- 1 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (44 opinie)
- 2 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (87 opinii)
- 3 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (125 opinii)
- 4 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (35 opinii)
- 5 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (96 opinii)
- 6 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (56 opinii)
Będą światła. Także dzięki czytelnikom Trojmiasto.pl
Wiceprezydent Gdyni znalazł pieniądze na budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej i Łowickiej , gdzie doszło do kilku groźnych wypadków. To efekt naszego tekstu i... komentarzy czytelników, które wnikliwie przestudiował Bogusław Stasiak.
- Komentarze bywają dosadne, ale można założyć, że pisze je aktywna grupa społeczna. A aktywność jest cenna - przyznaje wiceprezydent Gdyni Bogusław Stasiak. - Przyjęliśmy harmonogram prac, który zakłada, że w tym roku zakończymy nie tylko projektowanie, ale także zbudujemy instalację sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu - dodaje.
Przypomnijmy: o tym jak niebezpiecznie jest na ul. Wielkopolskiej pisaliśmy wielokrotnie. Ostatnio w środę, gdy ojciec potrąconej na przejściu dla pieszych 21-latki zaproponował władzom Gdyni, że za darmo dostarczy projekt sygnalizacji świetlnej, która powinna się tam znaleźć.
Niebezpieczeństwo potwierdzają też policyjne statystyki, a opinia funkcjonariuszy jest jednoznaczna: sygnalizacja jest niezbędna. I wszystko wskazuje, że jeszcze w tym roku problem zostanie rozwiązany. Podczas ostatniego spotkania Wojciecha Rosińskiego z wiceprezydentem Bogusławem Stasiakiem oraz przedstawicielami Zarządu Dróg i Zieleni, zapadła wiążąca decyzja.
- Niezmiernie mnie to cieszy, tym bardziej, że już 14 marca mamy wybrać konkretny sposób zażegnania niebezpieczeństwa na tym skrzyżowaniu - podkreśla Wojciech Rosiński.
Zarząd Dróg i Zieleni już zajął się pracami, a w miejskim budżecie zarezerwowano środki na montaż sygnalizacji. W tym roku światła nie tylko będą działać, ale zostaną też dołączone do "inteligentnego" systemu sterowania ruchem drogowym Tristar, który obejmie m.in. ul. Wielkopolską.
Opinie (235)
-
2013-02-16 09:14
A Gdansk
Czy w Gdansku ktos z wladz zmusilby sie by przeczytac komentarze po swoich decyzjach czy planach?Bo juz w to ze ktos jakas sugestie internautow wprowadzil w zycie w Gdansku nie wierze
- 5 1
-
2013-02-16 09:16
Gdynia XXIw.
Tylko zmasowana presja obywatelska /też przy udziale mediów/ skłania zasiedziałych włodarzy/ZWG/ do uwzględniania codziennych potrzeb mieszkańców.A w tym przypadku to jest oczywista oczywistość.
- 3 2
-
2013-02-16 09:17
Gdyby ten fotoradar na zjeździe był stale czynny...
...a kilka dobrych kamer obejmowało skrzyżowanie to być może nie trzeba by było uzbrajać tego skrzyżowania w sygnalizacje świetlną. Informacja by się rozniosła i zadziałała lawinowo. Tak jak fotoradar w Sopocie. Stale w nim jest obiektyw.
- 4 3
-
2013-02-16 09:24
Bierzmy sprawy w swoje ręce, może wreszcie coś się zmieni w tym kraju. (1)
- 5 0
-
2013-02-16 10:04
mam wrażenie że już się dużo zmieniło
w wielu przypadkach na lepsze, w wielu na gorsze - fascynacja motoryzacją jest tego przykładem, ale to mija
- 1 0
-
2013-02-16 09:26
SWIATLA NIC NIE DADZA
NIECH LEPIEJ POSTAWIA 10 FOTORADAROW
- 4 2
-
2013-02-16 09:32
najpierw musiało dojść do takiej dużej ilości wypadków, żeby zbudować światła....
- 4 0
-
2013-02-16 09:33
(5)
Sposób na lęki każdej sieroty która ma problemy z przejściem jezdni - postawić sygnalizator. Tym sposobem niebawem będziemy mieli światła co 50 metrów
- 10 12
-
2013-02-16 09:44
(4)
Sieroty? A przeczytałeś o przykładzie z artykułu? Wyprzedzania na przejściu dla pieszych to najgorsze wykroczenie jakie można popełnić - a jednak jest nagminne. Nawet światła co 50 metrów by nie pomogły, bo za takie coś powinno się zwyczajnie wsadzać do więzienia . I od razu odpowiadam - tak, wiem ilu kierowców trzeba by zamknąć. Ale mam to gdzieś, bo jako pieszy byłbym bezpieczniejszy.
- 4 6
-
2013-02-16 10:28
(2)
my o zupie ty o d.. baranku przecież jest mowa o pieszych którzy uważają że są święci nietykalni i uważają że na drodze wszystko im wolno co to za problem stanąć rozejrzeć się i przejść.Najbanalniejsza rzecz okazuje się w XXI wieku dla nowoczesnych palantów z komórkami smartfonami czy komputerami niemożliwa do zrobienia.Tak zbudują światła jestem ciekaw ilu idiotów dziennie będzie przeskakiwać na czerwonym bo wymówek zawsze znajdą sobie masę.A to noc i mały ruch a to autobus nadjeżdża i łaska poczekać 15 minut na następny a bo to się nie chce stać kiedy nic nie jedzie.Czekam na potrąconych w tym miejscu idiotów ale już na czerwonym świetle dla nich wydaje się to kwestią czasu skoro w innych miejscach nadal dochodzi do potrąceń spowodowanych najczęściej wtargnięciem pieszego barana na czerwonym świetle
- 4 2
-
2013-02-16 10:38
(1)
Zauważ, że najbardziej tragiczne w skutkach wypadki nie są wtedy kiedy ktoś przebiega na wariata (bo wtedy jest czujny jak Tommy Lee Jones w Ściganym) ale wtedy właśnie, kiedy na jednym pasie samochody się zatrzymują a na drugim wciąż jadą. Kierowcy czują się bezkarni w takich sytuacjach a ponieważ mówimy tu o Polakach to po dobroci się tego nie da zmienić - trzeba stawiać światła a jeszcze lepiej walić mandaty. I na koniec: jak ktoś zostanie potrącony przebiegając na czerwonym świetle to to nie jest tragedia tylko głupota. Tragedia jest wtedy jak pieszemu dzieje się wina z powodu kierowcy kretyna.
- 4 0
-
2013-02-16 11:02
pieszemu nikt nie broni się rozejrzeć zanim wyjdzie zza stojącego pojazdu ja sobie nie wyobrażam wejścia na jezdnię kiedy nie ma pewności że nie wjedzie we mnie jakiś samochód
- 0 2
-
2013-02-16 13:30
Dlatego w takich newralgicznych miejscach dobre kamery HD
Kamera z przodu, kamera z tyłu. Był by dowód w sądzie. Po kilku procesach i skazaniach sprawców w trybie 24 godzinnym kierowcy by się opamiętali.
- 2 0
-
2013-02-16 09:35
i nie zapomnijcie zmniejszyc predkosci na wielkopolskiej np do tempo20 (2)
dwa pasy, piekna prosta droga i co chwila swiatla :/ zamiast zrobic tunele albo kladki :/
- 14 10
-
2013-02-16 10:17
wystarczy by zrobili ten Tristar na Wielkopolskiej (1)
tylko ustawiony na 70 km/h i TEZ BEDZIE PLYNNIE
- 3 2
-
2013-02-16 10:19
pewnie :) nie rozumiem czemu na wielko jest 50
ale to co mowisz niestety juz nie jest trendy, ludzie maj aauta naszpikowane technologia i jadac 50 mozna usnac z nudow :)
- 3 4
-
2013-02-16 09:39
jakby przechodnie nie zachowywali sie jak swiete krowy to by nie bylo wypadkow (3)
jak przechodze to nie wlaze pod kola bo niby mam pierwszenstwo na przejsciu, ale mysle i wiem ze w kontakcie z tona metlau mam male szanse wiec wole poczekac 30 sek i przejsc jak nic nie jedzie, sami sobie sa winni
- 20 15
-
2013-02-16 10:06
pieszy naraża się na ryzyko - stwarza zagrożenie głównie dla siebie samego (2)
zagrożenie stwarzają kierowcy nie przestrzegający limitów prędkości
- 3 4
-
2013-02-16 10:31
(1)
każdego obowiązują pewne zasady kiedy porusza się po drodze pierwsza to myślenie i rozsądek kiedy się uważa można samemu zniwelować zagrożenie wypadkiem ze strony kogoś kto łamie przepisy
- 2 0
-
2013-02-16 13:35
po prostu wszędzie trzeba myśleć. Nawet wtedy gdy jeden samochód przepuszcza pieszego. Warto wyjrzeć zanim wejdzie się na pewniaka. Tacy pewniacy leżą na cmentarzach, bo wierzyli w przepisy.
Na takim nagrobku powinien być obowiązkowy napis.
"Tu leży ten, który miał pierwszeństwo"- 2 1
-
2013-02-16 09:45
I BARDZO DOBRZE
- 0 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.