• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie dodatkowy pas na ul. Kwiatkowskiego

Piotr Weltrowski
30 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Docelowa organizacja ruchu na ul. Kwiatkowskiego. Docelowa organizacja ruchu na ul. Kwiatkowskiego.

Nie cztery, a pięć pasów będzie miała docelowo przebudowywana od lutego ul. KwiatkowskiegoMapka w Gdyni. Oprócz dwóch buspasów i dwóch pasów ruchu w obu kierunkach pojawi się także dodatkowy pas ruchu w kierunku Obłuża i Pogórza.



Jak oceniasz decyzję o stworzeniu dodatkowego pasa ruchu?

Mało która inwestycja drogowa budziła w ostatnich miesiącach równie duże kontrowersje, co przebudowa ul. Kwiatkowskiego w Gdyni. Znajdujący się w opłakanym stanie, a przede wszystkim permanentnie zakorkowany odcinek drogi od estakady do skrzyżowania z ul. Dąbka wymagał remontu i przebudowy.

I gdy miasto przebudowę ogłosiło, mieszkańcy północnych dzielnic Gdyni odetchnęli z ulgą, bo zapowiedziano, że zamiast dwóch pasów ruchu pojawią się cztery.

Radość kierowców nie trwała jednak długo, bo gdy prace już trwały, władze miasta przyznały, że dwa spośród czterech pasów ruchu będą buspasami. Czarę goryczy przelało także opóźnienie samej inwestycji - wedle pierwszych zapowiedzi prace miały się kończyć w październiku, później zamieniono ten termin na koniec stycznia.

Nieoczekiwana zmiana planów miasta



Przebudowywany odcinek ul. Kwiatkowskiego. Przebudowywany odcinek ul. Kwiatkowskiego.
Niespodziewanie Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, poinformował we wtorek, 30 listopada 2021 r., o zmianie docelowej organizacji ruchu na przebudowywanej drodze.

- Wiedząc, jak ważna jest to arteria dla codziennej komunikacji dzielnic północnych - firma Strabag przygotowała szereg działań minimalizujących bieżące utrudnienia, tworząc m.in. pas techniczny po stronie wschodniej. To przestrzeń, która służyła jako zaplecze, jak również ciąg komunikacyjny przy bieżących działaniach sprzętu budowlanego. Mając to na uwadze, jak i szereg poniesionych kosztów - w ścisłej współpracy z wykonawcą zdecydowaliśmy, że na bazie tych działań powstanie dodatkowy pas ruchu w kierunku północnym - stwierdził Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Oznacza to, że ul. Kwiatkowskiego docelowo będzie miała dwa buspasy (po jednym w każdym kierunku) oraz trzy pasy ruchu (dwa do góry i jeden w dół), a także chodniki i drogę dla rowerów.

Koszty rozbudowy ul. Kwiatkowskiego


Obecnie zakres prac wyceniany jest na 23 360 471,06 zł brutto, w tym roboty finansowane przez PEWIK GDYNIA pochłoną 140 965,75 zł. Dofinansowanie Ministerstwa Infrastruktury i Ministerstwa Finansów wynosi: 9 023 794 zł brutto.

Droga rowerowa dofinansowana jest natomiast ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Wartość robót to 1 319 042,35 zł, a dofinansowanie wynosi 58 proc. kosztów kwalifikowanych.

Opinie (155) 1 zablokowana

  • planowanie a'la Gdynia

    to jest kolejny przykład niekompetencji Urzedu w sprawach komunikacji. Oni nie maja pojęcia o sprawach którymi się zajmuja.... chaos. ciekawe jaki będzie finalny układ drogowy.

    • 2 0

  • Kosakowo powinno się dorzucić:)

    Poza tym jest po prostu za dużo aut.

    • 1 0

  • BUS pas

    Buspas ze względu na małą liczbę autobusów mógłby być pośrodku i być jednocześnie kontrapasem

    • 3 0

  • Niestety

    Gdyby Prezydent mieszkał na Pogórzu to już od kilku lat by była 10-pasmówka, skm, nawet paralotnia oraz wjazd na górki.

    • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Bardzo dobrze (4)

    Szkoda, że od początku tego nie komunikowali, można byłoby uniknąć wielu nerwów i dyskusji. Niemniej najważniejsze, że ostatecznie podjęto tę decyzję.
    Teraz czekamy jeszcze na dodatkowy wiadukt w okolicy BP i będzie pełen przekrój 2x2 od estakady do Pogórza Górnego.

    • 107 12

    • Nie komunikowali bo nie taki był plan

      a prawda jest taka, że bez przebudowy skrzyżowania i rozbudowy Płk Dąbka ten pas niewiele zmieni,

      • 2 0

    • Oczywiście. A przy okazji.... Kiedy rozpocznie się przebudowa ul. Unruga? Ktoś wie?

      • 1 0

    • Dlaczego nikt nie pyta o wprowadzanie w błąd mieszkańców. Mimo zmiany to i tak będzie klęska.

      • 21 6

    • plus kolej na polnoc gdyni, az sie prosi skm

      • 25 2

  • Naiwność mieszkańców Gdyni jest poruszająca. Jeszcze dwie takie inwestycje i wokół nich jak zawsze niesamowite działania promocyjne i piarowe i ponownie Szczurek, Łucyk i Samorządnosc wygrywają kolejne wybory.

    • 1 2

  • Chcemy dodatkowy pas w Osowa-oliwa!

    • 1 1

  • Kiedy PKM do Gdyni- Północ ? (3)

    • 21 1

    • Nigdy

      Bo ona nie ma żadnego sensu. Poza lamentem gdy coś zablokuje miasto. Wtedy stary, odgrzewany kotlet. A tak na codzień to sensu pociągu na północ Gdyni nie widzę. Przypominam, że kiedyś odgrzewany l jeździły pociągi na Oksywie. Żaden normalny mieszkaniec Obłuża czy Oksywia nim nie jeździł. Tylko robotnicy do stoczni i portu. A wtedy 80% ludzi jeździło zbiorkomem. Więc dziś, gdy prawie każdy ma auto nie widzę sensu kolei

      • 1 1

    • Na pewno nie za twojego życia , więc już nie zadawaj tego pytania

      • 0 1

    • Nigdy

      • 2 1

  • Bus pas w dół jest zbyteczny. (2)

    Autobus wystarczy że ma pierwszeństwo przy ruszaniu z zatoki przystankowej.
    Jadąc w dół jedzie siła grawitacji.
    Tu nie jest potrzebny bus pas.
    W górę - zgodą jest okej bo i tak są dwa pasy dla aut pod górę.
    Zapamiętajcie ten wpis bo za rok czy dwa będzie artykuł o tym że lepiej zlikwidować ten bus pas w dół.
    W górę to wiadomo że ciężej się jedzie..ale z górki to na pazurki.
    Przy okazji mój pomysł jest najbardziej demokratyczny.
    Nie ma co robić korków w dół.
    Inna sprawa to musi być zwężenie dla mieszkańców gminy Kosakowo tak by przesiedli się na komunikację miejską dotowana przez Gdynię.
    Bo my tu budujemy drogi z naszych podatków a oni swoje a zarobione u nas wydają na etaty dla rodziny królika.
    Na rondzie do Kosakowa powinio zrobić się zwężkę.
    Co do Kwiatkowskiego to gdyby się ktoś uparł to drogę rowerową można przerobić na bus pas plus dla rowerów.
    Autobus i tak szybciej niż rowerzysta z górki nie jedzie.
    A trzymanie pustej drogi rowerowej zima to głupota.
    Dla kilku waskogatkowcow... którzy za nią w podatkach nie płacą a wymagania mają jak reszta tej eko-terrorystycznej bandy Grety...

    • 34 9

    • Mądrze prawisz co do pasów w dół

      • 0 0

    • Taa

      To pomyśl mordeczko, ze estakada tez idzie z Twoich Gdynskich podatkow a jezdzi nia cala polska + tranzyt (port). Zrobcie zwezke na wlocie obwodnica-estakada

      • 1 1

  • Beka (4)

    taki był plan, na pewno od początku.

    na pewno.

    • 26 6

    • kucyk (1)

      nie ma pojęcia jaka umowę podpisali.

      • 8 2

      • Pojęcie to ma

        Bardziej jak to się ma do projektu. Wolę w szczegóły nie wnikać. Ważny efekt

        • 0 0

    • ile trzeba było awantur, żeby jednak komuś się zapaliła lampka, (1)

      że robi coś źle ...
      Ciekawe, czy za parę dni, nie będzie kolejnego zwrotu akcji, z jakiegoś ważnego powodu.

      • 36 3

      • zaraz to odwoła, jak budowę tunelu na Puckiej..

        • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane