• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie nowy buspas na Chwarznie

Michał Sielski
21 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Nowy buspas będzie prowadził aż do obwodnicy Trójmiasta. Nowy buspas będzie prowadził aż do obwodnicy Trójmiasta.

1,8 km będzie miał nowy buspas na ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Nie będzie wyznaczony na dotychczasowej jezdni, ale powstanie na dobudowanym, trzecim pasie. Gdynia właśnie ogłosiła przetarg, w ramach którego szuka projektantów tej inwestycji.



Przesiądziesz się z auta do autobusu, jeśli będzie on znacznie szybciej dojeżdżał do centrum?

Nowy buspas ma zaczynać się na wysokości przystanku autobusowego GierdziejewskiegoMapka, a kończyć przy wjeździe na obwodnicęMapka na Chwarznie-Wiczlinie. Urzędnicy do 20.01.2021 r. czekają na oferty wykonawców dokumentacji projektowej. Po podpisaniu umowy projekt koncepcyjny poznamy w 10 tygodni, a ostateczną dokumentację projektową w 72 tygodnie.

Na pewno wykonawca będzie musiał na początek przedstawić warianty projektu, potem wykonać prace geodezyjne, obliczyć wstępne koszty, a następnie prowadzić nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych.

Buspas sprawi, że wybierający transport publiczny nie będą musieli tracić czasu w korkach. Buspas sprawi, że wybierający transport publiczny nie będą musieli tracić czasu w korkach.
Projekt koncepcyjny musi zawierać warianty:

  • jednowariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Gierdziejewskiego do przystanku autobusowego Tezeusza;
  • dwuwariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Tezeusza do włączenia z S6, z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej obok jezdni ruchu samochodowego oraz z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej i poprowadzeniem ruchu samochodowego nową, oddzielną jezdnią zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.


- Odcinek Gierdziejewskiego - Węzeł Chwarzno to kluczowy fragment dla komunikacji miejskiej do stworzenia korytarza Gdynia Zachód - Śródmieście. Ma w swoim zakresie zarówno odcinki będące łatwymi do poprowadzenia przez dobudowę infrastruktury, jak również miejsca, gdzie projektanci muszą wskazać rozwiązania, uwzględniając istniejący układ zabudowy. Po wybudowaniu i oddaniu tej nowej inwestycji wraz z kontrapasem mieszkańcy tej części miasta zyskają bardzo dużą korzyść czasową w codziennych podróżach - podkreśla prof. Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni i specjalista ds. transportu.

Miejsca

Opinie (171) ponad 10 zablokowanych

  • A jednak raz na tysiąc (1)

    udało się urzędasom coś sensownego wymyślić.

    • 21 10

    • o, kolejny pantofelek

      na poziomie urzędasów z UM Gdynia się odezwał.

      • 3 0

  • Ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego

    Czytałem o niej w 2012 roku. Ulica po 2 pasy w każdą stronę, od Rdestowej na wysokości byłej już giełdy, do skrzyżowania przy Lidlu na Wiczlinie. Ktoś coś wie?

    • 23 6

  • lewaccy durnie walczą z tymi z których mają podatki bardzo to zadziwiające

    • 15 14

  • Komunikacja to zagrożenia (1)

    W tych czasach bezpiecznie tylko w samochodzie i tylko w taka infrastrukturę warto inwestować

    • 20 23

    • Bardzo bezpiecznie.

      Kilka tysięcy ofiar wypadków każdego roku z pewnością to potwierdzi.

      • 4 0

  • Przetarg na projekt

    A realizacja za 18 lat

    • 19 8

  • (1)

    Co za marnotrastwo. Gdy przebudowywali ta droge 10 czy 12 lat temu od razu bylo wiadomo ze 1+1 to za malo. Teraz beda pruć i niszczyc przystanki autobusowe, sciezki rowerowe, zasadzenia itd. Gdyby podobna logika kierowali sie planisci w PRL obwodnica trojmiasta w ogole by nie powstala ewentualnie tez po jednym pasie w kazda strone

    • 47 4

    • I to jest właśnie najgorsze. Zdecydowanie nie jestem fanem komunistów, ale akurat planowanie przestrzenne za PRL było na duuuuuużo wyższym poziomie, niż obecnie. Wstyd.

      • 9 0

  • Co do ankiety...nie samym busem czlowiek dojezdza. W tych czasach malo kto dojezdza do pracy jednym srodkiem transportu zbiorowego

    • 19 6

  • Skrajna niegospodarnosc czy glupota? (3)

    Poszerzanie drogi na raty to najdrozsze rozwiazanie. Teraz poszerza droge o buspas w jedna strone.... Kiedy bus pas w druga strone? Co z kolejnymi pasami ruchu dla normalnego ruchu? Gdynia Zachod caly czas sie rozrasta, skomunikowana jest z miastem droga o przepustowosci luczonej na lata 60-70 minionego wieku, gdy na Wiczlinie mieszkala garstka mieszkancow. Ilisc mieszkancow wzrosla wielokrotnie. Szerokisc drogi pozostala bez zmian. Takie zalisne polsrodki jak kawalek buspasa w jedna strone i kontrabuspas w druga nie rozwiazuja realnych problemow. Dlaczego miasto Gdynia nie buduje nowych drog? Ekipa Szczurka do wymiany, panom Wolkowi, Guciowi, Lucykowi i Szczurkowi nalezy jak najszybciej podziekowac. Kazdy kolejny ich dzien pracy u UM Gdynia to poglebianie kryzysu w jakim miasto znalazlo sie na skutek ich dzialan i zaniechan....

    • 48 9

    • pobozne zyczenia

      Powiedz to tym tlukom co glosuja na Szczurka i jego mafie, ale tak nie zrozumieja.

      • 5 0

    • (1)

      Zaraz przyjdzie jakiś aktywista z MW i powie, że 1 pas jest lepszy i jak będą 2 pasy, to będzie więcej korków. Podziękuj Piesiewiczowi i jego bandzie.

      • 4 2

      • a co ma do tego Marynarka Wojenna?

        • 1 0

  • (1)

    Te wszystkie rozwiązania są o 5 lat spóźnione. Jak zostaną zrealizowane będą spóźnione o dalsze 5 lat. Wielkosc strategów rozwoju miasta polega na tym, ze potrafia przewidywac i planowac inwestycje z wyprzedzeniem w stosunku do bieżących potrzeb. Ci co specjalizuja sie w doborze kolorów farb i na nich opieraja inwestycje nigdy do wielkich nie zostaną zaliczeni.

    • 30 3

    • Oni przewiduja 100 lat naprzod

      Utopili 100 milionow w nieczynnym lotnisku w Kosakowie

      • 1 0

  • Zamiast obwodnicy Witomina..... (1)

    • 20 8

    • Nie daj Bóg jak mówiła moja prababcia.

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane