• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą zmiany wokół wiaduktu na Hallera

Krzysztof Koprowski
2 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowe oznakowanie będzie ograniczało maksymalną wysokość pojazdów do 3,4 m. Nowe oznakowanie będzie ograniczało maksymalną wysokość pojazdów do 3,4 m.

Władze miasta zmieniają zdanie i jednak wprowadzą dodatkowe rozwiązania w obrębie wiaduktu kolejowego przy Operze Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska, które mają zapobiec notorycznemu zrywaniu sieci trakcyjnej tramwajów przez kierowców ciężarówek. W najbliższych dniach zmniejszona zostanie maksymalna dopuszczalna wysokość pojazdów, które mogą pokonać wiadukt, zaś każdy przejazd będzie rejestrowany przez kamery.



Jak oceniasz propozycje zmian w obrębie al. Hallera ze strony władz miasta?

Działania miasta to efekt interpelacji dziewięciorga radnych PO, którzy wnioskowali o montaż barier fizycznych, zapobiegających notorycznemu zrywaniu sieci trakcyjnej tramwajów przez kierowców aut ciężarowych.

W odpowiedzi Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej, stwierdziła, że obecna organizacja ruchu jest odpowiednia i nie wymaga poprawek. Po wtorkowej naradzie włodarzy z udziałem pracowników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęto jednak decyzję o wprowadzeniu zmian.

- Ponownie przeanalizowaliśmy sytuację w okolicy wiaduktu na al. Hallera. Wprowadzimy na początku sierpnia rozwiązania, które mamy nadzieję, zmniejszą liczbę zdarzeń pod wiaduktem. Pojawi się nowe oznakowanie i monitoring - zapowiada Dulkiewicz.
Do ostatniego zerwania sieci doszło 20 lipca. Było to już trzecie takie wydarzenie w lipcu tego roku. Do ostatniego zerwania sieci doszło 20 lipca. Było to już trzecie takie wydarzenie w lipcu tego roku.

Pojazdy nie wyższe niż 3,4 m oraz kamery monitoringu



Nowe oznakowanie będzie zakazywało wjazdu pod wiadukt pojazdom o wysokości ponad 3,4 m wysokości. To oznacza, że maksymalny limit zostanie obniżony o 10 cm.

Monitoringiem będą natomiast objęte dojazdy do wiaduktu od strony al. Zwycięstwa i ul. Klinicznej, zaś zarejestrowany obraz w razie złamania zakazu wjazdu dla pojazdów ciężarowych będzie przekazywany bezpośrednio policji.

- Takie działania [związane z monitoringiem - dop. red.] świetnie sprawdziły się kilka lat temu, gdy wprowadzono powierzchnie wyłączone z ruchu w okolicach pobliskiego przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Konarskiego zobacz na mapie Gdańska. Liczymy, że taki sam efekt przyniesie również na al. Hallera - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Zdemontowana kilka lat temu bramownica przy Operze Bałtyckiej. Zdemontowana kilka lat temu bramownica przy Operze Bałtyckiej.

Docelowo kolejne tablice ostrzegawcze i sygnalizacja



Urzędnicy nie planują w dalszym etapie ponownego montażu bramownic, o które wnioskowali radni. W zamian ma być rozbudowany system ostrzegawczy, bazujący na detektorach wysokości samochodów ciężarowych.

Do istniejących już tablic przy Operze Bałtyckiej i od strony ul. Klinicznej dołączą kolejne urządzenia, wyświetlające komunikat o przekroczonej skrajni. Będą one zamontowane bezpośrednio przed wiaduktem, a nie jak dotychczas tylko nad pasami ruchu do skrętu w al. Hallera.

- Równolegle zostanie też stworzony system oparty o sygnalizację świetlną, wzorowany na analogicznym systemie funkcjonującym w tunelu pod Martwą Wisłą. Będzie on wyświetlał sygnał czerwony w momencie wjazdu w rejon wiaduktu pojazdu przekraczającego dopuszczalną wysokość - zapowiada Wawrzonek.

Materiał z 2016 r.

Opinie (136) 1 zablokowana

  • (13)

    zamiast zrobić metalowe balustrady, lepiej wywalić grube tysiące na jakieś sensory. Typowa gospodarnośc PO.

    • 30 27

    • Zawierzmy most jakiemuś świętemu albo zróbmy komisję śledcza. (2)

      To będzie po PISowsku

      • 4 2

      • proponuję zawierzyć, będzie taniej (1)

        • 1 1

        • Rydzyk kosztuje

          Zawierzyć wcale nie jest tanio...

          • 3 1

    • PiSowczyku (8)

      Jezeli od bramownicy lub czegos podobnego dojdzie do uszkodzenia pojazdu za szkody placi zarządca drogi. Jeżeli mimo ustswionych znaków drogowych dojdzie do złamania zapisów PoRD i w tym przypadku do uszkodzenia sieci trakcyjnej, za to płaci winowajca lub jego ubezpieczyciel.

      • 7 13

      • Nie masz racji...

        Bramownica stałaby ZA znakiem drogowym; wtedy jest czymś takim samym jak most. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości wystarczy bramownicę połączyć np. z drogowskazem poziomym.

        • 3 1

      • bzdurzysz dziadku (6)

        raz - na początku ulicy zakaz wjazdu dla pojazdów wyższych niż X
        dwa - znak że jak masz więcej niż X to za 10m wyrżniesz, zawróć
        trzy - dobitna brama na wysokości X

        W każdym sądzie się to obroni.

        Nikt nie postuluje żeby zza krzaka im przeczesać dach szoferki tylko ustawić zwyczajną, skuteczną i oznakowaną zaporę. Jak sami w nią wjadą, to 100% ich wina.

        • 13 3

        • PiSowczyku (5)

          Poczytaj specjalisto do spraw wszelakich rozporządzenie ministra o likalizacji znaków i odpowiedzialności za spowodowanie straty na mieniu na skutek uszkodzenia przez znak.

          • 4 5

          • (4)

            POTrollowałeś sobie ale przepisów nie znasz.

            • 4 4

            • jarosław, jarosław, jarosław (2)

              • 4 2

              • w sumie to był jeszcze olek - pindolek

                • 1 0

              • donek, donek, donek

                • 1 2

            • Idź do Energii

              PiSowczyk. Spec. Idealny na prezesa

              • 9 3

    • Dla ścisłości....

      PO (radni) wnioskuje o bramę; to zawieszeni w prawach członków zastępcy prezydenta chcą monitoringu...

      • 2 0

  • kłamcy

    nie było by takich problemów gdyby nie fakt iż znaki przed obiektami mostowymi zawsze pokazują inna wysokość niż jest w rzeczywistość .

    • 2 0

  • Da się? (19)

    Da się.
    Teraz tylko dopilnować żeby każdy kto wjedzie chociaż milimetr za wysokim zestawem miał w skrzynce na listy niespodziankę.

    • 89 6

    • są znaki i mierzenie samochodów i nic to nie daje (10)

      samo postawienie kamery nie zapobiegnie zrywaniu trakcji
      ułatwi tylko identyfikację winnego
      tylko bramownice zapobiegną zrywaniu trakcji inne środki nie zapobiegaj - co najwyżej zmniejszają prawdopodobieństwo zerwania

      • 9 3

      • bramownice - jak były - objeżdżali (7)

        • 1 0

        • bo to złe bramownice były (6)

          Powinna być jedna w poprzek drogi. Podobny kłopot na wiadukcie przy SKM sopot wyścigi. Postawili taką chorągiewkę, na którą wszyscy mają wyłożone.

          • 1 1

          • Powiedz mi jak ta bramownica miałaby być (3)

            w poprzek drogi skoro tam tramwaje jeżdżą??? Tramwaj ma stawać, składać pntografy a pasażerowie przepychać pod bramownicą???

            • 2 1

            • jak to jaka? (2)

              wyprofilowana
              to nie musi być prosta belka na 1 wysokości

              ale pewnie, zamiast się zastanowić lepiej stwierdzić, że problem jest nie do rozwiązania

              • 0 0

              • Jeżeli któryś jej kawałek nie będzie na dobrej wysokości

                To równie dobrze może go nie być, bo nie spełnia swojego zadania.

                I przechodzimy tu do rozwiązania, które już tam było.

                • 0 0

              • Wyprofilowana?? Buahahaha!

                Głupi jesteś i do tego masz wszy!

                • 0 0

          • A co z trakcją tramwajową? (1)

            Nie może być nad bramownicą, bo tramwaj.
            Nie może być pod, bo będzie zerwana.

            • 1 1

            • Od strony Hallera była kiedyś na całą szerokość drogi

              a i tak się pchali i zrywali trakcję. Nie możesz ustawić na drodze takiej bramownicy, która powodowałaby uderzenie ciężarówki w jej krawędź bo stwarzałoby to zagrożenie na drodze, jeszcze by jakich przechodzień zginął bo dostałby w łeb jakimś odpryskiem. Ona i tak były czysto informacyjna a kierowcy tą informację lekceważyli.

              • 0 0

      • Jak ktos zerwał sieć i utknął pod mostem to chyba łatwo o identyfikację ? (1)

        A po co mi identyfikacja kierowców, którzy przejechali i nie uszkodzili sieci ?

        Acha - że ktoś zerwał siec i uciekł - to teraz dostanie mandat ? No rewelacyjne rozwiązanie problemu władz miasta Gdańsk.

        Ekipa Adamowicza jest mistrzami ruchów pozornych.

        • 6 7

        • Jak będzie pewność, że dostaniesz mandat, nawet jak nie zerwiesz trakcji

          To może odstraszyć Januszy od próbowania w stylu 'a może jednak się zmieszczę'?

          • 6 0

    • (1)

      A może postawić tam Kacperka , niech pilnuje w ramach #dojnej zmiany

      • 3 3

      • o to to!

        • 1 0

    • da się obiecać (1)

      z oceną poczekajmy na efekty

      • 9 1

      • po naszym tekście, już sobie zasługi przypisują

        pajace z brukowej gazetki

        • 6 1

    • (1)

      do tej pory mandatów nie wręczano?

      • 10 0

      • Tylko tym, którzy zerwali trakcję

        Limit był z zapasem, więc nawet nie wiadomo ilu się przecisnęło pod mostem.

        • 5 0

    • nie da się

      Przecież poprzednie ograniczenie też zapobiegało zerwaniu trakcji. Zmiana znaku nic nie zmieni skoro kierowcy świadomie wjeżdżali pod wiadukt.

      • 3 0

    • Co się da ?

      W skrzynce "niespodzianka" a sieć nadal będzie zrywana.

      No da się. Brawo Adamowicz.

      • 3 0

  • Skoro Pan Redaktor czuje wole mocy, to może napisze o absurdalnym braku miejsc do parkowania?

    Złośliwe utrudnianie życia kierowcom bez żadnego zrozumiałego powodu, to nie jest polityka proekologiczna ani urbanistyczna. jak twierdzą włodarze Gdańska, to po prostu idiotyzm.

    • 2 2

  • zmieniacie rzeczywistość? (1)

    Naprawdę tak myślicie drodzy dziennikiarze? Fajnie, napisaliście artykuł i się Was pewnie przestraszyli. To jeszcze napiszcie porządny o problemach z parkowaniem bo na razie to była jakaś notka na serwetce w kawiarni. Takie coś to każdy może napisać i jak po takim artykule władza coś postanowi to oddam Wam wszystkie honorowe zaszczyty. A zaraz potem napiszcie kolejny artykuł o tym, że to nie deszcz powoduje zalewanie miasta ale brak prawidłowej (jakiejkolwiek) polityki urbanizacyjnej w mieście. I jak z tym coś zrobią państwo urzędnicy to postawię Wam droga redakcjo pomnik, trwalszy niż ze spiżu! (Horacy, Exegi monumentum).

    • 2 1

    • Brawo!

      • 1 0

  • Czuć, że wybory blisko...

    • 1 1

  • Ten wiadukt już dawno powinien zostać przebudowany, a rzędna jezdni obniżona.

    • 1 3

  • (8)

    Zmienili zdanie? Stwierdzili że jednak trzeba coś z tym zrobić? Mieli sen proroczy czy objawienie? Ale wreszcie reagują na oczywistą oczywistość bo problem jest. Ale czy od razu monitoring - przeca jak coś utknie pod wiaduktem to i tak utknięte zostanie. A swoją drogą już za komuny były tam takie bramy z pasami walącymi ostrzegawczo po dachach zbyt wysokich samochodów - tanio i chyba skutecznie bo wtedy samochody jakoś nie utykały pod tym wiaduktem

    • 91 4

    • Magia zbliżających się wyborów.

      • 0 0

    • Czujnik skrajni przed samym mostem. (5)

      Po przekroczeniu czerwone światło i szlaban się zamyka. Jak przed tunelem pod martwą Wisłą.

      • 5 1

      • (4)

        Ok tylko to jest elektronika, konserwacja, koszty, utrzymanie, doglądanie, awarie, ... a takie pasy walące po dachu - tanio, solidnie, niskobudżetowo - a efekt ten sam

        • 13 1

        • Ale pasy już tam były (3)

          I efektu nie przyniosły.

          • 2 3

          • (2)

            Jak były to efekt był. A czerwone światło to kierowca ma w d

            • 2 1

            • Nie było efektu (1)

              Trakcja była zrywana tak czy inaczej. Kierowcy mieli w d*pie to, że coś im wali od góry w auto bo samochód nie ich tylko „szefa” i jechali.

              • 2 2

              • A światłem czerwonym się przejmą ?

                • 1 0

    • dokladnie. widac kolega adamowicz ma na sprzedanie kamerki to zamontuja za publiczne.

      jak tirowiec bedzie chcial przejchac to i tak utknie pod wiaduktem ale to juz bedzie po fakcie! a tu chodzi o prewencje.

      mafijne miasto budyniowicza

      • 4 2

  • Najlepiej gdyby Rada Miasta

    uchwaliła opłatę manipulacyjną 25 000 zł za korzystanie z przejazdu pod wiaduktem dla samochodów wyższych niż 3,4 m. Zamocować przed wiaduktem tablicę informacyjną - koniec kłopotów.

    • 2 0

  • Objazd

    Przydałby się też znaki informujące jak objechać ten wiadukt od strony Oliwy i Gdańska

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane