• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie dodatkowy pas na ul. Kwiatkowskiego

Piotr Weltrowski
30 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Docelowa organizacja ruchu na ul. Kwiatkowskiego. Docelowa organizacja ruchu na ul. Kwiatkowskiego.

Nie cztery, a pięć pasów będzie miała docelowo przebudowywana od lutego ul. KwiatkowskiegoMapka w Gdyni. Oprócz dwóch buspasów i dwóch pasów ruchu w obu kierunkach pojawi się także dodatkowy pas ruchu w kierunku Obłuża i Pogórza.



Jak oceniasz decyzję o stworzeniu dodatkowego pasa ruchu?

Mało która inwestycja drogowa budziła w ostatnich miesiącach równie duże kontrowersje, co przebudowa ul. Kwiatkowskiego w Gdyni. Znajdujący się w opłakanym stanie, a przede wszystkim permanentnie zakorkowany odcinek drogi od estakady do skrzyżowania z ul. Dąbka wymagał remontu i przebudowy.

I gdy miasto przebudowę ogłosiło, mieszkańcy północnych dzielnic Gdyni odetchnęli z ulgą, bo zapowiedziano, że zamiast dwóch pasów ruchu pojawią się cztery.

Radość kierowców nie trwała jednak długo, bo gdy prace już trwały, władze miasta przyznały, że dwa spośród czterech pasów ruchu będą buspasami. Czarę goryczy przelało także opóźnienie samej inwestycji - wedle pierwszych zapowiedzi prace miały się kończyć w październiku, później zamieniono ten termin na koniec stycznia.

Nieoczekiwana zmiana planów miasta



Przebudowywany odcinek ul. Kwiatkowskiego. Przebudowywany odcinek ul. Kwiatkowskiego.
Niespodziewanie Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, poinformował we wtorek, 30 listopada 2021 r., o zmianie docelowej organizacji ruchu na przebudowywanej drodze.

- Wiedząc, jak ważna jest to arteria dla codziennej komunikacji dzielnic północnych - firma Strabag przygotowała szereg działań minimalizujących bieżące utrudnienia, tworząc m.in. pas techniczny po stronie wschodniej. To przestrzeń, która służyła jako zaplecze, jak również ciąg komunikacyjny przy bieżących działaniach sprzętu budowlanego. Mając to na uwadze, jak i szereg poniesionych kosztów - w ścisłej współpracy z wykonawcą zdecydowaliśmy, że na bazie tych działań powstanie dodatkowy pas ruchu w kierunku północnym - stwierdził Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Oznacza to, że ul. Kwiatkowskiego docelowo będzie miała dwa buspasy (po jednym w każdym kierunku) oraz trzy pasy ruchu (dwa do góry i jeden w dół), a także chodniki i drogę dla rowerów.

Koszty rozbudowy ul. Kwiatkowskiego


Obecnie zakres prac wyceniany jest na 23 360 471,06 zł brutto, w tym roboty finansowane przez PEWIK GDYNIA pochłoną 140 965,75 zł. Dofinansowanie Ministerstwa Infrastruktury i Ministerstwa Finansów wynosi: 9 023 794 zł brutto.

Droga rowerowa dofinansowana jest natomiast ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Wartość robót to 1 319 042,35 zł, a dofinansowanie wynosi 58 proc. kosztów kwalifikowanych.

Opinie (155) 1 zablokowana

  • Masakra, aby zmusić ludzi do przesiadki na autobusy nie mozna im budowac kolejnych pasów dla samochodów

    Tak, ludzi trzeba przesadzić do autobusów, czym Wam się to podoba czy nie. A w centrum wjazd tylko elektryków lub opłata typu 30 zł za jednorazowy wjazd. Politycy o tym głośno nie mówią, bo nboją się o słupki popracia, ale... taka jest przyszłosć.

    • 2 14

  • Szereg pytań bez odpowiedzi

    Po co dwa pasy do góry dla samochodów, skoro wąskie gardło jest na skrzyżowaniu Kwiatkowskiego/Dąbka? Chodzi o to, żeby korek samochodowy stał na dwóch pasach, zamiast na jednym? Przecież szybciej auta przez to nie pojadą. I czy ucierpią przez tą zmianę tereny zielone po obu stronach jezdni? Pas rozdziału między jezdniami miał według pierwotnego projektu min. 2,5 m, co nie starczy na pas ruchu. Ile miasto będzie musiało dopłacić przez tę zmianę? Jaki będzie wpływ braku fizycznej separacji przeciwnych kierunków ruchu na bezpieczeństwo i prędkość pojazdów?

    • 1 8

  • Bardzo dobra decyzja ... Gdyby nie ta zmiana przebudowa nie miala by sensu...

    Teraz czas na przebudowę Unruga od Kwiatkowskiego do Bosmańskiej .... Dwa pasy plus buspas po jednej i drugiej stronie

    • 4 1

  • Koniec bliżej niż dalej

    a tu taka niespodzianka.
    Ta inwestycja robiona jest bez projektu ? Budujecie w Gdyni czy w pełnym niespodzianek bagnie syberyjskim ?

    • 3 0

  • Bada i .d.i.ot.ow

    Urząd miasta to nieroby że Szczurem na czele taka inwestycja a na końcu drogi na Pogórze mostek który ma po 1 pasie i niedługo się rozleci. Wizjonerzy z UM.

    • 7 1

  • Zabawny jest ten fircyk w przymaławej marynarce (1)

    Najpierw nie wiedzą jaki będzie ostateczny kształt projektu, później ogłaszają sukces że udało się coś tam zrobić. To jest klasyczne działanie pod publiczkę i jednocześnie kłamstwo, bo nie ma możliwości uzyskania pozwolenia na budowę w momencie kiedy nie jest znany ostateczny zakres projektu. Kucyk doskonale wiedział co będzie projektował tylko PR- owi doradcy kazali mu własnie powiedzieć w taki a nie inny sposób. Śmieszne to się pomału robi, ale z drugiej strony jest do bólu przewidywalne.Głosujcie na fircyka dalej.

    • 4 2

    • Po co buspasy na Kwiatkowskiego ?????????????

      Władze Gdyni mają chęć wsadzenia maksymalnej liczby ludzi z samochodów do autobusów, bo to ma pomóc w ,,odkorkowaniu" miasta. No i gdzie można powstają buspasy, ogólnie może słuszna idea. Ale gdyby urzędnicy zadali sobie choć trochę trudu i poobserwowali ranny lub popołudniowy ruch samochodowy w okolicy Szperka lub ronda na Pogórzu to zauważyli by że ogromna liczba samochodów wjeżdża na ul.Płk .Dąbka z nowych coraz większych osiedli gminy Kosakowo, a tam nie ma dogodnych sieci autobusowych. Wszyscy widzą w jakim tempie ciągle buduje się w Kosakowie i mieszkańcy tych nowych osiedli, w większości samochodami będą chcieć dostać się do głównych ciągów komunikacyjnych w Gdyni, coraz bardziej zwiększając korki. Buspasy na tak krótkiej ulicy jak Kwiatkowskiego z jednym przystankiem autobusowym to pomyłka. Ile może stracić czasu autobus gdyby były po dwa pasy ruchu w obie strony, niezauważalną minutkę.

      • 2 0

  • Nie sądzę żeby pan Łucyk sam na to wpadł

    ale i tak szacun za największą inwestycję drogową w tym wieku w Gdyni.... hłe hłe hłe

    • 2 0

  • Dziaiaj byłem na ostatnim piętrze Olivia Star w Gdańsku. Restauracja wcale nie aż tak drogo,

    widok piękny. I znowu doszedłem do wniosku, że Gdynia to wiocha rybacka. Była okazja zrobić to samo na szczycie SeaTowers ale oczywiście banda urzędników nie pomyślała na czas. Patałachy, nieroby i nieudaczniki. Jak długo Gdynia bedzie się zwijać? Może w centrum w ramach ekologii wprowadzić gospodarstwa rolne, świnie, kury, kozy i kucyki. Gdynia niestety w ciągu ostatnich latach zaminieła się w wioskę rybacką. Dziękujemy wam Szczurek, Łucyk, radni.

    • 3 3

  • Taaa Łucyk na Prezydenta - zbawiciel Obłuża i okolic

    Tak zrobili sobie "pas techniczny" co za bajka, od początku tak miało być więc po co te błędne informacje

    • 3 1

  • Ważny efekt

    Dobrze, ze miasto poszło po rozum do głowy, no i że była taka możliwość. Wilk syty i owca cała. Lepiej teraz niż gdyby się to miało okazać za rok. Co do buspasów tam, zdania nie zmieniam. Zbędne. A w dol szczególnie. Ale taki układ 3 i 2 może być. A tym co nadal narzekają życzę szczęścia w smutnym życiu

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane