- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (256 opinii)
- 2 Dziecko bawiło się na krawędzi balkonu (71 opinii)
- 3 Oni będą teraz rządzić województwem (71 opinii)
- 4 W Gdyni odłowią 80 dzików (355 opinii)
- 5 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (75 opinii)
- 6 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (211 opinii)
Będą zmiany wokół wiaduktu na Hallera
Władze miasta zmieniają zdanie i jednak wprowadzą dodatkowe rozwiązania w obrębie wiaduktu kolejowego przy Operze Bałtyckiej , które mają zapobiec notorycznemu zrywaniu sieci trakcyjnej tramwajów przez kierowców ciężarówek. W najbliższych dniach zmniejszona zostanie maksymalna dopuszczalna wysokość pojazdów, które mogą pokonać wiadukt, zaś każdy przejazd będzie rejestrowany przez kamery.
W odpowiedzi Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej, stwierdziła, że obecna organizacja ruchu jest odpowiednia i nie wymaga poprawek. Po wtorkowej naradzie włodarzy z udziałem pracowników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęto jednak decyzję o wprowadzeniu zmian.
- Ponownie przeanalizowaliśmy sytuację w okolicy wiaduktu na al. Hallera. Wprowadzimy na początku sierpnia rozwiązania, które mamy nadzieję, zmniejszą liczbę zdarzeń pod wiaduktem. Pojawi się nowe oznakowanie i monitoring - zapowiada Dulkiewicz.
Pojazdy nie wyższe niż 3,4 m oraz kamery monitoringu
Nowe oznakowanie będzie zakazywało wjazdu pod wiadukt pojazdom o wysokości ponad 3,4 m wysokości. To oznacza, że maksymalny limit zostanie obniżony o 10 cm.
Monitoringiem będą natomiast objęte dojazdy do wiaduktu od strony al. Zwycięstwa i ul. Klinicznej, zaś zarejestrowany obraz w razie złamania zakazu wjazdu dla pojazdów ciężarowych będzie przekazywany bezpośrednio policji.
- Takie działania [związane z monitoringiem - dop. red.] świetnie sprawdziły się kilka lat temu, gdy wprowadzono powierzchnie wyłączone z ruchu w okolicach pobliskiego przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Konarskiego . Liczymy, że taki sam efekt przyniesie również na al. Hallera - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Docelowo kolejne tablice ostrzegawcze i sygnalizacja
Urzędnicy nie planują w dalszym etapie ponownego montażu bramownic, o które wnioskowali radni. W zamian ma być rozbudowany system ostrzegawczy, bazujący na detektorach wysokości samochodów ciężarowych.
Do istniejących już tablic przy Operze Bałtyckiej i od strony ul. Klinicznej dołączą kolejne urządzenia, wyświetlające komunikat o przekroczonej skrajni. Będą one zamontowane bezpośrednio przed wiaduktem, a nie jak dotychczas tylko nad pasami ruchu do skrętu w al. Hallera.
- Równolegle zostanie też stworzony system oparty o sygnalizację świetlną, wzorowany na analogicznym systemie funkcjonującym w tunelu pod Martwą Wisłą. Będzie on wyświetlał sygnał czerwony w momencie wjazdu w rejon wiaduktu pojazdu przekraczającego dopuszczalną wysokość - zapowiada Wawrzonek.
Materiał z 2016 r.
Opinie (136) 1 zablokowana
-
2018-08-02 10:21
(13)
zamiast zrobić metalowe balustrady, lepiej wywalić grube tysiące na jakieś sensory. Typowa gospodarnośc PO.
- 30 27
-
2018-08-02 13:17
Zawierzmy most jakiemuś świętemu albo zróbmy komisję śledcza. (2)
To będzie po PISowsku
- 4 2
-
2018-08-02 13:39
proponuję zawierzyć, będzie taniej (1)
- 1 1
-
2018-08-02 13:56
Rydzyk kosztuje
Zawierzyć wcale nie jest tanio...
- 3 1
-
2018-08-02 10:31
PiSowczyku (8)
Jezeli od bramownicy lub czegos podobnego dojdzie do uszkodzenia pojazdu za szkody placi zarządca drogi. Jeżeli mimo ustswionych znaków drogowych dojdzie do złamania zapisów PoRD i w tym przypadku do uszkodzenia sieci trakcyjnej, za to płaci winowajca lub jego ubezpieczyciel.
- 7 13
-
2018-08-02 13:01
Nie masz racji...
Bramownica stałaby ZA znakiem drogowym; wtedy jest czymś takim samym jak most. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości wystarczy bramownicę połączyć np. z drogowskazem poziomym.
- 3 1
-
2018-08-02 10:48
bzdurzysz dziadku (6)
raz - na początku ulicy zakaz wjazdu dla pojazdów wyższych niż X
dwa - znak że jak masz więcej niż X to za 10m wyrżniesz, zawróć
trzy - dobitna brama na wysokości X
W każdym sądzie się to obroni.
Nikt nie postuluje żeby zza krzaka im przeczesać dach szoferki tylko ustawić zwyczajną, skuteczną i oznakowaną zaporę. Jak sami w nią wjadą, to 100% ich wina.- 13 3
-
2018-08-02 11:11
PiSowczyku (5)
Poczytaj specjalisto do spraw wszelakich rozporządzenie ministra o likalizacji znaków i odpowiedzialności za spowodowanie straty na mieniu na skutek uszkodzenia przez znak.
- 4 5
-
2018-08-02 11:13
(4)
POTrollowałeś sobie ale przepisów nie znasz.
- 4 4
-
2018-08-02 11:16
jarosław, jarosław, jarosław (2)
- 4 2
-
2018-08-02 12:52
w sumie to był jeszcze olek - pindolek
- 1 0
-
2018-08-02 12:52
donek, donek, donek
- 1 2
-
2018-08-02 11:15
Idź do Energii
PiSowczyk. Spec. Idealny na prezesa
- 9 3
-
2018-08-02 12:56
Dla ścisłości....
PO (radni) wnioskuje o bramę; to zawieszeni w prawach członków zastępcy prezydenta chcą monitoringu...
- 2 0
-
2018-08-02 13:53
kłamcy
nie było by takich problemów gdyby nie fakt iż znaki przed obiektami mostowymi zawsze pokazują inna wysokość niż jest w rzeczywistość .
- 2 0
-
2018-08-02 10:02
Da się? (19)
Da się.
Teraz tylko dopilnować żeby każdy kto wjedzie chociaż milimetr za wysokim zestawem miał w skrzynce na listy niespodziankę.- 89 6
-
2018-08-02 10:44
są znaki i mierzenie samochodów i nic to nie daje (10)
samo postawienie kamery nie zapobiegnie zrywaniu trakcji
ułatwi tylko identyfikację winnego
tylko bramownice zapobiegną zrywaniu trakcji inne środki nie zapobiegaj - co najwyżej zmniejszają prawdopodobieństwo zerwania- 9 3
-
2018-08-02 11:15
bramownice - jak były - objeżdżali (7)
- 1 0
-
2018-08-02 11:22
bo to złe bramownice były (6)
Powinna być jedna w poprzek drogi. Podobny kłopot na wiadukcie przy SKM sopot wyścigi. Postawili taką chorągiewkę, na którą wszyscy mają wyłożone.
- 1 1
-
2018-08-02 12:13
Powiedz mi jak ta bramownica miałaby być (3)
w poprzek drogi skoro tam tramwaje jeżdżą??? Tramwaj ma stawać, składać pntografy a pasażerowie przepychać pod bramownicą???
- 2 1
-
2018-08-02 12:40
jak to jaka? (2)
wyprofilowana
to nie musi być prosta belka na 1 wysokości
ale pewnie, zamiast się zastanowić lepiej stwierdzić, że problem jest nie do rozwiązania- 0 0
-
2018-08-02 13:53
Jeżeli któryś jej kawałek nie będzie na dobrej wysokości
To równie dobrze może go nie być, bo nie spełnia swojego zadania.
I przechodzimy tu do rozwiązania, które już tam było.- 0 0
-
2018-08-02 13:34
Wyprofilowana?? Buahahaha!
Głupi jesteś i do tego masz wszy!
- 0 0
-
2018-08-02 12:02
A co z trakcją tramwajową? (1)
Nie może być nad bramownicą, bo tramwaj.
Nie może być pod, bo będzie zerwana.- 1 1
-
2018-08-02 12:17
Od strony Hallera była kiedyś na całą szerokość drogi
a i tak się pchali i zrywali trakcję. Nie możesz ustawić na drodze takiej bramownicy, która powodowałaby uderzenie ciężarówki w jej krawędź bo stwarzałoby to zagrożenie na drodze, jeszcze by jakich przechodzień zginął bo dostałby w łeb jakimś odpryskiem. Ona i tak były czysto informacyjna a kierowcy tą informację lekceważyli.
- 0 0
-
2018-08-02 10:55
Jak ktos zerwał sieć i utknął pod mostem to chyba łatwo o identyfikację ? (1)
A po co mi identyfikacja kierowców, którzy przejechali i nie uszkodzili sieci ?
Acha - że ktoś zerwał siec i uciekł - to teraz dostanie mandat ? No rewelacyjne rozwiązanie problemu władz miasta Gdańsk.
Ekipa Adamowicza jest mistrzami ruchów pozornych.- 6 7
-
2018-08-02 11:44
Jak będzie pewność, że dostaniesz mandat, nawet jak nie zerwiesz trakcji
To może odstraszyć Januszy od próbowania w stylu 'a może jednak się zmieszczę'?
- 6 0
-
2018-08-02 12:04
(1)
A może postawić tam Kacperka , niech pilnuje w ramach #dojnej zmiany
- 3 3
-
2018-08-02 13:35
o to to!
- 1 0
-
2018-08-02 10:32
da się obiecać (1)
z oceną poczekajmy na efekty
- 9 1
-
2018-08-02 12:21
po naszym tekście, już sobie zasługi przypisują
pajace z brukowej gazetki
- 6 1
-
2018-08-02 10:28
(1)
do tej pory mandatów nie wręczano?
- 10 0
-
2018-08-02 11:41
Tylko tym, którzy zerwali trakcję
Limit był z zapasem, więc nawet nie wiadomo ilu się przecisnęło pod mostem.
- 5 0
-
2018-08-02 11:36
nie da się
Przecież poprzednie ograniczenie też zapobiegało zerwaniu trakcji. Zmiana znaku nic nie zmieni skoro kierowcy świadomie wjeżdżali pod wiadukt.
- 3 0
-
2018-08-02 11:11
Co się da ?
W skrzynce "niespodzianka" a sieć nadal będzie zrywana.
No da się. Brawo Adamowicz.- 3 0
-
2018-08-02 13:38
Skoro Pan Redaktor czuje wole mocy, to może napisze o absurdalnym braku miejsc do parkowania?
Złośliwe utrudnianie życia kierowcom bez żadnego zrozumiałego powodu, to nie jest polityka proekologiczna ani urbanistyczna. jak twierdzą włodarze Gdańska, to po prostu idiotyzm.
- 2 2
-
2018-08-02 13:02
zmieniacie rzeczywistość? (1)
Naprawdę tak myślicie drodzy dziennikiarze? Fajnie, napisaliście artykuł i się Was pewnie przestraszyli. To jeszcze napiszcie porządny o problemach z parkowaniem bo na razie to była jakaś notka na serwetce w kawiarni. Takie coś to każdy może napisać i jak po takim artykule władza coś postanowi to oddam Wam wszystkie honorowe zaszczyty. A zaraz potem napiszcie kolejny artykuł o tym, że to nie deszcz powoduje zalewanie miasta ale brak prawidłowej (jakiejkolwiek) polityki urbanizacyjnej w mieście. I jak z tym coś zrobią państwo urzędnicy to postawię Wam droga redakcjo pomnik, trwalszy niż ze spiżu! (Horacy, Exegi monumentum).
- 2 1
-
2018-08-02 13:36
Brawo!
- 1 0
-
2018-08-02 13:34
Czuć, że wybory blisko...
- 1 1
-
2018-08-02 13:31
Ten wiadukt już dawno powinien zostać przebudowany, a rzędna jezdni obniżona.
- 1 3
-
2018-08-02 10:07
(8)
Zmienili zdanie? Stwierdzili że jednak trzeba coś z tym zrobić? Mieli sen proroczy czy objawienie? Ale wreszcie reagują na oczywistą oczywistość bo problem jest. Ale czy od razu monitoring - przeca jak coś utknie pod wiaduktem to i tak utknięte zostanie. A swoją drogą już za komuny były tam takie bramy z pasami walącymi ostrzegawczo po dachach zbyt wysokich samochodów - tanio i chyba skutecznie bo wtedy samochody jakoś nie utykały pod tym wiaduktem
- 91 4
-
2018-08-02 13:26
Magia zbliżających się wyborów.
- 0 0
-
2018-08-02 10:31
Czujnik skrajni przed samym mostem. (5)
Po przekroczeniu czerwone światło i szlaban się zamyka. Jak przed tunelem pod martwą Wisłą.
- 5 1
-
2018-08-02 11:19
(4)
Ok tylko to jest elektronika, konserwacja, koszty, utrzymanie, doglądanie, awarie, ... a takie pasy walące po dachu - tanio, solidnie, niskobudżetowo - a efekt ten sam
- 13 1
-
2018-08-02 12:03
Ale pasy już tam były (3)
I efektu nie przyniosły.
- 2 3
-
2018-08-02 12:05
(2)
Jak były to efekt był. A czerwone światło to kierowca ma w d
- 2 1
-
2018-08-02 12:21
Nie było efektu (1)
Trakcja była zrywana tak czy inaczej. Kierowcy mieli w d*pie to, że coś im wali od góry w auto bo samochód nie ich tylko „szefa” i jechali.
- 2 2
-
2018-08-02 13:13
A światłem czerwonym się przejmą ?
- 1 0
-
2018-08-02 12:42
dokladnie. widac kolega adamowicz ma na sprzedanie kamerki to zamontuja za publiczne.
jak tirowiec bedzie chcial przejchac to i tak utknie pod wiaduktem ale to juz bedzie po fakcie! a tu chodzi o prewencje.
mafijne miasto budyniowicza- 4 2
-
2018-08-02 13:18
Najlepiej gdyby Rada Miasta
uchwaliła opłatę manipulacyjną 25 000 zł za korzystanie z przejazdu pod wiaduktem dla samochodów wyższych niż 3,4 m. Zamocować przed wiaduktem tablicę informacyjną - koniec kłopotów.
- 2 0
-
2018-08-02 13:13
Objazd
Przydałby się też znaki informujące jak objechać ten wiadukt od strony Oliwy i Gdańska
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.