• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie drugi buspas przed Dworcem Głównym w Gdańsku

Maciej Korolczuk
29 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Korki na Podwalu Grodzkim tworzą się bez względu na porę roku. W 2018 r. mogą być jeszcze bardziej uciążliwe. Korki na Podwalu Grodzkim tworzą się bez względu na porę roku. W 2018 r. mogą być jeszcze bardziej uciążliwe.

W 2018 roku na Wałach Piastowskich zobacz na mapie GdańskaPodwalu Grodzkim zobacz na mapie Gdańska w kierunku Huciska zostanie wytyczony buspas, a jezdnia zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów ruchu. Zmiany wymusi remont dworca, który obejmie też przystanki i obecne zatoki postojowe. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, drogowcy nie wykluczają, że taka organizacja ruchu pozostanie przed dworcem na dłużej.



Czy buspas na Wałach Piastowskich i Podwalu Grodzkim to dobry pomysł?

Obecnie kierowcy jadący od strony al. Zwycięstwa zobacz na mapie GdańskaJana z Kolna zobacz na mapie Gdańska przez centrum Gdańska w kierunku Huciska korzystają z trzech pasów.

Światła na węźle przy Zieleniaku zobacz na mapie Gdańska i dalej na Hucisku zobacz na mapie Gdańska sprawiają jednak, że w godzinach szczytu korek odkłada się na Błędnik zobacz na mapie Gdańska, a nawet dalej, na Trakt Konny i al. Zwycięstwa. Podobnie jest na równoległych Wałach Piastowskich, gdzie kolejka aut ustawia się przed pętlą autobusową zobacz na mapie Gdańska.

To powoduje, że w korkach, które i tak są zdecydowanie mniejsze po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, tkwią także jadące z tamtego kierunku autobusy komunikacji miejskiej, które właśnie na pętli przy Jana z Kolna rozpoczynają kursowanie.

Przez duże korki na zatkanych Wałach Piastowskich, już na starcie łapią jednak spore opóźnienia i do Dworca Głównego, a więc drugiego przystanku na trasie, przyjeżdżają po czasie. Bywa, że w korku między pętlą autobusową a dworcem jednocześnie stoi nawet kilkanaście autobusów.

Wizualizacja nowego zagospodarowania terenu wokół Dworca Głównego PKP w Gdańsku. Wizualizacja nowego zagospodarowania terenu wokół Dworca Głównego PKP w Gdańsku.
W związku z remontem dworca, który w 2018 r. wejdzie w decydującą fazę i obejmie także plac przed budynkiem wraz z przystankami autobusowymi i zatokami postojowymi, konieczne jest wytyczenie buspasa na prawym pasie Podwala Grodzkiego.

- Musimy to zrobić, by zapewnić obsługę komunikacyjną przed dworcem - przyznaje Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Obecnie rozmawiamy z kolejarzami nad wypracowaniem dogodnego terminu zmian. Prawdopodobnie będzie to druga połowa roku, już po otwarciu Forum Gdańsk i Nowego Podwala Grodzkiego, które odciąży obecny układ komunikacyjny.
O buspasie na Wałach Piastowskich po raz pierwszy mówiło się już w 2010 r. Wówczas jednak plany wymalowania pasa przeznaczonego dla komunikacji miejskiej zawieszono, bo zapadła decyzja o likwidacji pętli autobusowej. Gdy przeniesiono ją w pobliże placu Zebrań Ludowych, pojawił się pomysł, by buspas powstał na Błędniku. Ostatecznie z tego pomysłu także zrezygnowano, bo miasto postanowiło odtworzyć pętlę przy Jana z Kolna.

Tak może wyglądać organizacja ruchu przed dworcem w 2018 r. Tak może wyglądać organizacja ruchu przed dworcem w 2018 r.
Planowane zmiany oznaczać będą małą rewolucję w centrum Gdańska. Kierowcy jadący w kierunku Huciska już na Błędniku pojadą dwoma, a nie trzema - jak jest obecnie - pasami. Obecny lewy pas ma stać się wydłużonym lewoskrętem w Rajską, a prawy płynnie przechodzić w środkowy pas na Podwalu Grodzkim. Także z tego pasa kierowcy mogliby jechać prosto lub skręcić w prawo w Nowe Podwale Grodzkie. Sam buspas kończyć ma się przed Huciskiem.

- Ostateczne decyzje póki co nie zapadły, bo nie znamy jeszcze szczegółowego harmonogramu prac przy dworcu - przyznaje Wawrzonek. - Zdajemy sobie sprawę, że to może oznaczać kłopot dla kierowców i nieco większe korki. Ze względu na planowane otwarcie Nowego Podwala Grodzkiego, paraliżu jednak być nie powinno.
Drogowcy nie wykluczają, że jeśli rozwiązanie się sprawdzi, to buspas przy dworcu pozostanie tam na dłużej.

Obecnie autobusy na Wałach Piastowskich codziennie tkwią w korkach i już na swój drugi przystanek przed dworcem przyjeżdżają mocno opóźnione. Obecnie autobusy na Wałach Piastowskich codziennie tkwią w korkach i już na swój drugi przystanek przed dworcem przyjeżdżają mocno opóźnione.

Opinie (325) 4 zablokowane

  • Tory (1)

    A nie można puścić tych autobusów po torach tramwajowych?

    • 4 1

    • autem po torach - znacie się czy nie ?

      No właśnie - jak to jest ?
      Na Stogach - ul. Stryjewskiego jest pas jezdni po którym jest tor i jeżdżą tramwaje i nie jeżdżą po nim samochody - to z niewiedzy czy nie wolno ?

      • 0 0

  • motocykle

    czy w Gdańsku motocykle mają prawo jazdy bus-pasami ?
    Tak się pytam bo czasem jestem motocyklem w 3-mieście i nawet tego nie wiem hmm ?

    • 1 0

  • Bezedura (1)

    I ratunek tymczasowy..
    Pod całym dworcem kolejowym powinien być w poziomie -1 dworzec autobusowy z bezpośrednim wyjściem na perony dworca kolejowego. W poziomie -2, -3 parking dla samochodów osobowych, P&R, taxi.
    I perony dworca zadaszone jedną przeszkloną halą z nowoczesną informacją pasażerską... Zamiast tego wciąż reanimuje się funkcjonalnego trupa....Bypasy nic nie pomogą a tylko zatkają na amen Podwale Grodzkie.
    Trzeba zlecić w trybie pilnym projekt przebudowy dworca z otoczeniem + lokalizację dworca autobusowego - niech to narysują projektanci - da się - zachować trzeba zabytkową bryłę dworca natomiast niekoniecznie te zadaszenia z papy nad peronami...

    • 11 4

    • A jak...

      A jak te autobusy z poziomu -1 wydostaną się i włączą do ruchu?

      • 0 0

  • Ludzie a jak chcecie zrobic remont bez tego typu utrudnien przez jakis czas ? (3)

    Gdansk rozwija sie wyjatkowo dynamicznie, lotnisko przyjmuje dziesiatki tysiecy nowych turystow. W moich apartamentach na wynajem 95 procent oblozenia. Spojrzcie jakie ceny na Sylwestra i wszystko schodzi. Dokupilem w tym roku dodatkowe 10 apartamentow. Zazwyczaj narzekaja jezdzacy tramwajami lub jezdzacy TICO. Wezcie sie za biznes i poczujcie jak Adamowicz rozwija Miasto.

    • 11 16

    • Janusz proszę nie zap9minaj o tabletkach

      • 0 0

    • Traktuję ten wpis jako sarkazm, bo jeśli na serio, to wyjątkowo debilny

      • 2 1

    • Burak

      Rozwija ale dla turystow .Wlasnych mieszkancami sie nie inferesuje.Skoro piszesz ze z Olszynki to tam wlasnie wiele ludzi nie ma jeszcze do dzisiaj wody w domach .Budyn wyslal kiedys ludzi zarzadzil kilkadziesiat domow do rozbiorki i nic ludzie placza i czekaja.O pradzie juz nie wspomno wkolko awarie na powojennych slupach.No ale co tam wazniejsi turysci a na uboczach slamsy

      • 5 1

  • Rząd i Gminy mają poważny problem. Życie i Ekonomia to nie zakupy darmowe w Forum Radunia... (4)

    Z jednej strony nawał samochodziarzy przynosi ogromne wyzwania a z drugiej strony to właśnie samochodziarze utrzymują ten kraj... 20 milionów aut... Ponad 500 na 1000 mieszkańców PL. - W Niemczech, motoryzacyjnej potędze.... ponad 300 / 1000

    Jeśli nowe przepisy które weszły w Listopadzie dot. Badań Technicznych będą szczelne to odpadnie jakieś 50 - 70 % aut i wówczas rzeczywiście ktoś zgasi tutaj światło...

    Ps. Przy okazji . Sprawdzajcie i inne firmy od dotychczasowej gdy wykupujecie OC, dużo osób w ciemno wykupuje OC u dotychczasowego ubezpieczyciela, albo pod wpływem reklam z TV a bardzo często gdzie indziej jest dużo taniej, mnie np bardzo miło zdziwił PZU , zapłaciłem wczoraj za OC w PZU mniej aniżeli u pozostałej konkurencji o około 40% ! Podobno jak już byłeś klientem PZU to masz super status u nich. No i kasa zostaje w Polskiej firmie...

    • 7 8

    • nadmiar samochodów jest główną przyczyną przewymiarowanej infrastruktury (1)

      do każdego kilometra przejechanego samochodem trzeba dopłacać z funduszy publicznych.

      Podatki z akcyzy za paliwo pokrywają tylko ułamek kosztów budowy i utrzymania przewymiarowanej infrastruktury.

      Znaczna część przejazdów samochodem - zwłaszcza w miastach - to niepotrzebne podróże, które z powodzeniem można realizować wygodnie innymi środkami lokomocji.

      • 1 4

      • Znaczna część wypowiedzi na forum to niepotrzebne wypowiedzi, które z powodzeniem można realizować w kiblu.

        • 0 0

    • W Niemczech wciąż jest wiecej samochodów na 1000 mieszkańców niż w Polsce, liczba 300 dotyczyła samego Berlina

      Na koniec 2015 roku w Polsce było 539 samochodów na 1000 mieszkańców. To więcej niż w Anglii i Francji. Dane GUS-u potwierdzają, że to wzrost liczby samochodów osobowych (z 13,38 mln w 2006 r. do 20,72 mln w 2015 r.) był głównym powodem tłoku na polskich drogach oraz parkingach.

      Motoryzacyjna ofensywa w Polsce sprawiła, że nasz kraj wyrósł na lidera Europy Środkowo-Wschodniej. Świadczą o tym między innymi dane Europejskiej Komisji Gospodarczej (UNECE). Wspomniana instytucja podaje np. liczbę samochodów osobowych na 1000 mieszkańców z różnych krajów Europy. Taki wskaźnik obliczony dla Polski w 1995 roku, wynosił zaledwie 196 i był jednym z niższych na kontynencie. Dwadzieścia lat później, na 1000 naszych rodaków przypadało już 539 samochodów osobowych. To oznacza, że pod względem relacji liczby aut i mieszkańców, Polska dogoniła Niemcy i wyprzedziła takie państwa Zachodniej Europy jak na przykład Francja, Szwecja, Belgia, Irlandia i Wielka Brytania. Warto również zwrócić uwagę na dystans, który dzieli Polskę (539 aut/1000 osób w 2015 r.) oraz Słowację (375), Węgry (325) i Czechy (450 według danych Eurostatu z 2013 r.).

      • 3 0

    • Taa, szczelne kontrole w PL hee

      A OC w PZU to szajs, zobaczysz jak wystąpisz o odszkodowanie

      • 3 1

  • Tam powinien być przejazd podziemny (1)

    • 5 3

    • i

      lotniczy, dronami.

      • 1 0

  • Czyli jest to wstęp do wprowadzenia w Śródmieściu za kilka lat płatnego wjazdu dla samochodów spalinowych

    na mocy planowanej przez PIS ustawy o elektromobilności, na co Adamowicz mimo nienawiści do PIS z radością przystanie, bo będzie więcej kasy na efektowne inwestycje, które niekoniecznie są efektywne (Tristar).

    • 0 3

  • re

    A może by zacząć zmiany od prezydenta Polskiej Sycylii

    • 1 3

  • "Wizytówka" Gdańska... (25)

    Ten cały gdański dworzec i jego bezpośrednie otoczenie to jeden wielki obraz nędzy i rozpaczy. Niestety.

    • 183 211

    • Chyba masz na myśli Dworzec PKS który od lat jest w prywatnych rękach ( PB Górski odkupił go od Orbisu ) (6)

      • 61 2

      • Już nie Górski (5)

        Górski sprzedał już dworzec PKS dalej.

        • 13 2

        • komu sprzedał? Cypryjczykom? (3)

          komu sprzedał? Cypryjczykom?

          • 7 2

          • Nowakowi, temu od parówek

            • 2 0

          • (1)

            Niedobrze! Repolonizować i przywrócić godność natychmiast! Najlepiej za kredyty z tej unii, co to jej nie poważamy.

            • 1 9

            • ...niestety

              • 3 1

        • A kto kupił ? Będzie kolejny hotel czy centrum handlowe ?

          • 12 2

    • buspas (5)

      Nie spowoduje większych korków a na dodatek usprawni przejazd autobusów i taxi oraz innych służb.

      • 20 16

      • Chyba w nocy. (4)

        Gdy zakończą się wszystkie inwestycje wokół dworca sygnalizacje świetlne będą w tym rejonie co 200m a dodatkowe wyłącznie na bus pas jednego pasa spowoduje że w godzinach szczytu Korki będą sięgały od św. Wojciecha do Zaspy.
        A wszystko dlatego że pan Adamowicz nie obciążył inwestorów kosztami budowy przejazdów pod ziemią tylko zgodził się by dobudować jeszcze jedno skrzyżowanie między Dworcem a Huciskiem. Można to było zrobić inwestorzy zapłacili by za skrzyżowanie 2 poziomowe miasto nie musiało by tego finansować ale po co?
        Pan Adamowicz jak zawsze bardzo ŁASKAWY jest dla inwestorów mniej dla mieszkańców bo to oni będą w kilkometrowych korkach stali i "ekologiczne" spaliny ze stojących w korkach samochodów wdychali w całej tej okolicy. Zakaz wjazdu pojazdów ponad 5-cio tonowych też można by wprowadzić ale po co Pan Adamowicz jak na księcia przystało jeździ wszędzie służbowym klimatyzowanym samochodem to co go tam obchodzi.

        • 22 16

        • AS - daj na luz. Mieszkańcy przecież już stoją w korkach (nawet ci jadący autobusami) (3)

          jeśli PA jeździ wszędzie służbowym samochodem, to też stoi w korkach.
          Widziałem go wiele razy idącego piechotą do pracy, widywałem go także na rowerze.

          Mieszkańcy korzystający z autobusów będą mieli lepiej niż dotąd.

          Mam wrażenie, że utożsamiasz mieszkańców z kierowcami przyspawanymi do siedzeń swoich samochodów, a to dotyczy tylko części mieszkańców.

          • 17 12

          • Luz dobry na wszystko.

            PA piechotą chodzi ze służbowego samochodu do gabinetu bo jeszcze do gabinetu wjechać nie można. Rowerem jeździł gdy było to medialnie potrzebne 3 razy w 2017 roku. Poza tym wyłącznie samochodem.(KOMUNIKACJĄ PUBLICZNĄ NIGDY!!!) co w niej jest tak odrażającego ???
            "Mieszkańcy korzystający z autobusów będą mieli lepiej niż dotąd."
            "Lepiej"?? stojąc na przystanku i wdychając spaliny z samochodów stojących w korkach?? to specyficzne rozumienie słowa lepiej. Ideologiczne rozumienie
            oparte na wierze że nasi robią wszystko najlepiej i mają najlepsze pomysły nawet gdy tak nie jest to gorzej dla rzeczywistości.
            "Mam wrażenie, że utożsamiasz mieszkańców z kierowcami przyspawanymi do siedzeń swoich samochodów, a to dotyczy tylko części mieszkańców."
            Tak większej części, bo zachęconych przykładem władz miasta korzystających z prywatnych samochodów jest więcej. Do tego samochody stojące w korkach trują demokratycznie wszystkich po równo. No może poza właścicielami drogich pojazdów którzy w samochodach mają dobre filtry i powietrze czyste reszt wdycha spaliny. Mam wrażenie że ja utożsamiam się z większością tych którym będzie po tych zmianach GORZEJ ty utożsamiasz się z UKŁADEM GDAŃSKIM z jego głównymi beneficjentami i piszesz by bronić ich złych decyzji nie licząc się z konsekwencjami które spadną na większość mieszkańców.
            Mimo wszystko wszystkiego dobrego w nowym roku zawsze lepiej wymienić z kimś opinie niż czytać wyzwiska. Jednak można polemizować na poziomie.
            Pozdrawiam.

            • 1 3

          • Bardzo często to mieszkańcy okolicznych miejscowości (1)

            Nie Gdańska

            • 8 2

            • i co z tego

              z wielu okolicznych miejscowości można dojechać do Gdańska koleją lub autobusem.

              Skądinąd SKM powinna zapewniać takt 10 minutowy co najmniej do Pruszcza Gdańskiego, a może i do Tczewa.

              • 7 0

    • (1)

      szkoda ze nie widziales dworca PKP i okolic 20 lat temu ... to byly widoki... teraz to Szwajcaria

      • 8 0

      • Pamietam te 20 lat temu

        Bylo podobnie tylko bez korków

        • 4 3

    • dlatego ma być ten remont (3)

      więc przestań jojczyć!

      • 70 11

      • Buspas powinni dociągnąć do przystanku Brama Wyżynna i już jest git (2)

        • 43 7

        • I dalej do Małomiejskiej na Orunii (1)

          • 18 6

          • do Łodzi najlepiej

            żal.pl

            • 8 17

    • Jak porownasz to do dworca w Gdyni to i tak wypada lepiej sto razy

      • 11 3

    • zagdzam sie

      noclegownia dla bezdomnych

      • 6 3

    • wysiądź z samochodu

      przekonasz się że to zmiany na lepsze!

      • 16 13

    • Sam jesteś obrazem nędzy i rozpaczy pisuarze! (2)

      • 22 23

      • Brawo Maliniak, co tak późno dzisiaj ? (1)

        • 23 2

        • Spałem z kotem do 7:20! W Warszawie jeszcze ciemno.

          • 23 12

  • Brawo , bardzo dobra decyzja. (31)

    Oby więcej bus pasów.

    • 247 151

    • (28)

      Korki są przy 3 pasach. To co będzie przy 2? Jadę tą trasą sporadycznie, ale nie mam gdzie zaparkować wcześniej, by przejechać komunikacją. Ot taki to kraj. A nie lepiej postawić na tramwaje w tym miejscu?

      • 37 43

      • A na co postawic w centrum miasta ? (11)

        Na twój samochód ?
        Bardzo dobrze że miasto eliminuje spaliny i ruch w centrum.

        • 41 23

        • Narodziła się nowa tradycja - dzień pieszego pasażera

          • 1 0

        • (5)

          Cymbale, w jaki sposób eliminuje? Korki będą większe to i spalin więcej. Ten kto namawia na komunikację miejską jest niedorozwiniety, przy tylu awariach nigdy nie wsiąde

          • 30 27

          • To stój sobie słoju ze wsi w korkach. (1)

            Ja spokojnie przejadę autobusem.

            • 14 9

            • HE-he-he

              Nie przejedziesz światła obowiązują też na bus pasach. A po remoncie światła przed dworcem w Gdańsku będą co 200m Przejechanie kilometra nawet bus pasem będzie trwało 15min. Efekt zobaczysz pod koniec 2018 roku.

              • 3 1

          • (1)

            To stój w korku i narzekaj, że nie ma gdzie parkować. Albo zbuduj za swoje te wszystkie drogi i parkingi.
            PS: z podatku w benzynie złamany grosz nie idzie do budżetu miasta.

            • 18 17

            • Na szczęście.

              UKŁAD GDAŃSKI szybko by te środki "zagospodarował" jak zawsze wyłącznie na przepłacone legalne inwestycje. Po tym jak mamy super drogi tunel w Gdańsku, jak mamy Stadion na 45 tyś miejsc stojący niemal zawsze pusty bo Lechia wykorzystuje go najwyżej w 1/3 jak znam Gdańskie realia zbudowali by za tą kasę stadion Żużlowy na 30 tyś miejsc po to by mieć jeszcze jednego przepłaconego MISIA a potem wykorzystywano by go w 1/4.
              Ekipie Gdańskich Liberałów czasowo nazywających się PO warto w nowym roku powiedzieć DO WIDZENIA. Kończąc tym samym ponad 20 letni okres rządów UKŁADU GDAŃSKIEGO. A na myśl o tym strach panuje w nie jednym gabinecie.

              • 6 11

          • To się duś w spalinach.

            Na zdrowie!

            • 15 11

        • (1)

          Spalin nie wyeliminuje się w ten sposób, własnie przez to ,że będą większe korki to będzie ich w powietrzu więcej. Dłużej samochody będą zasmradzać powietrzem które piesi będą wdychać na przystankach. A to ,że autobus buspasem tam szybciej przejedzie to potem z tego buspasa musi wyjechać , jak będą korki większe niż są obecnie to nie wiele to im da. Rozwiązaniem jest dodatkowy pas na buspas a nie zmniejszenie drogi o jeden pas bo z samochodów ludzie nie zrezgynują.

          • 11 8

          • może jak postoją dodatkowe pół godziny

            to jednak zrezygnują. W cywilizowanym świecie takl się zwykle dzieje.

            • 8 5

        • xxx (1)

          poodychaj sobie spaliny z autobusu.......po prostu, miasto płaci za paliwo dla autobusów, więc robią sobie lepiej, kosztem mieszkańców jeżdżących autami(teraz oni więcej zapłacą za paliwo)

          • 4 8

          • umiesz dzielić spaliny przez liczbę pasażerów autobusu?

            być może jest to dla ciebie za trudne.

            Problemem, który generują samochody to nie tylko spaliny, ale ich terenochłonność oraz terenochłonność infrastruktury, która do ich jazdy musi być tworzona.

            • 5 8

      • Nie było zgody kierowców na poszerzenie przystanków tramwajowych (1)

        • 10 4

        • czy ktoś ich jeszcze w ogóle o cokolwiek pyta w tym mieście?

          • 1 0

      • (7)

        Przesiądź się na komunikację.

        • 40 20

        • Biorę przykład z Adamowicza (6)

          Ja biorę przykład z prezydenta Adamowicza i jego Kolegów i nie korzystam z Komunikacji miejskiej. Coś musi być w niej gów...ego, że władze samorządowe unikają jej jak ognia. Nie zamierzam ryzykować. Zacznę korzystać gdy właściciele w tym wypadku samorząd Gdańska i jego władze też zaczną to robić. A ponieważ ta Komunikacja jest do d...y to na razie sobie odpuszczę. A jak będą duże korki poradzę sobie z nimi metodą prezydenta Kowalczuka po chodniku na przełaj może bus pasem się uda. Pewnie nie uda się bezkarnie ale trudno Bezkarność zarezerwowana jest dla działaczy Platformy Obywatelskiej, z tym trzeba się pogodzić.

          • 23 7

          • Co wolno wojewodzie to nie tobie smrodzie. (5)

            Możesz jechać ja Szydło na sygnale i przypier.....lić w drzewo.
            Lub jak Maciarewicz po autostradzie albo Duda bez opon.
            Z PiS weź przykład ćwoku ze wsi.

            • 5 16

            • Drogi smrodzie. (4)

              W nowym roku zapytaj pani w szkole kto to jest pan Adamowicz? Kto jest wojewodą i co to za urzędnik? Co to jest BOR i jak działa? Czym różni się administracja rządowa od samorządowej. Może u ciebie na wsi chamstwo i prostactwo jest w modzie ale u nas w mieście już prawie nie, a Jak padnie UKŁAD GDAŃSKI który cię sponsoruje to będzie lepiej.
              Bo mnie sponsoruje kol. Nowak ten z którym się zegarkami wymieniamy, ekspert od unikania kontroli skarbowej w firmie Żony.
              Lolo... coś tam mówili na niego Koledzy z PO na taśmach od SOWY.

              • 8 6

              • Aleś się wyglupił " profesorku", jak przyszły student.

                • 0 2

              • A już myślałem że cię sponsorują kasy SKOK kasą wyprowadzoną do Luksemburga. (2)

                • 5 4

              • Nawet w SKOKach (1)

                nie mają takiego "brania" jak KODziarze, walczący by było jak było czyli wyprowadzenia setek miliardów z Polski by zyło się lepiej ... zagranicy.

                • 4 5

              • aktywista SKOKu nie był KODziarzem

                jak wyprowadzał kasę do Luksemburga. Faktycznie wyprowadził tylko kilkaset milionów

                • 3 3

      • Co za mentalność??? (1)

        Tam przy 5 pasach byłyby korki bo ludzie nie Unią jeździć...

        • 10 13

        • Umio, umio

          • 9 0

      • Lepiej będzie zdjąć trochę chodnika na buspas wspólny ze ścieżką rowerową.

        Chodnik i ścieżka są tam bardzo szerokie. To by miało sens.

        • 16 9

      • Ten buspas to brednia bez zmniany przebiegu linii tramwajowych na Hucisku.

        Autobusy wyjadą może bez opóźnienia ale potem skumulują i utkną we własnym korku na buspasie. Do tego dojdzie przejście naziemne, które zablokuje autobusy. Problem to skumulowane tramwaje na Hucisku, które skręcają w prawo. Wystarczy puścić je lekko na około prosto przez Hucisko.

        • 11 15

      • (1)

        To nie przyjeżdżaj w ogóle. Poradzimy sobie bez ciebie.

        • 42 29

        • i wice versa

          • 13 25

    • jezdnie i chdniki (1)

      Najlepiej zlikwidować wszystkie jezdnie i chodniki na Głównym Mieście, nie będzie problemu, będzie Średniowiecze.

      • 12 10

      • mam wrażenie, że twoja zdolność do refleksji daje się porównać z tą ze średniowiecza

        • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane