- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (123 opinie)
- 2 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (49 opinii)
- 3 Od soboty spore utrudnienia na A1 (76 opinii)
- 4 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (97 opinii)
- 5 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 6 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (40 opinii)
Będzie kamera na buspasie w Gdyni
Buspasy znacząco skracają podróż komunikacją publiczną, ale tylko w przypadku, gdy nie są blokowane przez samochody. Nie wszędzie się to udaje, a ponieważ policja nie może pełnić całodziennych dyżurów w jednym miejscu, przy buspasie na ul. Władysława IV stanie kamera.
Znaki? Nie dla wszystkich
Najwięcej kłopotów jest jednak z buspasem na ul. Władysława IV, który jest permanentnie ignorowany przez część kierowców. Od początku października 2015 roku z prawego pasa ulicy Władysława IV, na skrzyżowaniach z ulicami Obrońców Wybrzeża oraz Żwirki i Wigury , można tylko skręcać w prawo, lecz autobusy mogą przejechać tymi pasami na wprost. Za skrzyżowaniem z ulicą Żwirki i Wigury, do przystanku Urząd Miasta - Władysława IV, prawym pasem mogą jeździć wyłącznie autobusy i taksówki. Jak jest w rzeczywistości? Łatwo się przekonać, bo sytuacja powtarza się codziennie. Kierowcy lekceważą zarówno znaki pionowe, jak i poziome informacje o buspasie oraz linię ciągłą. A wtedy sens buspasa znika, bo znowu jest on blokowany przez samochody osobowe.
Policja pojawia się tam okazjonalnie, dyscyplinując kierowców, ale niewiele to daje, bo patrol nie może tam stać całymi dniami. Dlatego zdecydowano się na inne rozwiązanie. Na buspasie stanie kamera, która będzie utrwalać zachowania kierowców ignorujących znaki.
Kamery głównie dla policji
- To projekt pilotażowy. Na razie planujemy ją tylko w tej lokalizacji, ale jeśli się sprawdzi, nie jest wykluczone, że podobne urządzenia staną również przy pozostałych buspasach - mówi Bogusław Moniuszko z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Urzędnikom nie zależy na dużej liczbie mandatów, które mają wypisywać policjanci (to do nich będzie trafiał obraz z kamer). Sukcesem będzie ograniczenie liczby jeżdżących po buspasie samochodów, które blokowały i spowolniały autobusy, na co skarżyli się ich kierowcy. W Gdańsku świetnie się to sprawdziło i problem jest marginalny.
Czytaj więcej: Ten fotoradar zarabia nawet 6 tys. zł na godzinę.
Koszt montażu kamery, która będzie funkcjonować także po zmierzchu, to 141 tys. zł. Zacznie ona działać pod koniec zimy albo wczesną wiosną tego roku.
Opinie (164) 5 zablokowanych
-
2016-01-07 11:43
Kiedy przedluzenie buspasa na Morskiej, pomiedzy Estakada, a Chylonska (3)
Kolejny raz pisze o braku sensu istnienia krotkiego buspasa na Morskiej, pod Estakada Kwaiatkowskiego, w kierunku Chyloni.
Byloby dobrze, gdyby istnejacy buspas wydluzono, az do przystanku przy IV LO, czyli gdzies do Chylonskiej/Dzialdowskiej. Na chwile obecna sens jego funkcjonowania jest bardzo dyskusyjny.- 21 13
-
2016-01-07 14:00
bo pisać musisz
do zarządu dróg i zieleni, a nie w komentarzach na forum.
- 2 0
-
2016-01-07 12:31
(1)
Ten bus pas jest po prostu bez sensu!Jezdze tam czesto i ani razu nie widziałem na nim trajtka ani autobusu!!!
- 5 2
-
2016-01-07 13:05
dlatego tym bardziej nalezy go natychmiast wydluzyc
Jaki to problem ? Czy kazde g...w tym kraju musi stanowic problem ?
Wyslac "jutro" ekipe z farba i po problemie.- 1 4
-
2016-01-07 13:58
Wszystko spoko
tylko na wladyslawa IV przystanek przed zjazdem na rozowa poiwnien byc troche dalej od skrzyzowania lub bus pas powinien sie szybciej konczyc a nie ze czlowiek chce skrecic a tu zaden uprzejmy mosci jego was w autobusie cie nie wpusci jeszcze jak sie zatrzyma na przystanku to ok ale jak jedzie prosto dalej to jest to ciezki manewr i patrzac ogolnie to ten pas w lewo jest za krotki ogolnie jest to kijowo rozwiazane tyle w temacie
- 6 1
-
2016-01-07 13:36
w Gdańsku nie wszędzie
na ul. Dmowskiego we Wrzeszczu to nie jest "problem marginalny", tam regularnie kierowcy osobówek jadą buspasem w godz. szczytu przez co moja żona 5 km autobusem jedzie nie raz dłużej niż 20km SKM-ką.
- 4 0
-
2016-01-07 13:35
Nowe Gdynskie przepisy ruchu drogowego!!!!
...."na skrzyzowaniach ulic Obroncow wybrzeza i Zwirki i Wigury mozna skrecac tylko w prawo,lecz autobusy moga jecha na wprost...."
Czy to sa jakies nowe przepisy?
Czy autobus jest pojazdem uprzywilejowanym,nie muszacym stosowac sie do znakow pionowych i poziomych?
Jest to chore ze kierowcy autobusow domagaja sie przestrzegania przepisow ruchu drogowego sami ich nie respektujac.
Taka sama sytuacja ma miejsce na Witominie w kierunku Chwarzna,autobusy korzystaja z pasu do jazdy w prawo na ulice Widna aby pojechac na wprost w kierunku zatoczki przestanku.
Uwazam ze jest to niebezpieczny manewr,gdyz kierowcy jadacy z przeciwnego kierunku moga zostac zmyleni i wczesniej czy pozniej dojdzie na takich skrzyzowaniach do zdarzenia drogowego.- 4 3
-
2016-01-07 13:34
Bardzo proszę
Zainstalujcie w Gdańsku na bus-pasie nawet atrapę kamery!! Szlag człeka trafia jak chce wjechać na prawoskręt, w miejscu gdzie kończy się bus-pas,a tam już korek samochodów aż do Motławy z których kierowcy-cwaniacy patrzą z miną "no i gdzie się wciskasz frajerze???" Piszecie " W Gdańsku świetnie się to sprawdziło i problem jest marginalny." (zamontowanie kamery) To może niech ktoś kto to powiedział popatrzy na Podwale w godzinach szczytu!
- 5 1
-
2016-01-07 13:28
Na wszystkim walki robis kamera za 140 tys to jak super klasy samochod
- 3 1
-
2016-01-07 13:13
zielona strzałka
ja postawiłbym kamere przy każdej zielonej strzałce - kopalnia złota dla gminy
- 7 1
-
2016-01-07 13:03
Myślę, że najlepszym rozwiązaniem byłaby czarcia zapadka.
- 5 1
-
2016-01-07 12:46
A czy jak jest bus pas to autobusy moga zajmować i blokować pozostałe pasy? (1)
Tak jest na Dmowskiego we Wrzeszczu, prawy pas to bus pas, a autobusy pchają sie na lewy blokując całkowicie drogę. Muszę poszukać nagrania z kamerki....
- 1 7
-
2016-01-07 12:59
tak, mogą się tam wepchać
bo z końca buspasa nikt autobusu nie puści w lewo.
- 3 0
-
2016-01-07 12:49
https://www.protestuj.pl/stop-obcej-interwencji-w-wewnetrzne-sprawy-polski,56,k.html
- 2 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.