• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą poprawki na nowej al. Jana Pawła II

Maciej Korolczuk
12 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ostatnie poprawki przed ostatecznym oddaniem al. Jana Pawła II jeszcze trwają. Ostatnie poprawki przed ostatecznym oddaniem al. Jana Pawła II jeszcze trwają.

Kierowcy i mieszkańcy Zaspy, korzystający z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska narzekają, że na zmodernizowanej ulicy w zatokach autobusowych i na ścieżkach rowerowych zbiera się po opadach woda, same ścieżki są za wąskie, a sygnalizacja niezsynchronizowana. Zwracają uwagę na błędne oznakowanie. Urzędnicy po naszej interwencji obiecują, że niedociągnięcia zostaną usunięte.



Jak oceniasz jakość wykonania inwestycji drogowych w Trójmieście?

Modernizacja alei Jana Pawła II na Zaspie trwała prawie pół roku i kosztowała 3 mln zł. Początkowo prace miały potrwać kilka tygodni mniej i kosztować połowę tej sumy, ale w trakcie robót konieczne było rozszerzenie zakresu prac poprzez wzmocnienie jezdni.

Kierowcy: potrzebne poprawki

Drogą można jeździć od września, niedawno zakończono tam malowanie pasów. I już pojawiają się pierwsze głosy mieszkańców, kierowców i rowerzystów - z myślą o których przeprowadzono przebudowę drogi - że w kilku miejscach potrzebne są poprawki.

- W zatoczce autobusowej przy szpitalu i na drodze rowerowej po opadach stoi woda. Brakuje też linii zatrzymania na al. Jana Pawła przy wyjeździe z Meissnera. Nie można się włączyć do ruchu przy czerwonym świetle na Jana Pawła, ani przejechać na drugą stronę, bo skrzyżowanie zablokowane jest pojazdami. Płynności ruchu nie zapewnia też niezsynchronizowana sygnalizacja - wylicza pan Dariusz.
Inni zwracają uwagę na błędne oznakowanie.

- Przy stacji Lotos na pasie rowerowym jest wymalowana strzałka "jazda na wprost i skręt w prawo". Po skręceniu w prawo stoi z kolei znak pionowy "zakaz wjazdu", gdyż to jest wyjazd ze stacji. Ponadto zastanawiam się, czy ścieżka ma faktycznie 1,5 m szerokości, czy mniej. Przy obecnej szerokości nie ma szans, aby wyprzedzić rowerzystę jadącego wolniej, nie przecinając ciągłej linii oddzielającej pas rowerowy od jezdni. Do tego kierowcy najeżdżają na pas rozdzielający pasy samochodowe od pasa rowerowego. Dziwię się, że dla bezpieczeństwa rowerzystów nie zastosowano rozwiązania z obwodnicy, czyli chropowatego pasa, po najechaniu na który samochód wpada w drgania. Spodziewam się też, że na pasach pod wiaduktem bardzo szybko biała farba zniknie i kierowcy zapomną, że są tam pasy rowerowe - wylicza pan Krzysztof.
  • Jeden z naszych czytelników twierdzi, że oznakowanie poziome pod kładką dla pieszych jest słabo widoczne, co może stwarzać zagrożenie dla korzystających ze ścieżki rowerzystów.
  • Wypukłe, przerywane linie, które stosowane są np. na drogach ekspresowych to dobre ostrzeżenie dla kierowców, że zbaczają z toru jezdni.
  • Strzałka na jezdni pozwala skręcić w prawo, znak pionowy tego manewru zabrania.
  • Wątpliwości rowerzystów budzi też szerokość nowej ścieżki. Wąska ich zdaniem droga sprawia problemy przy ewentualnym wyprzedzaniu innych rowerzystów.
  • Na al. Jana Pawła II brakuje m.in. linii ograniczających samochodom wjazd na skrzyżowanie na czerwonym świetle. Przez to inni kierowcy mają problem, by włączyć się do ruchu.
  • Nawet po niewielkich opadach deszczu w zatokach autobusowych zbiera się woda.

Wszystkie uwagi przekazaliśmy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która w imieniu miasta prowadziła inwestycję. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że wykonawcy zakończyli już roboty budowlane i zgłosili zadania do odbioru, który planowany jest na piątek - 14 października.

DRMG: I będą

Po przeanalizowaniu naszych uwag DRMG zleciła wykonawcy usunięcie usterki, która sprawiała, że w zatoczkach zbierała się woda deszczowa. Wkrótce na znaku przy wyjeździe ze stacji benzynowej ma zawisnąć tabliczka informująca, że zakaz wjazdu nie dotyczy rowerzystów.

DRMG odniosła się również do braku linii zatrzymania przy wyjeździe z ul. Meissnera, a także szerokości ścieżki rowerowej i wykonania pasów.

- Oznakowanie poziome zostało wykonane zgodnie z zatwierdzoną przez Komisję ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego dokumentacją projektową, która nie przewidywała linii zatrzymania w tej lokalizacji. Nie wykluczamy jednak, że na skrzyżowaniu zastosowana zostanie zmiana oznakowania poziomego, jednakże ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie zarządca drogi na podstawie obserwacji ruchu - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z DRMG, zapewniając jednocześnie, że wydzielony pas rowerowy na całej długości posiada określoną w dokumentacji szerokość 1,5 m.
Dlaczego linie rozdzielające pasy samochodowe od pasa rowerowego nie zostały wykonane na podobieństwo "chropowatych" pasów znanych np. z obwodnicy?

- Linia rozdzielająca pasy samochodowe od pasa rowerowego została wymalowana farbą grubowarstwową, jej zadaniem - zgodnie z założeniem zrealizowanej inwestycji, jest wydzielenie dodatkowego pasa jezdni dla rowerów. Natomiast stosowana na obwodnicy linia oprócz funkcji odgradzającej pełni również funkcję ostrzegawczą i stosowana jest na drogach szybkiego ruchu - dodaje Zakrzacka.
Jak mówi, w przypadku zatarcia oznakowanie zostanie odmalowane lub wyczyszczone w ramach udzielonej przez wykonawcę gwarancji, a w późniejszym okresie w ramach bieżącego utrzymania dróg.

Śmiertelne potrącenie

Pod koniec ubiegłego tygodnia na al. Jana Pawła II doszło do śmiertelnego wypadku. 37-letni kierowca porsche cayenne jadąc lewym pasem w kierunku Czarnego Dworu potrącił na przejściu dla pieszych zobacz na mapie Gdańska bez sygnalizacji świetlnej starszą kobietę. Mimo reanimacji kobieta zmarła.

Policjanci jeszcze w piątek ustalali tożsamość kobiety, a także wyjaśniali, z jaką prędkością jechał kierowca. Mieszkaniec powiatu gdańskiego był trzeźwy. Jeśli policja uzna jego winę, za spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym kodeks karny przewiduje karę od 6 miesięcy do 8 lat pozbawienia wolności.

W ustaleniu okoliczności wypadku mógłby pomóc miejski monitoring. Tym bardziej, że na jednym ze słupów oświetleniowych znajduje się kamera. Niestety, w dochodzeniu jej zapis może okazać się nieprzydatny, bo skierowana jest w stronę kościoła i pomnika Jana Pawła II.

Jak mówią policjanci, od początku roku na al. Jana Pawła II doszło zaledwie do jednego wypadku z udziałem pieszego (przy skrzyżowaniu z Czarnym Dworem). Tragicznych skutków wypadku raczej nie należy więc łączyć z nieodebraną dotąd budową nowej alei.

  • Policjanci wciąż wyjaśniają, w jakich okolicznościach doszło w czwartek do potrącenia starszej kobiety.
  • Przejście dla pieszych, na którym doszło w czwartek do śmiertelnego potrącenia.
  • Kamera na jednym ze słupów oświetleniowych w pobliżu feralnego przejścia. Niestety skierowana jest na teren kościoła.

Opinie (253) ponad 10 zablokowanych

  • Gdzie jest chodnik (1)

    A ja się pytam gdzie jest chodnik dla pieszych przy al Jana Pawła? Ostatnio nie można tam przejść kałuże woda się zbiera pomiędzy nowym osiedlem a jezdnia z dżemem trzeba skakać prze dziury i budowlane pozostałości.dla rowerów poszerzyliśmy jezdnię za 3 mln a dla pieszych stary pas startowy sla samolotów postawiony za Niemca ...I spacerując podatniku spaceruj! !! Cukierek w g*wnie ...tak to wygląda

    • 4 2

    • chodnik

      A właśnie chodnika nie ma to jest ma 6 m szerokości i wygląda to śmiesznie z tymi wydzielonym i pasami na drodze.oczywis ie do puki ktoś nie zginie..?

      • 0 2

  • (1)

    A redaktor Korolczuk znowu szuka taniej sensacji jak przy każdym opisie inwestycji drogowej w Gdańsku. Wyluzuj człowieku

    • 4 15

    • amat

      Bujaj się urzędasie. ..ra droga to Poronin pomysł ścieżka jest niebezpieczna a rowerzyści jeżdżą i tak po stryj niemieckich płytach których urzędowi miasta za tanio było zrobić chodnik z wydzielonym pasem dla rowerów. Tam jest 5-6 m chodnika i tam powinna być ścieżka a nie na jezdni która nie ma ograniczenia i samochody najersalaja po 100 na h

      • 3 3

  • Bardzo dobrze... (2)

    ...że umożliwiono rowerzystom skręt w lewo "na dwa" (po duńsku).

    • 23 2

    • Nawet nie tyle umożliwiono, co zmuszono do korzystania z takiego rozwiązania. W przypadku czerwonego światła, to można by powiedzieć, że jest to skręt nie na dwa, a na trzy. Brakuje śluz, z których można by korzystać w przypadku czerwonego światła.

      • 1 6

    • Ostatnio nawet widziałem jak ktoś z niego korzysta :)

      • 3 0

  • (2)

    Na al. Jana Pawła II namnożą się teraz wypadki, pasy dla samochodów są zwężone, ciężarówki się nie mieszczą. Kryminał dla tych co wydali zgodę na taką przeróbkę.

    • 20 11

    • Autobus się mieści i nie najeżdża na linie.

      • 7 2

    • A po co tu ciężarówki? To nie jest droga tranzytowa.

      • 7 3

  • babol za babolem (1)

    1. na niektórych odcinkach, przez powstanie drogi rowerowej na J. Pawął II szerokości jezdni są zbyt wąskie! Nie ma mowy żeby np auto dostawcze jadące lewym pasem wyprzedziło np. autobus! Dwie osobówki mają około 50 cm od siebie. Tak się dzieje zaraz za Pizza Hut i za LuxMedem w kier. wiaduktu.

    2. malowanie czerwoną farbą tylko wjazdów i zjazdów z J. Pawła II wygląda wręcz komicznie. Co 50, 100 metrów mamy do czynienia z pokazem oszczędności z jakim to zrobiono ten "wielki remont"

    3. na skrzyżowaniu z sygnalizacją przed wiaduktem, kier. PKP brak znaków informujących który pas gdzie zjeżdża, a który się kończy za 100m.

    4. droga dla rowerów nie ma 1,5m a jeżeli będzie miała po poprawkach to kosztem szerokości pasów dla aut, która i tak jest chyba zbyt wąska w kilku odcinkach.

    • 10 5

    • 1. No to dostawczak pojedzie pół minuty za autobusem i zaczeka aż zjedzie na przystanek. Nie widzę problemu.

      2. Nie kumam. Chodzi ci o to że całość nie jest czerwona? Czerwono jest tylko w miejscach kolizyjnych, poza tym to normalny czarny pas ruchu.

      3. Możliwe, nie zwróciłem uwagi

      4. Mierzyłeś? Droga była specjalnie poszerzana w kilku miejscach, więc wątpię żeby zrobili za wąsko.

      Poza tym wąskie pasy ruchu to mniejsza prędkość samochodów. Jak będzie wąsko to nie będą tam grzać 80 jak do tej pory.

      • 4 4

  • Nasyp kolei metropolitarnej

    Fuszerka niedbalstwo zła jakość wykonawcy i nadzoru

    • 1 3

  • Poprawki ? Zmienią nazwę ?

    • 1 4

  • Smieci za przystankiem ,,Leszczyńskich"

    Szkoda,ze nie pokazaliście fotki AL.JPII przy przystanku 1/jest już tam pęknięcie kawałka asfaltu (albo niedoróbka) 2/widać byloby ,,syf " za przystankiem ( od skrzyzowania do kościola.). Tłumaczono mojej kolezance w zeszlym roku która dzwoniła po ,,odpowiedzialnych" urzędach, ,,,,,ze akurat ten odcinek nie ma ekipy odpowiedzialnej za porządek(a jest to teren należący ponoć do miasta nie do domków szeregowych) no i widac ,,,,,,ze się nic nie zmienilo . Przydaloby sie tam przyciąc krzaki( albo usunąć) bo zalega tam mnóstwo smieci. Wstyd ,szczególnie latem gdzie przez AL JPII przemieszcza sie mnóstwo turystów. czy to na piechotę czy autobusem..

    • 0 3

  • Papranina! (5)

    Ten remont tak długo trwał, tyle nerwów wszystkich kosztował a tu nadal nie koniec tego bajzlu! Byle taniej, byle szybciej, byle kim i byle jak...

    Może poznamy odpowiedzialnych za ten stan rzeczy???

    • 46 13

    • (4)

      Sam jesteś bajzel śledziu

      • 3 11

      • To śledzie teraz są z Przymorza?! (3)

        Czasami lepiej inteligentnie milczeć...

        • 3 3

        • (2)

          Podpisał się ze z Przymorza ale tak wali śledziem wiec wiadomo ze z wioski na północ od Sopotu

          • 2 7

          • Ty jednak jestes naprawdę głupi (1)

            Jeśli jesteś z Gdańska, a mam nadzieję, że nie bo to wstyd dla naszego miasta, to na pewno słoik w I lub II pokoleniu.

            Jak ci coś wali to się wykąp, smród z ciała zmyjesz, ale ze łba ci niestety nie wyjdzie...

            • 5 2

            • "słoik w I lub II pokoleniu"

              Nie burz mu światopoglądu. Miej litość.

              • 2 2

  • Nie pierwszy raz..

    Kilka lat temu, na tym przejściu również byłem potrącony przez pojazd wyprzedzający na pasach ale miałem szczęście i przeżyłem. Wyrazy współczucia dla bliskich ofiary. Podziękowania dla lekarzy z pobliskiego szpitala, w moim przypadku dali radę.

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane