• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie więcej płatnych parkingów w Gdyni

Patryk Szczerba
30 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Opłaty zostaną wprowadzone m.in. na parkingu przy bulwarze Nadmorskim. Opłaty zostaną wprowadzone m.in. na parkingu przy bulwarze Nadmorskim.

Na dziewięciu parkingach w Gdyni znajdujących się poza drogami publicznymi będzie trzeba od lipca płacić za postój. Pozastrefowe parkingi zostaną wyposażone w parkomaty, które mają wspomagać pracę obsługi.



Czy wprowadzenie opłat na kolejnych parkingach spowoduje, że będzie na nich więcej wolnych miejsc?

O wprowadzeniu na nich opłat zdecydowali gdyńscy radni. Uchwały przyjęte w ostatnich miesiącach ws. rozszerzenia Strefy Płatnego Parkowania dotyczą ustalenia zasad i trybu korzystania z niestrzeżonych parkingów należących do Gdyni, które są usytuowane poza drogami publicznymi.

Ustalono wysokość opłat za parkowanie w następujących lokalizacjach:



Dyskusja czytelników o miejscach parkingowych w Gdyni



Znane są już także opłaty, które będą musieli ponieść kierowcy zostawiający samochód na wymienionych parkingach.

Opłaty postojowe na parkingach przy al. Marszałka Józefa Piłsudskiego oraz ulicach: 3 Maja, Stefana Batorego, Jerzego Waszyngtona, Juliana Ejsmonda:



  • Pierwsza godzina parkowania 5,50 zł.
  • Druga godzina parkowania 6,60 zł.
  • Trzecia godzina parkowania 7,90 zł.
  • Każda kolejna godzina parkowania 5,50 zł.


Opłaty abonamentowe:
  • Abonament dobowy 80 zł.
  • Abonament tygodniowy 200 zł.
  • Abonament 30-dniowy 800 zł.


Opłaty postojowe na parkingach przy ulicach Partyzantów, Legionów, Witomińskiej, Orłowskiej:



  • Pierwsza godzina parkowania 3,90 zł.
  • Druga godzina parkowania 4,60 zł.
  • Trzecia godzina parkowania 5,50 zł.
  • Każda kolejna godzina parkowania 5,90 zł.


Opłaty abonamentowe:
  • Abonament dobowy 45 zł.
  • Abonament tygodniowy 150 zł.
  • Abonament 30-dniowy 450 zł.


Urzędnicy informują, że kara za parkowanie bez opłaty (oficjalnie: opłata podwyższona za brak biletu postojowego) będzie wynosiła 150 złotych (gdy zostanie uiszczona do 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia) lub 200 zł (za uiszczenie jej po 7 dniach od daty otrzymania zawiadomienia).

- Parkingi przy al. Marszałka Józefa Piłsudskiego oraz ulicach 3 Maja, Stefana Batorego, Jerzego Waszyngtona i Juliana Ejsmonda będą dostępne dla użytkowników przez całą dobę, każdego dnia tygodnia. Parkingi przy ulicach Partyzantów, Legionów, Witomińskiej, Orłowskiej będą dostępne dla użytkowników przez całą dobę, od poniedziałku do piątku - informuje Hanna Wyszyńska, rzecznik ZDiZ w Gdyni.
Na parkingach będą pojawiały się osoby z obsługi

Kontrolerzy oraz 20 dodatkowych parkomatów



W ostatnich dniach zostały zaprezentowane oferty w przetargu dotyczącym instalacji oprogramowania zarządzającego procesem windykacji opłat pobieranych na parkingach. Oprogramowanie ma wspomagać pracę obsługi.

Miasto chciało przeznaczyć na ten cel nieco ponad 1 mln zł. Ofertę złożyła firma PM 3D z Bydgoszczy, oferując na realizację kwotę 986 tys zł. Trwa analiza ofert.

Co istotne, urzędnicy chcą wyposażyć pozastrefowe parkingi w parkomaty. Będzie ich 20.

- Zgodnie z uchwałą taryfikator opłat postojowych i abonamentowych za korzystanie z parkingu zacznie obowiązywać od 1 lipca 2021 r. - mówi Hanna Wyszyńska.
Przypomnijmy, że decyzją Rady Miasta przesunięto termin wprowadzenia nowych zapowiadanych stref płatnego parkowania na lipiec przyszłego roku. Przed ta decyzją, latem, ogłoszono przetarg na dostawę nowych 120 urządzeń, które pojawią się w rozszerzonej strefie oraz ich obsługę. Gdynia zamierzała przeznaczyć na urządzenia 6,7 mln zł. We wrześniu okazało się, że wpłynęła jedna oferta z ceną 7,2 mln zł brutto od firmy Flowbird SAS. Mimo wyższego niż zakładany koszt, została przyjęta.

Nowe parkomaty niebawem, rozszerzona SPP od lipca



- Jeszcze w grudniu tego roku zostanie dostarczonych i zamontowanych 120 nowych parkomatów solarnych z płatnościami BLIK. Będzie to bardzo istotna funkcjonalność, bo coraz więcej kierowców i zagranicznych turystów chętniej uiszcza opłaty parkingowe przez urządzenia mobilne. Wykonawca zapewni też opcję płatności BLIK w 197 parkomatach działających w Śródmieściu. Równie ważnym elementem kontraktu będzie dostarczenie nowych mechanizmów przepływu i prezentacji danych, które zapewnią nam m.in. sprawną obsługę systemu pobierania opłat - tłumaczył po podpisaniu umowy Wojciech Folejewski, dyrektor gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Urządzenia pojawią się na terenie Działek Leśnych, Grabówka oraz Wzgórza św. Maksymiliana. Firma Flowbird przez trzy i pół roku będzie odpowiedzialna za serwisowanie, konserwację i monitorowanie parkomatów w sposób zapewniający im sprawne i ciągłe funkcjonowanie.

Miejsca

Opinie (394) ponad 10 zablokowanych

  • (2)

    30 zł za godzine to minimum inaczej pozastawiają całe miasto tymi samochodami

    • 33 147

    • Zapewne odezwał/a się ten kto jeździ rowerem :D

      • 3 0

    • 500zł za minute

      I autograf szczura na czole gratis dla każdego

      • 14 2

  • Zaraz moment

    Ale my mieszkańcy orłowa tego nie chcemy...!!

    • 4 1

  • Od tej chwili jestem przeciwnikiem parkingow park@ride w Gdyni. Widząc fiskalny dla miasta charakter miejsc parkingowych, i tak pracujacych nie byłoby stać z pensji placic po 800 zl abonamentu / zakladam, ze pracujayu zostawialiby tam samochody codziennie/, Szczurek jeszcze raz pokazal ze poza zdzieraniem z ludzi pieniedzy , ochrna interesw deweloperow a ostatniio gastronomikow i robieniem madrej miny nie potrafi niczego innego, a juz zupelnie nie ma pojecia o potrzebach miasta i spsobem zarzadzania nim. To takie kolejne zero któremu wydaje sie ze jest Mesjaszem. Szkoda tylko ze my wszyscy za to pokutujemu.

    • 8 0

  • I dobrze, w Gdyni dwa razy więcej samochodow niż w Berlinie, na każde tysiąc mieszkańców (34)

    • 63 201

    • Ile wagonów metra na mieszkańca ma Berlin, a ile Gdynia? (9)

      • 37 4

      • (6)

        Gdynia ma całą lokonotywownie SKM

        • 6 12

        • Metro w Berlinie, Nowym Jorku, Petersburgu ma kilka, lub kilkanaście linii

          A stacje są tak blisko siebie, ze po prostu nie opłaca się jechać samochodem, bo to by była strata czasu. To metro kursuje zazwyczaj co dwie minuty, więc nie trzeba zupełnie przejmować się rozkładem jazdy. Jak można porównywać SKMkę do metra w Berlinie?? Ludzie!!

          • 3 0

        • (2)

          To niech mnie ta lokomotywownia SKM zawiezie na Chwarzno

          • 29 3

          • A mnie na Pogórze (1)

            • 21 2

            • To się nazywa

              "branie odpowiedzialności za swoje decyzje życiowe"

              Samemu.

              • 3 8

        • Skm to nie metro

          • 12 4

        • Jeżdżącą średnio raz na 15 minut z przerwami?

          • 10 2

      • Co z tego? (1)

        U nich też są korki i tłok w komunikacji zwłaszcza w godzinach szczytu.

        • 4 3

        • absolutny zakaz wjazdu do centrum pojazdami nie 100% ECO!

          • 1 2

    • Berlin... serio?

      Co to za i**otyczne porównanie! Gdzie Berlin, a gdzie Gdynia? Jak można w ogóle wpaść na pomysł, żeby porównywać te miasta. Jak Gdynia rozrośnie się do takich rozmiarów i wybuduje taką infrastrukturę, metro, rozwinie komunikację miejską jak u zachodnich sąsiadów to wtedy możemy porównywać. Obecnie Gdynia ma 2 razy więcej samochodów bo inaczej nie da się poruszać po tym mieście - proste! Proponuję najpierw rozbudować infrastrukturę, to może kierowcy sami się przesiądą w inne środki transportu i nie będzie trzeba z nimi walczyć ...

      • 5 0

    • taki wpis już był....

      autor nawiązuje do wypowiedzi Szczurka i komentarza internauty który zapytał: a ile wagonów metra jest na osobę w Gdyni. I to wystarczy, nie warto pytać o liczbę autobusów i trolejbusów na mieszkańca jak i częstotliwości kursowania.

      • 1 0

    • Byłeś w Berlinie??? (6)

      bo ja byłem i tam opłaty są niższe niż tutaj.

      • 47 11

      • To chyba byłeś na ich przedmieściach (4)

        Bo stawki za parkowanie w Berlinie w strefach centralnych to 24 euro za dobę za podziemny, 3 euro/godzina na ulicy

        • 10 13

        • (1)

          Przelicz te stawki na pensje tu i w Berlinie Einsteinie.

          • 12 4

          • Nic nie poradzimy, że kiepsko zarabiasz

            • 5 7

        • Ja byłem, mieszkałem nawet przez kilka tygodni (1)

          Zasadnicza różnica między Berlinem a Gdynią/Trójmiastem jest taka, że tam podróż komunikacją publiczną w każdym wypadku jaki mnie spotkał była szybsza niż gdybym wybrał auto. U-bahny, S-bahny, świetnie rozwiązane stacje przesiadkowe + autobusy.
          W weekend metro kursowało co 7 minut!
          W trójmieście (w Gdyni najbardziej) tymczasem na siłę próbuje się zniechęcić ludzi do korzystania z samochodów podczas gdy nie istnieje ŻADNA sensowna alternatywa. Duża część dzielnic nia ma nawet stacji SKM, do niektórych które mają dojeżdżają tylko niektóre składy (np. Cisowa), nie ma tramwajów, nie ma metra, autobusy stoją w korkach razem z autami, a całe miasto jest pofalowane przez liczne wzgórza, co sprawia, że osoby starsze i mniej sprawne fizyczne nawet na ten rower się nie przesiądą. Mieszkam w Gdańsku na Morenie. Gdybym tu i teraz w momencie pisania tego posta (16:20) chciał pojechać na Bulwar Nadmorski to google maps pokazuje mi: samochodem: 40 minut, komunikacją 1h20 min. O czym my mówimy?! A później trzeba jeszcze wrócić...

          • 52 6

          • Czyli jednak drożej

            Gdybym w momencie pisania tego posta chciał się dostać na bulwar nadmorski, to byłbym w 12 minut. Piechotą. Ale cóż, ktoś uwierzył w foldery dewelopera...

            • 3 13

      • Skoro mniej samochodow to mniejsze opłaty, podaż ,popyt i taka tam ekonomia.

        Czy nie można sprawdzić opłat w Internecie że bycie w berlinie to takie ważne?

        • 9 18

    • (3)

      Doskonale, że nawiązujesz do Berlina. Może niech najpierw w Gdyni powstanie tak doskonała infrastruktura rowerowa i tak rozbudowana sieć metra, jak w Berlinie, a później niech włodarze zabierają się za redukowanie miejsc postojowych dla samochodów i za kosmiczne podwyższanie opłat za parkowanie. Na chwilę obecną porównywanie Gdyni do Berlina świadczy o braku znajomości tematu.

      • 39 6

      • taki piarowski kabaret. nie wiedzą o czym mówią. (1)

        szczurek, zeby utrzymać władzę musi kanalizować potencjalne zagrożenia. rośnie grupa ludzi żyjących z zasiłków w postaci etatów w um i okolicach (to największy pracodawca w mieście). te etaty często daje się tym potencjalnym krzykaczom. no to realizują swoje wizje. współćzuję przyszłym pokoleniom, któe będą musiały po tym sprzątać.

        • 19 3

        • Szczurek już niczego nie musi utrzymywać

          to zdaje się jego ostatnia kadencja, więc co mu szkodzi?

          • 4 0

      • Nie najpierw. Równolegle.

        Takie twierdzenia świadczą o braku znajomości tematyki suburbanizacji.

        • 0 0

    • kolejny tłumok porównujący jabłka z gruszkami

      • 3 0

    • Bzdura - w Berlinie jest dużo więcej aut i duzo więcej miejsc postojowych (2)

      a opieranie się na danych Cepik gdzie najwięcej jest Fiatów 126p to manipulacja godna obecnej władzy

      • 21 3

      • Policz po aktywnych polisach OC

        Nieodmiennie, przepaść per capita

        • 1 1

      • berlin ma troche więcej mieszkańców jednak...

        gdyby Gdynia miała więcej samochodów niż Berlin bez przeliczania na liczbę mieszkańców to byłaby niezła masakra...

        • 5 3

    • a widziałeś (1)

      Jaką mają komunikację publiczną w Berlinie, ze szczególnym podkreśleniem sieci metra i kolejek naziemnych? Jak byśmy mieli połowę takiej sieci to można by pomyśleć nad pozbyciem się samochodu, szczególnie w codziennym miejskim ruch. Na razie jest to po prostu niewykonalne

      • 24 3

      • Też mają tłok w komunikacji

        I korki w godzinach szczytu.

        • 5 2

    • paradne są te porównania do Berlina Kopenhagi i Amsterdamu (3)

      naprawdę nie czujesz, że te miasta od Gdyni różnią się paroma rzeczami?

      • 47 6

      • (2)

        Liczbą osob które "muszą" samochodem?

        • 14 26

        • Muszę, ponieważ z Takich dzielnic jak:

          Chylonia, Grabówek, Demptowo wyprawa na Polankę Redłowską i z powrotem to strata około 2 godzin bo nie ma komunikacji bezpośredniej. To tylko przykład.

          • 17 4

        • a może trudniejsze słowa

          strukturą zatrudnienia, średnią pensją, stabilnością i bezpieczeństwem?

          berlin może sobie pozwolić na dosatrczanie zaopatrzenia rowerami cargo. tam 150 euro dziennie wyciągają żębracy na ulicach. niestety w warunkach polskich kierowca dostawczaka musi dziennie zrobić kilkaset km bo inaczej biznesy siadają.

          no ale kto powiedział, że trzeba się znać na ekonomii. wystarczy kopiować i będzie dobrze. na pewno będzie dobrze. a jak nie to się przesunie dyrektora na inne odpowiedzialne stanowisko. stratny nie będzie.

          • 19 7

    • jak sie doczekamy 10 linii metra w Gdyni...

      i 173 stacji :-) tak jak w Berlinie, to oddam Ci mój samochód za darmo.

      • 16 2

  • Hahah, brawo. (3)

    Do tej pory spacer na bulwarze to był jedyny mój cel w tym mieście. Ze skweru już ludzi wygoniliście.
    Płatny parking przy Polance Redłowskiej to gwóźdź do trumny tego miasta. Wolę jechać do Rewy, Mechelinek albo gdzieś na Kaszuby. A Gdynia i jej chore władze niech tkwią w kółko wzajemnej adoracji wraz z aktywistami miejskimi. Cała moja rodzina jest związana z Gdynią od kilku pokoleń. Urodziłem się w Gdyni i mieszkam tu od urodzenia. Decyzja zapadła już rok temu - dokańczam studia i stąd uciekam. Obecne działania władz tylko utwierdzają mnie w przekonaniu, że to słuszna decyzja.

    • 74 5

    • (2)

      Skończyleś studia ,i żal ci parę zł na parking.Widać że jesteś chciwy uciekaj z naszego miasta jak najszybciej i tak nic do niego nie wniesiesz ,nie chcemy tu takich pazerotow.

      • 2 6

      • napisał koleś z Ełku, który przyjechał tutaj na Akademię Morską i nawet nie przerejestrował auta, bo w Ełku tańsze OC.

        • 1 2

      • No właśnie przyznałeś Gościowi rację ...

        Nie chcemy cię tutaj ...
        Tak humaniści dehumanizują miasta i społeczeństwa ... w imię własnych przekonań ...

        • 0 1

  • Super

    Nie mam co robic z bidonem

    • 0 0

  • Masakra

    Ja rozumiem że w centrum
    Ale na Witomińskiej tzn. że przy cmentarzu jak pojadę odwiedzić bliskich też będę płacić?! Chore i tyle.... Będzie więcej kremacji a ludzie jak w innych ucywilizowanych państwach będą trzymać prochy bliskich w domu i tyle....

    • 6 0

  • Kolejna głupota urzędu!

    • 5 0

  • Nigdy nie chodziłem na wybory samorządowe . Jednak po tym co dzieje się obecnie w Gdyni pierwszy raz pójdę aby zagłosować. Czas odsunąć obecnych kacyków , najwyraźniej uważających to miasto za swoją prywatną własność od władzy dopóki jeszcze nie zniszczyli tego miasta do końca. Mówię dość bezczelności i bucie obecnych władz, deratyzacja miasta jest niezbędna.

    • 7 0

  • (5)

    Pragnę przypomnieć wszystkim, że w Gdyni czynny został ostatni parking przy bulwarze.

    Zabrali parking na skwerze kościuszki
    Orłowie na dole
    Przy Teatrze od strony kontrastu, parking zamknięty
    Zabrali parkingi przy 10tego lutego, przy banku, zrobili sobie szerszy chodnik
    Zabrali parkingi przy 3go maja, posiali sobie drzewka
    Zabrali parkingi przy abrahama, posiali drzewka
    Zabrali parkingi na kamiennej górze,
    Zabrali parkingi na świętojańskiej, robiąc miejsca dla dostaw z których i tak nikt nie korzysta i stoją tam auta tak czy siak a straż miejska wlepia mandaty

    Proponuję zając się też tym, że na świętojańskiej zaczynają robić się pustki gdyż lokale upadają, coraz więcej jest bilbordów wynajmę niż działających lokali.
    Proponuję zamiast sadzenia drzewek i lania wszędzie betonu zacząć myśleć i konsultować wszystko z ludzmi którzy mieszkają tu od urodzenia, a nie pisać że opinii publicznej podobają się np nowe lampy na skwerze, bo mojemu dziadkowi który ma 94 lata, przypominają się szubienice, na których wisiały ciała w czasie 2 wojny światowej.... to ma być Gdynia? to co się dzieje obecnie to jakaś parodia żeby nie móc pojechać z dziadkiem nad morze które tak kocha, bo nie ma gdzie zostawić samochodu...

    Zamknijcie jeszcze polankę i przy bulwarze parking, będzie cacy.

    • 60 4

    • Ktoś te władze wybrał . Jak widać stado baranów nie wyobraża sobie życia bez swojego przewodnika - wizjonera.

      • 0 1

    • Zabrali jeszcze parkingi wzdluż Wladyslawa 4 ,co do tych lamp całkowita racja ,byly takie ładne przedtem okrągłe a teraz to faktycznie siubienice jak w czasie wojny na ktorych wieszano niewinnych ludzi.Pięknie się te miasto kojarzy,gratulacje dla tych włodarzy i planistow z Bożej łaski co wszystko sp.......ą w tym kiedyś ładnym mieście.Zagrodżcie jeszcze parkingi drutem kolczastym ,plus te siubienice ,turysta już nie będzie musiał jechać do Oświęcimia ,zarobicie kupę kasy bez parkingow będzie już całkowicie pięknie .Dług jednego miliarda szybko się splaci.

      • 1 0

    • Święta prawda.

      dodać trzeba zabrane parkingi na żeromskiego, pułaskiego, derdowskiego delfiny z plastku, słupki gdzie popadnie, przesadnie duże postoje dla taxi i inwalidów, ścieżki rowerowe na 3m dlugosci np. Na Bema idp.

      • 3 1

    • Nic dodać nic ująć.

      • 5 1

    • I właśnie o to chodzi!

      Chcą zniechęcić i zabronić wjazdu do centrum dlatego, że budują coraz więcej mieszkań i tym mieszkańcom nie zabronią wjeżdżać do swoich podziemnych parkingów. Ograniczą wjazd tylko dla mieszkańców. Polanka będzie też zabudowana więc po co "jacyś obcy z innych dzielnic" mają im przeszkadzać. Sam jestem seniorem i też lubię popatrzeć na zatokę i pamiętam jak moją 85 letnią mamę, urodzoną w Gdyni, woziłem samochodem na spacery, na skwer i właśnie na Polankę. Przy okazji lubiła "sprawdzić" co się w Gdyni zmieniło. Panie Szczurek, kończ Pan, wstydu oszczędź.

      • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane