• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie remont ostatniego fragmentu Traktu św. Wojciecha

Maciej Naskręt
25 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Bliżej końca remontu Traktu św. Wojciecha
  • Wyjazd na Trakt św. Wojciecha z ul. Sandomierskiej.
  • Wyjazd na Trakt św. Wojciecha z ul. Sandomierskiej.
  • Skrzyżowanie Traktu św. Wojciecha z ul. Sandomierską i ul. Podmiejską.
  • Lewoskręt z Traktu św. Wojciecha w ul. Sandomierską.
  • Trakt św. Wojciecha w Gdańsku.
  • Trakt św. Wojciecha w Gdańsku.

Na wiosnę powinny być gotowe projekty przebudowy Traktu św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska od wysokości ul. Podmiejskiej zobacz na mapie Gdańska do Wiaduktu Biskupia Górka zobacz na mapie Gdańska. Planowany remont zakończy rozłożoną na cztery lata przebudowę ulicy z południa do centrum Gdańska.



Czy korzystasz na co dzień z Traktu św. Wojciecha?

Miasto Gdańsk przymierza się do przebudowy ostatniego fragmentu Traktu św. Wojciecha na Oruni. Jest szansa, że jeszcze w tym roku kierowcy pojadą po równym odcinku od ul. Podmiejskiej do Wiaduktu Biskupia Górka.

- Chcielibyśmy ogłosić przetargi jeszcze w drugim kwartale tego roku. Wszystko jednak zależy od opracowania dokumentacji - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która w imieniu miasta przygotowuje inwestycję do realizacji.
Na tę chwilę DRMG posiada dokumentację projektową dla przebudowy Traktu Św. Wojciecha w rejonie skrzyżowania z ul. Sandomierską. Oprócz remontu nawierzchni przewidziane jest tam przeniesienie przejścia dla pieszych z niebezpiecznego obecnie miejsca - na południe od skrzyżowania - na jego północą stronę. Usprawni to także wyjazd z ul. Sandomierskiej.

- Obecnie jesteśmy również w trakcie pozyskiwania projektu dla kolejnego odcinka Traktu Św. Wojciecha w Gdańsku: na odcinku od skrzyżowania z ul. Sandomierską w kierunku Wiaduktu Biskupia Górka. Wykonawca na opracowanie PT ma czas do maja 2016 r. - mówi Trojmiasto.pl Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
4 lata modernizacji Traktu św. Wojciecha. 4 lata modernizacji Traktu św. Wojciecha.
W cztery lata Trakt zmieni oblicze

Jeśli miastu uda się wykonać w tym roku zaplanowane prace, Trakt św. Wojciecha na dobre przestanie być najgorszą ulicą w Trójmieście. Jazda będzie tam przede wszystkim bezpieczna dla kierowców i ich samochodów. Komfort też będzie nieporównywalnie lepszy.

Do tej pory Trakt św. Wojciecha od wiosny 2012 r. przeszedł aż cztery poważne modernizacje, których łączny koszt wynosi 15,4 mln zł.

Trakt św. Wojciecha to ważna dla Gdańska arteria. Codziennie podróżują tam mieszkańcy południowych dzielnic, a także Pruszcza Gdańskiego. To wciąż szlak tranzytowy do portu w Gdańsku i droga krajowa nr 1.

Zobacz, jak wyglądał Trakt św. Wojciecha w 2010 r.


Dotychczasowe prace na Trakcie św. Wojciecha

Jesień 2015 - odc. od ul. Gościnnej do ul. Podmiejskiej - 5,2 mln zł, wykonawca MTM Gdynia
Wiosna 2014 - odc. od Obwodnicy Południowej do ul. Ukośnej - 3,2 mln zł, wykonawca Strabag.
Jesień 2013 - odc. od ul. Ukośnej do ul. Gościnnej - 3,1 mln zł, wykonawca Skanska
Wiosna 2012 - odc. od rogatek Gdańska do Obwodnicy Południowej - 3,8 mln zł, wykonawca Strabag.

Miejsca

Opinie (113) 1 zablokowana

  • Przecież pamiętam na tym odcinu remont - nie tak dawno, Kładli nawet maty stabilizujące.

    Dlaczego droga sie rozsypuje po tak krótkim czasie.
    Gdy dany odcinek drogi wymaga remontu po czasie krótszym niż 10 lat powinny być zasądzane kary.

    • 4 0

  • Znowu zapowiadają się jesienne korki

    Mam pecha, ze muszę przejeżdżać przez centrum Gdańska, żeby dojechać do pracy. Teraz Trakt, później centrum Radunia, wciąż się coś na tej trasie remontuje. Niby mam się cieszyć ale jak to przeżyć? Marzę o przedłużeniu SKM do nowej stacji tzw. "Czerwony Most" przy Sandomierskiej. 3 min jazdy a jaki byłby komfort dojazdu.

    • 1 1

  • Ten kto wymyśli (4)

    niezapadające się w jezdni studzienki powinien dostać nagrodę Nobla albo przynajmniej nagrodę Heweliusza. Pokolenia inżynierów nie potrafią tego dokonać.
    Taka sobie refleksja poremontowa.

    • 99 3

    • Ja już dawno to wymyśliłem

      nakładki ze zbrojonej gumy przykręcane do zapadniętej płyty. Tylko Tadek Norek powiedział, że trudno będzie szybko wejść do kanału i dyrekcja uwaliła mój pomysł.

      • 7 0

    • (2)

      Wystarczy budowac je w kraweznikach jak w Stanach, UK itp... Ale dla polski to chyba niestety za trudne... :(

      • 27 2

      • Mylisz chyba różne rzeczy

        Studzienki czyli rewizje: zasłaniane takimi okrągłymi kawałami żelastwa służą do tego, żeby ktoś mógł tam od czasu do czasu wejść i przeczyścić kanalizację burzową. Natomiast to w krawężnikach to kratki ściekowe: droga, którą woda dostaje się do owej kanalizacji: u nas nie robi się ich w krawężnikach (a szkoda), ale i tak są ona umieszczane z reguły na bokach ulic (to taki żeliwny ruszt - zresztą, też się zapada, ale nie jest uciążliwy, bo łatwy do wyminięcia). Pytanie brzmi: jak w USA i UK dostają się do kanałów: podejrzewam, że tam systemy kanalizacji burzowej są po prostu na tyle duże (pamiętasz żółwie ninja), że nie ma potrzeby robić rewizji co 100 metrów (fajnie by było, gdyby ktoś, kto się zna to potwierdził). Wracając do tematu zapadających się studzienek: winę za to (moim zdaniem) albo ponoszą wykonawcy niewłaściwie zagęszczając grunt, albo fakt, że Gdańsk leży w większości na mokradłach i wody gruntowe są tu dość wysoko, co może powodować wypłukiwanie gruntu spod studzienek i ich zapadanie się, potęgowane, przez ciężar i wibracja przejeżdżających samochodów. Na dobrą sprawę, żeby w Gdańsku studzienki nie zapadały się, to pewnie trzeba by palować grunt pod każdą z nich - a to by kosztowało fortunę. Moim zdaniem - o ile to wykonalne, kanalizacja powinna być zawsze prowadzona w ten sposób, żeby studzienki znajdowały się w środku pasa ruchu (samochody nie najeżdżałyby na nie kołami, albo ewentualnie poza pasam ruchu (w pasie zieleni, na chodniku, etc.)

        • 11 0

      • mamy zbyt mało powierzchni do budowania w krawężnikach

        nasze miasta nie powstały na polach (preriach) w ciągu ostatnich 100 lat...

        • 2 9

  • BUSPAS! (1)

    Zaprojektujcie buspas! Na Trakcie jest sporo miejsca..

    • 13 4

    • Zwłaszcza na wysokości Zaroślaka trzeba zrobić

      • 10 0

  • kładka

    A kładka z ul. Starogardzkiej jak była tak jest. :-/ Miasto XXI wieku:)

    • 8 1

  • mnie chyba najbardziej irytuje stan Hallera na całej długości .... - to jest istny dramat co tam się dzieje! A i jeszcze jedna ulica za PG - jak się z moreny zjeżdża - nie znam nazywa, a i pomorska w kierunku morza, prawy pas - strach samochodem jechać.

    • 3 0

  • Poprosimy o remont Kruczkowskiego

    Od paru lat ta ulica prosi sie o polozenie nowej nawierzchni

    • 1 1

  • czy doczekamy się drogi równoległej z południowych osiedli do centrum, Wrzeszcza i Oliwy

    • 1 1

  • Tylko nie walnijcie na środku nikomu niepotrzebnej wysepki...

    ktora oczywiście będzie miała 15 cm krawężniki. I w ten oto sposob od Pruszcza do centrum bedziemy sie telepać za L-kami, koparkami i innymi dziadkami lesnymi. A wszystko oczywiście w ramach uspokajania ruchu....

    • 9 3

  • bubyn

    Proponuję naciskać na niejakiego Adamowicza i jego kamarylę, aby remontować ulice już z nawierzchnia betonowa. Koszt niewiele wyższy niż z asfaltu, a żywotnośc dwukrotnie dłuzsza.
    Budyń - zaskocz choć raz inteligencją.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane