• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie chcą buspasa na ul. Morskiej w Gdyni

Michał Sielski
11 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Część mieszkańców, a przede wszystkim osoby prowadzące sklepy i punkty usługowe przy ul. Morskiej, nie chcą, by powstał tam buspas. - To zniszczy nasze źródło utrzymania - przekonują. Według pierwotnych planów buspas miał powstać na odcinku od skrzyżowania z ul. Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania z ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni, a nawet do ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdyni.



Jesteś zwolennikiem buspasów w mieście?

Gdy w maju miejscy urzędnicy poznali wyniki analiz dotyczących wyznaczania buspasów w mieście, wszystko potoczyło się bardzo szybko. Od tego czasu powstał buspas na ul. Władysława IV w stronę Sopotu oraz pas dla autobusów na Estakadzie Kwiatkowskiego. Każdy z nich powstawał przy narzekaniu kierowców, którzy twierdzili, że spowoduje to wielkie korki. I w żadnym z przypadków obawy te się nie potwierdziły, choć na ul. Władysława IV - szczególnie w godzinach szczytu - średnia prędkość przejazdu samochodów spadła, co jednak wyszło wszystkim na dobre, bo od tego czasu nie doszło tam do żadnego wypadku. Pasażerowie komunikacji publicznej jadą natomiast znacznie szybciej.

Przedsiębiorcy: idziemy ustawić się w kolejkę do pośredniaka

Nie przekonuje to jednak części mieszkańców ul. Morskiej, a zwłaszcza osób, które prowadzą tam punkty usługowe i handlowe.

- Jeśli parking zostanie zamieniony na buspas, to możemy od razu ustawiać się w kolejce do pośredniaka. Klienci przyjeżdżają do nas samochodami, więc po prostu ich stracimy. Zwłaszcza jeśli będą musieli szukać miejsc parkingowych w bocznych uliczkach - przekonuje pan Andrzej, prowadzący tam punkt usługowy.
Nie będzie to więc klasyczny buspas, bo droga wyłącznie dla autobusów będzie tylko w bezpośrednich okolicach przystanków.
Według założeń buspas ma bowiem znaleźć się na odcinku od skrzyżowania z ul. Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania z ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni lub (w wariancie maksymalnym) do ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdyni. W przeprowadzonej analizie zbadano dwa warianty. Jeden zakładał wyznaczenie buspasa na istniejącej obecnie, dwupasmowej drodze, a drugi na dobudowie trzeciego pasa, który wiązałby się ze znacznie mniejszymi utrudnieniami w ruchu samochodów, ale też likwidacją miejsc parkingowych. I to właśnie ta druga opcja jest głównie brana pod uwagę. Skróci czas przejazdu autobusów i trolejbusów o ok. 10 proc. Wymaga jednak prac inwestycyjnych.

Urzędnicy: miejsca parkingowe nie znikną

Urzędnicy przekonują jednak, że pogodzą interesy wszystkich.

- Prace projektowe są ukierunkowane tak, by miejsca parkingowe nie zostały zlikwidowane. Nie będzie to więc klasyczny buspas, bo droga wyłącznie dla autobusów będzie tylko w bezpośrednich okolicach przystanków - tłumaczy Sebastian Drausal, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Co to oznacza? De facto mocno przedłużone zatoki autobusowe, które możemy zauważyć m.in. na Podwalu Grodzkim zobacz na mapie Gdańska przy Dworcu Głównym w Gdańsku. Kierowcy aut nie mają żadnego interesu, by na nie wjeżdżać, a pasażerowie nie muszą czekać i denerwować się widokiem autobusu, który mają "na wyciągniecie ręki", ale nie może on wjechać na przystanek, bo stoi w korku. Podobnie będzie z wyjazdem, bo gdyńskie autobusy i trolejbusy będą mogły włączyć się do ruchu z końca pasa rozbiegowego. W korku zaoszczędzą trochę czasu, a w normalnym ruchu nie będą powodowały hamowania samochodów, bo zdążą się rozpędzić. Nie stracą więc na tym ani kierowcy, ani drobni przedsiębiorcy, prowadzący w okolicy swoje firmy i twierdzący, że miejsca parkingowe w ich bezpośrednim sąsiedztwie są kluczem do ich sukcesu.

Na razie rozpoczynają się prace projektowe. Inwestycja zostanie wykonana najwcześniej w przyszłym roku, bo planowane jest pozyskanie na nią finansowania zewnętrznego. W 2016 roku poznamy też konkretne plany dotyczące jej budowy.

Opinie (251) 5 zablokowanych

  • (35)

    Na wszystkich drogach gdzie sa co najmniej 2 pasy powinno sie robic od rau buspas. Komunikacja publiczna powinna miec priorytet.
    Kiedy buspas na Wielkopolskiej???

    • 238 207

    • Chyba na głowę upadłeś żeby na Wielkopolskiej (3)

      Był buspass. Tam nie ma miejsca na takie rzeczy. Powinni pożyczyć o kolejny co najmniej 1 pas dla aut.

      • 34 66

      • chyba jadąc tym swoim autem (2)

        co chwilę walisz łbem w dach, buspassy to przyszłość i ratunek dla miast

        • 38 36

        • (1)

          Mylisz się, buspasy to przeżytek.

          • 15 22

          • A skad taki poglad?

            Przyklad miasta (procz tego malego miasteczka z Czech, gdzie zlikwidowano buspasy i oddano drogi, ktore wczesniej byly w remoncie), gdzie zlikwidowano buspasy i wyszlo na plus?

            • 11 8

    • (3)

      Jak zbudujecie kolejną dojazdówkę do obwodnicy. A nie, sorry, kasa poszła na lotnisko, kolejke, teraz czekamy na basen.

      • 28 21

      • jak obwodnica będzie miała dojazdy co 500m to straci status drogi szybkiego ruchu. (2)

        • 22 10

        • Ona i tak straci

          bo S6 pójdzie od Karwin śladem Chwaszczyńskiej i dalej przez gminę Szemud do Lęborka. W górę od Karwin nie wiadomo czy pójdzie "eska".

          • 4 1

        • no i dobrze

          I tak w przyszlosci Obwodnica bedzie droga miejska a obwodnica bedzie metropolitalna

          • 10 0

    • Nigdy nie będzie buspasa na Wielkopolskiej

      nie dopuścimy do tego

      • 20 40

    • Miejmy nadzieję, że nigdy (9)

      Praktycznie jedyna droga dojazdowa dla 30+ tys. mieszkańców nie może być obiektem pedalarskich eksperymentów.

      • 28 41

      • (5)

        paliwo coraz tańsze będzie coraz więcej samochodów i będziecie stać pół dnia w tych korkach ;)

        • 17 9

        • (4)

          czyli sami sie w koncu przesiada....

          • 7 3

          • no nie, bo autobus w stojacy w korku jest wolniejszy od samochodu stojace w korku (3)

            Natomiast przeznaczajac jeden pas dla autobusu pozwala sie na dosc jasne wyznaczenie czasu dojazdu komunikacja miejska.

            A z racji tego, ze w jednym autobusie jedzie 20-100 osob, to stad jest to czesto rozsadne wyjscie i - uwaga - zwieksza "przepustowosc". Tyle, ze liczona w liczbie osob, jakie przedostaly sie z punktu A do B, a nie w liczbie pojazdow.

            Oszczedza takze pieniadze na parkingi w centrum i remonty drog (bo mniej pojazdow, to mniej zniszczone drogi). Powietrze tez jest przyjemniejsze, gdy nie wdycha sie tylu spalin. Nawet jesli autobus spala 40l/100km to jest jeden zamiast 40 samochodow (z ktorych w miescie, kazdy spokojnie spali z 7l, a pewni i wiecej w korku).

            • 21 5

            • I dlatego nalezy robic wszedzie buspasy. Autobusy nie powinny tkwic w korkach.

              • 17 3

            • propaganda (1)

              Przypominam,że żaden autobus nie dowiezie Cię docelowo i startowo z żadnego miejsca którego chcesz,tym bardziej punku A,zawsze musisz dotrzeć na przystanek,odczekać swoje, gnieść się w tłumie i potem z przystanku dotrzeć do punktu B,uff
              A teraz... wyobraź sobie, że chcesz przewieźć coś ciężkiego albo wybierasz się kilkuosobową rodziną itp. ale nie to nie pasuje do ideologii bus-pasów

              • 7 7

              • To wtedy jedziesz autem i swoje odczekasz. Proste.

                • 0 0

      • (2)

        Marnotrawstwo przestrzeni to zieleńce, chodniki, buspasy i oczywiście ścieżki rowerowe. Należy zaasfaltować wszystko aż po fasady budynków. Miejsce pieszego jest w domu, autobusów w Niemczech, tirów na torach drzew w lesie, a psów i rowerów na wsi. Jedynym obiektem poza obrębem budynku powinien być

        • 0 2

        • Samochód

          • 0 1

        • Zmień dilera

          • 0 0

    • bzdura (5)

      Bus pas przez cały czas jest pusty, to marnotrastwo drogi.

      • 23 22

      • (2)

        Poki co wyglada na to, ze Twoja edukacja to bylo "marnotrastwo" publicznych pieniedzy...

        • 28 16

        • (1)

          marnotrastwem jest niszczenie drog przez ciezkie autobusy!

          • 5 16

          • marnotrawstwem jest budowa dróg wyłącznie dla samochodów

            marnotrawstwem jest budowa parkingów wielopoziomowych w pobliżu centrum miasta

            marnotrawstwem jest jeżdżenie samochodem do pracy odległej w mieście o mniej niż 5 km.

            marnotrawstwem jest budowanie darmowych parkingów dla samochodów w pobliżu centrum miasta

            • 8 3

      • 90% samochodow wozi powietrze, tylko kierowca w srodku. Pozeracze przestrzeni i czystego powietrza.

        • 5 1

      • Buspasy powinny byc takze uzywane przez: motocykle, motorowery, sluzby ratownicze, taxi

        Wtedy beda mialy jak najwiekszy sens.
        Na niektorych odcinkach powinny po nich jezdzic rowniez TIR-y

        • 2 1

    • (1)

      Jest miejsce żeby poszerzyć o jeden pas Wielkopolska w stronę karwin/dąbrowy. Tylko to juz za drogo. Gdynia "buduje" tam buspasy gdzie wystarczy namalować linie i ilośc km buspasow od razu idzie do gory. Jaka fama!

      • 13 4

      • buspas w strone miasta

        dwa pasy w stone wyjazdu. Z racji tego, ze mniej ludzi pojedzie do miasta indywidualnym transportem, nie bedzie korkow na wyjezdzie, zatem czas przejechania autobusem na niezakorkowanej drodze nie bedzie zly.

        • 3 2

    • Po co te bus pasy? (2)

      Przecież autobusy mają pierwszeństwo w terenie zabudowanym przy wyjeździe z przystanków. Jak samochody mają się zmieścić na jednym pasie? To jest czyste marnotrawstwo przestrzeni.

      • 5 14

      • Nie mają pierwszeństwa, a kierujący pojazdem musi umożliwić włączenie się do ruchu a to nie to samo.

        • 9 2

      • Po to zeby nie staly w korkach.

        • 4 0

    • A ścieżka rowerowa na 3 Maja ?! Przecież to chore ! (4)

      .

      • 7 7

      • argumenty są? (2)

        • 1 2

        • No chyba nie (1)

          W każdym razie sensownych argumentów ZA jej budową nie było, oprócz zwyczajowych pedalarskich żali.

          • 3 3

          • na razie widzę żale tylko jednego kretyna

            tego, którego właśnie komentuję

            • 1 3

      • ścieżka rowerowa

        Na stryjskiej to też porażka

        • 0 0

  • to dziwne (6)

    Jak dla mnie to buspas w kierunku centrum to nieporozumienie..zazwyczaj korki sa byly beda zawsze w kierunku Rumi..żadko kiedy są one w kierunku centrum..Chyba tez tak myslicie i zauwazyliscie?

    • 100 57

    • Żadko

      to chyba piszesz bez błędów

      • 28 4

    • Dziwny to jesteś ty (2)

      Korki w stronę centrum są rano, a po południu w stronę Rumi. Chyba w życiu Morską nie jechałeś.

      • 23 1

      • Zdarta płyta gra

        zadko...

        • 0 0

      • to rano rozwijać busapasa w stronę centrum a wieczorem w stronę rumunii

        • 6 0

    • korki rano są w kierunku Gdyni a po południu w kierunku Rumi :)
      a BusPasy są ok.

      • 1 0

    • Nie "żadko", tylko "żabko".

      A po co w treści zwracasz się do płaza? Z kontekstu nie wynika.

      • 0 0

  • I beda dalej sie gibac i narzekac... (4)

    • 35 4

    • Łajzy nie przedsiębiorcy (3)

      Ich koledzy ze Świętojańskiej też parę lat temu wstrzymali budowę pasażu pieszego. I co? Handel i usługi zdechły i zrobiła się ulica bankowa. Popatrzcie na swoje szyldy, na ten syf przed waszymi sklepami, na ten dziadowski wybór towarów. To jest przyczyna tego, że niedługo wylądujecie w pośredniaku, a nie bus pas, dzięki któremu można będzie szybciej dojechać do sklepu, bo samochodem i tak się nie da już dzisiaj, bo wszystkie miejsca parkingowe zajmują...właściciele sklepów. Gdybyście mieli łeb na karku, to już byście kombinowali jak wykorzystać tę nową sytuację. Poszerzyć chodnik, obsadzić drzewami, wprowadzić małą architekturę wzdłuż całej morskiej tak żeby przyciągnąć potencjalnych klientów. Tego powinniście się domagać od miasta. Zorganizować się, zadbać o estetykę. Ale nie, mendzić i narzekać i siedzieć na tym swoim klepisku - to jest przedsiębiorca z Morskiej. Na szcz*w.

      • 20 6

      • brawo

        Brawo, ale takich jak Ty w tym kraju się tępi .... Niestety...

        • 8 2

      • Tak samo brzydko jest na śląskiej i warszawskiej:(

        • 8 1

      • Szkoda, że podobnie myślący zapewne nie chodzą na wybory samorządowe, o czym świadczy wysokość poparcia dla miłościwie panującego Gryzonia...

        • 6 2

  • Bardzo dobrze (9)

    Komunikacja zbiorowa to jedna z podstaw sprawnego funkcjonowania miasta

    • 122 86

    • jaedna ale nie jedyna (2)

      i nie najważniesza każdy zdrowy człowiek w dzisiejszch czsach ma własną komunikacje i patrząc na ilśc samochodów to ona jest najważniesza.
      komunikacja zbiorowa jest dla dzieci i bezrobotych

      • 11 26

      • to ciekawe, co piszesz

        powiedz mi prosze, jak chcesz zmiescic w centrum samochody kazdego czlowieka, ktory juz dzis do centrum dojezdza.

        Zgodnie z twoja doktryna kazdy zdrowy czlowiek do pracy powinien dojezdzac samochodem. Wszyscy zatem pracujacy jadacy autobusem, trolejbusem czy koleja - w samochod.

        Jak widzisz opcje rozwiazania tego komunikacyjnego problemu?

        • 10 3

      • Za duzo

        amerykanskich filmow sie ogladalo, co?

        • 9 1

    • ta busosmrodem (3)

      pewnie jezdziasz do pracy a nowy leksus w garażu stoji bo jesteś ekologiczny taka ważna dla ciebie komunikacja publiczna jeżdzisz bo musisz

      • 6 7

      • No, jakbys troche zgadl (2)

        Po pierwsze tak wybralem miejsce, w ktorym mieszkam, ze mam wzglednie blisko wszedzie + jest niedaleko, ok. ~10 minut pieszo, do waznych wezlow komunikacyjnych.

        Do tego rower, gdy pogoda pozwala lub tramwaj, gdy nie pozwala do pracy. (15-20 minut).

        Samochod, bardzo ladny i zadbany klasyk uzywany poza godzinami szczytu, bo przeciez samochod jest od tego, aby go uzywac. Co nie znaczy, ze w kazdej sytuacji, bezwzglednie, zawsze, kazdy.

        • 10 3

        • (1)

          Załóżmy że powstaną wszędzie bus pasy , ja pracuje w usługach gdzie do każdego klienta MUSZĘ dojechać. Nie mogę korzystać z bus pasa by dotrzeć pod wskazany adres (taksówkarze mogą, nawet korzystają z tego przywileju gdy nie maja pasażera) Czas mojego dojazdu wydłuży się, co więcej spalę też dużo paliwa. Co przełoży się na wzrost kosztów które przerzucę na klienta. Pojmujesz groteskowość sytuacji, ułatwienia dla jednych staną się kamieniem u szyi dla innych. Patrzysz na problem z punktu widzenia pasażera autobusu ale nie widzisz problemów innych !

          • 9 7

          • samochodów w mieście i skłonności do korzystania z nich jest zbyt dużo

            pomyśl, że ci przeszkadzają inne samochody a nie tylko buspasy.

            Gdyby z tych busów wszyscy przesiedli się na samochody, dopiero byś tracił czas i paliwo na dojazd.

            Nie ma możliwości zbudowania miasta funkcjonującego wyłącznie w oparciu o indywidualne samochody prywatne, które zapewniałoby odpowiednią jakość życia. Takie miasto jest strasznie energo i kosztochłonne.

            Amerykanie nie mają środków na utrzymanie obecnej, przewymiarowanej infrastruktury drogowej w swoich miastach.

            • 4 2

    • Może tak może nie (1)

      W normalnych krajach komunikacja zbiorowa jest podstawą u nas niestety nie. Myślę, że problem tego, że ludzie wolą auta nie leży w prędkości przemieszczania się komunikacją miejską, tylko w zatłoczonych pociągach czy autobusach w godzinach szczytu, gdzie bardzo często ledwo się drzwi domykają i nie ma czym oddychać. Gdyby przewoźnicy zapewnili w miarę przyzwoity poziom podróży to mieli by więcej klientów, bo warto wtedy zrezygnować z wygodnego auta na rzecz wygodnej komunikacji.

      • 15 3

      • Sadz, ze poziom trojmiejskiej komunikacji nie odbiega od poziomu londynskiej komunikacji

        Wiem, bo od prawie roku przebywam wiekszosc czasu w Londynie.

        Czasy przejazdow podobnych dystansow sa nawet lepsze w Trojmiescie. Tyle, ze czestotoliwosc z oczywistych przyczyn w Londynie jest wieksza.

        Wiele miast w Europie wielkosci Gdanska ma gorsza komunikacje miejska. CHlubnym wyjatkiem z miast, w ktorych bylem jest Kopenhaga. Naprawde swietna komunikacja. Lucerna w Szwajcarii (mimo, ze to male miasto < 100k mieszkancow) takze ma bardzo dobra komunikacje (i bardzo drogie posiadanie samochodu).

        • 6 1

  • blachosmrody (4)

    a to wszystko przez samochody-nieprawda?

    • 34 75

    • Masz rację - to nieprawda co napisałeś. (1)

      • 11 2

      • blachosmrody

        bo kręcid*py wiedzą lepiej

        • 13 4

    • Nieprawda

      • 15 5

    • tornister spakowany

      lekcje odrobione, to idź obejrzeć gumisie a nie internety

      • 9 3

  • edukować (3)

    Niezależnie, gdzie te buspasy się pojawiają, należy edukować kierowców. Na Morskiej jest już jeden buspas, i codziennie widzę, jak mkną nim samochody.

    • 76 18

    • Człowieku ten buspas na Morskiej (2)

      na prawo skręcie z estakady w kierunku Rumii to bubel.

      • 11 10

      • Kierowco Trolejbusu (1)

        Każdy buspas i ścieżka rowerowa "wybudowana" na zasadzie pomalowania pasów to bubel. Pod każdą decyzją inwestycyjną podpisuje się co najmniej kierownik/dyrektor itp, przystawia pieczątkę itd., ktoś te buble produkuje. My możemy sobie najwyżej podyskutować z punktu widzenia użytkownika.

        • 15 2

        • droga dla rowerów malowana na jezdni to często dobre rozwiązanie

          Droga dla rowerów malowana na chodniku to najczęściej bubel, zwłaszcza jeśli nie ma odpowiedniego oznakowania na przejazdach przez ulice poprzeczne.

          • 4 2

  • (13)

    Obwodnica powinna też mieć buspas, i ścieżkę rowerową
    wszędzie gdzie są dwa pasy to jeden z nich powinien być buspasm.
    gdy jest jeden pas to zmienić to na ścieżkę rowerową.
    zakaz wjazdu aut do miasta na 20 km.
    co jeszcze urzędnicy wymyślą by.Sztucznie chwalić się kilometrami buspasów i ścieżek rowerowych w gdyni??
    jestem za likwidacją buspasa Morska przed estakadą! Zero poprawy dla samych busów, ale za to tworzy gigantyczne korki!!!!!

    • 177 67

    • programowo chory z nienawiści? (6)

      • 12 34

      • (2)

        To już urząd miasta się trzeba zapytać
        .....
        Może drugi Amsterdam chcą w Gdyni zrobić...

        • 14 5

        • byłoby pięknie

          • 8 5

        • Ja byłbym nawet za

          Jakby do każdego buspasu coffee shop dołożyli.

          • 10 5

      • Gdzie tam widzisz nienawistne stwierdzenie?

        • 5 5

      • nienawiśc ??? (1)

        nienawiść to maja ci na rowerkach lub w autobusach i na piękne lśniące maszyny mówia blachosmrody wąchają czyjąś pache w autobusie

        • 14 7

        • Niektore moze i ladne

          Pieknych bardzo niewiele. Niestety najwiecej przecietnego sprzetu. Bez rewelacji, jak na potancowce na niemieckiej wiosce.

          • 6 2

    • możesz jeździć po buspasie (1)

      od dzisiaj, niejaka Klempa powiedziała, że zakaz jazdy zatwierdziło zbyt mało sędziów.

      • 5 3

      • Klempa jak Klempa. PO 42 wyroków Trybunału nie wykonało. Wielcy obrońcy demokracji...

        • 2 3

    • (3)

      Wjeżdżam po jakimś czasie do Gdyni, a tam dziwne szlaczki z białej farby na zwykłych dwukierunkowych. Na dwupasmowych auta jeżdżą tylko po jednym pasie, a na drugim nie ma nic. Poruszają się po tym tylko kosmici z antymaterii. Po pewnym czasie dowiaduję się, że ta przedziwna gmatwanina z białych ciągłych linii ma jednak sens - to wyznaczone drogi dla bytów wyższych - rowerzystów. Ale czemu oni tam nie jeżdżą? Otóż aż tak upodobali sobie dwa koła napędzane siłą mięśni, że teraz tylko to w świat jeżdżą, te pasy rowerowe są im niegodne. Korek do Gdyni zaczyna się w Żukowie, w Wejherowie i innych miastach na granicach województwa, bo miejscy wizjonerzy, ludzie z IQ 284 i powyżej zdecydowali się usprawnić ruch. Dla mnie te zmiany to ucieleśnienie 8 milionowego Londynu w 350 tysięcznym mieście. Jest super.

      • 8 5

      • wyobraź sobie, że każdy rowerzysta i pasażer busa (2)

        przesiada się na samochód w Gdyni.

        Jak długie stają się korki?
        W Trójmieście wyzwaniem jest nadmiar samochodów a nie brak odpowiednio szerokich jezdni.

        • 4 3

        • (1)

          Wyobraź sobie, że w trójmieście mamy klimat umiarkowany zimny, z bryzą morską i o dużej ilości opadów, więc taki nacisk na ścieżki rowerowe jest nieporozumieniem. Od września/października obserwuję tą drogę rowerową na Stryjskiej i ani razu tam roweru nie widziałem.

          Powinny być po prostu szerokie chodniki z zezwoleniem na jazdę rowerem.

          • 5 3

          • To moze nalezy zaczac od wyrzucenia aut z chodnikow?

            • 2 0

  • (5)

    Buspasy sa przydatne w miejscach jak np. Kielecka,ale kierowcy autobusow czesto naduzywaja tego przywileju i zmieniaja pas czesto albo przed miejscem do tego przeznaczonym albo za pozno jadac pasem przeznaczonym do skretu w prawo i na skrzyzowaniu z Witominska wymuszaja od pozostalych kierowcow wlaczenia sie do ruchu.

    • 57 19

    • (3)

      No tak bo ciezko jest przepuscic autobus.

      • 17 4

      • Tylko,ze autobus na.tym buspasie ma osobne swiatla,ktore pozwalaja mu sie wlaczyc do ruchu,ale lepiej ominac jeszcze pare aut i sie wciskac.

        • 7 1

      • (1)

        Czyli idac Twoim tokiem myslenia w takim przypadku kierowca,ktory wiezie ludzi ma przyzwolenia na łamanie przepisow?

        • 7 4

        • kierowca ma zawsze takie przyzwolenie

          nie po to kupil samochod i jak jedzie do babci na wies pod Kartuzy mu zazdroszcza Golfa z niewielkim 200k przebiegiem, aby go obiazywaly przepisy.

          Placi i wymaga. Nie zapominajmy tez, ze to on ratuje polski budzet wplacajac tam miesiecznie 100zl z podatkow w paliwie! Bez niego ten kraj zapadlby sie.

          • 8 4

    • idiota jest ten co wymyslil bus pas na dmowskiego

      I teraz na dodatek policjanci sobie tam poluja na koerowcow(przy kiosku). Tak poluja,ze korki w piatek po poludniu siegaja az po rynek i konopnicka. A autobusy i tak sobie jezdza jak chca.

      • 1 4

  • zrobcie bus pass po lewej stronie jezdni i wszyscy zadowoleni :P (2)

    • 42 8

    • (1)

      Słusznie tylko, że autobus ma drzwi po prawej i ludzie wysiadaliby wprost pod nadjeżdżające samochody.

      • 2 5

      • Kierowca

        Nikt by nie wysiadał pod koła bo autobus musiał by przecież wjechać na przystanek/zatoczkę tylko tu by miał często problem ze zmianą pasów z lewego do prawego (tu są przystanki).

        • 1 2

  • Na morskiej powinien być (4)

    Na Władysława IV nie. Wszystko w temacie

    • 36 49

    • szkoda, ze anonim, bo powinno sie go zatrudnic w urzedzie miasta na stanowisko sprzeczko-rozwiazywacza (1)

      przyszedl, rzekl, stalo sie.

      • 4 0

      • Wtedy to by był nacjonalista i faszysta. Jest demokracja i tak nie można....

        • 1 0

    • Siła twoich argumentów zwala z nóg

      • 1 1

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane