• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie lepszy wyjazd z centrów handlowych na al. Grunwaldzką?

Maciej Naskręt
25 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Biurowiec Neon sprzedany za 80 mln euro
Kierowcy z kłopotami opuszczają parking przy marketach w Oliwie. Kierowcy z kłopotami opuszczają parking przy marketach w Oliwie.

Kierowcy mają kłopoty z włączeniem się do ruchu w al. Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska sprzed centrów handlowych w Oliwie. Sytuacja poprawi się dopiero po wybudowaniu biurowca Alchemia.



Czy czujesz się bezpiecznie na drogach trójmiasta?

Skąd biorą się kłopoty kierowców opuszczających parkingi przy Media Markt i Castoramie? W tym miejscu wyjątkowo trzeba mieć oczy dookoła głowy. Tuż przed wjazdem na jezdnię w kierunku Wrzeszcza jest ograniczona widoczność, głównie przez pojazdy skręcające z prawoskrętu prowadzącego do obu sklepów, biegnie tam też uczęszczana ścieżka rowerowa. Prędkość i natężenie ruch na drodze w kierunku Gdańska są niemal zawsze duże, co jeszcze bardziej potęguje obawy kierowców przed włączeniem się do ruchu.

Sposób na rozwiązanie kłopotów kierujących pojazdami ma nasz czytelnik, pan Andrzej Wyszkowski. - Proponuję dobudować pas rozbiegu w ciągu al. Grunwaldzkiej dla pojazdów wyjeżdżających z parkingów przed sklepami. Rozwiązanie zmniejszyłoby korki, a dodatkowo, przez zwiększenie widoczności, w radykalny sposób zwiększyłoby bezpieczeństwo w tym miejscu - argumentuje.

Pomysł przekazaliśmy pracownikom Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Okazuje się, że problem doskonale znają. - Koncepcja czytelnika wydaje się bardzo słuszna, dlatego też była rozważana. Na chwilę obecną jednak wstrzymaliśmy prace nad tym rozwiązaniem, bo pojawił się inwestor, który - w związku z realizowaną przez siebie inwestycją - przebuduje ten fragment al. Grunwaldzkiej - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ.

Chodzi o firmę deweloperską Torus, która po drugiej stronie al. Grunwaldzkiej buduje zespół biurowców Alchemia. W związku z tym, musi przebudować fragment al. Grunwaldzkiej, by inwestycja nie pogorszyła warunków komunikacyjnych w tej części miasta.

W tej chwili trwa opracowywanie koncepcji przebudowy alei.

Miejsca

Opinie (162) 7 zablokowanych

  • Często jest tak, że blokuje się totalnie parking przy Castoramie - nowi nie mają gdzie zaparkować, bo poprzednicy nie mają jak wyjechać.
    Kiedyś mnie trafiło na tyle, że po wyjeździe spod Castoramy (który zajął mi ok 20 min) zrobiłem kółko i stanąłem przed wjazdem na awaryjnych na dosłownie 3 minuty, blokując prawy pas Grunwaldzkiej. Ludzie jadący Grunwaldzką zjeżdżali sobie na środkowy (nie było dużego ruchu) a dzięki temu korek momentalnie się rozładował.
    Rozwiązaniem byłoby też zrobienie drugiego wyjazdu - przy samej Castoramie.

    • 4 2

  • sdsd (1)

    Po co wielka inwestycja.
    Wystarczy fotoradar z dużym dyskiem.
    Ludzie nie mogą wyjechać bo wszyscy jadą tam za szybko jakby oliwa nie miała praw miejskich i nie była terenem zabudowanym.

    • 7 4

    • Oliwa...

      ..nie ma praw miejskich. Co najwyżej ma je Gdańsk.

      • 0 0

  • I tak sieroty zatrzymają się na tym pasie zamiast rozpędzać

    Pas rozbiegowy nadaje się dla tych, ktorzy umieją z niego korzystać. Jeżdżę często obwodnicą i wiem, że dla wielu polskich kierowców pas włączania (rozbiegowy) stanowi wiedzę tajemną...

    • 16 2

  • bedzie nowy pas imienia

    pana Wyszkowskiego

    • 0 1

  • Widzę, że z kierowcami, to jak z dziećmi.

    Kiedyś dzieciaki sobie radziły, nie były pod kloszem, same chodziły do szkoły itd. Dziś je trzeba niańczyc wszędzie, bo taka moda. Z kierowcami podobnie.
    Jak można mieć problem wyjechać z tych marketów na Grunwaldzką? Gdzie wyście się uczyli jeździć matołki?

    • 14 0

  • czy to prawda, że Galeria Bałtycka będzie całodobowa? (2)

    • 7 2

    • tak to prawda i będzie ewenementem w 3mieście i dochodami przebije Klif (1)

      • 5 0

      • Tak i zatrudniać tam będą do wykładania towarów tylko po znajomościach w Urzędzie i za 10000/netto na rękę!

        • 1 0

  • A ja z innej beczki. (8)

    Chciałbym wiedzieć co za kretyn i jaki idiota wymyślił że skrzyżowania równorzędne na bocznych uliczkach są lepsze i bezpieczniejsze? Mam wrażenie że jakiś durny urzędnik tym sposobem udowodnił swoją użyteczność. Mam wrażenie że samochód ogląda tylko od zewnątrz a na co dzień porusza się tramwajem. Przykład? Na jednym z nowszych osiedli do drogi biegnącej wzdłuż osiedla dochodzą uliczki prostopadłe. Na logikę (i tak do niedawna było) powinna to być ulica główna. A tu dzięki pomysłowi jakiegoś skretyniałego urzędasa niespodzianka. Wszystkie skrzyżowania są równorzędne. Kazałbym durniowi pojeździć po 3 godz dziennie po takich uliczkach, może wtedy by wytrzeźwiał?
    P.S. Przepraszam za ekspresje językowe :).

    • 23 7

    • (2)

      Jakiś czas temu wymyślono (bodaj w ZDiZ) inicjatywę (skądinąd słuszną) redukcji ilości znaków drogowych.
      A urzędasy poszli po linii najmniejszego oporu: gdzie można najprościej "zaoszczędzić" na znakach? Na uliczkach osiedlowych.
      Dorobili do tego ideologię, że wpłynie to na uspokojenie ruchu a zatem zwiększenie bezpieczeństwa.

      Niestety - prawda jest taka, że dotychczas osoba jadąca "osią" osiedla poświęcała swoją uwagę głównie obserwacji pieszych.
      Obecnie - musi dodatkowo wypatrywać, czy zza zaparkowanych aut, nie wyskoczy mu ktoś z prawej.
      Czy to sprzyja bezpieczeństwu? Wg mnie: nie.
      Ruch wewnątrzosiedlowy lepiej uspokoić "garbami" a nie dodatkowo obciążać percepcję kierowców.

      • 7 2

      • CZlowieku nie mow nic o garbach

        Nie dosc ze polskie drogi to jedne wielkie muldy to jeszcze dodatkowe progi zwalniajace ?. Czys ty oszalal ? Chyba ze jestes mechanikiem i narzekasz na brak zlecen no to wtedy mode zrozumiec twoja agitke.

        • 5 1

      • zycze ci garba

        zarowno dziesieciu na odcinku 100m pod domem, jak i rowniez jednego na plecach!

        • 2 1

    • Nowy horyzont

      • 1 0

    • (2)

      oj ludki, chcecie dróg jak na zachodzie, a myślicie jak ludzie na wschodzie, długa prosta to gaz do dechy, ograniczenie liczby znaków to pewnie też jest jedna z przyczyn stosowania skrzyżowań dróg równorzędnych, inną jest próba zmniejszenia prędkości na takich drogach, dzięki temu zamiast wypadku mamy kolizję, albo zdarzenia dzięki krótszej drodze hamowania można uniknąć, wiem wiem część porusza się tak jakby miała dalej pierwszeństwo, ale kiedyś trzeba zacząć

      • 2 2

      • (1)

        Wcale nie miałem na myśli "gaz do dechy", zresztą na cytowanym przeze mnie osiedlu akurat taki styl jazdy skutecznie uniemożliwiają poprzeczne garby, w dodatku są aż tak skuteczne że jadąc niskim samochodem trzeba zwolnić niemal do zera żeby nie zgubić rury ani nie uderzyć w coś tam innego od spodu. Wspomniane osiedle to był tylko przykład.

        • 1 0

        • na osiedlowych uliczkach jest generalnie problem z widocznością na właczeniach z uwagi na parkujące samochody, także wymuszenie zwolnienia przed skrzyżowaniem jest jak najbardziej słuszne, garb pomiędzy skrzyżowaniami niewiele więc daje, bo możliwości przyspieszania obecnych samochodów są spore

          • 1 3

    • Na mieście to się sprawdza ale z "uliczkami" jest problem. Nigdy nie wiadomo czy to ulica czy jakiś wyjazd. No i w oczywistych miejscach wymuszenia pierwszeństwa, normalne samochody ok, ale jak policja czy nauka jazdy wymusza to może warto się nad tym zastanowić bardziej?

      • 1 0

  • Polacy po pierwsze nie znają przepisów ruchu drogowego. (5)

    Każdy włączający się do ruchu pojazd ma pierwszeństwo i trzeba mu ustąpić zjeżdżając na lewy pas. Ci na lewym w razie potrzeby muszą się zatrzymać. Wszystkie migające światła, czyli kierunkowskazy i koguty służą do informacji, że pojazd z takimi światłami ma pierwszeństwo przejazdu i należy mu ustąpić. Ale polacy mają przed sobą jeszcze jedne rozbiory i wtedy, gdy lepszy naród ich wchłonie, to się trochę nauczą.

    • 4 21

    • spitalaj z Polski w takim razie (1)

      i jak czujesz taka pogarde to nawet nie pisz debilu w tym jezyku.
      nie cierpie takich tepych kijow.

      • 3 3

      • przedmówca ma rację, Polacy jeżdżą dokładnie tak samo jak Pakistańczycy

        i nie ma się co denerwować bo to jest fakt

        • 0 1

    • Jeżeli masz prawko, to się go zrzeknij (1)

      Włączający się do ruchu z definicji nie ma pierwszeństwa (Art. 17 pkt 2 kodeksu o ruchu drogowym "Kierujący pojazdem, włączając się do ruchu, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu.". Podobnie przy zmianie pasa.

      Serio, skąd się tacy biorą? Z kabaretu?

      • 6 0

      • Nie. To po obecnych kursach na prawo jazdy.

        • 2 0

    • dno

      Mniej niż zero.

      • 1 0

  • BAJZEL BAŁTYCKI

    PRZY TYM BUR......... GALERIA BAŁTYCKA CHYBA NIGDY NIE BĘDZIE PORZĄDKU.
    OCZYWIŚCIE NIE LICZĄC GODZIN NOCNYCH BO WTYDY DA SIĘ NORMALNIE JEŹDZIĆ

    • 7 2

  • Ha ha ha.

    Ten Naskręt mnie rozwala idiotyzmem artyykułów. Jakieś nowe dragi chyba weszły na miasto, bo nie wierzę w taką głupotę "na trzezwo".
    No to dlaczego niby miasto miałoby płacić za pas włączenia od prywatnych działalności? Tego już kompletnie nie pojmuję.

    • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane