- 1 Wypadek i blokada obwodnicy. W akcji LPR (180 opinii)
- 2 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (144 opinie)
- 3 Napad na bank miał być żartem (116 opinii)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (811 opinii)
- 5 2,5 roku więzienia dla rosyjskiego szpiega (82 opinie)
- 6 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (44 opinie)
Bez rewolucji w ruchu w centrum Gdyni
Strefa Tempo 30 i sezonowe zlikwidowanie kilku miejsc postojowych na ul. Starowiejskiej to jedyne trwałe zmiany w centrum Gdyni w ramach programu Civitas Dynamo. Urzędnicy tłumaczą, że projekt zakładał tylko próbne wyłączenia z ruchu i to zostało zrealizowane.
Żadnych oficjalnych komunikatów nie było, co tylko uaktywniło zwolenników i przeciwników zmian spierających się zwłaszcza o kształt ul. Starowiejskiej. W międzyczasie zaprezentowano też wyniki dotyczące sytuacji parkingowej oraz obecności pieszych na wymienionych wcześniej trzech ulicach w centrum.
Bez rewolucji
Kto liczył na rewolucyjne ograniczenie ruchu kołowego w centrum Gdyni, może czuć się zawiedziony. Odetchnąć mogą za to protestujący przeciwko radykalnym zmianom w śródmieściu.
Wiadomo już bowiem, że ostatecznie w najbliższym czasie w w ruchu w śródmieściu zmieni się niewiele. Największą zmianą przeprowadzoną w ramach projektu Civitas Dynamo będzie wprowadzenie ograniczenia prędkości w postaci strefy Tempo 30 na ul. Starowiejskiej, która tym samym stanie się największym beneficjentem unijnego projektu. Malowanie nowego oznakowania zwracającego uwagę, że trzeba jechać w tym miejscu wolniej niż dotychczas, zaplanowano na kwiecień.
- Projekt Civitas Dynamo jest projektem badawczym i jako taki zakładał pilotażowe wyłączenie ruchu kołowego na wybranych ulicach w śródmieściu Gdyni. Założenia te zostały zrealizowane przez przeprowadzanie próbnych zamknięć ulic dla ruchu kołowego w czasie trwania projektu - tłumaczy posunięcia Piotr Majewski z Zarządu Dróg i Zieleni.
Starowiejska została zamknięta na kilka godzin w jeden z lipcowych weekendów 2014 roku, a Świętojańska dwukrotnie w ramach święta ulicy.
Kontra ruch na bocznych ulicach
Urzędnicy dodają, że oprócz nowego oznakowania, na ul. Starowiejskiej pojawią się dwa parklety, czyli miejsca dla pieszych wyposażone w siedziska, zieleń oraz miejsca postojowe dla rowerów. Zabiorą kilka miejsc parkingowych. To już jednak projekt realizowany z pieniędzy budżetu obywatelskiego, na który wpadli przedstawiciele Stowarzyszenia Starowiejska. Jego koszt to 56 tys. zł.
Nie będzie za to dopuszczony kontra ruch rowerowy. Rowerzyści pod prąd pojadą za to na ul. Zgody i Mściwoja , Abrahama - między 10 lutego i Starowiejską i Zygmunta Augusta , które również obejmie strefa Tempo 30. Jego wprowadzenie urzędnicy zapowiadali już w sierpniu zeszłego roku. W ślad za tym podobne rozwiązania mogą zostać wprowadzone także na Dąbrowie, o co zabiegają radni dzielnicy.
Urzędnicy z ZDiZ przyznają, że przyszłe zmiany w organizacji ruchu uzależnione są od możliwości finansowania niezbędnych prac remontowych w przestrzeni ulic.
W mniej oficjalnych rozmowach można jednak usłyszeć, że opór środowisk przeciwko zmianom jest tak duży, że na radykalniejsze posunięcia związane chociażby z ograniczeniem miejsc parkingowych, nie ma w najbliższym czasie co liczyć.
Miejsca
Opinie (174)
-
2016-03-11 21:40
po tych kocich łbach i tak sie szybciej nie da jechac niz 30
Chyba, że ktoś ma suva, wiec po co te bzdetne pseudo ograniczenia???
- 5 0
-
2016-03-11 21:30
Lobby samochodowe po prostu dalej rzadzi.
Takie z lat 70tych.
W sumie to Gdynia zaczyna wygladac jakby utknela w latach 70tych.
Jeszcze troche i zrobi sie tam taki skansen.- 8 5
-
2016-03-11 15:55
(1)
Drogi rowerowe, bezpieczne przejscia dla pieszych - w tym miescie nie istnieja.
Wszystko pod samochody.
Chodnikow w miescie juz nie ma.
Deptaka, gdzie mozna by sie przejsc bez smrodu samochodow - nie ma.
I tak to nowoczesna Gdynia robi sie zacofana.
Sluchajcie tak dalej ludzi uzaleznionych od samochodow. Juz niedlugo miasto bedzie z 50 lat do tylu a nie 20.
Urzedasy sa do zmiany- 8 15
-
2016-03-11 21:20
ty chyba w gdyni nie.mieszkasz
Piszesz tak bo kestes z gdańska czy o co chodzi?
- 1 3
-
2016-03-11 20:57
POlak
Przecież na tej statowiejskiej są kocie łby i i tak szybciej się na da jeździć
- 8 0
-
2016-03-11 19:49
Przez rządy Szczurka na wszystko brakuje kasy
- 7 2
-
2016-03-11 15:20
To tyle? (2)
projekt civitas dynamo trwa już 3 i pół roku. Na stronie projektu możemy przeczytać, że "Całkowity koszt projektu wynosi 13 041 486 EUR. (w tym 805 200 EUR na realizację części przez Gminę Miasta Gdyni)"
- 3 1
-
2016-03-11 19:08
W sumie całe szczęście, że tylko tyle
Kasę przeżarli, ale napsuć za wiele nie zdążyli (poza kilkoma buspasami kompletnie od czapy).
- 1 3
-
2016-03-11 15:30
Jeszcze zrobia kilka 500m buspasow. I to by bylo na tyle!
Potem beda plakac, ze nikt nie jezdzi autobusami.
I beda sie dziwic, ze w Gdyni znikly trawniki i chodniki.- 4 2
-
2016-03-11 18:00
bez rewolucji i bez rewelacji
- 5 1
-
2016-03-11 17:27
(1)
Szczurek pajacu ul. Starowiejska jest w takim stanie,że nie trzeba ograniczać prędkości !!!
- 20 3
-
2016-03-11 17:28
to prawda, tam sie jedzie max 10 km/h
- 7 1
-
2016-03-11 17:04
Rewolucje to trzeba zrobić w Urzędzie miasta Gdynia, gdzie na stołkach urzędasy siedzą od kilkunastu lat z "właściwie dowodzącym" Wojtkiem S. Na czele.
- 13 4
-
2016-03-11 13:53
I bardzo dobrze ! (3)
Rewolucja była w Rosji i jak to sie skonczyło to chyba każdy wie...
- 21 24
-
2016-03-11 16:52
Bruksela nie pozwoli aby
podobna w kosekwencjach rewolucja wybuchla w Gdyni.
- 2 2
-
2016-03-11 16:51
Skończyło się źle dla nas, ale nie dla nich. Przynamniej oni tak uważają. Nie wierzysz, spytaj.
- 0 3
-
2016-03-11 15:44
też jestem żeby próbowac powoli i stopniowo
a nie wywracać wszystko do góry nogami
na hura
tak jak to zwykle widziałem i zawsze się kończyło burdelem,
w sposób przemyśłany trzeba, jeśli kogoś stac na myślenie- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.