• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą światła. Także dzięki czytelnikom Trojmiasto.pl

Michał Sielski
16 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
Piesi już nie będą musieli umykać przed pędzącymi samochodami. Piesi już nie będą musieli umykać przed pędzącymi samochodami.

Wiceprezydent Gdyni znalazł pieniądze na budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej i Łowickiej zobacz na mapie Gdyni, gdzie doszło do kilku groźnych wypadków. To efekt naszego tekstu i... komentarzy czytelników, które wnikliwie przestudiował Bogusław Stasiak.



Wojciech Rosiński przy skrzyżowaniu, na którym potrącono jego córkę. Wojciech Rosiński przy skrzyżowaniu, na którym potrącono jego córkę.
- Komentarze bywają dosadne, ale można założyć, że pisze je aktywna grupa społeczna. A aktywność jest cenna - przyznaje wiceprezydent Gdyni Bogusław Stasiak. - Przyjęliśmy harmonogram prac, który zakłada, że w tym roku zakończymy nie tylko projektowanie, ale także zbudujemy instalację sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu - dodaje.

Przypomnijmy: o tym jak niebezpiecznie jest na ul. Wielkopolskiej pisaliśmy wielokrotnie. Ostatnio w środę, gdy ojciec potrąconej na przejściu dla pieszych 21-latki zaproponował władzom Gdyni, że za darmo dostarczy projekt sygnalizacji świetlnej, która powinna się tam znaleźć.

Czy władze miasta słuchają mieszkańców w kwestii inwestycji w dzielnicach?

Na tym skrzyżowaniu dochodzi bowiem do wielu wypadków. W okolicy są trzy szkoły, a kierowcy rzadko przestrzegają ograniczenia prędkości na dwupasmowej jezdni. Zdarza się też wyprzedzanie na przejściu dla pieszych, i to nawet samochodów, które zatrzymały się, by przepuścić przechodzące osoby. Ofiarą takiego zdarzenia padła właśnie córka Wojciecha Rosińskiego, która przez osiem dni leżała w szpitalu z poważnymi obrażeniami.

Niebezpieczeństwo potwierdzają też policyjne statystyki, a opinia funkcjonariuszy jest jednoznaczna: sygnalizacja jest niezbędna. I wszystko wskazuje, że jeszcze w tym roku problem zostanie rozwiązany. Podczas ostatniego spotkania Wojciecha Rosińskiego z wiceprezydentem Bogusławem Stasiakiem oraz przedstawicielami Zarządu Dróg i Zieleni, zapadła wiążąca decyzja.

- Niezmiernie mnie to cieszy, tym bardziej, że już 14 marca mamy wybrać konkretny sposób zażegnania niebezpieczeństwa na tym skrzyżowaniu - podkreśla Wojciech Rosiński.

Zarząd Dróg i Zieleni już zajął się pracami, a w miejskim budżecie zarezerwowano środki na montaż sygnalizacji. W tym roku światła nie tylko będą działać, ale zostaną też dołączone do "inteligentnego" systemu sterowania ruchem drogowym Tristar, który obejmie m.in. ul. Wielkopolską.

Opinie (235)

  • A Gdansk

    Czy w Gdansku ktos z wladz zmusilby sie by przeczytac komentarze po swoich decyzjach czy planach?Bo juz w to ze ktos jakas sugestie internautow wprowadzil w zycie w Gdansku nie wierze

    • 5 1

  • Gdynia XXIw.

    Tylko zmasowana presja obywatelska /też przy udziale mediów/ skłania zasiedziałych włodarzy/ZWG/ do uwzględniania codziennych potrzeb mieszkańców.A w tym przypadku to jest oczywista oczywistość.

    • 3 2

  • Gdyby ten fotoradar na zjeździe był stale czynny...

    ...a kilka dobrych kamer obejmowało skrzyżowanie to być może nie trzeba by było uzbrajać tego skrzyżowania w sygnalizacje świetlną. Informacja by się rozniosła i zadziałała lawinowo. Tak jak fotoradar w Sopocie. Stale w nim jest obiektyw.

    • 4 3

  • Bierzmy sprawy w swoje ręce, może wreszcie coś się zmieni w tym kraju. (1)

    • 5 0

    • mam wrażenie że już się dużo zmieniło

      w wielu przypadkach na lepsze, w wielu na gorsze - fascynacja motoryzacją jest tego przykładem, ale to mija

      • 1 0

  • SWIATLA NIC NIE DADZA

    NIECH LEPIEJ POSTAWIA 10 FOTORADAROW

    • 4 2

  • najpierw musiało dojść do takiej dużej ilości wypadków, żeby zbudować światła....

    • 4 0

  • (5)

    Sposób na lęki każdej sieroty która ma problemy z przejściem jezdni - postawić sygnalizator. Tym sposobem niebawem będziemy mieli światła co 50 metrów

    • 10 12

    • (4)

      Sieroty? A przeczytałeś o przykładzie z artykułu? Wyprzedzania na przejściu dla pieszych to najgorsze wykroczenie jakie można popełnić - a jednak jest nagminne. Nawet światła co 50 metrów by nie pomogły, bo za takie coś powinno się zwyczajnie wsadzać do więzienia . I od razu odpowiadam - tak, wiem ilu kierowców trzeba by zamknąć. Ale mam to gdzieś, bo jako pieszy byłbym bezpieczniejszy.

      • 4 6

      • (2)

        my o zupie ty o d.. baranku przecież jest mowa o pieszych którzy uważają że są święci nietykalni i uważają że na drodze wszystko im wolno co to za problem stanąć rozejrzeć się i przejść.Najbanalniejsza rzecz okazuje się w XXI wieku dla nowoczesnych palantów z komórkami smartfonami czy komputerami niemożliwa do zrobienia.Tak zbudują światła jestem ciekaw ilu idiotów dziennie będzie przeskakiwać na czerwonym bo wymówek zawsze znajdą sobie masę.A to noc i mały ruch a to autobus nadjeżdża i łaska poczekać 15 minut na następny a bo to się nie chce stać kiedy nic nie jedzie.Czekam na potrąconych w tym miejscu idiotów ale już na czerwonym świetle dla nich wydaje się to kwestią czasu skoro w innych miejscach nadal dochodzi do potrąceń spowodowanych najczęściej wtargnięciem pieszego barana na czerwonym świetle

        • 4 2

        • (1)

          Zauważ, że najbardziej tragiczne w skutkach wypadki nie są wtedy kiedy ktoś przebiega na wariata (bo wtedy jest czujny jak Tommy Lee Jones w Ściganym) ale wtedy właśnie, kiedy na jednym pasie samochody się zatrzymują a na drugim wciąż jadą. Kierowcy czują się bezkarni w takich sytuacjach a ponieważ mówimy tu o Polakach to po dobroci się tego nie da zmienić - trzeba stawiać światła a jeszcze lepiej walić mandaty. I na koniec: jak ktoś zostanie potrącony przebiegając na czerwonym świetle to to nie jest tragedia tylko głupota. Tragedia jest wtedy jak pieszemu dzieje się wina z powodu kierowcy kretyna.

          • 4 0

          • pieszemu nikt nie broni się rozejrzeć zanim wyjdzie zza stojącego pojazdu ja sobie nie wyobrażam wejścia na jezdnię kiedy nie ma pewności że nie wjedzie we mnie jakiś samochód

            • 0 2

      • Dlatego w takich newralgicznych miejscach dobre kamery HD

        Kamera z przodu, kamera z tyłu. Był by dowód w sądzie. Po kilku procesach i skazaniach sprawców w trybie 24 godzinnym kierowcy by się opamiętali.

        • 2 0

  • i nie zapomnijcie zmniejszyc predkosci na wielkopolskiej np do tempo20 (2)

    dwa pasy, piekna prosta droga i co chwila swiatla :/ zamiast zrobic tunele albo kladki :/

    • 14 10

    • wystarczy by zrobili ten Tristar na Wielkopolskiej (1)

      tylko ustawiony na 70 km/h i TEZ BEDZIE PLYNNIE

      • 3 2

      • pewnie :) nie rozumiem czemu na wielko jest 50

        ale to co mowisz niestety juz nie jest trendy, ludzie maj aauta naszpikowane technologia i jadac 50 mozna usnac z nudow :)

        • 3 4

  • jakby przechodnie nie zachowywali sie jak swiete krowy to by nie bylo wypadkow (3)

    jak przechodze to nie wlaze pod kola bo niby mam pierwszenstwo na przejsciu, ale mysle i wiem ze w kontakcie z tona metlau mam male szanse wiec wole poczekac 30 sek i przejsc jak nic nie jedzie, sami sobie sa winni

    • 20 15

    • pieszy naraża się na ryzyko - stwarza zagrożenie głównie dla siebie samego (2)

      zagrożenie stwarzają kierowcy nie przestrzegający limitów prędkości

      • 3 4

      • (1)

        każdego obowiązują pewne zasady kiedy porusza się po drodze pierwsza to myślenie i rozsądek kiedy się uważa można samemu zniwelować zagrożenie wypadkiem ze strony kogoś kto łamie przepisy

        • 2 0

        • po prostu wszędzie trzeba myśleć. Nawet wtedy gdy jeden samochód przepuszcza pieszego. Warto wyjrzeć zanim wejdzie się na pewniaka. Tacy pewniacy leżą na cmentarzach, bo wierzyli w przepisy.
          Na takim nagrobku powinien być obowiązkowy napis.
          "Tu leży ten, który miał pierwszeństwo"

          • 2 1

  • I BARDZO DOBRZE

    • 0 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane