- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (100 opinii)
- 2 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (161 opinii)
- 3 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (75 opinii)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (115 opinii)
- 5 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (13 opinii)
- 6 Nowe zatoki na styku dwóch gmin (56 opinii)
Będzie połączenie kolejowe Trójmiasta z Wiedniem. Podróż potrwa 11 godzin
Od 14 grudnia z Trójmiasta będzie można dojechać pociągiem EuroCity bezpośrednio do Wiednia. Podróż ma trwać ok. 11 godz. Na razie przewoźnik - PKP Intercity - nie zdradza cen za przejazd.
Niepowtarzalne koncerty muzyki poważnej, najwyższej jakości wina austriackie, a także majestatyczne Alpy od grudnia tego roku będą łatwiej dostępne dla mieszkańców Trójmiasta. Wszystko za sprawą nowego połączenia kolejowego Gdynia - Wiedeń - Gdynia.
- Postanowiliśmy wydłużyć kurs do Trójmiasta pociągu EuroCity "Sobieski", który dotychczas jeździł wyłącznie z Wiednia do Warszawy i z powrotem. Stwierdziliśmy, że jest to doskonały sposób na poszerzenie naszej dotychczasowej oferty - mówi Beata Czemerajda ze spółki PKP Intercity.
Pociąg z Trójmiasta do Wiednia będzie wyjeżdżał o godz. 9:06 z Gdyni. Na głównej stacji w Wiedniu skład ma się pojawiać o godz. 19:59. W przeciwnym kierunku pociąg będzie odjeżdżał o godz. 8:02, a w Trójmieście zamelduje się o godz. 18:34 (w Gdańsku).
Na razie nie wiadomo, ile pasażerowie zapłacą za podróż z Gdańska do Wiednia. Obecnie przejazd EC "Sobieski" z Warszawy to koszt 29-39 euro, czyli od 130 do 170 zł. W składzie pociągów znajdują się wagony klimatyzowane klasy 1 i 2. W wybranych pociągach kursują wagony przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i przewozu rowerów.
W każdym pociągu kursuje wagon restauracyjny oferujący dania kuchni polskiej i europejskiej, napoje zimne, gorące i alkohole.
Czy nowe połączenie ułatwi podróż znad Bałtyku w Alpy? O to zapytaliśmy Łukasza Żakowskiego który od kilku lat mieszka w Wiedniu, a urodził się w Gdańsku.
- Wielokrotnie korzystałem na tej trasie z kolei, tyle tylko, że musiałem przesiadać się w Warszawie. Odtąd nie stracę czasu na przesiadkę. Sądzę, że wydłużenie połączenia sprawi, że na pociąg zdecyduje się więcej pasażerów z Trójmiasta. Tym bardziej, że podróż samolotem choć znacznie szybsza, wymaga przesiadania się na lotnisku w Warszawie lub Berlinie - opowiada.
Z Trójmiasta nie ma dotąd bezpośredniego połączenia autobusowego ani lotniczego z Wiedniem. Najtańsze przeloty z przesiadką to koszt ok. 800 zł w obie strony.
Dodajmy, że to drugie kolejowe połączenie międzynarodowe Trójmiasta spółki PKP Intercity. Od kilku lat pociągiem można podróżować do Berlina. Połączenie cieszy się sporym zainteresowaniem. Czy tak będzie w przypadku przedłużonego kursu EC "Sobieski"?
Wiedeń-Gdynia Wien Westbahnhof 07:34 Wien Meidling 07:52 07:56 Wien Hbf 08:02 08:07 Breclav 09:04 09:13 Hodonin 09:24 09:25 Stare Mesto u Uh.Hrad. 09:41 09:42 Otrokovice 09:51 09:53 Prerov 10:07 10:09 Hranice na Morave 10:25 10:26 Ostrava-Svinov 10:50 10:52 Ostrava hl.n. 10:58 11:00 Bohumin 11:06 11:20 Zebrzydowice 11:37 11:44 Pszczyna 12:09 12:11 Tychy 12:22 12:23 Katowice 12:37 12:43 Sosnowiec Główny 12:52 12:53 Zawiercie 13:15 13:16 Warszawa Zachodnia 15:10 Warszawa Centralna 15:15 Warszawa Wschodnia 15:42 15:44 Iława Główna 17:28 17:29 Malbork 18:04 18:05 Tczew 18:17 18:18 Gdańsk Główny 18:34 18:37 Gdansk Wrzeszcz 18:41 18:42 Gdansk Oliwa 18:46 18:47 Sopot 18:50 18:51 Gdynia Główna 18:59 | Gdynia - Wiedeń Gdynia Główna 09:06 Sopot 09:13 09:14 Gdansk Oliwa 09:18 09:19 Gdansk Wrzeszcz 09:23 09:24 Gdańsk Główny 09:29 09:32 Tczew 09:47 09:48 Malbork 09:59 10:00 Iława Główna 10:35 10:36 Warszawa Wschodnia 12:21 12:23 Warszawa Centralna 12:50 Warszawa Zachodnia 12:55 Zawiercie 14:49 14:50 Sosnowiec Główny 15:11 15:12 Katowice 15:21 15:27 Tychy 15:42 15:43 Pszczyna 15:55 15:56 Zebrzydowice 16:21 16:22 Bohumin 16:40 16:52 Ostrava hl.n. 16:59 17:01 Ostrava-Svinov 17:07 17:09 Hranice na Morave 17:32 17:33 Prerov 17:49 17:52 Otrokovice 18:07 18:09 Stare Mesto u Uh.Hrad. 18:18 18:19 Hodonin 18:35 18:36 Breclav 18:48 18:56 Wien Hbf 19:52 19:59 Wien Meidling 20:04 20:10 Wien Westbahnhof 20:26 |
Opinie (273) 3 zablokowane
-
2014-10-16 13:09
Pięknie !!!
Szykuje się wspaniała wycieczka w jakże malownicze strony ;)
- 1 0
-
2014-10-16 12:59
a kiedy będzie można
pojechać pociągiem z samochodem?
pasażerowie w wagonie a auto w wagonie samochodowym- 0 0
-
2014-10-16 11:23
a dzieci ? (2)
Szkoda, że nie przewidziano przedziału zabaw dla dzieci. Z chęcią wybrałabym się w podróż rodzinną, ale nie wyobrażam sobie maluchów w pociągu przez 11 godzin. Taki wagon zabaw byłby genialny.
- 0 3
-
2014-10-16 12:09
wiesz kilka zabawek laptopa czy tableta zawsze mozna zabrac ze sobą
- 2 0
-
2014-10-16 11:32
Taa, bo w samochodzie przez kilkanaście godzin przypiętym pasami na siedząco to dzieciaki będą miały jak pączki w maśle.
- 2 0
-
2014-10-16 12:02
Podoba mi się.
Za cenę w okolicach 200zł jadę w bardziej komfortowych warunkach niż w PolBusie. Obiad, kawa, dobra książka a kolację jem już w Wiedniu. Cgyba czas na podróż.
- 3 1
-
2014-10-16 11:57
No i super !
Wiosna pojade !
- 1 0
-
2014-10-16 10:39
Lotnisko takie duże i jeszcze się rozbudowuje (1)
I zamiast latać tanimi liniami z gdańska do gdańska to wymyślają PKP może dotrzesz . Metropolia ale na plakacie Oj panie budyń jaja pan sobie z nas robisz.
- 1 2
-
2014-10-16 11:55
A to Gdańsk ma uruchamiać połączenia lotnicze?
- 0 0
-
2014-10-16 09:52
Dlaczego pociąg ma jechać w dzień? (1)
Wycieczka krajoznawcza tez może być ciekawa, ale skoro większość trasy ma miejsce na terenie Polski, to taką podróż wolałabym odbyć nocą
- 4 0
-
2014-10-16 11:52
To sobie wsiądź w nocny TLK do Wiednia z Warszawy i nie truj już czterech liter, borze tucholski, co za maruderzy.
- 2 0
-
2014-10-16 11:49
dlaczego marnować cały dzień?
Zgadzam się z Jackiem! Pociąg powinien jechać nocą, albo wyruszyć ok. 6.00
Często latamy z mężem do Wiednia na koncerty i opery, które rozpoczynają się ok. 19.00. Aż się prosi, żeby pociąg przybył przed 17.00, żeby zdążyć z zakwaterowaniem i przebraniem.
Z obecnej propozycji niestety nie skorzystamy.- 0 1
-
2014-10-16 10:38
Ilość stacji (3)
Nie bardzo rozumiem logikę stacji przystankowych.W 460 tys. Gdańsku są 3 stacje.W całym Trójmieście jest 5 stacji.W Warszawie i Wiedniu mieszka o 1 mln.ludzi więcej niż w Trójmieście,a są tam tylko 3 stacje w rozkładzie jazdy pociągu.Czy ktokolwiek potrafi to zrozumieć.Wydaje się,że w Trójmieście potrzebne są tylko 2 stacje dla pociągów pośpiesznych,to znaczy Gdynia i Gdańsk.
- 2 4
-
2014-10-16 11:03
Oliwa jest potrzebna (1)
przykładowo tylko wskażę że w promieniu 3 kilometrów od stacji Oliwa mieszka 150 000 ludzi gdy w promieniu tych samych 3 kilometrów tyle że w Sopotach mieszka 20 000 ludzi!! i tu widać który przystanek powinien zostać zlikwidowany. Natomiast o ilości/liczbie przystanków decyduje układ pasmowy a nie koncentryczny
- 1 1
-
2014-10-16 11:49
Z tymi 150 tysiącami to przesadziłeś, Oliwa plus przyległości (Osowa, Przymorze Małe i Wielkie, Żabianka i Jelitkowo) to łącznie jakieś 92 tys. ludzi. Z pozostałych rejonów na południe jest bliżej do Wrzeszcza a na północ do Sopotu.
Wrzeszcz z przyległościami (Zaspa, Brętowo, Morena, Strzyża, Matarnia) to jakieś 115 tys. ludzi.- 0 0
-
2014-10-16 11:43
Nie chodzi o sumaryczną liczbę ludności miasta tylko o rozkład przestrzenny tej ludności, Trójmiasto w przeciwieństwie do większości miast w Polsce nie ma układu koncentrycznego, gdzie zjeżdża się z obrzeży do centrum bo pociąg przez te obrzeża nie przejeżdża, tylko jest mocno rozciągnięte w osi N-S. W takiej Warszawie z dzielnic północnych czy południowych jak Żoliborz czy Mokotów i tak musisz dojeżdżać do centrum, gdyby pociąg tam przejeżdżał, to gwarantuję ci, że by się również tam zatrzymywał. Poza tym popatrz jeszcze na odległości, między Warszawą Wschodnią a Zachodnią jest mniejsza odległość niż między Oliwą a Gdańskiem Głównym.
- 1 0
-
2014-10-16 11:00
pociąg z Gdyni do Wiednia
a nie z jakiegoś ? truj-miasta
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.