• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą zmiany wokół wiaduktu na Hallera

Krzysztof Koprowski
2 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowe oznakowanie będzie ograniczało maksymalną wysokość pojazdów do 3,4 m. Nowe oznakowanie będzie ograniczało maksymalną wysokość pojazdów do 3,4 m.

Władze miasta zmieniają zdanie i jednak wprowadzą dodatkowe rozwiązania w obrębie wiaduktu kolejowego przy Operze Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska, które mają zapobiec notorycznemu zrywaniu sieci trakcyjnej tramwajów przez kierowców ciężarówek. W najbliższych dniach zmniejszona zostanie maksymalna dopuszczalna wysokość pojazdów, które mogą pokonać wiadukt, zaś każdy przejazd będzie rejestrowany przez kamery.



Jak oceniasz propozycje zmian w obrębie al. Hallera ze strony władz miasta?

Działania miasta to efekt interpelacji dziewięciorga radnych PO, którzy wnioskowali o montaż barier fizycznych, zapobiegających notorycznemu zrywaniu sieci trakcyjnej tramwajów przez kierowców aut ciężarowych.

W odpowiedzi Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej, stwierdziła, że obecna organizacja ruchu jest odpowiednia i nie wymaga poprawek. Po wtorkowej naradzie włodarzy z udziałem pracowników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęto jednak decyzję o wprowadzeniu zmian.

- Ponownie przeanalizowaliśmy sytuację w okolicy wiaduktu na al. Hallera. Wprowadzimy na początku sierpnia rozwiązania, które mamy nadzieję, zmniejszą liczbę zdarzeń pod wiaduktem. Pojawi się nowe oznakowanie i monitoring - zapowiada Dulkiewicz.
Do ostatniego zerwania sieci doszło 20 lipca. Było to już trzecie takie wydarzenie w lipcu tego roku. Do ostatniego zerwania sieci doszło 20 lipca. Było to już trzecie takie wydarzenie w lipcu tego roku.

Pojazdy nie wyższe niż 3,4 m oraz kamery monitoringu



Nowe oznakowanie będzie zakazywało wjazdu pod wiadukt pojazdom o wysokości ponad 3,4 m wysokości. To oznacza, że maksymalny limit zostanie obniżony o 10 cm.

Monitoringiem będą natomiast objęte dojazdy do wiaduktu od strony al. Zwycięstwa i ul. Klinicznej, zaś zarejestrowany obraz w razie złamania zakazu wjazdu dla pojazdów ciężarowych będzie przekazywany bezpośrednio policji.

- Takie działania [związane z monitoringiem - dop. red.] świetnie sprawdziły się kilka lat temu, gdy wprowadzono powierzchnie wyłączone z ruchu w okolicach pobliskiego przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Konarskiego zobacz na mapie Gdańska. Liczymy, że taki sam efekt przyniesie również na al. Hallera - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Zdemontowana kilka lat temu bramownica przy Operze Bałtyckiej. Zdemontowana kilka lat temu bramownica przy Operze Bałtyckiej.

Docelowo kolejne tablice ostrzegawcze i sygnalizacja



Urzędnicy nie planują w dalszym etapie ponownego montażu bramownic, o które wnioskowali radni. W zamian ma być rozbudowany system ostrzegawczy, bazujący na detektorach wysokości samochodów ciężarowych.

Do istniejących już tablic przy Operze Bałtyckiej i od strony ul. Klinicznej dołączą kolejne urządzenia, wyświetlające komunikat o przekroczonej skrajni. Będą one zamontowane bezpośrednio przed wiaduktem, a nie jak dotychczas tylko nad pasami ruchu do skrętu w al. Hallera.

- Równolegle zostanie też stworzony system oparty o sygnalizację świetlną, wzorowany na analogicznym systemie funkcjonującym w tunelu pod Martwą Wisłą. Będzie on wyświetlał sygnał czerwony w momencie wjazdu w rejon wiaduktu pojazdu przekraczającego dopuszczalną wysokość - zapowiada Wawrzonek.

Materiał z 2016 r.

Opinie (136) 1 zablokowana

  • No to dalej będzie: śmiało, zmieścisz się...albo...co, ja nie przejadę? nie postawimy bramy, bo nie i co nam zrobicie. Tym bardziej, że nikt z władz miasta tramwajami nie jeździ. Czy ta brama parzy kogoś? Stawiać i już. Suweren tego oczekuje. Trzeba poinformować Yanosiki, tomtomy i inne automapy o tej zmianie, żeby nanieśli szybko poprawki. Nie wierzę w poprawę sytuacji i wyeliminowanie problemu. A tak przy okazji, stan nawierzchni przy Hallera to obciach dla miasta.

    • 13 0

  • a jakby zmienić trasę tramwajów i usunąć trakcję? (6)

    wtedy nie byłoby co zrywać i ciężarówki mogłyby swobodnie jeździć.

    • 2 13

    • Tak bo tory T w tym miejscu są zbędne. Zrobimy ścieżkę rowerową kosztem innych i ważniejszych - specjalnie dla ciebie.

      • 6 0

    • Pomysł fajne, ale... (3)

      Jak puścisz ruch tramwajowy ze starówki na zaspę lub brzeźno? Jak z Oliwy do brzeźna się dostaniesz? Gdzie indziej się nie da, bez rycia w tory skmki.

      • 4 0

      • Ekhm... (1)

        W Gdańsku nie ma starówki!!!

        • 3 5

        • W Pcimiu Dolnym za to jest?

          • 5 1

      • Proponuję na Brzezno tylko z Gdańska, z Polibudy nie ma potrzeby się tam telepać.

        • 1 0

    • Typowe myślenie -

      głupi kierowca zrywa trakcję to niech głupi jeździ którędy lubi a my przebudujmy pół miasta aby jemu było przyjemnie!

      • 2 0

  • Sygnalizacja świetlna tuż przed wiaduktem (3)

    Można by zamontować normalną sygnalizację świetlną która zawsze wyświetlała by kolor zielony.
    Jeżeli detektory sporo wcześniej wykryją, że jakaś ciężarówka przekroczyła wysokość, światło zmienia sie natychmiast na czerwone (może też dodatkowo jakaś tablica na wiadukcie z napisem na czerwono ?) z natychmiastowym powiadomieniem policji. Do czasu przyjazdu policji i umożliwienia zawrócenia ciężarówki cały czas czerwone. Wiem że to zatamuje na jakiś czas ruch, ale może nie zostanie zerwana w tym wypadku trakcja. Myśle że policja powinna mieć też stały widok z kamer na ten wiadukt z dwóch stron.

    • 4 6

    • A bo to nigdy żaden tirowiec

      nie przejechał na czerwonym? Weź mnie nie rozśmieszaj... Jak go znak nie zatrzymuje to czerwona lampka zatrzyma? Stwierdzi, że sygnalizacja nie działa, a jemu mięso się rozmraża i pojedzie.

      • 6 1

    • A czytałeś cały tekst?

      • 0 1

    • Cep tirowiec i tak pojedzie. Jak ma zakaz pow. 3,5t to i tak jedzie wiec co dadza swiatla?

      • 1 0

  • (6)

    Biedni budyniowi debile a nie lepiej jezdnię obniżyć żałosne palanty?

    • 3 18

    • Jedynym żałosnym palantem w okolicy jesteś ty (4)

      nie, nie lepiej, chyba że chcesz basen olimpijski na całym skrzyżowaniu

      • 16 0

      • Palantem jest Adamowicz ten żałosny głupek i te jego przyglupy zatrudnione po projekcji na stanowiskach głupie skorumpowane sk..syny które się będą bawić w kamerki itp bzdury zamiast wyremontować w tym miejscu jezdnię i obniżyć ja o 30-40 cm. A do ciebie głupi gnoju pytanie czym się tak denerwujesz? Należysz do familiady żałosnego zlodziejskiego budynia?

        • 1 15

      • (2)

        O odwodnieniu głupolu nie słyszałeś? Pewnie nie w budyniowie byle deszczyk letni starcza na zatopienie miasta no ale są przecież ważniejsze sprawy niż kanalizacja melioracja itd przez 20 lat trzeba było się nachapac tej bandzie złodziei

        • 1 13

        • A ciebie smegmą wykarmili że tak się plujesz? (1)

          Widziałeś kiedyś wodę płynącą pod górkę? Wykopiesz na tym skrzyżowaniu dziurę to będziesz miał w dziurze wodę, proste.

          Zalanie tego skrzyżowania na tydzień w 2016 roku pamietasz, czy jeszcze wtedy kopałeś ziemniaki w obwodzie kaliningradzkim?

          • 9 0

          • wykonanie odwodnienia nie da się.... typowy bełkot

            • 1 1

    • Kacper - idioto - nie masz jeszcze dość?

      • 6 1

  • już widzę tę skuteczność

    Tirowcy zobaczą kamerę i stwierdzą "o, kamerujo, to się nie będę wj...bywał, zawracam"?

    Coś jak te naklejki na szybe "w tym aucie jedzie Jesika" - normalnie bym staranował, ale się wstrzymię.

    • 9 0

  • Dlaczego bramownice zostały zdemontowane?! (3)

    Doskonale spełniały swoja rolę ale znaleźli się tzw. mądrzejsi?

    • 17 2

    • nie spełniały, były objeżdżane (2)

      czy to przez parking kina, czy to po prostu przez równoległy pas.

      • 1 0

      • (1)

        to trzeba postawić przez 2 pasy w jednym kierunku...

        • 3 0

        • nie można

          miejsca dla bramownic były na Zwycięstwa - tam, gdzie ciężarówki mogły jechać do Wrzeszcza na wprost oraz na Hallera - gdy mogły skręcać w kierunku Klinicznej.

          • 1 0

  • autkowa rasa panów (3)

    kamery, progi zwalniające, wszelkiego rodzaju bariery fizyczne, fotoradary, kontrole policji itd itd. Ile środków potrzeba, żeby to niesubordynowane bydło drogowe utrzymać w ryzach, żeby nie niszczyło infrastruktury i nie zagrażało niechronionym uczestnikom ruchu i samym sobie...

    • 12 2

    • (2)

      Rowerek masz po przeglądzie? Teraz OC trzeba wprowadzić dla rowerzystów bo bydło rowerowe się nie subordynuje i ma za nic czerwone i chodniki dla pieszych.

      • 3 5

      • OC dla rowrzystów (1)

        wymyślaj dalej podobne bzdury, to zobaczymy, ile osób przesiądzie się z aut na rowery

        zależy Ci, żebym z Tobą stał w korku, albo zajmował miejsce parkingowe swoim autem na co dzień?

        OC akurat mam, ale tak się składa, że jak do tej pory tylko kierowcy płacili.

        W aucie siedzisz sobie nisko, g widzisz i słyszysz, więc lepiej dobrze się rozglądaj i za dużo nie marudź.

        Zielona strzałka = stop, tempo 30 to nie ok 40-50, D-40 to prędkość max do 20. Nie zapominaj o kierunkach i patrz w lusterka i wszystko będzie dobrze... To tylko kilka podstawowych rzeczy, o których autkowe asy nie chcą pamiętać. Ja traktuję czerwone jak A-7 i nie denerwuj się za bardzo na to, bo wrzodów dostaniesz, a i tak nic nie zmienisz:)

        • 3 1

        • Weź roweraku kolo i sie pitolnij w czoło...moze zatrybisz, ze nikogo wasze ciasnogaciowe mądrości spod kasku nie obchodzą...

          • 0 1

  • Może w tym miejscu racjonalnym rozwiazaniem okazałoby się lokalne obniżenie przejazdu? (1)

    • 1 8

    • bardzo "racjonalne"

      kosztowałoby to pewnie kila milionów złotych (tory tramwajowe) i zapewnilibyśmy sobie regularny przejazd TIRów w miejscu, w którym w ogóle nie powinno ich być.

      • 6 0

  • Pani Dulkiewicz (1)

    niech czasami wyjdzie zza swojego biurka do realnego świata, to może mniej głupot będzie gadać. Organizacja ruchu jest prawidłowa, a setki pasażerów komunikacji miejskiej przynajmniej raz każdego tygodnia dla rozrywki i rekreacyjnie robią sobie spacery piesze albo muszą szukać innego środka transportu żeby zdążyć na czas, bo pod wiaduktem jest wszystko w porządku! Totalne oderwanie od rzeczywistości.

    • 15 1

    • Pani zastępca się zna i mówi że nic nie trzeba haha

      • 6 0

  • Mam pytanie ??? (1)

    Czy problem aby na pewno jest jedynie w wysokości czy też w długości składu??? Bo na moje pojedyncza ciężarówka może pokonać 3.5 bez problemu a już skład ( TIR) może mieć z tym problem choć oficjalnie mogą mieć tą samą wysokość??? Mylę się ? Czy któryś z urzędników to sprawdził?

    • 4 2

    • Taak

      taaak - bo wysokość zależy od długości i nie blokujesz lewego ;) Może coś innego masz zablokowane?

      • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane