 czerwca czekają na oferty firm, które wyznaczą na Janka Wiśniewskiego pasy rowerowe.

- Od centrum pas zacznie się mniej więcej na wysokości dawnej poczty zobacz na mapie Gdyni i zakończy przed wiaduktem zobacz na mapie Gdyni. W drugim kierunku zacznie się na wiadukcie zobacz na mapie Gdyni i poprowadzi aż do parkingu przy dworcu zobacz na mapie Gdyni, czyli ułatwi dotarcie m.in. na ul. Starowiejską - mówi Jakub Furkal z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Koniec pasów rowerowych nie oznacza, że rowerzyści mają wjechać na chodnik. Na jezdni pojawią się więc tzw. sierżanty rowerowe, czyli znaki przypominające kierowcom i cyklistom, że gdy nie ma ścieżki rowerowej prowadzącej w kierunku ich jazdy, to ich miejsce jest na jezdni.

Od kiedy zmiany?



O wyborze wykonawcy w 60 proc. zdecyduje cena, a w 40 proc. okres udzielonej gwarancji. Urzędnicy czekają na oferty do 14 czerwca. Po wybraniu najlepszej z nich, zwycięzca przetargu będzie miał 70 dni na wykonanie inwestycji.

- Warto pamiętać, że docelowy przebieg międzynarodowej trasy rowerowej R-10 planowany jest przez ul. Nową Węglową, ale że na razie nie wiadomo kiedy ona powstanie, wyznaczmy połączenie tymczasowe, które ułatwi podróżowanie rowerzystom - dodaje Jakub Furkal.

Opinie (321) 6 zablokowanych

  • wkońcu takie pasy dla rowerów powinny być wszędzie (1)

    bravo !!!! wkońcu mądra decyzja a nie ściezki pseudo rowerowe które zagrażają życiu piszeysz rowerzystów rolkarzy. Kierowcom specialistom njmądrzejszym przypominam że rower jest tak samo uprawniony do korzystania z dróg jak pojazd czterokołowy. Beton i ta k nie zrozumie ale co tam:)

    • 7 17

    • Jeżeli jest taki sam jak pojazd czterokołowy,to dlaczego nie płaci ubezpieczenia jak w/w pojazd?

      • 1 1

  • Zróbmy ankietę czy kontrpasy sa potrzebne (2)

    Napewno są niebezpieczne na ul. Starowiejskij, Abrahama, 3 Maja. Nieprawda jest ze tam ktoś jeździ na rowerze bo nawet nie ma fizycznej mozliwosci by sie wyminac z samochodem.

    • 36 8

    • to dziwne, wczoraj jechalem (1)

      ale zapewne masz gleboka wiedze, poglebiona przez rozmowe ze szwagrem przy flaszce, o tym jak powinno wygladac idealne miasto

      • 6 6

      • chyba tez po flaszce i po flaszkę

        • 0 0

  • Dramat (8)

    Cały czas ktoś włazi rowerzystom w tyłek.Na wysokości Patio Róży wykonano ścieżkę rowerową a biegnąca tam jednopasmowa jezdnia jest w opłakanym stanie a i tak rowerzyści się na nią wpierniczają przeszkadzając kierowcom,którzy i tak w tym mieście nie mają łatwo.Kolejny dramat Marszewska i „trenujący” tam faceci w obisłych gatkach,którzy przeszkadzają w życiu tym,którzy tą ulicą jeżdżą do pracy czy do domu.Gdynia nie będzie Amsterdamem więc trzeba inwestować w rozwiązania dla kierowców a nie rowerzystów.

    • 20 16

    • (3)

      a którędy szosą wyjechać z Gdyni?Może obwodnicą geniuszu?Dlaczego ty jeździsz swoją puszką tą ulica jedź sobie przez Chwaszczyno do swojego Bojana tam są same zakazy dla rowerów i debilny chodnik po jednej stronie drogi

      • 1 5

      • (1)

        Parówo-jezdnie są dla samochodów a nie rowerków

        • 2 1

        • kto tak powiedział capie?Weź do łapy ustawę prawo o ruchu drogowym i poczytaj co to jest jezdnia jeśli potrafisz czytać rzecz jasna

          • 1 2

      • ale tam chyba jest ograniczenie do 40

        ale sołtys się uwziął i z nienawiści zrobił po złości, bo dopłatę wciągnął.

        • 0 0

    • Na Marszewskiej kolarzy przybywa i będzie przybywać (1)

      Widać jest to dobra miejscówka na treningi!

      • 4 2

      • Kolarze, kij wam w twarze!!!!!

        • 4 1

    • jak do domu marszewska jezdzisz (1)

      to nie jestes mieszkancem gdyni, tylko wsiokiem z wsio pod miastem. Wiec nie twoj interes, co miasto i jego mieszkancy robia ze swoim. Pokrzycz sobie w Bojanie czy innych Sierakowicach.

      • 5 5

      • Dureń i tyle i do miasta to ci daleko kaleko

        • 0 1

  • obłuże , OKSYWIE , władza zapomniała o tych dzielnicach. (1)

    • 5 1

    • Bo tam turyści nie chodzą. Coś się dzieje tylko w miejscach gdzie są turyści.

      • 0 0

  • ... (7)

    no to jeszcze powinno być obowiązkowe oc dla rowerzystów skoro mają korzystać z jezdni!

    • 17 6

    • (5)

      obowiązkowe oc jest dla tych co powodują wypadki.
      Rowerzyści nie powodują wypadkow

      • 2 2

      • (4)

        Ale stwarzają zagrożenie na ulicach

        • 2 1

        • (2)

          jakoś nikt w Europie nie wymyśla tak piramidalnych debilizmów ale polska cebulandia w głupocie i bolszewii znowu chce brylować

          • 2 1

          • Eeee, serio? (1)

            Wygląda na to, że najbardziej na zachód to byłeś w Weju chyba. Bo w Słupsku już są takie pasy... :)

            • 1 1

            • mówię o OC czopku

              • 1 1

        • nie większe niż kierowcy.
          jak nie wierzysz poszukaj sobie statystyki policji na temat bezpieczeństwa na drogach.

          • 2 0

    • zawsze mają prawo korzystać

      w wyjątkowych sytuacjach nie korzystają, a często i tak mogą, gdy jadą w innym kierunku lub skręcają. Są to pojazdy, które korzystają z prawa do poruszania się w zakresie wyznaczonych na danych odcinkach prędkości.
      Na drogach dla pojazdów samochodowych i objętych zakazem, poruszanie się rowerem jest wykroczeniem i nie przestępstwem, jak próba spowodowania wypadku z udziałem rowerzysty.

      • 3 2

  • Gdynia miastem....

    farby płynącej....

    • 7 1

  • Bardzo dobry pomysł!

    jestem za!

    • 2 5

  • (2)

    Mi sie wydaje, ze w tak ruchliwym miejscu powinna powstac raczej odseparowana DDR - dla bezpieczenstwa rowerzystow.
    Pas ruchu w takim miejscu to znow infrastruktura tworzona pod waska grupe rowerzystow. Osoba starsza, kobiety, dzieci nadal beda baly sie tamtedy jezdzic.

    • 8 1

    • dzieci nie mają prawa jeździć odseparowanymi ddr-ami

      i skończ z tą propagandą o dzieciach. Dzieci na chodniki

      • 0 0

    • te zasr*ne odseparowane ścieżki to prawdziwe zagrożenie dla rowerzystów

      • 1 1

  • Tragedia

    • 4 1

  • cyklo terror (1)

    mam takie odczucie ze tylko rowery i niepełnosprawni są ważni ok niepełnosprawnych zostawmy... ale wier... mnie cykloterrorysci pedałując po ulicach w ruchu aut wiadomo nie małym w miejscach gdzie są wybudowane za spora kasę ścieżki ... masakra a inna rzecz to sposób ich zachowania jak święte krowy rowerowe.... wszędzie pierwszeństwo rozumiem z autem nie wygrają ale potrącanie przechodniów na przejściach i chodnikach to przesada... a teraz czekam na uwagi cuklokrów... a zapomniałem dodać jestem pieszym Gdynianinem

    • 7 3

    • ścieżki idioto prowadzą donikąd więc rowerzyści którzy jadą gdzieś z nich nie korzystają

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane