• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie nowa droga rowerowa przez centrum Gdyni

rb
23 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Planowany przebieg nowej drogi rowerowej w Gdyni. Planowany przebieg nowej drogi rowerowej w Gdyni.

Nowa trasa rowerowa połączy kładkę przy dworcu PKP w Gdyni z pasem rowerowym na ul. Obrońców Wybrzeża i będzie przebiegała wzdłuż al. 17 GrudniaMapka, ale tylko częściowo. Realizacja powinna nastąpić w przyszłym roku. Z kolei w tym roku miały pojawić się ułatwienia w przejeździe na skrzyżowaniu Morska - WarszawskaMapka, ale przetarg na prace budowlane unieważniono.



Rowerem w mieście jeździsz głównie po:

O wykorzystaniu alei 17 Grudnia dla pieszych i rowerzystów mówi się w Gdyni od lat. Trasa prowadząca wzdłuż torów od węzła Wzgórze do kładki przy dworcu PKP pozostaje w większości zaniedbana. Mimo to jest często wybierana przez spacerowiczów, bo miejsce, choć znajduje się w Śródmieściu, jest ciche i spokojne.

Przejazd po al. 17 Grudnia, ale tylko częściowo



Przejazd dla rowerzystów od lat planowano przez całą długość trasy, chcieli tego m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego w ramach Zielonej Obwodnicy Śródmieścia. Na przeszkodzie stanęły nierozwiązane sprawy własnościowe. W ostatnich dniach ogłoszono jednak przetarg na projekt drogi rowerowej wykorzystującej aleję, ale tylko na odcinku pomiędzy kładką i ul. Batorego.

Aleja 17 Grudnia mogłaby być ciekawym miejscem do spacerów, ale od lat pozostaje zaniedbana. Aleja 17 Grudnia mogłaby być ciekawym miejscem do spacerów, ale od lat pozostaje zaniedbana.
Droga rozpocznie się za kładką przy dworcu PKP, później rowerzyści będą zjeżdżać na ul. Batorego. W ciągu ul. 3 Maja od ul. Batorego do ul. Armii Krajowej rowerzyści pojadą pasem rowerowym, natomiast na ul. 3 Maja od ul. Armii Krajowej do ul. Obrońców Wybrzeża jednokierunkową drogą rowerową.

Znikną tam istniejące miejsca postojowe wraz z placem przed garażami. Wyremontowany zostanie chodnik. Na końcu projektowana droga rowerowa połączy się z istniejącym pasem dla rowerów w ul. Obrońców Wybrzeża.


Gdynia na projekt chce przeznaczyć 76 tys. zł. Do wykonania zgłosiły się cztery firmy, w tym tylko jedna nie przekracza zakładanego kosztorysu. Wszystkie firmy zakładają czas przygotowania dokumentacji na pięć miesięcy. Oferty będą teraz analizowane. Realizacja przy pozytywnym rozstrzygnięciu przetargu mogłaby ruszyć w 2021 roku.

Z kolei w tym roku miało zostać przebudowane skrzyżowanie Morskiej i Warszawskiej.

Przetarg na prace budowlane unieważniony, poprawki w projekcie



W sierpniu 2019 roku odbył się pierwszy przetarg. Wpłynęła jedna oferta, dwukrotnie przewyższająca założony budżet. Zapadła decyzja o powtórzeniu postępowania. Władze Gdyni tłumaczyły, że miasto otrzymało pół miliona złotych dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych na inwestycję, więc warto poczekać.

Szlaki i trasy rowerowe



Po otwarciu kopert w kolejnym przetargu okazało się, że firma MTM przedstawiła ofertę na kwotę 2,3 mln zł, natomiast Eurovia Polska SA ten sam zakres prac chce wykonać za 2,6 mln złotych i w lutym z powodu zbyt wysokich cen przetarg po raz kolejny unieważniono.

Skrzyżowanie Morska i Warszawska w Gdyni to miejsce, gdzie brakuje rozwiązań dla rowerzystów. Skrzyżowanie Morska i Warszawska w Gdyni to miejsce, gdzie brakuje rozwiązań dla rowerzystów.
Czas postanowiono wykorzystać na wprowadzenie dodatkowych zmian do gotowej dokumentacji projektowej przygotowanej w 2018 roku przez firmę Nevora.

Rozbudują drogę rowerową na u. Płk Dąbka



Dodatkowe przejście dla pieszych obok przejazdu



- Zmiana polega na dodaniu przejścia dla pieszych obok zaprojektowanego wcześniej samodzielnego przejazdu dla rowerzystów przez ul. Morską - można przeczytać w warunkach przetargu.
Po otwarciu kopert okazało się, że dodatkowe prace może wykonać w czasie czterech miesięcy za blisko 40 tys. zł projektant inwestycji, czyli firma Nevora. Miasto chce wydać 15 tys. zł mniej. Decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły.

- Realizacja tej inwestycji pozwoli nam fizycznie połączyć rowerowo kilka dzielnic z centrum. Dodatkowo wykorzystamy bardzo dużą szerokość jezdni ul. Warszawskiej na odcinku do ul. Wolności. Wyznaczymy tam pasy ruchu dla rowerów o długości 170 metrów. Pozwolą one cyklistom czuć się bezpieczniej, szczególnie w trakcie jazdy pod górę w kierunku Wzgórza św. Maksymiliana i Działek Leśnych - wyjaśniał Rafał Studziński z Samodzielnego Zespołu ds. Komunikacji Rowerowej w gdyńskim ZDiZ.
rb

Miejsca

Opinie (195) 7 zablokowanych

  • (2)

    A wyjdzie jak zwykle chodnik rowerowy

    • 12 1

    • dobry ciąg pieszo rowerowy niezależny od sieci ulicznej (1)

      to niezłe rozwiązanie, warto je poprzeć.

      • 0 6

      • nie. to najgorsze możliwe rozwiązanie, a w centrum niedopuszczalne.

        takie rozwiązania to ostateczność.
        ewentualnie poza terenem zabudowania gdzie pieszych nie ma praktycznie wcale ale to też pod warunkiem że będzie w standardzie "mini jezdni", a nie wąskiego chodnika z kostką , krawężnikami i odgięciami w zestawie.

        • 1 1

  • Nie możliwe

    Są już farby które kładzie się na piasek?

    • 11 1

  • Basen olimpijski, lodowisko czy stadion lekkoatletyczny dla mieszkancow tez mialy byc

    Dziennikarze nie publikujcie kolejnych obietnic Szczurka bez rozliczenia tego czym mamiono ludzi przez wiele lat

    • 25 1

  • Projekt od ekierki...Inzynierowie z petrobudowy

    • 11 1

  • szkoda, ja bym tam dał łunerf

    • 12 3

  • Odwołać budowę

    bo trwa smiercionosna pandemia

    • 7 6

  • Przypominam:

    Piłowanie Golfa IV na ręcznym to nie drifling

    Kreska namalowana farbą albo kolorowa kostka bauma na chodniku to nie droga rowerowa.

    Poza tym dobrze gdyby droga rowerowa nie kończyła się nagle.

    • 33 1

  • ja bym drogę puścił lepiej 28 sierpnia potem 14 stycznia i w lewo do 39 go pułku ułanów 1923 (3)

    • 14 14

    • i połączył z Aleją Wszystkie Dni Roku (2)

      • 6 1

      • I już potem do Wejherowa. (1)

        • 2 0

        • ale przez 19 czerwca 1958

          • 3 1

  • To co? farba już kupiona?

    Jak macie za mało, to w piwni trzymam gdzieś z litr białej....

    • 19 3

  • to ja i tak wolę jechać

    aleją 17 grudnia. gdyńska sieć dróg rowerowych spójna jak polskie autostrady sprzed 2012

    • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane