• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie kolejna sygnalizacja na Wielkopolskiej

Patryk Szczerba
4 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
Przejście przez Wielkopolską w tym miejscu, zwłaszcza podczas szczytu komunikacyjnego, jest sporym problemem. Ulice bez samochodów można zobaczyć rzadko, np. 2 maja. Przejście przez Wielkopolską w tym miejscu, zwłaszcza podczas szczytu komunikacyjnego, jest sporym problemem. Ulice bez samochodów można zobaczyć rzadko, np. 2 maja.

Po skrzyżowaniu z ul. Łowicką zobacz na mapie Gdyni, tym razem sygnalizator zostanie ustawiony na przejściu przy skrzyżowaniu z ul. Racławicką i Parkową zobacz na mapie Gdyni. Piesi, by przejść przez jezdnię, będą musieli wcisnąć przycisk.



Czy kierowcy na ul. Wielkopolskiej jeżdżą wolniej?

Poprawa bezpieczeństwa pieszych i kierowców na ul. Wielkopolskiej stała się koniecznością już kilka lat temu. Od 2004 roku doszło na drodze do ponad tysiąca wypadków i kolizji. Na trasie pojawił się radar, policjanci z wydziału ruchu drogowego obiecywali częściej przyglądać się prędkościom osiąganym na tej wylotówce. Większość twierdziła, że na nic się to nie zdało. Gdyńscy urzędnicy długo nie dawali się przekonać, że warto o bezpieczeństwo zadbać innymi środkami.

Kością niezgody był zwłaszcza montaż sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Łowicką. Potrzebna była inicjatywa i determinacja ojca jednej z potrąconych dziewczyn, który zaproponował stworzenie we własnym zakresie projektu inwestycji.

Pod naciskiem pana Wojciecha i popierających go okolicznych mieszkańców oraz Rady Dzielnicy, znalazły się w budżecie miejskim pieniądze na inwestycję, która ujrzała światło dziennie w grudniu.

Pojawiły się także środki na sygnalizator na kolejnym niebezpiecznym przejściu w okolicach skrzyżowania z ul. Parkową i Racławicką. Jesienią, podczas pierwszego przetargu nie udało się wyłonić wykonawcy. Za kilka dni kolejne podejście.

- Mamy gotowy projekt, pozostaje wyłonienie wykonawcy i myślę, że tym razem się uda. W przyszłości chcemy natomiast przebudować całe skrzyżowanie i na pewno stanie się to w pewnym momencie konieczne - wyjaśnia Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni.

Sygnalizacja nie będzie blokowała ruchu samochodowego. Zielone światło na przejściu będzie bowiem włączane na żądanie pieszego. Całość ma być zsynchronizowana z instalowanym wciąż systemem Tristar i powinna pojawić się w trakcie wakacji.

- Po zamontowaniu sygnalizatora, kończymy z inwestycjami w najbliższym czasie na Wielkopolskiej - dodaje Karmoliński.

Miejsca

Opinie (177)

  • ...

    najlepiej niech zrobią z wielkopolskiej deptak a samochody będą jeździły kładkami.

    • 0 0

  • Co, już dosyć??

    "- Po zamontowaniu sygnalizatora, kończymy z inwestycjami w najbliższym czasie na Wielkopolskiej - dodaje Karmoliński." - No tak, bo już więcej skrzyżowań bez świateł nie ma, więc nie ma już czego stawiać. Decydentom miejskim proponuję przeprowadzkę na miesiąc na Karwiny i dojeżdżać codziennie do Centrum. Nie dziwię się, że na dole Wielkopolskiej kierowcy rozpędzają się, ale w sytuacji, kiedy przez Karwiny rano przejeżdża się 15 minut jest to jedyna okazja nadrobić czas stracony w korku. Po południu korek na Wielkopolskiej zaczyna się już od Al. Zwycięstwa. A, nie, sorry, jeszcze można wyjazd z Radosnej w lewo wybudować (podobnie jak "bardzo potrzebne" wyjazdy w lewo z Górniczej i Kościelnej) i kolejne światła będą!!

    • 0 0

  • Chwaszczyńska/Rdestowa/Krzemowa

    Tam jest potrzebna sygnalizacja. nie da się wyjechać...

    • 0 0

  • niebezpiecznie

    Korzystam z tego przejścia już od dobrych lat niestety,nic w tej mierze się nie zmienia.Sygnalizacja tzw.łapka jest niezbędna miała już być uruchomiona we wrześniu. Samochody robią sobie tam wyścigi matki z wózkami mają horror.

    • 0 0

  • To już jakaś obsesja

    Czy w Gdyni każde skrzyżowanie musi mieć światła? Czy Zarząd Dróg i Zieleni ma wszystkich kierowców za ułomów? Dodajcie jeszcze kamery do tych świateł i zróbcie z Gdyni państwo policyjne. W d*p...ch się poprzewracało tym z ZDiZ. Weźcie się lepiej za porządne łatanie dziur wokół studzienek na nowych drogach, bo po tygodniu te łaty ze smoły, ubijane chyba kaloszami, się zwyczajnie zapadają. Tak samo jest po robotach ziemnych, kiedy trzeba wyciąć jakiś prostokąt w asfalcie nowej drogi. Jak to jest później łatane? Kto pozwala na taką fuszerkę?

    • 0 0

  • Postawcie światła, kładkę, fotoradar i jeszcze parkomat!

    Na jełopów na drodze nie działają ani światła ani radary czy przejścia dla pieszych. Wystarczy przejechać przez Węzeł Ofiar Grudnia 70. Święte krowy notorycznie przechodzą po wysepce - mimo ogrodzenia- albo wpadają na drogę "bo się spieszą na autobus". Karać trzeba wszystkich!
    A tak na marginesie: czas szczurkolandii chyba dobiega końca...

    • 0 0

  • 5 maja, kolo godz 19ej - na wysokosci PRZYSTANKU, a nie na przejsciu i na swiatlach, ktore maja byc (1)

    przechodzila dosc wolnym krokiem kobieta

    no bo po co sie spieszyc na w sumie 4pasmowce, nie???

    jak zrobia swiatla, to i tak takim leniwcom nie bedzie sie chcialao isc 50m do nich, tylko beda sie na chama przeciskac miedzy autami na wysokosci przystanku

    • 0 0

    • A co, pewnie miala biec? A ty jezdzisz tam 50km/h?

      • 0 0

  • urzednicy (1)

    to chyba siedza na tych stolkach tylko po to w pracy zeby wymyslec nie zeby bylo bezpieczniej na drogach ale co by tu zrobic zeby jeszcze bardziej uprzykrzyc zycie kierowcom i zeby przede wszystkim jeszcze wiecej pieniedzy od nich wyciagnac.nie lepiej zrobic bezkolizyjna kladke dla pieszych albo przejscie podziemne??nieee,,,bo po co...przeciez takim rozwiazaniem sie nie zarobi..............

    • 8 7

    • wyłącz silnik, włącz myślenie neron

      budowa i utrzymanie kładki lub tunelu kosztuje. Niestety obniża komfort życia ludzi poruszających się pieszo. Ty też czasem chodzisz pieszo, chociaż twój tekst sugeruje, że o tym zapominasz.

      • 0 0

  • Tunele wzdłuż ulicy ? To jest głupota ! Tunele drogowe służą do przeprawy prostopadle do ulic,cieków wodnych ,torów kolejowych ,tak buduje się na Świecie .Natomiast pod ulicami powinno się budować przejścia podziemne dla pieszych ! Światła owszem ,ale nie co kilkadziesiąt metrów !!!!!!!!!!!

    • 0 2

  • Jestem kierowca jak i pieszym, mieszkam nie daleko tego przejscia.. i wiele razy widzialam jak jedne auto sie zatrzymuje wchodzi pieszy na pasy aaa tu zaraz obok jedzie rozpedzone auto...

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane